View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
seler Senior
|
Posted: 22.07.2014 00:15 Post subject: |
|
|
Ærlig sak å ikke ha sansen for en spiller Zoolander, men når du lirer av deg at "han er langt unna å være god nok for laget", da blir det vanskelig å ta deg seriøst. _________________ 'In my time at Anfield we always said we had the best two teams on Merseyside - Liverpool and Liverpool reserves |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 22.07.2014 08:52 Post subject: |
|
|
Du har problemer med å ta meg seriøst? Han har vært i A-stalen lenge nå uten å ta nevneverdige steg- er fortsatt for treg og veik, uten å likevel være god nok til å kompensere for dette på noe vis! Overkjørt mot god motstand, kjempet i senk mot dårligere.. Sutrer stadig over manglende spilletid og har null beherskelse på banen- klager på dommer, kjefter og oppfører seg uferdig tross lang fartstid på høyeste nivå.. Ikke på noe vis god nok nå og definitivt ikke om vi etter hvert forhåpentligvis henter bedre spillere! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 22.07.2014 10:10 Post subject: |
|
|
Selnæs er nok i samme formduppen som resten av RBK (kanskje med unntak av Riski) og fremstår ikke i dag som noen som ville vært bankers på et topplag i flyt (også i likhet med resten av RBK-spillerene), men å si han ikke har tatt steg siden han kom i A-stallen blir dog for dumt. |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.07.2014 10:17 Post subject: |
|
|
Han er milevis unna å kunne være sentral ankermann på et nordisk mesterlag, om det er der lista ligger. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 22.07.2014 10:19 Post subject: |
|
|
Håpet er vel at vi i hvertfall begynner å ta steg mot å bli et nordisk mesterlag og at Ole vokser inn i rollen over tid. Helt enig i at han ikke er noen stor spiller pr. i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2014 10:25 Post subject: |
|
|
Selnæs har potensiale til å bli sentral ankermann på et nordisk mesterlag, men jeg er enig i at han er altfor ujevn i dag. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.07.2014 10:33 Post subject: |
|
|
Et av de største talentene i norsk fotball de siste 30 årene har blitt forvaltet på en svært dårlig måte etter at han tok steget opp i A-stallen. Forhåpentligvis blir det en endring på det nå. |
|
Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 22.07.2014 11:22 Post subject: |
|
|
Fellesnevneren for våre midtbanespillere er at de mangler kreativitet. De er livredde for å la ballen gjøre jobben, og løper heller som besatt til de finner et rom å avlevere i.
Selnæs er dog unntaket. Han slår rett opp i banen. Han har både blikket og touchen til å være direkte, eller bare spille seg ut av en trang situasjon. Men han trenger tillit.
Synes stort sett alltid vi fremstår bedre med han på banen. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 22.07.2014 11:32 Post subject: |
|
|
Samtidig har ikke Selnæs tempoet til å løpe med ball og heller ikke teknikk til å ta seg forbi mann mot mann uten omtrent ren flaks. Derimot er han en av svært få som klarer å slå presise baller gjennom ledd og være brukbart kreativ. Samtidig er han vel den eneste vi har på midtbanen av litt størrelse (høyde) som kan ta for seg litt i hodedueller.
At han derimot sutrer i media og i mine øyne fort kan ende opp i en annen klubb neste når som bosman gjør at jeg har en rimelig kjølig forhold til han for tiden. |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.07.2014 11:34 Post subject: |
|
|
robinla wrote: | Samtidig har ikke Selnæs tempoet til å løpe med ball og heller ikke teknikk til å ta seg forbi mann mot mann uten omtrent ren flaks. |
Slik jeg ser det er det ingen grunn til å sette en driblefant på sentral midtbane. Om vi ser utenfor landets grenser så finner man nok eksempler på spillere som har sin spisskompetanse på å strø pasninger men som ikke har tilsvarende kompetanse på driblerier eller defensivt fotarbeid.
Edit: Alonso, Pirlo, Xavi mfl. |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 22.07.2014 11:37 Post subject: |
|
|
er det kødd?? sælnes har jo blitt brukt helt helt feil, han har blitt brukt som en bikkje av en hest!
han har et enormt potensiale!
for treig og for veik? pirlo, xavi er ikke noen gladiatorer de heller!! sælnes må være sittende i en midtbanetrio! en busquets eller pirlo, han skal ikke krige og løpe over hele banen! han skal være maestroen.
han skal sinke kontringer ved og alltid holde balansen i laget, han skal stå å servere indreløperne og de 3 på topp! han må brukes riktig!! _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 22.07.2014 12:02 Post subject: |
|
|
Alt er relativt... _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.07.2014 12:10 Post subject: |
|
|
irie wrote: | er det kødd?? sælnes har jo blitt brukt helt helt feil, han har blitt brukt som en bikkje av en hest!
han har et enormt potensiale!
for treig og for veik? pirlo, xavi er ikke noen gladiatorer de heller!! sælnes må være sittende i en midtbanetrio! en busquets eller pirlo, han skal ikke krige og løpe over hele banen! han skal være maestroen.
han skal sinke kontringer ved og alltid holde balansen i laget, han skal stå å servere indreløperne og de 3 på topp! han må brukes riktig!! |
ALARM! hehe
Busquets er ingen regista. han er en rottweiler. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.07.2014 13:20 Post subject: |
|
|
Og Pirlo er god han, men Italia var ikke i nærheten av å vinne VM. Tyskland har vel ingen Pirlo? |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 22.07.2014 13:29 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke at det at Italia ikke vant VM skal holdes imot Selnæs. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 13:31 Post subject: |
|
|
Eller Pirlo.. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 22.07.2014 13:46 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jeg synes ikke at det at Italia ikke vant VM skal holdes imot Selnæs. |
 |
|
Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 22.07.2014 14:08 Post subject: |
|
|
moomoo wrote: | Busquets er ingen regista. han er en rottweiler. |
Behøver ingen av delene. Vi har en barista. |
|
Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 22.07.2014 14:10 Post subject: |
|
|
Henning wrote: | Jeg synes ikke at det at Italia ikke vant VM skal holdes imot Selnæs. |
Haha, er veldig enig i det. Var bare en avsporing. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 22.07.2014 14:59 Post subject: |
|
|
Tror Selnæs kunne ha blomstret i en rolle ala det Stefan Johansen fikk i Godset.
Lurer forøvrig på hvordan Stefan Johansens utvikling hadde gått dersom Perry hadde fått oppfylt ønsket sitt om å hente han i starten av 2013. |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 22.07.2014 15:06 Post subject: |
|
|
Sier ikke at Selnæs ikke har de ferdighetene som kreves i den rollen, men jeg peker på begrensningene han har. F.eks skal det sitt til for at han en dag blir å finne som en av vingene, men sentralt i 4-3-3 ser jeg definitivt at han har potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 22.07.2014 20:12 Post subject: |
|
|
Pirlo er klasse og i mine øyne den smarteste spilleren i verden.
Han tråkker ikke til i duellene, men vandrer hele tiden rolig i posisjon til å motta ballen når lagkameratene vinner den.
slår aldri en feilpasning og er alltid spillbar.
Var en nytelse å se ham i VM der han alltid var utvilt og tilgjengelig.
Og får an frispark, ja da er det livsfarlig.
Italia klarte ikke å forsvare seg til VM gull denne gangen, og det blir spennende å se hvordan de vil komponere laget foran neste store mesterskap.
En ting er iallefall sikkert, Ballotelli kan ikke få spille om han ikke bidrar. snakk om waste of space stort sett.
nok off topic nå, har dere troen på at Selnæs får tillit som sittende i 4-3-3 mot Sligo? _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 22.07.2014 20:44 Post subject: |
|
|
Jeg tror det. Så lenge har får beskjed om å spille framover mener jeg han er en fantastisk ballfordeler. Han har også vist bedre duellstyrke etter VM-pausen. |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 22.07.2014 21:03 Post subject: |
|
|
Tror det også kan være strategisk å gi Selnæs tillit fremover, mtp kontraktsforlenging. |
|
Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 22.07.2014 22:23 Post subject: |
|
|
ALARM! hehe
Busquets er ingen regista. han er en rottweiler.[/quote]
tror du må se en barca kamp eller 2 om du setter rottweiler stempelet på busquets så må jeg bare gratulere med årets kommentar. at han har tråkket på pepe med vilje gjør han ikke kvalifisert, at han vinner mye ball ved og lese spillet gjør han heller ikke kvalifisert, det gjør han smart! kristoffer hæstad er en rottweiler, gattuso er det også men ikke busquets!
kos deg med denne i kveld:
https://www.youtube.com/w...7xnvfz74H4
se gjerne et par til og gled deg til sesongstart i spania:) _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
Back to top |
|
 |
|