View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 27.07.2014 20:27 Post subject: |
|
|
Da er det full fokus på å utvikle spillet samt å sikre tapermedaljen i TL og komme TL gruppespillet i EL. |
|
Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:39 Post subject: |
|
|
Bare å tenke 2015 med en gang. Sikre medaljeplass i TL, og EL kvalikk neste år. Klarer vi også gruppespillet i år, er det en superbonus. Vi har egentlig ingenting i Europa å gjøre med dagens spillermateriell.
Helt utrolig bunnivå på enkelte... |
|
Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 27.07.2014 20:48 Post subject: |
|
|
vi har 2 spillere idag som ikke bidrar og det er Søder og Mikkelsen. sist nevnte er forsåvidt unnskyldt siden han er i uvant posisjon. en ny spiss inn så er ikke gruppespill umulig. hadde hvert fantastisk gøy |
|
Back to top |
|
 |
Strominho Veteran
|
Posted: 27.07.2014 21:02 Post subject: |
|
|
Helt enig i at det hadde vært fantastisk gøy, men ikke glem at Norsk fotball ikke er super bra om dagen. Dessverre er RBK en del av dette. Vi får krysse fingrene, så får vi kanskje en solid opptur i høst.
Håpet mitt er uansett kraftig forsterket etter dagens kamp.. Kan ikke huske sist jeg så lyst på RBK-fremtiden. At man sitter igjen med en sånn følelse etter å ha tapt mot Molde sier ALT om årets sesong og hva Perry II regimet har gitt oss... |
|
Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 28.07.2014 12:11 Post subject: |
|
|
Etter en nærmere titt så blir det helt feil å gi opp gullet all den tid vi har en teoretisk mulighet.
Kamp Poeng Kamp
Start-Molde B 3 Stabæk-Rosenborg B 3
Molde-Stabæk H 3 Rosenborg-Start H 3
Sarpsborg-Molde B 3 Brann-Rosenborg B 3
Molde-Ã…lesund H 3 Rosenborg-Sarpsborg H 3
Brann-Molde H 0 Viking-Rosenborg U 1
Molde-Lillestrøm H 3 Rosenborg-Bodø Glimt H 3
VÃ¥lerenga-Molde H 0 Haugesund-Rosenborg B 3
Molde- Bodø Glimt H 3 Rosenborg-Aalesund H 3
Viking- Molde H 0 Lillestrøm-Rosenborg B 3
Molde-Haugesund H 3 Rosenborg-VÃ¥lerenga H 3
Sogndal- Molde U 1 Rosenborg-Sandnes Ulf H 3
Strømsgodset-Molde H 0 Odd-Rosenborg U 3
Molde-Odd U 1 Rosenborg-StrømsgodsetH 3
Sum 23 Sum 37
Dette er altså håpet vårt! Vi må vinne resten med unntak av en U i viking. Molde må tape borte mot Brann, Vålerenga, Viking og godset, samt spille uavgjort i Sogndal og hjemme mot Odd.
Molde har ikke vært så suverene så en liten formsvikt på de, samt at vi får kjøpt inn en spiss som faktisk utnytter mulighetene sine, så er det fortsatt håp in a hanging snore!!
Edit: Beklager rotete tabell! Jeg skjønner ikke hvorfor den ble sånn :S |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 28.07.2014 12:51 Post subject: |
|
|
Det der er heelt urealistisk desverre. Tipper avstanden er større, ikke mindre, når serien er over. |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 28.07.2014 13:01 Post subject: |
|
|
Vi slår ikke stabæk borte engang, sikkert på at vi klarer å fucke det til borte mot brann å der hvor alle andre vinner! |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 28.07.2014 13:45 Post subject: |
|
|
Takk for tabellen, Beren - tross alt greit å få anskueliggjort hvor usannsynlig det er at vi skal ha noe som helst håp om gull.
I motsetning til Kleviño tror jeg ikke avstanden vil øke, fordi:
- Molde leder så komfortabelt at de kan slippe seg ned noen prosent i de siste kampene
- om Molde går videre i Europa vil kampprogrammet føre til slitasje/skader etc på nøkkelspillere
- Rosenborg vil (forhåpentligvis) bli spillemessig bedre utover i sesongen
- Rosenborg vil styrke stallen (forhåpentligvis førsteelleveren) i dette overgangsvinduet |
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 28.07.2014 18:56 Post subject: |
|
|
Noen highlights for oss som ikke er abonnenter? |
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 28.07.2014 18:58 Post subject: |
|
|
Jeg har ikke abonnement, får likevel lest hele artikkelen. Er det lov å quote teksten inn her? |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 28.07.2014 19:00 Post subject: |
|
|
Supert! Du får gi et sammendrag eller avskrift for oss som ikke får tilgang  _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 28.07.2014 19:01 Post subject: |
|
|
Nå var det stopp for meg også gitt.  |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Pillen Senior
|
Posted: 28.07.2014 19:07 Post subject: |
|
|
Quote: | Roten til alt godt
Jeg har vært inne på det tidligere, men etter min mening kommer man ikke tilbake til røttene uten å styre etter noen få overordnede prinsipper.
Jeg mener det oste av røtter og godfot å flytte Riku Riski inn sentralt, så får det heller være at det lignet litt på 4-4-2.
Relaterte artikler:
Et kjapt steg tilbake til røttene
Nå beveger Rosenborg seg tilbake til røttene. Med humør og fremoverfotball går det an å glede seg over et sviende nederlag også. Les mer
Når Rosenborg spiller er det ett prinsipp som står over alle andre: Man skal i alle kamper, i samtlige 90 minutter og uansett resultat prøve å skape sjanser og score mål. Dette bør etter min mening være absolutt og udiskutabelt og gjennomføres kompromissløst og uten anger, og den grenseløse hungeren etter scoringer er det største avtrykket til Nils Arne i fotballhistorien.
Alt det andre er bare virkemidler; formasjonen, bevegelsene og postulatene. 4-3-3 gir gode vinkler i angrepsspillet, og har fungert som en grov arbeidstegning i 25 år. Men rollene skal fylles med de ulike spillernes sterke sider, og det er forskjell på hvordan Bergersen og Mini, Skammelsrud og Brandhaug, Carew og Sørloth, spilte i samme posisjon. Tråden har helt klart vært rød, men de ulike årgangene har løst oppgavene i angrep forskjellig, og derfor synes jeg det blir meningsløst å snakke om at det finnes bestemte spillertyper for 4-3-3. Alle med godføtter passer inn, og trenerens fremste oppgave er å få målsjanser og mål ut av det. Jeg mener det oste av røtter og godfot å flytte Riku Riski inn sentralt, så får det heller være at det lignet litt på 4-4-2.
Det er både attraktivt og underholdende å alltid jakte på sjanser og mål, men det får konsekvenser for tankegang og treningsopplegg. Her er noen eksempler: For det første må midtbanespillerne tenke angrep. At den sentrale ligger litt dypere, kan være smart for å få bedre vinkler i pasningsspillet, og det samme argumentet kan brukes for å snu V-en. Men å snakke om et anker blir feil for meg, og blir som å spille med håndbrems. Hele midtbanen må sørge for godt ettertrykk, og for de som er bekymret for balansen, er det farligere å gi fra seg rom fra 30 meter og inn enn på hele resten av banen til sammen. Er det godt press fra de seks fremste er det ikke behov for en skjerm foran stopperne, og blir man liggende mann mot mann i forsvar, bør ikke det være helt krise heller.
For det andre er det ikke rom for kynisme og forholdsregler i kampens sluttfase. Hvis laget leder og det er et kvarter igjen, åpner det seg som regel store muligheter til å angripe, og hvis du lurer på hvorfor det ofte ble kalassifre i gamle dager, er det blant annet fordi man utnyttet at motstanderne kastet alle mann i angrep på slutten. Det burde deles ut svart kamel for å trekke ned spissen i forsvar for å ri inn en ledelse, gevinsten blir som regel større hvis man lar et par mann haike litt i stedet.
For det tredje må det skapes sjanser og mål på trening, og da tror jeg det er lurt å bruke tid på å spille mot to mål, med banestørrelse proporsjonal med 105x68, i formasjoner som gir de samme vinklene som i kamp, og med spillerne i sine respektive, vante roller. For å bli gode sammen må man øve sammen ... og nå klør det i fingrene etter å ramse opp flere punkter, men det får også være grenser for hva en avdanket fotballspiller skal få lov til å fremme av sine personlige meninger på en helt vanlig lørdag. Men ett siste sukk er det plass til:
Norsk fotball opplever en identitetskrise om dagen og vi har blikket mer rettet mot hva andre lykkes med enn hva vi er gode på selv. Jeg tror det er på tide å innse at vi alltid kommer til å ha et par akilleshæler, og heller satse alt på de områdene vi kan bli best, og både Norge og Rosenborg var blant de beste en gang, selv om det begynner å bli noen år siden. Når det gjelder landslaget, spilte jeg for lite under Drillo til å kunne si noe sikkert om røttene, men jeg er ganske sikker på at Høgmo ikke finner dem gjennom ballett, dikt og et ønske om å eie kamper. Rosenborg, derimot, renner i blodet mitt, og jeg har en klar formening om kongstanken.
Den handler ikke om 4-3-3, indreløperbevegelser eller trøndere på laget, men om en umettelig higen etter å skape sjanser og score mål. Kan vi ikke bare starte der? |
|
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 28.07.2014 19:15 Post subject: |
|
|
Ja kan vi ikke det? Og har feilansettelsen av Perry noensinne blitt tydeligere eksponert? |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 28.07.2014 19:31 Post subject: |
|
|
I tillegg har du gitt oss 3 poeng på uavgjorten mot Odd.. Går alt som du tipper (noe det jo ikke gjør) hadde vi i beste fall hatt 35 poeng! Greit- da har vi hentet 12 poeng, men igjen- forget it! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 28.07.2014 19:39 Post subject: |
|
|
Feilansettelsen av Per Joar Hansen ble klart og tydelig eksponert gjennom noenogseksti nittiminuttere, og et antall pinlige medieopptredener.
Edit: men fin og innsiktsfull tekst av Winsnes, for øvrig. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 28.07.2014 19:42 Post subject: |
|
|
oxbailla wrote: | Feilansettelsen av Per Joar Hansen ble klart og tydelig eksponert gjennom noenogseksti nittiminuttere, og et antall pinlige medieopptredener. | Jo men bruddet med filosofien kunne man sett før ansettelsen, man trengte ikke ansette ham for å oppdage at han var en elendig trener. At han var feil trener demonstrerer dette, de pinlige kampene poengterer mer at han i tillegg var en dårlig trener. |
|
Back to top |
|
 |
Winsnes Patrioten Junior

|
Posted: 28.07.2014 19:48 Post subject: |
|
|
Supert at du fikk tatt et sammendrag av artikkelen! Takker 
Last edited by Winsnes Patrioten on 28.07.2014 19:51; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 28.07.2014 19:49 Post subject: |
|
|
Du gadd ikke skrolle 3 poster opp?  |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 28.07.2014 23:07 Post subject: |
|
|
Jepp, og den er allerede postet i Hoftuntråden  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 28.07.2014 23:13 Post subject: |
|
|
Klubbsjel ønskes kjøpt ja. Må være moldenser for å tro at man kan kjøpe sjel.
Og vi i kjernen hater visstnok bare. Jada. Klovn _________________ :/ |
|
Back to top |
|
 |
|