View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sveininge Rutinert

|
Posted: 23.07.2014 18:27 Post subject: |
|
|
Denne klubben har et behov for friskt blod med nye idèer og metoder. Røske opp i kompiskulturen og andre sykdommer. Jeg vil ha inn flere nye folk som kan fornye og heve kompetansen i sportslig avdeling på ... alle områder.
Å "gå ut bredt" for så å hente ny "manager" med erfaring fra Strømsgodset og Odd er selve marerittet, kun utfordret av frykten for at den midlertidige løsningen (uten å si noe vondt om ham) ender opp med å bli den permanente.
Jeg regner med dette er bare tull og tøys. Stoler man på det klubben har uttalt, har man ikke en "kravspek" til ny hovedtrener ennå, man har ikke engang en klar idè om hvordan sportslig avdeling skal se ut. |
|
Back to top |
|
 |
GeirOve Proff
|
Posted: 23.07.2014 18:30 Post subject: |
|
|
Robin wrote: | h b wrote: | Berg kan få sparken med tap i kveld, håper han er veldig uaktuell! |
Personlig liker jeg ikke Berg. Har ikke sett kampene hans i Polen, men fra hvordan både Lyn og LSK fremsto med han som trener er jeg ikke positivt innstilt. |
Berg er langtifra trener materiale til noen toppklubb. Lurer på hva Polakkene tenkte på da de ansatte han. Han tjener godt på United navnet sitt. Tror ikke han blir aktuell men man skal aldri si aldri.
Jeg regner med at han får støvelen innen en mnd, uansett hvordan det går ikveld. De ryker mot Celtic og kommer til å fortsette den dårlige trenden i hjemlig serie. Bare ikke Koteng tenker at her har vi en gigant i norsk fotballsammenheng, stort navn som tilfredstiller kravet om en respektert trener. Grøss og gru  |
|
Back to top |
|
 |
Norum Junior
|
Posted: 23.07.2014 18:32 Post subject: |
|
|
Første forumpost
Kom over en høyst relevant og morsom sak, hvor vi får følge Fagermo før, under og etter kampen mot Molde i 2011.
Personlig er jeg skeptisk til om dette er riktig mann for oss.
https://www.youtube.com/w...iED13jBqdk _________________ "Æ si' og påstår - og har sjølsagt helt rætt . . ." |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 23.07.2014 18:34 Post subject: |
|
|
Jeg tror ingen her inne betviler Fagermos evner som trener men det er overgangen fra liten til stor klubb som er problemet her.
Gang på gang har trenere som ikke har vunnet en dritt kommet til en klubb som knapt nok har plass til flere pokaler vist seg å være fiasko(i nyere tid Perry/Moyes). Det blir rett og slett for mye å gape over.
Blant annet så er respekt, autoritet og meritter viktige kriterier hos en trener som skal ta over et lag som inneholder en gjeng som har vunnet mye og som hos noen har et ego som går langt utover stratosfæren.
Respekt, autoritet og resultater er ikke noe du har men noe du får gjøre deg fortjent til. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.07.2014 18:35 Post subject: |
|
|
Jeg er livredd for at løkrullene på brakka går for en tredje middelmådighet som Fagermo.
Hvis det skjer bekrefter styret egen udugelighet og elendig evner.
Det finnes sikkert 100 bedre alternativer bare i Europa. Nå får de ta seg sammen der inne, hvis ikke blir det full krig. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
Brego Veteran
|
Posted: 23.07.2014 18:36 Post subject: |
|
|
Først så får vi håpe at de legger frem en kravspekk til hvilken attributter en trener skal inneha. Om spekket er offensiv fotball, foretrukken bruk ev egne talenter, 4-3-3 samt at vedkommende er utadvendt og en folkekjær person så er ikke Berg i nærheten av og møte spekken, Fagermo derimot..... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 23.07.2014 18:43 Post subject: |
|
|
Men er denne videoen noe som gjør deg skeptisk? Personlig ble jeg mer positiv til Fagermo etter å ha sett denne videoen. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.07.2014 18:48 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Men er denne videoen noe som gjør deg skeptisk? Personlig ble jeg mer positiv til Fagermo etter å ha sett denne videoen. |
Samme her. Har alltid synes han fremstår som en ufordragelig klyse, men videoen kan jo tyde på at han sparer det til de på utsiden. Selvfølgelig er det vel sikkert litt skuespill for kameraet også, men kun én gang har han fremstått mer "sympatisk" enn dette, og det var når vi rundknuste Odd på Lerkendal for noen år siden. Spakere mann har jeg vel knapt sett.
Ikke sikker på at han er rett mann for oss, men dette rettet LITT på inntrykket av ham. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 23.07.2014 20:25 Post subject: |
|
|
Det som kan sies om Fagermo er at han er faglig sterk, og han har en klar filosofi. Han spiller nesten mer Eggensk en hva Eggen gjorde selv. Han er også egenrådig og sta, liker å bestemme det meste, og har en sleivete munn. På mange måter har han mange av de kriteriene mange drømmer seg tilbake til.
Jeg sier ikke vi skal gå for Fagermo, men han bør være en kandidat. Selv om en svenske, danske og trenere som har sitt virke lengre unna høres mer forlokkende ut.
Når enkelte nevner Neil Lennon tenker jeg de lever i en fantasi verden. RBK er en storklubb i Norge, men med tanke på utviklingen de siste årene er det mest budsjettmessig. Dette går også nedover. TL er også en gigantisk bakgårdsliga hvor middelmådigheter som Kovac, Storflor, og Daniel Berg Hestad herjer. Utover våres grenser fremstår RBK som en blek skygge av seg selv, og det er ikke lenger mye forlokkende over denne klubben lengre. Rent spillemessig tilhører også Lennon en ytterpol av hva vi som klubb vil stå for. Det henger bare ikke på greip.
Hvor mye kunnskap har vi egentlig om disse billige svenske trenerne? Norling har ikke vært noen umiddelbar suksess for Brann. Jeg tror enkelte bare ser på tabellen, og googler navnet til treneren. Før man derretter legger frem informasjon man ikke har grunnlag for, men som er veldig pyntet. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 23.07.2014 21:01 Post subject: |
|
|
Dersom vi skal gå for en norsk trener så er det Sollied, Fagermo eller Nordlie i den rekkefølgen som burde være de aktuelle. Når det kommer til utenlandske trenere har jeg ikke oversikt over noen aktuelle kandidater. |
|
Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4069 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 23.07.2014 21:32 Post subject: |
|
|
Var mer som en jobbsøknad dette da... Hehe.
RBK er norges beste lag og her slår vi Molde.
Likevel... Nei takk... _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 23.07.2014 21:36 Post subject: |
|
|
Hehe, jeg skal ikke si så mye om hans ferdigheter, men pressekonferansene hans må være i verdenstoppen.
Tom Nordlie sin pressekonferanse |
|
Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 23.07.2014 21:47 Post subject: |
|
|
Enig med flere her inne, at inntykket av Fagermo ble mer positivt etter det denne youtuben. Han virker mindre sympatisk i sine uttalelser i media, men dette kan jo ofte være satt på spissen, og formulert av Fagermo med hensikt.
Når det er sagt, så har jeg ikke noe tro på at dette er riktig mann for RBK skuta. Til den er den for stor (skuta) _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 23.07.2014 21:56 Post subject: |
|
|
Neste trener må ha autoritet, autoritet og autoritet.
Da snakker jeg ikke om autoritet ala Rekdal, Nordli, Andresen etc som kun er autoritære med kjeften sin. Heller ikke en lettvekter som Fagermo.
Rosenborg fungerer ikke uten en uomtvistelig leder med naturlig autoritet bygget på meritter og omdømme, ikke via kjeften.
Eksempler:
+ Sollied, Eggen, Hamren, Hareide
- Perry, Janne, Tørum (Ingebrigtsen, Fagermo, etc)
Alt annet vil feile. Sann mine ord. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 23.07.2014 21:57 Post subject: |
|
|
Fikk lyst å bli fotballspiller når jeg hørte den pressekonferansen. Ingen tvil om at han er en dyktig fagmann og har en visjon for fotballen. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 23.07.2014 22:01 Post subject: |
|
|
Helt enig - her trenger vi en som ikke leker fotballklubb... |
|
Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 23.07.2014 22:04 Post subject: |
|
|
eksil wrote: | Rosenborg fungerer ikke uten en uomtvistelig leder med naturlig autoritet bygget på meritter og omdømme, ikke via kjeften. |
Dette skjønner jeg ikke. Enig i at vi trenger autoritet blant lederne. Men hvorfor fungerer ikke Rosenborg uten Den Ene?
Her sier du ikke bare at Rosenborg trenger en naturlig autoritet, men at det er jævlig vanskelig å finne den ene lederen som kan få Rosenborg til å fungere. En frelser med naturlig autoritet bygget på meritter og omdømme vil ikke bare være vanskelig å få tak i, men også vanskelig å beholde. Hvis dette er eneste håp for Rosenborg, så synes jeg fremtiden ser håpløs ut i det lange løp. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 23.07.2014 22:27 Post subject: |
|
|
Hadde vært mye mer spennende å sett Nordlie i 4 mnd, som har eggen-faktor, enn Kåre som ligner på Tørum/ Hansen _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 23.07.2014 22:32 Post subject: |
|
|
Kåre virker som en snill person, hva mener dere om det? For min del har jeg ikke noe imot kåre og kan gjerne bli trener bare han skaffer resultater. Men jeg mener og som mange andre at vi trenger en litt psykopat som er skikkelig autoritær og kan fortelle hvor skapet skal stå. Har veldig sansen for tom nordlie og skulle gjerne sett at han hadde fått prøvd seg engang. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.07.2014 22:59 Post subject: |
|
|
Kåre slår meg (og har gjort det siden han spilte hos oss) som en type som hadde vært en jævlig kul kamerat å ha.
Men de samme egentskapene som gjør at han passer der, gjør at jeg er bittelitt skeptisk til om han kommer i samme liga som Eggen, Sollied og de andre.
En kjent lederproblematikk 101 er jo når man har lyst til å være kamerat samtidig som man av og til må gi lite hyggelige meldinger som "Nå må du faen meg ta deg sammen!" - det er ikke nødvendigvis sånn at kun psykopat light funker i sånne situasjoner, men det blir litt kontrast mot f.eks. Tørum og JJ som jeg så på som "for snille" til å kunne takle bortskjemte fotballunger som var for høye på seg selv.
Men dette er kun min høyst ukvalifiserte tankestrøm. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 23.07.2014 23:02 Post subject: |
|
|
Kan hende (Foreslått av egne rent spekulative grunnlag) at han er den type kamerat som evner å si i fra på en "tøff" måte, men med et glimt i øyet, slik at budskappet kommer fram uten å gjøre seg uvenner med spillerne. Hvem vet. Ikke jeg. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 23.07.2014 23:03 Post subject: |
|
|
Jeg tror Kåre er en jævla bra assistenttrener. Fin type å ha som tar seg av de gutta som er frustrerte og trenger noen å snakke med. 100% lojal og backer alltid opp treneren og støtter gutta samtidig. Så har han mye Rosenborg i seg og vet hva klubben handler om.
Jeg håper han kan bli i klubben i flere år fremover, men kanskje ikke som hovedtrener, selv om han gjerne må bevise meg feil. |
|
Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 23.07.2014 23:04 Post subject: |
|
|
Jeg håper det. Det er mulig. Det er heldigvis ingen av spillerne i dag som spilte med Kåre, det kunne blitt vanskelig.
Men hvis en "relativ lettvekter" som Kåre kommer til Gamst og forteller han hvordan man spiller fotball... blir ikke det litt som når Hamren på det svenske landslaget sier til Zlatan og gutta "Sånn gjorde vi det i Rosenborg"? _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
 |
germain Proff
|
Posted: 23.07.2014 23:36 Post subject: |
|
|
Jeg synes alt for mange er opptatt av meritter og titler vunnet når vi ser etter ny trener. Det tror jeg er en blindgate. Trenere som står for en positiv fotballfilosofi og vinner i bøtter og spann blir fort urealistiske for RBK. Samtidig er det mange middelmådige trenere som har vunnet titler. Norling er ett eksempel, og jeg mistenker at Neil Lennon er et annet (grei nok trener i en klubb som er overlegen alle andre i sin liga).
Samtidig har vi en mann som Antonio Conte, som hadde trenererfaring fra Bari og Siena før han kom til Juventus. Ikke noen blendende CV. Men han hadde en personlighet og en fotballfilosofi som passet klubben han kom til. Marcelo Bielsa har ikke skapet fullt av trofeer, men er respektert over hele verden for sin faglige dyktighet og for måten lagene hans spiller fotball på.
For RBK tror jeg det er mye riktigere å gå etter en trener med riktig fotballfilosofi og personlighet, enn et blytungt navn. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 23.07.2014 23:52 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Jeg likte også innlegget ditt, quentez, men jeg er uenig i premisset. Dersom vi skal begrense oss til trenere som har vunnet noe blir utvalget veldig smått, og ofte urealistisk for oss. |
Akkurat på det punktet blir man nødt til å ta et viktig veivalg; skal man gå for en merittert trener med vinnerhistorie, eller skal man gå for en mann som har fått mye ut av lite.
Jeg tror kanskje det siste vil være mest realistisk og bære minst risiko rent økonomisk. Da synes jeg spesielt Peter Gerhardsson fra Häcken fremstår som den sterkeste kandidaten i Skandinavia - hvertfall med tanke på spillestilen. Men jeg er ikke sikker på hvor imponerende den berg og dalbane-karrieren hans med Häcken faktisk har vært. De ser ut til å ha en ok spillerstall og i 2012 var Häcken faktisk den klubben med nest mest inntekter bak Malmö FF. Ekskludert spillersalg var de riktignok også bak Helsingborg og AIK. |
|
Back to top |
|
 |
|