English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
KÃ¥re Ingebrigtsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 271, 272, 273  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
strandli
Junior

PostPosted: 21.07.2014 23:20    Post subject: Reply with quote

ImNotFreddy wrote:
strandli wrote:

Hvor attraktivt er det for en ny trener å ta jobben??

Du får ikke bestemme hvilke spillere som du kan kjøpe og hvem som blir.
Du får ikke bestemme system og taktikk.
Du får ikke sette spillerne på plass.
Du går til en klubb hvor det har vært 11 trenere på 12 år.
Sparken er nesten uungåelig og ryktet ditt som trener vil bli ødelagt.

Jeg hadde ikke tatt den jobben.

Problemet ligger i hvem de ansetter (og hvem som gjennomfører ansettelsene). Flesteparten av trenerne som har vert ansatt de siste 10 årene har rett og slett verken vert gode nok eller sterke nok personligheter.

Unntaket er Hamren som hadde suksess. Resten av gjengen har rett og slett vert en gjeng assistenter.

Det er også grunnen til at jeg ikke liker ansettelsen av KI, selv på pressekonferansen så ser vi at han er alt for spak til å lede en klubb som Rosenborg.

Tror du tar feil der.
Hvis du ser på cvèn til flere av de tidligere RBK trenerne så har flere gode meritter og har kanskje vært blant landets beste.

Høgmo hadde bred erfaring i Norge og gjorde det bra med Tromsø og er i dag A-landslagstrener.

Jønnson tok 1 Gull og 2 Sølvmedaljer med Stabæk.

Hareide trente både Brøndby og Helsingfors 2 seriegull og 3 cupgull forlot oss for A-landslagsjobb.

NAE hadde en nødperiode og hans meritter er vel kjent.

SÃ¥ kommer Hamren med stor suksess.

Alle disse hadde kvalifikasjoner og meritter.
Selv om jeg heller ikke hadde store trua på flere av dem.

Asistentene
Med Ola By og Tørum var katastrofale
Der bomma RBK grovt.
Men syns Rambo gjorde en grei jobb.
SÃ¥ Perry i 2 perioder.Det vet vi alle hvordan gikk.
Det værste der er at han ble vurdert under periode 2.

Men av disse 10 trenerne så kan jeg forsvare 6 stk av dem i forhold til cv, meritter og type.
Perryx2 og Rise\Tørum var store bommer.

Hvis du leter etter sterke personligheter så er det vel bare Rekdal og Nordli igjen i Norge.
Gud forby å se Reka i noe som ligner på RBK fargene.
Nordlie får jeg bare si som Jønson MJaaa mjooo.
9 klubber på 15 år.
Har ikke trent noen av lagene sine over 2 sesonger.
Det er i alle fall ikke kontinuiteten som vi trenger.
Back to top
View user's profile Send private message
ImNotFreddy
Senior

PostPosted: 22.07.2014 00:06    Post subject: Reply with quote

Skjønner ikke hvordan det der motbeviser det jeg sier. Hareide var solid, men jeg lot han logge siden jeg skrev "siste 10 årene.".

SÃ¥ kan vi ta det fra starten av da.

OBR: Første assistenten som tok over. Ikke noen sterk lederskikkelse, klarte så vidt å karre seg til seriegull før han tapte maktkampen innad i klubben.

Perry: Andre assistent som tok over. Nermere nedrykk enn gull. Sparket etter en halv sesong.

Høgmo: Ikke en assistent, hadde store planer om å bygge en moderne klubb, men måtte gi selv pga helsemessige årsaker.

Tørum: Tredje assistent. Tok vel gull etter at han tok over for Høgmo, og gjorde det bra i CL med hjelp fra Eggen, første sesong på egenhånd var det slutt halvvegs.

Så fikk vel 4. assistent Henrikssen ett halvår som hovedtrener.

Hamren: Neste sterke personlighet med stor suksess i serien

Eggen: Sier seg selv.

JJ: Hadde suksess i Stabæk, men klarte ikke å gjenskape denne i RBK. Fremstår heller ikke som en sterk personlighet.

Perry: Negativ og destruktiv i omtrent alt han sier. Ikke god nok.

Konklusjon: For å kunne klare å gjenskape suksess over tid i RBK så ,å du være en sterk person.

Ja, det er bare Rekdal og Nordlie igjen her til lands, derfor må en se til utlandet.
Back to top
eporkg
Proff

PostPosted: 22.07.2014 09:30    Post subject: Reply with quote

Problemet til de som har kommet etter Eggen har jo også vært at de satt igjen med stjernene fra 90-tallet, som da var blitt godt over 30 år. Trenerskiftet kom på samme tid som et generasjonsskifte i laget. Det får jo Nils Arne til å se enda mer fantastisk ut. Bortsett fra PCS og Tettey var det jo ikke mange nye som kom opp heller.

EDIT: Tar man med Hamren-tiden, da også NAE var en tur innom, så ser man jo også hvorfor de lyktes så godt. Stallen vi hadde i 2009 og 2010 var utrolig mye bedre enn dagens.
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 10:35    Post subject: Reply with quote

Koteng:

Quote:
- Hvorfor er Kåre Ingebrigtsen rett mann for Rosenborg i høst?

- Vi er ganske sikre på at han vet hvordan Rosenborg skal spille. Det er kanskje det viktigste. Og så har han en bra CV

Really?
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 10:42    Post subject: Reply with quote

Jeg sliter med å forstå hvorfor Koteng skal latterliggjøres på grunn av denne ansettelsen. PJH/BW måtte ut, det er uholdbart med trenere som ikke har tillit i garderoben. Det var ikke flust av alternativer til å ta over midt i sesongen og det lå i kortene at det ble en nødløsning.

Er det Ola By Rise folk savner? Eller Tom Nordlie - 6 måneder er vel omtrent den tiden folk holder ut i samme klubb som ham så jobben passet sånn sett.
Back to top
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 22.07.2014 11:02    Post subject: Reply with quote

At Kåre Ingebrigtsen ble den midlertidige løsningen er ikke noe å hyle å skrike over.

Hvis noen kan nevne andre kandidater som er tilgjengelig og interessert i 4 måneders vikariat så kom med de. De eneste alternativene som har vært oppe er Henriksen og Nordlie da er det like greit med Kåre som har vært utenfor RBK bobla en stund og kommer inn med godt humør og glimt i øyet.

Som flere har sagt så er godt humør undervurdert, tror det kan bidra til å endre den dårlige stemningen i laget som vi må anta har vært tilstede en god stund å få ny giv inn i troppen.
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 22.07.2014 11:41    Post subject: Reply with quote

prøver å se treningen som sendes på adressa, Men lyden mangler, flere som har det sånn?
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 11:44    Post subject: Reply with quote

Dette tror jeg rett og slett vi må leve med dersom ønsket er at det nå kjøres en grundig prosess for å ansette den permanente hovedtreneren. Da er det veldig logisk at mellomløsningen blir en trener i den kategori KI er.

Vi vet vel heller ikke så mye om hvilke andre trenere de har kontaktet, og hvem som kan ha sagt nei. For å vurdere om KI er det beste overgangsvalget, så må man jo nesten vite hvem de egentlig hadde å velge mellom.

Det er en tid for alt. Nå er det på tide å roe litt ned, la klubben få nødvendig tid til å restrukturere seg og finne den permanente løsningen, og støtte KI og EH i det arbeidet de skal gjøre. Tiden for banner og sådant bør være over på en stund nå.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2014 11:52    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Dorsin er assistent til Ingebrigtsen, ikke til Hoftun.

Siden Hoftun skal passe spillerlogistikk, så er det greit at Kåre har Dorsin å spille på, da Hoftun sannsynligvis må bruke tid på spillerlogistikken.

SÃ¥ grunnen er at Hoftun kommer i tidsklemma.

Jeg tror Hoftun er en sånn som bruker uforholdsmessig mange timer på arbeidsoppgaver som andre klarer å løse innenfor en normalarbeidsdag. Hoftun har altså fått assistenttreneransvar uten egentlig ansvar (det tar Dorsin seg av), mens Dyrhaug, Alstad og Grønning overtar en del av de andre oppgavene til sportslig leder.

Hvordan er dette ikke støttehjul i alle retninger?

Uansett er det godt å se at Erik den Omstendelige endelig får tid til spillerlogistikken han tydeligvis beholder (sammen med Ingebrigtsen, som tydeligvis ikke er så flatklemt som Hoftun). Kanskje vi får se en ny høyreback i neste sommervindu hvis han effektivt kan doble tempoet sitt?
Hakkespett
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:02    Post subject: Reply with quote

Herregud, er nesten litt forelsket her jeg sitter. Mannen løper rundt på feltet, dirigerer som en galg og demonstrerer bevegeler og løp. Om dette ikke bare er for å showe litt til media på første trening kan jeg faktisk se for meg at dette blir bra.
Hjelde
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:04    Post subject: Reply with quote

Ser ut som han legger opp til "ordinær" 4-3-3, med Selnæs i sentral midtbanerolle. Bra RBK

Last edited by Hjelde on 22.07.2014 12:07; edited 1 time in total
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:05    Post subject: Reply with quote

Skjer med at bilde og lyd faller ut hele tida? Til tider ganske spesiell kamerahåndtering også. Faktisk sett live stream fra krigsområder med iphone med bedre resultat.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 22.07.2014 12:05    Post subject: Reply with quote

Ser ut som det jobbes knallhardt med bevegelsesmønster og ikke bare kontringer ihvertfall, endelig!

Synd at bilde og lyd fra adressas sending hopper ut regelmessig.
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 22.07.2014 12:08    Post subject: Reply with quote

Tidenes mest amatørmessige produksjon. De får til bedre sendinger fra Gaza nattestid.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:39    Post subject: Reply with quote

Hvor ser dere treningen?
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:43    Post subject: Reply with quote

Adressa.no
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:44    Post subject: Reply with quote

Finner ingen link der.
Back to top
Sørsia
Junior

PostPosted: 22.07.2014 12:45    Post subject: Reply with quote

Noen på treningen som orker å streame fra mobilen? Razz Skjønner ikke at dette skal være så vanskelig for Adressa. Ser ut som Brutter'n tok for seg ute på matta jo Very Happy
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:46    Post subject: Reply with quote

SwagOla wrote:
Finner ingen link der.

Gikk ned pga tekniske problemer.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:47    Post subject: Reply with quote

Hvis PJH var like passiv på treningsfeltet som han var på Lerkendal, tror jeg de fleste spillerne får sjokk av Brutter'n.
Back to top
quentez
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:50    Post subject: Reply with quote

Nå er der nesten samme hallelujastemning her som da Hamrén ledet sin første trening Smile
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 12:51    Post subject: Reply with quote

Ikke mye å gå glipp av, all den tid jeg kunne ha fakset over tegninger fra treningen med bedre flyt i bildet enn denne "live-sendingen"...

Når det er sagt så virket KI veldig "på" og full av energi. Håper noe av dette kan smitte over til spillerne. Når live-sendingen inneholdt (for min del iallfall) like mye lyd som de eventuelle faks-tegningene ville ha gjort så var det veldig lite jeg fikk med meg av hva som faktisk ble formidlet til spillerne.
Back to top
micke
Proff

PostPosted: 22.07.2014 12:51    Post subject: Reply with quote

Til og med Eggen så ut til å like det han så av Bruttern Smile

En ekte RBK'er med ny giv og erfaring. Som Koteng nevnte, så har han mye humør og er kjapp i replikken. Tommel opp for at han vil hjelpe klubben til å få arbeidsro, og da bør vi stå sammen og støtte Bruttern til å gjøre en knakanes jobb. Så får vi håpe at han gjør en så god jobb at han blir en del av rbk i lang lang tid
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 13:00    Post subject: Reply with quote

Bifalles Tommel'n opp!
Back to top
robinla
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 13:00    Post subject: Reply with quote

Kan ikke si annet enn at jeg virkelig elsker at han virker så utrolig dedikert til å gjøre alt han kan for Rosenborg. Det er egentlig direkte rørende å høre hvor stolt og ydmyk han er over å få muligheten igjen til å hjelpe klubben. Med en slik holdning, stolthet ovenfor klubben, total respekt for den (hesten helt klart) midlertidige hovedtreneransvaret han har fått og ikke minst ektefølt kjærlighet til klubben så skal han iallfall få all min støtte så lenge han er her. Ser definitivt for meg at Kåre vil være en perfekt assistenttrener til neste år og årene framover.

Last edited by robinla on 22.07.2014 13:22; edited 1 time in total
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 13, 14, 15 ... 271, 272, 273  Next
Page 14 of 273

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb