| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Molde? |
| Alexander Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Micke Dorsin |
|
5% |
[ 4 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
10% |
[ 8 ] |
| Ole Selnæs |
|
9% |
[ 7 ] |
| Mike Jensen |
|
63% |
[ 49 ] |
| Riku Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
| Alexander Søderlund |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
6% |
[ 5 ] |
|
| Total Votes : 77 |
|
| Author |
Message |
georgios Veteran
|
Posted: 28.07.2014 10:49 Post subject: |
|
|
| Selnæs lå uansett enda lenger inne etter å ha fult Høiland ned til linja, så hadde ikke hjulpet om Mikkelsen flyttet opp. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 28.07.2014 10:50 Post subject: |
|
|
Egentlig utrolig synd at jeg etter et tap mot Molde ikke greier å være negativ... noe skyldes naturligvis den apatien som har bygget seg opp over tid under PJH, men faktum er at jeg er enig med de som skriver at vi i denne kampen tok lange skritt på vei i riktig retning fra bare en uke siden. Det er spill i lengderetningen, hurtige overganger og den fotballen vi liker å se.
Jeg synes (og det syntes også MFK supporterne jeg så kampen med) at RBK var hakket vassere enn MFK i spillet sitt. At MFK var sykt effektive fremfor mål på de få sjansene de hadde må en bare ta til seg for slik er fotballen noen ganger. At vår 5 millioners spiss ikke er i nærheten av å inneha de kvaliteter en forventer i RBK er noe som må gå på EH sin kappe. Her er det bare å jakte intenst på en ny spiss for Søderlund er komplett ubrukelig.
Alt i alt er jeg fornøyd og jeg tror vi vil få mange morsomme kamper fremover når vi kjemper om 2-3 plassen i år.  _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 28.07.2014 11:14 Post subject: |
|
|
| Leste kommentaren i Dagbladet og Sæther har dessverre et poeng her. Vi har jo sett det i tidligere kamper også at RBK har slitt med fotballmessige ferdigheter som pasninger og ballmottak noe som medfører hyppige balltap og påfølgende kraftkrevende jag etter ballgjenvinning. Ett eksempel er feks Stabæk kampen, men det er flere. Molde kampen er et flashback til gamle dager med motsatt fortegn, der Molde gikk ut i 100 og produserte store sjanser,men måtte gi tapt for et RBK med bedre ferdigheter og grunnspill. Årsaken til at det har bli slik er flere,men en viktig faktor er den planløse spillerlogistikken vi har, både med kjøp og egenrekruttering. Tarik og Chibbe er eksempler på gode kjøp ut fra en ferdighetsbetraktning,Søder og Nicki det motsatte. Fra egne rekker er John Hou Sæther en god rekruttering til A laget, Sørloth er det ikke. Sesongen er kjørt og selv om topp 3 er målet så bør det være 2 prioritet i forhold til det arbeidet som må nedlegges av styret og klubben mot 2015 og utover. La unggutter med ferdigheter få sjansen allerede nå med tanke på neste sesong, når en 15 åring kan herje for Godset så kan feks Sæther få slippe til også. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 28.07.2014 11:27 Post subject: |
|
|
| Esten O. Sæther er definisjonen på en "keep getting them checks" skribent. Bare vås og rør. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.07.2014 12:19 Post subject: |
|
|
Helt enig at det stort sett er vås og rør fra mange av de såkalte "ekspertene", men om man evner å se enkelt på hva de skriver og overser våset så er det alltids et par gode poeng inne i røret.
Føles forøverig svært merkelig ikke å være irritert over at vi tapte for MFK _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 28.07.2014 12:40 Post subject: |
|
|
| Bananskrue wrote: | | Stort sett enig med børsen til Knerten men syns ikke Reginiussen kan lastes for det første baklengsmålet. Han blir jo fullstendig fintet ut av at Skjelvik får en tå på ballen som sender den pent forbi mens Tore er på feil fot. |
Her har du feil og riktig skruen.
Ja, Tore ble fintet ut av Skjelviks tå, og har ikke sjangs til å komme inn forran ham når det skjer, men Tore skjermer han INN i banen, altså INN i farlig sone, og som stopper skal du presse folk UT av farlig sone, altså mot en av sidene. Tore er feilposisjonert her, og det ender katastrofalt mye pga Skjelviks uheldige involvering. Men synes ikke vi skal legge alt for mye i det. ting skjer fort på banen og lite Tore kan gjøre der selv om han merker han ligger feil.
Etter å ha sett episoden flere ganger så virker det som om Tore førsøker å skjerme Mostrøm imot Selnæs og Strandberg, men det slår ut helt feil da Selnæs stopper opp og drar seg inn mot midten istede for å gå i duellen. Men han tenker vell at de har kontroll. Slik jeg ser det er det en serie av uheldige involveringer som gjør at det ender sånn det gjør, Her må vi øve!
Vi slipper inn alt for mange random mål i år, og det er tydelig at vi må bli bedre på posisjonering og bedre på løsningsorientering. Sånt kan fikses ganske enkelt om man har klare instrukser, så regner med at vi får se bedring etterhvert. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 28.07.2014 13:02 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Å skape/utnytte 2v1 er tydeligvis ikke pensum i ungdomsfotballen i Danmark, men burde øves på daglig i Rosenborg. |
Jeg sætter altid stor pris på dine indlæg, Knerten. Jeg er også enig i, at Jensen ikke er god nok til at skabe og udnytte kontringer med 2 vs. 1. Jeg tror dog det skyldes, at stilen i Brøndbys ungdomsakademi er mindre offensiv med større vægt på at skabe sjanser gennem etableret spil fremfor på hurtige omstillinger. Selve træningen i 2 vs. 1 i Brøndby mener jeg ikke fejler noget - tværtimod.
Se hvordan 19-årige venstreback Durmisi skaber '2 vs. 1'-situation ved at storme frem og score eller hvordan 19-årige venstrekant Hjulsager laver en hurtig vending, løber frem mod 4-backkæden samt både skaber og udnytter '2 vs. 1'-situation mod en midtstopper. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.07.2014 13:08 Post subject: |
|
|
Takk for et godt svar. Var bare i frustrasjon jeg hadde ut av meg det halvrasistiske mot Danmark der tror jeg Synes heller ikke han er god nok til det mot etablert forsvar, da han tidvis får muligheten til det da også når han er frispilt. Håper dette er noe RBK ser og vil fokusere på. Jensen kan bli en veldig god indreløper med litt mer øving. |
|
| Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 28.07.2014 13:37 Post subject: |
|
|
Det er ikke mer enn fire dager siden Mike scoret de to målene som tok oss videre i Europa, så jeg synes allerede han gjør mye riktig i det offensive spillet fra sin indreløperposisjon
Som sittende defensiv midtbane, derimot, synes jeg han har vært dårlig i år. Ligger alt for dypt og spiller bakover og på tvers, og tar knapt med ballen gjennom ledd. Som indreløper var han strålende i fjor også - mindre bra som anker. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 28.07.2014 13:55 Post subject: |
|
|
Hehe, det gør skam ingenting. Jeg tror egentlig skoleringen i Brøndby har haft stor betydning for, at Jensen relativt hurtigt fandt sig til rette i Rosenborg.
Jensen har alle dage levet på at være en hårdtarbejde spiller med fine grundlæggende færdigheder og et solidt bundniveau. I tillæg er han i Rosenborg blevet en generelt dygtigere spiller, mere skabende og ikke mindst mere målfarlig. Jeg tror aldrig, at Jensen kommer til at blive en stor, sprudlende offensiv kraft, men jeg håber selvsagt, at han kan forsætte med at forbedre den offensive del af sit spil. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 28.07.2014 16:07 Post subject: |
|
|
| BjarneS wrote: | | Det er helt utrolig at Esten O. Sæther lever av å skrive om fotball. Jeg beundrer ham for at han, med sin begrensede virkelighetsoppfatning, har greid å skape et levebrød av det. |
 _________________ thumb/b2gwNyta.jpeg |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 28.07.2014 17:01 Post subject: |
|
|
Må innrømme det svir hardt i hjertet rota..faen ikke vunnet mot molde på flere herrens år.
Storkjæfta moldensere overalt. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 28.07.2014 17:11 Post subject: |
|
|
Desto deiligere blir det når vi slår de neste år.
Det vil komme dårlige dager for Moldenserene også, og da får man se hvor godt Skullerud klarer å takle presset som kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.07.2014 23:19 Post subject: |
|
|
Føler meg tom. Ingen apati lenger, ingen redsel, verken sint eller sur - bare tom. Realiteten har slått meg som bare Mike Tyson kunne knocke folk før i tiden. Herlig 1. omgang - bevares, men akk så lite det hjalp resultatmessig.
Fire år uten gull og morsom fotball er et faktum! Bare middelmådighet, frustrasjon og inkompetanse står igjen som nøkkelord i disse blodfattige årene.
Bare håpet er igjen: RBK er død - lenge leve RBK! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 28.07.2014 23:33 Post subject: |
|
|
Tenker det samme. Burde egentlig være fornøyd med to 2. plasser i fjor. Men det er noe med spillet, noe med engasjementet rundt klubben som gjør at jeg har mistet interessen.
Jeg så moldekampen (Så faktisk bare 1. omgang) , men så ikke de 4 foregående kampene fordi jeg er møkk lei. Hva har skjedd?
Jeg er totalt likegyldig. Skremmende, da jeg var fanatisk for bare ett år siden. |
|
| Back to top |
|
 |
|