View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 26.07.2014 11:20 Post subject: |
|
|
Synes han hadde et bra innhopp mot Sogndal, men kan ikke si jeg synes han ser veldig spennende ut. knerten, du har vel mer oversikt enn noen andre her, hva er din vurdering av Sørloth? |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 26.07.2014 12:50 Post subject: |
|
|
Noe alle sikkert har lagt merke til er at han er veldig treg. Han må trene hurtighet slik Henriksen og Selnæs har gjort tidligere. Men i en så stor kropp så er det heller ikke så enkelt, tror han må utvikle en ekstrem spisskompetanse foran mål for å slå til i Tippeligaen. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.07.2014 15:08 Post subject: |
|
|
Kanskje, men hvis vi følger "go'foten" så bør han heller jobbe med å utvikle sine fremste ferdigheter videre. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 26.07.2014 15:30 Post subject: |
|
|
Synes han virker kvikkere i steget enn Søderspettet, uten at det gjør han til Carl Lewis. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 26.07.2014 16:30 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Kanskje, men hvis vi følger "go'foten" så bør han heller jobbe med å utvikle sine fremste ferdigheter videre. |
Broren min, som spilte fotball på høyt nivå til og med junior-årene, sa en gang at man skal trene mest på det man er best og dårligst på. Ikke så dumt plan, synes jeg. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 26.07.2014 16:47 Post subject: |
|
|
Synes Sørloth hadde veldig gode bevegelser i TL-debuten sin. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.07.2014 16:48 Post subject: |
|
|
Han virket veldig usikker på treningen idag når han fikk ballen rundt "16-meteren" til motstanderlaget. Er nok ikke helt der vi trenger han enda. |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 03.08.2014 21:13 Post subject: |
|
|
Synes han virker positiv. Ingen tydelige ekstrem ferdigheter. Men han er alltid bra posisjonert og går på gode løp. Minner meg egentlig om Kjartansson bare at han mangler effektiviteten. Ser det er mange som er negative til han, men jeg tror han vil bli en god TL-spiller hvis han får spilletid. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 03.08.2014 21:16 Post subject: |
|
|
Av alle talentene vi har på rbk2 og rbk3 er Sørloth den jeg har minst trua på.
Finnes ikke et snev av målscorer i denne gutten.
Se bare på sjansen han la over mål i dag. Det er et innlegg han ser og vet kommer. Ser fortsatt ut som ballen kommer overrasket på han. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
Jakob Veteran
|
Posted: 03.08.2014 21:22 Post subject: |
|
|
Sjiraff wrote: |
Finnes ikke et snev av målscorer i denne gutten. |
Han har 10 mål på 8 kamper for G19. Og 16 mål på 38 kamper. Ikke Helmersen snitt, men heller ikke dårlig. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 03.08.2014 21:23 Post subject: |
|
|
Lager unødvendige frispark og brenner en megasjanse.
Også på barnenivå får enkelte gutter spille fordi pappaen er trener. Litt sånn er det med navnet Sørloth også - for profesjonaliteten i RBK er ikke dårligere enn at samme prinsippene gjelder her også.
Forklaring nummer to er vel så sannsynlig - Hoftun tror han kan dekke over sin elendige jobb ved å bruke Sørloth. Skulle han slå til sånn nogen lunde trenger vi jo ikke noen ny spiss. Genialt, når man på egenhånd har kastet penger ut av vinduet de siste sesongene. |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 03.08.2014 21:57 Post subject: |
|
|
Jakob wrote: | Sjiraff wrote: |
Finnes ikke et snev av målscorer i denne gutten. |
Han har 10 mål på 8 kamper for G19. Og 16 mål på 38 kamper. Ikke Helmersen snitt, men heller ikke dårlig. |
På det nivået ja. Noe annet det han er på nå. Ikke noe hadde vært bedre om han hadde blitt toppscorer for oss, men har ikke trua. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
larenim Veteran
|
Posted: 12.09.2014 12:26 Post subject: |
|
|
Jaja, Sørloth. Nå er det opp til deg! _________________ / Slapp av folkens, det her ordner seg. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 12.09.2014 13:29 Post subject: |
|
|
Frankiefourfingers i Malec-tråden wrote: | Skal Sørloth starte?? synes det er merkelig at vi ikke bruker Riski som midtspiss istedet hvis det er tilfelle. |
Tror Kåre Hedley Ingebrigtsen vil ha et oppspillspunkt og ikke en kontringsspiss. Lurer allikevel bittelitt på hva som er plan B dersom unge Sørloth tryner i første omgang.
Blir det mer fokus på kontringer og Riski på topp?
Blir det Malec inn som oppspillspunkt?
Eller blir det å prøve enda mer på det samme?
Det lille fnugget i hjernen som har tenkt på dette tror visst mest på det siste. Dog tror jeg aller mest på at unge Sørloth scorer et mål i kveld og ellers gjør en grei innsats. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 13.09.2014 14:42 Post subject: |
|
|
Sørloth mot Glimt var et større problem for motstanderens forsvar enn jeg noen gang har sett Søderlund være. Sørloth, i motsetning til Søderlund, kan faktisk å ta imot en ball. Hadde glimrende touch gjennom hele kampen og greide å vende å vri på seg etter mottaket for å få ballen videre. Han var kanskje litt for møtende, spilte nesten som en falsk nier for det meste. Da blir det lite tilstedeværelse i motstanderens 16-meter. Men veldig imponert, ser ingen grunn til at Sørloth ikke kan være en real kandidat på spissplass selv etter at Søderlund er tilbake fra skade. |
|
Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 13.09.2014 15:24 Post subject: |
|
|
Jeg ser to vesentlige grunner til at han ikke skal starte når Søderlund er tilbake. Man skal ikke basere en spiller på én kamp, i tillegg kan man ikke benke Søderlund på grunnlag av én god kamp av hans vikar, når Søderlund hadde den scoringsformen han hadde før skaden. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 13.09.2014 15:34 Post subject: |
|
|
Synes Sørloth gjorde en bra kamp. Hadde han laget et mål eller to, så hadde pressen skrevet han inn på landslaget. Husk at Sørloth har ikke vært skadefri så lenge..
Blir ikke overasket om Sørloth er vårt første valg i mars 2015. |
|
Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 13.09.2014 15:38 Post subject: |
|
|
Regner jo med han mener om Sørloth fortsatt får tillitt og gjør det bra.
Selv syns jeg innhoppet hans sist kamp var veldig bra, men han må selvsagt forbedre produktiviteten og fortsette å levere på minst samme nivå for å vurdere han som noen reell erstatter til Søderlund allerede nå.
Er enig i at Sørloth var meget god i det oppbyggende spillet i går. Når han vant ballen på midtbanen klarte han alltid å orientere seg og sende den gode pasningen som ofte førte til farligheter. Ellers gav han også 110% kampen igjennom, som var gledelig.
Selvsagt ingen perfekt kamp, men bedre enn jeg hadde trodd av unge sørloth. |
|
Back to top |
|
 |
Sméagol Junior

|
Posted: 15.09.2014 19:21 Post subject: |
|
|
Stor kamp på fredag. Her har vi en kommende juvel. Redd vi bare får nyte han på kort tid. Fortsetter han sånn havner i en europeisk toppklubb. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 15.09.2014 19:36 Post subject: |
|
|
Kan garantere at det ikke er noe fare med at han snappes opp med det første. Grei kamp sist, men har vært svak, på grensen til direkte dårlig i de fleste opptredner før spør du meg. Forventa meg et mål eller to fra ham på dette tidspunktet.
Men vi får se når laget rundt ham får litt mer selvtillit og trøkk om det løsner. Du kan selvfølgelig ha rett i at dette er en juvel, men så langt har jeg mine sterke tvil. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Sméagol Junior

|
Posted: 15.09.2014 19:44 Post subject: |
|
|
Hvilke opptredener? Fyren har nesten ikke sluppet til.
Med mindre du sikter til RBK2. Noe jeg tviler på siden du bor i England. Og i så fall har du elendig fotballforståelse. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 15.09.2014 20:01 Post subject: |
|
|
Juvel er vel litt å ta i. Har ikke sett noe som tilsier at han er så mye bedre enn Sellin. Han er langt unna nivået til Bakenga værtfall. |
|
Back to top |
|
 |
oxbailla Veteran
|
Posted: 15.09.2014 21:15 Post subject: |
|
|
Synes det er vanskelig å sammenligne - han er jo en helt annen spillertype enn Bakenga. For øvrig var det en meget gledelig kamp av Sørloth junior på fredag. Litt mer fart i kroppen trenger han for å komme seg foran de første meterne. Ekkel å skubbe seg på, og sleipere teknisk enn opphavet. Rolig med ball og godt overblikk - så får vi se om han følger opp utover høsten. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.09.2014 13:55 Post subject: |
|
|
Sméagol wrote: | Hvilke opptredener? Fyren har nesten ikke sluppet til.
Med mindre du sikter til RBK2. Noe jeg tviler på siden du bor i England. Og i så fall har du elendig fotballforståelse. |
De han har hatt har han vært svak, bortsett fra siste kamp hvor han var helt ok. Synes han har fått sine innhopp men det har vært lite å se i de innhoppene feks. Men som jeg sier, du kan selvsagt ha rett. Men synes det er sterke ord å bruke juvel om Sørloth da han langt ifra har vist seg som noe eksepsjonelt talent. Jeg har fått med meg at han er tidvis ganske god for RBK2 men det er et bra steg som må tas skal det bli noe utav AS _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 16.09.2014 14:36 Post subject: |
|
|
Sméagol sine 10 innlegg har stort sett gått med til å prise Sørloth som en av Nord-europas største spisstalent, at Jacob Storevik er "muligens det største keepertalentet i Europa" og at vi burde hente Andreas Nordvik... |
|
Back to top |
|
 |
|