| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
#6 Legend Junior
|
Posted: 25.07.2014 01:01 Post subject: Potensiell spiss? |
|
|
Takk for svar Batigol, var ikke klar over at han var gått til ny Tyrkisk klubb.
En annen spiller som jeg husker var koblet til Solskjær og Molde for noen år tilbake, er Andre Senghor.. Hvor nære en evt overgang var, skal være usagt, men jeg ser at han står uten kontrakt. Kunne han blitt vår nye "Rade"?
Vanskelig å danne seg et komplett bilde hva angår ferdighetsnivå, da jeg kan (en god del) for lite om ligaen på de arabiske emirater.. Men kan se ut som en robust tank-spiss med alright tempo, som har visse goalgetter egenskaper:
http://www.youtube.com/wa...EhdDmA[/b] |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 25.07.2014 01:06 Post subject: |
|
|
| Andre Senghor var veldig spennende for noen år siden, men har vel gått etter penga veldig lenge og har vært uten klubb sin januar(?). Høres veldig mett ut og sannsynligvis langt unna form. |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 25.07.2014 01:16 Post subject: |
|
|
| Synes å huske Senghor ble ryktet til oss en gang også? |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.07.2014 09:25 Post subject: |
|
|
I tillegg til spiss og høyreback mener jeg at vi bør hente inn en sentral midtbanespiller med rutine og kvalitet. Jeg vil beholde Selnæs men vi har sett at gutten er fryktelig ustabil.
Nå har jo Ingebrigtsen fått klarsignal fra styret at han får kjøpe spillere, spørsmålet er om vi skal kjøpe noen så fort som mulig eller om vi skal ta sjansen på å se om vi henger med i gullkampen og om muligheten til å spille EL i høst er til stede? |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 25.07.2014 09:32 Post subject: |
|
|
| Ikke noe risikabelt hastekjøp som må være klart til kampen i Tyrkia nå. Værsåsnill |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 25.07.2014 09:41 Post subject: |
|
|
Enig. Kan være litt lurt å ha litt is i magen nå, de neste 14. dagene vil avgjøre mye.
Ser egentlig ikke noe hensikt i å være så aktive i overgangsmarkedet om vi ryker i Molde og går på et skikkelig braktap nede i Tyrkia. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 25.07.2014 20:31 Post subject: |
|
|
| Surrealistisk innlegg. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 25.07.2014 22:55 Post subject: |
|
|
| Tipper vi signerer Hangeland. Vet ikke hvorfor, bare en følelse jeg har. Håper egentlig ikke vi gjør det men |
|
| Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 25.07.2014 23:02 Post subject: |
|
|
| marco83 wrote: | Sommeren overganger 2014 rbk:
in:
john laxdal (stjarnan)
andrè hansen (odd from jan 2015)
emil nielsen (roskilde from jan 2015)
Arni Vilhjalmsson (breidablik)
John laedre bjordal (agf aarhus)
mans soderqvist (kalmar)
tomas kind bendiksen (tromsoe)
out
chibuike
gamboa (west bromwich)
nicki bille nielsen
strandberg
diskerud (werder bremen) |
Grøss og gru. |
|
| Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 26.07.2014 08:42 Post subject: |
|
|
| Neinei! Nicki Bille all over igjen. Jeg rangerer faktisk Sørloth forran MP! |
|
| Back to top |
|
 |
skrukken Rutinert

|
Posted: 26.07.2014 08:46 Post subject: |
|
|
| Kødder du?? Hadde tatt MP 10 av 10 ganger foran Sørloth. MP har målteft så det holder. Ville nok dominert for oss i TL. Heller en litt klysete Marcus Pedersen enn en halvveis talentfull Sørloth(altfor treg og lite teknisk) og Søder. |
|
| Back to top |
|
 |
Beren Rutinert
|
Posted: 26.07.2014 08:59 Post subject: |
|
|
| skrukken wrote: | | Kødder du?? Hadde tatt MP 10 av 10 ganger foran Sørloth. MP har målteft så det holder. |
Nei kødder ikke! Sikker noen her inne som vet hvor man finner mål statestikk! At han har målteft er direkte svada. Ett altfor stort ego ødelegger også muligheten hans for videre utvikling. Tar jeg ikke helt feil så begynte godset å vinne kamper først etter han dro. Billig i lønn vil han heller ikke være.
Vil derfor velge en billig AS i utvikling 10 av 10 ganger. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 26.07.2014 09:54 Post subject: |
|
|
47 mål på 144 klubbkamper i følge Transfermarkt og til en viss grad wiki. Høres ikke akkurat ut som noen målmaskin. De eneste plassene hvor han har til gode å vise resultater er i Godset, hvor han står med 17 mål på 40 kamper, og ikke en gang dette er nok til å overbevise meg. Ikke at det er videre imponerende mtp hva vi ønsker. Utover det har han for det første et dårlig antall kamper i andre klubber, med like dårlige målsnitt. Jevnt over en oppskrytt spiller spør du meg. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 26.07.2014 10:01 Post subject: |
|
|
| Målsnittet er vel så og si det samme som hva Rade hadde da han kom til oss? Uansett, liker ikke typen, orker ikke en spiller som er flaska opp med Rosenborghat og som plutselig skal hit å sjarmer alle med standard viss vass. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 26.07.2014 10:24 Post subject: |
|
|
Mer eller mindre; Før Rade kom til RBK hadde han et snitt på mer eller mindre nøyaktig et mål pr 3. kamp. Pedersen har et nesten likt, men dog litt dårligere på mål pr 3,25 kamp. Det som derimot utgjør den store forskjellen for meg er at sistnevnte framstår som "uønsket" i de fleste klubber han havner i. Nomadestempelet står risset inn i panna på ham, og i hver klubb han har vært innom har antallet kamper vært relativt lavt. Han klarer rett og slett aldri å overbevise dit han drar. På 7 år har han vært innom 6 klubber. Rade hadde like mange klubber på dobbelt så lang tid før han kom til oss. Da er det for meg tydelig at Rade Prica har blitt ansett som en langt bedre spiller der han har vært, mtp både varighet på opphold og antall kamper han har fått, kontra Marcus Pedersen. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 26.07.2014 10:28 Post subject: |
|
|
| Hakkespett wrote: | | 47 mål på 144 klubbkamper i følge Transfermarkt og til en viss grad wiki. Høres ikke akkurat ut som noen målmaskin. De eneste plassene hvor han har til gode å vise resultater er i Godset, hvor han står med 17 mål på 40 kamper, og ikke en gang dette er nok til å overbevise meg. Ikke at det er videre imponerende mtp hva vi ønsker. Utover det har han for det første et dårlig antall kamper i andre klubber, med like dårlige målsnitt. Jevnt over en oppskrytt spiller spør du meg. |
8 på 15 i Engen er da rimelig greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 26.07.2014 10:32 Post subject: |
|
|
Sant nok, men hva hjelper det? Alt det gjør er å underbygge påstanden om at han ikke er god nok til å lykkes i andre ligaer enn i Norge. Det bør ikke være standarden Rosenborg setter seg på. Om vi skal klare å hevde oss på europeisk nivå trengs en spiss med noe mer. Ikke at jeg hedrer de nylige spissvalgene, Søderlund skriker ikke akkurat måltyv og europagarantist til meg heller.
Til syvende og sist vil jeg fram til at Marcus Pedersen er en over snittet god spiss, på norskt nivå, og that's it. Jeg vil ha noe bedre. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 26.07.2014 12:16 Post subject: |
|
|
Nå som Gamboa er på vei ut porten står vi (klubben og oss på forumet) kanskje litt mellom barken og veden, eller rettere sagt, mellom prinsipper og praksis.
I tilfelle Kåre Ingebrigtsen ikke blir den permanente løsningen fra nyttår, er det potensielt feil at han får bestemme hvilke spillere vi skal ha inn nå.
Samtidig har vi en forholdsvis tynn stall.
Vi har mistet en av bare to "ferdige" spisser vi hadde på laget i Bille. Vi har mistet den individuelt beste spilleren vår, som uansett ikke ble brukt. Og vi har mistet den eneste ordentlige høyrebacken vår.
Hva nå? Tidligere har klubben sagt "En ut, en inn" (med litt flere ord).
Skal vi leie, for å holde hodet over vannet ut sesongen?
Eller har vi nå råd til spillere på en hylle som er bra nok uansett hvilken trener som står og roper 1/1-15?
Skal vi prøve oss på å leie kvalitet, med opsjon på kjøp, men uten forpliktelser?
Det er fortsatt vindu, og jeg må innrømme at jeg har veldig lyst på en høyreback, samt noen som kan score mål, og kanskje tilogmed 2014-utgaven av Bent Skammelsrud. Tror jeg det er lett, eller i det hele tatt gjennomførbart? Selvfølgelig ikke. Men prøve må man jo - eller skal vi la være, og la Kåre redde stumpene av sesongen med det han har? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 26.07.2014 12:29 Post subject: |
|
|
Slår vi Molde imorgen og skaffer oss et godt utgangspunkt i Tyrkia om 5 dager så mener jeg klubben er forpliktet til å hente inn kvalitet. Om vi derimot taper de to kampene så syns jg vi bare få hangle oss inn til en 2.plass i ligaen med det materialet vi har.
Unntaket er selvsagt om det dukker opp noen som er ansett som "universalt klassespillere", ala Anthony Annan, Rade Prica(i en yngre utgave), Tarik, Ciljan, Tettey osv. Da signerer man bare.
Men for guds skyld, droppe signeringen av Måns Søderquist, Ondrasek, Kind Bendiksen eller Ruud. Ny hovedtrener må få sette sammen sitt lag når han kommer.
Fokuset bør være på å forlenge med de vi vil ha med videre og selge de som ikke ønsker å være her. |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 26.07.2014 12:34 Post subject: |
|
|
Som alltid synes jeg det du skriver er fornuftig og gir mening, MD.
Selv om jeg ikke har bestemt meg helt for hva jeg mener om det enda, så er vel dette en sånn situasjon hvor det hadde vært bekvemt å ha en avtale tilsvarende den godset har med ManCity. Hvis vi hadde hatt tilsvarende med en toppklubb med DYPE reserver av spillere rundt omkring, kunne de sikkert lånt oss en topp-back i et halvt år som fikk prøvd seg på vårt nivå (kanskje til og med e-cup).
Jeg vil jo selvfølgelig at RBK skal være sin egen klubb og komme til toppen på egen hånd. Men jeg skjønner at et sånt opplegg frister. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 26.07.2014 12:46 Post subject: |
|
|
En høyrebackløsning må anskaffes snarest. Svensson gjør en brilliant jobb, alt tatt i betraktning, men om vi må være avhengig av at Mikkelsen står opp på rett side av senga for at han skal takle brasene i førstnevntes skadefravær, er jeg stygt redd vi kan få noen ufine baklengssituasjoner. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 26.07.2014 15:42 Post subject: |
|
|
Hørte pressesjefen snakke med noen over telefonen angående en svenske i den tyrkiske ligaen, Erkan Zengin. Hvorvidt det var snakk om en overgang eller noe annet, vet jeg ikke, men han nevnte i hvert fall navnet.
Samtidig var det lett å se at Mikkelsen ikke har defensive fibre i kroppen. Han er rett og slett ikke høyreback, og burde absolutt ikke spilt der. Berntsen syntes jeg så bra ut, hadde fint driv med ball og gode pasninger. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 26.07.2014 15:54 Post subject: |
|
|
| Erkan Zengin virker spennende utifra statistikkene. Over 100 kamper i Süper Lig for Eskişehirspor, og landskamper for Sverige. Helt sikkert bedre kvalitet enn Tobias Mikkelsen. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.07.2014 16:19 Post subject: |
|
|
http://www.adressa.no/100...449758.snd
Vet det er mange som missliker Marcus Pedersen, men skulle gjerne sett han i RBK.
Jeg spurte han på face og fikk faktisk svar, han sa at han ikke skulle hjem til Norge. Ender kanskje opp i Danmark? _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
|