| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
danielsk Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:21 Post subject: |
|
|
Poenget Perry kom med om realistiske mål var bare tøv etter min mening. Perry forstår ikke at det var prestasjonene på banen som var problemet, og ikke poengsankingen i ligaen.
Perrys avgang var noe som presset seg fram, og å vente til sesongslutt ville medført ytterligere konsekvenser. Når styret hadde evaluering i juni ønsket de å unngå sparking midt i sesong, og det endte i en rekke med tiltak som skulle gjennomføres. Problemet da var at spillergruppa hadde mistet all tillit og surnet. Tiltakene førte ikke med seg noen bedring, og misnøyen i spillergruppa vokste. Man havnet i en situasjon der flere spillere nektet å signere ny kontrakt så lenge Perry og Wiggen var trenere. I tillegg havnet man i fare for å ryke ut av europaligaen mot et publag. Spør du meg så var sparking av Perry og Wiggen det eneste riktige man kunne gjort på dette tidspunktet. |
|
| Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.07.2014 00:24 Post subject: |
|
|
| Det sitter folk der med sportslig kompetanse. Men samtidig så burde de ha nok kompetanse til å ikke gi prosjekt Perry grønt lys i Mars, for så å stoppe det i Juli. Deres jobb bør vel være å gi sportslig ledelse gode arbeidsforhold til å gjennomføre den planen de har blitt enige om? Ikke bytte prosjekt midtveis i en sesong? For meg så ser ikke jeg at Perry har blitt dårligere eller bedre siden sist sesong. Ergo bør beslutningen ha vært tatt tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:24 Post subject: |
|
|
Det er etter mitt syn mer fornuftig å starte prosessen nå slik de gjorde, slik at man får tid til å finne riktig erstatter. Ved å starte nå gir man den langsiktige løsningen muligheten til å tiltre ved nyttår og bruke det overgangsvinduet til å forme et lag frem mot sesongstart, det hadde man ikke fått til med å vente til endt sesong bare for å være lojal. Man kan argumentere for at man kan lete samtidig som perry leder ut sesongen, men det er om mulig enda mer illojalt enn å ta grep nå. Lojalitet handler ikke utelukkende om enkeltpersoner, men om lokalitet til klubben og dens supportere/støttespillere også
Men ser poenget ditt:) _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 22.07.2014 00:28 Post subject: |
|
|
| Hvem i styret har "sportslig kompetanse", og hvilken? I mine øyne har organisasjonen svært lite av den sportslige kompetansen vi trenger nå. Om den er der i det hele tatt. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:31 Post subject: |
|
|
Trommeslager By Rise og laksefisker Heggem? _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.07.2014 00:34 Post subject: |
|
|
Kan godt være at jeg ble litt "forelsket" i at Perry virket rakrygget, mens RBK tamme på pressekonferansen. Men sitter men en tro på at Perry og Wiggen er såpass reflekterte at de selv ser at det her ikke er bra nok for RBK. Så for meg virker det like riktig om styret sa noe som: "Det her er ikke bra nok, det ser du selv. Vi er nødt til å begynne å sondere etter erstattere. Du har et halvt år på å motbevise oss." Ser ikke hva Kåre skal gjøre på et halvt år som Perry ikke kan gjøre. Resultatet blir det samme at neste trener får fra nyttår av til å bygge sitt lag. Det er lov å ha to tanker i hodet på en gang. På samme måte som at spillere må akseptere at klubben hele tiden leter etter forbedringer til deres posisjon. Så bør trenere akseptere at det samme skjer på deres stilling.
Sitter også med en følelse om at Perry i en mer riktig rolle. Det vil si ikke hemmet av SD ville gjort det bedre. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:37 Post subject: |
|
|
For det første så betyr sparkingen av Perry at vi sannsynligvis beholder noen spillere vi ikke ville beholdt ellers, eventuelt kanskje også at vi klarer å tiltrekke oss noen spillere som vi ikke ville klart ellers. For det andre betyr at det at spillerstallen får en ny person å forholde seg til, som de ikke har mistet tilliten og troen på. Det har utrolig mye å si for de som skal prestere ute på banen.
Kåre står for en mer underholdende fotball. Han har i tillegg ingenting å tape, så vi kommer garantert til å se fotball som varmer et RBK-hjerte bedre. I motsetning til Perry som preket feighet og "moderne fotball"
Last edited by danielsk on 22.07.2014 00:38; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:37 Post subject: |
|
|
Perry hadde miste spillergrupa og havnet på kant med supportere og lokalmedia. Det hadde vært en helt uakseptabel situasjon å fortsatt.
Ikke sikkert Kåre gjør det sportslig noe bedre, men vi får roa ned litt, pusta med magen og tatt ny sats. Forhåpentligvis på en mye bedre måte enn vi har gjort tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:44 Post subject: |
|
|
| hello wrote: | Perry hadde miste spillergrupa og havnet på kant med supportere og lokalmedia. Det hadde vært en helt uakseptabel situasjon å fortsatt.
Ikke sikkert Kåre gjør det sportslig noe bedre, men vi får roa ned litt, pusta med magen og tatt ny sats. Forhåpentligvis på en mye bedre måte enn vi har gjort tidligere. |
 _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.07.2014 00:47 Post subject: |
|
|
Nå virker det som om jeg er uenig for å være uenig ;P. Han har helt klart mistet garderoben. Men syns styret gir den misnøyen fyr på bålet ved å involvere seg i treneren sin arbeidsmetode midtveis i sesongen. Vanskelig for en person å få kontroll over en del av organisasjonen, om andre deler av organisasjonen også motarbeider han. Det framstår for meg at Perry sin avgang denne gangen like mye skyldes vanskelige arbeidsforhold som kunne blitt unngått, som mangel på hans kompetanse.
Last edited by paynex on 22.07.2014 00:47; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:47 Post subject: |
|
|
Tror frykten for og slippe inn mål kan hemme angrepsspillet. Tror mye av det var perry undergang.
Og strukturen i hele laget var under enhver kritikk. Ikke bare i år,men må huske vi ble rundspilt av lillestrøm på lerkendal i fjor.
Var JÆVLIG heldig som fikk 3 poeng der. |
|
| Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.07.2014 00:52 Post subject: |
|
|
| danielsk wrote: | | For det første så betyr sparkingen av Perry at vi sannsynligvis beholder noen spillere vi ikke ville beholdt ellers, eventuelt kanskje også at vi klarer å tiltrekke oss noen spillere som vi ikke ville klart ellers. |
Hva er forskjellen for en ny spiller mellom Perry og midlertidig/ukjent trener? For meg virker begge to som lite fristende som arbeidstager. Og basert på styrets tidligere ansettelser så er det absolutt ingen garanti for at nestemann er bedre enn Perry.
Presiserer at med ukjent trener, så mener jeg neste års trener som ingen vet hvem er enda.
Last edited by paynex on 22.07.2014 00:57; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:55 Post subject: |
|
|
| paynex wrote: | | Nå virker det som om jeg er uenig for å være uenig ;P. Han har helt klart mistet garderoben. Men syns styret gir den misnøyen fyr på bålet ved å involvere seg i treneren sin arbeidsmetode midtveis i sesongen. Vanskelig for en person å få kontroll over en del av organisasjonen, om andre deler av organisasjonen også motarbeider han. Det framstår for meg at Perry sin avgang denne gangen like mye skyldes vanskelige arbeidsforhold som kunne blitt unngått, som mangel på hans kompetanse. |
Her er jeg enig med deg, men det er også årsaken til at jeg mener at flere enn perry må gå. Han er ikke hovedproblemet, men vi trengte en ny giv nå og det kan disse grepene gi. Tiden vil vise om det var riktig. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.07.2014 01:03 Post subject: |
|
|
| paynex wrote: | | Det framstår for meg at Perry sin avgang denne gangen like mye skyldes vanskelige arbeidsforhold som kunne blitt unngått, som mangel på hans kompetanse. |
Nei.
Det er ingen tvil om at jobben hans ble gjort vanskeligere enn den burde ha vært av den nepa han må jobbe med, men det var ikke verre enn at han hadde et materiale å jobbe med som gav ham muligheten til å vise hva han stod for som trener. Vi fikk se et kynisk lag uten offensive ambisjoner, som lenge både hadde marginer og flaks nok til å ta godkjent med poeng, men som sviktet taktisk og prestasjonsmessig i alle viktige kamper. Vi fikk se inngruppefavorisering, utfrysing av nøkkelspillere og gryende opprør i spillergruppa, og vi har etter hvert hørt flere spillere antyde at han ble sett på som kunnskapsløs.
Per Joar Hansens mangel på kompetanse hadde uansett felt ham som RBK-trener, men den dårlige jobben rundt ham gjorde at ressursfordelen til RBK ikke kunne maskere trenerens lave nivå nok. Dette problemet må være neste på agendaen nå. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Kalle_Løken Junior
Joined: 27 Nov 2013 Posts: 34 Location: Åh, det er nære, Olav!
|
Posted: 22.07.2014 01:13 Post subject: |
|
|
| Jeg tror også Perry kunne gjort en god jobb dersom styret ikke hadde evaluert ham i det hele tatt, men gitt ham frie tøyler, naturligvis forutsatt at det noen dager hadde vært et par grader kjøligere før og under kampdagene, og muligens noe varmere om vinteren, at alle spillere til enhver tid var tilgjengelig for treningskvalitetens skyld, at Søderlund ikke ble plaget av at sveisen sperret utsikten til målet, og forutsatt at spillerne i tillegg hadde scoret på første sjanse i hver kamp, samt at motstanderne aldri scoret først og ingen stilte kritiske spørsmål etter tap. Om spillerne i tillegg aldri gjorde kjempetabber (dvs. på mirakuløst vis ikke makter å hindre en spillemessing overlegen motstander som beleirer Rosenborgs målområde, i å score), om supporterne i tillegg hadde vist mer ydmykhet og ukritisk beundring, og om han hadde fått en 5-6 sesonger på å skifte formasjon 3 ganger per kamp for kontinuitetens skyld og så fremt ingen spillere hadde murret eller forlatt klubben (noe som ville ødelagt all kontinuitet) og "steinerskolefotball" ble moderne og ambisjoner strøket fra verdens ordbøker, om det igjen ble moderne med fotball der man heller gir ballen til motstanderen i stedet for å sentre til en spiller på eget lag, gitt han hadde fått kjøpt alle spillere han pekte på og at alle frekke journalister forsvant fra jordens overflate - dersom motstandere i tillegg holdt seg hjemme på kampdagene og spillerne ble mindre plaget av presset fra alle tilskuerne (det burde kun være et par tusen tilskuere på Lerkendal for å unngå nervesammenbrudd), samt at forventningene ble nedjustert til å unngå nedrykk, dersom flaksen da hadde vært på Per Joars side, tror jeg dette kunne blitt aldeles utmerket. |
|
| Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.07.2014 01:18 Post subject: |
|
|
| Tror klubben er på vei inn i en tøff tid med mye selvransakelse framover. Så får vi håpe at vi kan snakke om sprakingen av Perry som vendepunktet hvor vi endelig reorganiserte oss, og igjen framstår som klubben resten av TL ser opp til. Syns dagen i dag, og spesielt rådene til Perry vitner som en klubb som må ta noen tøffe tak. |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 22.07.2014 01:28 Post subject: |
|
|
Det kan bli en veldig smertefull selvransakelse i tiden fremover ja. Skjer ikke det har alt som har skjedd i dag vært forgjeves _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
| Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 22.07.2014 01:31 Post subject: |
|
|
| Det "smertefulle" skjedde jo i dag når trenerteamet ble oppsagt og sportslig leder ble vingeklipt og omplassert. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.07.2014 01:45 Post subject: |
|
|
Jeg er enig med zaphod, som jeg ofte er.
Det er ikke til å stikke under stol at Perry hadde krøkkete arbeidsforhold, blant annet med en spillerlogistikk han selv ikke hadde en lillefinger med i spillet på. Når det er sagt, disponerer han en pillerstall som er god nok til å spille vesentlig bedre fotball enn han har gjort. Utviklingen har også vært negativ - det er vel bare Tarik han har mistet av faste førstelagsspillere. Han har beholt brorparten av sinefaste spillere, allikevel har utviklingen på samhandling, spillemønster, relasjonelle ferdigheter, og individuelle prestasjoner gått progressivt bakover.
Det er en spiller (Dockal) fra startoppstillinga i hans første kamp mot Odd 2013 han ikke har disponert i år om man ser bort fra landslagsoppdragene til Mix og Gamboa. Perry kan rett og slett ikke bare skylde på logistikk. Hadde han vært en god trener, hadde han i hvertfall klart å utvikle spillet og bygget relasjoner, om han selv ikke hadde plukket spillerne. Det er ikke slik at Hoftun konsekvent har hentet fra andrelaget til Hødd.
Jeg tar ikke noe ansvar fra Hoftun for sin spillerlogistikk, men jeg tar heller ikke fra Perry noe ansvar for manglende fremgang i stallen. Som sagt har førsteelleveren vært ganske lik hele veien. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.07.2014 02:02 Post subject: |
|
|
For meg har denne prosessen heldigvis avslørt en gang for alle er at Perry sin mangel på suksess er et meget komplekst problem. Som jeg ikke syns løses verken på kort eller lang sikt med en sparking. For meg så har ingen i klubben trekt i samme retning, og dette er et problem som stikker dypt organisatorisk. Jeg er ikke sikker på om "alle" må ut, men de må nok bli enige om tydelige rollefordelinger.
Det jeg syns er åpenbart er at laget vårt er godt nok til gull. Men det er vanskelig for alle å få en gruppe til å fungere på banen om bakrommet ikke henger sammen. Hvordan RBK er bygd opp, og hvordan den organisasjonen har råtnet kan nok ikke Perry lastes for. Den ukulturen kan være eldre enn Hoftun å. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 22.07.2014 02:16 Post subject: |
|
|
Hva tilsier at Perry i det hele tatt er en brukbar trener, om man legger hans virke i to perioder i RBK og andre klubber til grunn? At han tydeligvis har svært lite tillit og respekt i spillergruppa er da ikke resten av klubbens ansvar?
Jeg er selvsagt med på at klubben vår har råtnet innenfra over tid, men det dekker ikke over hva Perry har gjort over halvannet år med de spillerne han har disponert. Når man ser lagets manglende utvikling som kollektiv, spillere uten fremgang individuelt, og at flere spillere nekter å forlenge så enge han er trener, kan det ikke være alle andres skyld. Det er ikke slik at spillerstallen, eller noen enkeltspillere for den saks skyld, har gått ut og forsvart Perry etter sparkinga.
Hva det bunner i har jeg ikke noe enkelt svar på. Treningsmetoder, autoritet, gjennomføringskraft, disposisjoner - det er mye som kan feile. Men Perry har bevist for andre gang at han ikke er en god nok trener, i hvertfall på dette nivået. Det er svært mange trenere som kunne oppnådd det samme som Perry om man ser på spillerstallen han har og har hatt tilgjengelig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 22.07.2014 02:23 Post subject: |
|
|
Fikk ikke sett pressekonferansen, og virker som videoen har forduftet fra nettet nå? Får bare ugyldige lenker og "videoen finnes ikke"-meldinger på alt fra adressa, NRK og VG til (huff) TV2. Var det kun mulig å se den live?
| ZOOlander wrote: | | anders1 wrote: | | Hvis arbeidsforholdene var så grusomme at han ikke kunne prestere optimalt og stå inne for resultatene, burde jo mannen ha trukket seg, og kommet med disse sjenerøse forbedringsforslagene tidligere. Han har sikkert mye rett i det han sier, men PJH kan på ingen måte frikjenne seg selv oppi all elendigheten. |
My thoughts exactly! |
Hvis hovedmeldingen fra PJH er som jeg har fått inntrykk av på de siste forumsidene her er jeg 100% enig. Høres ut som han har hatt mye frustrasjon mot ledergruppa som han har brent inne med, og som kunne gagnet både han og klubben hvis han hadde tatt opp dette internt. Worst case scenario, han må ta hatten sin og gå, som han jo til slutt måtte uansett. Det ville hvertfall gitt en mye bedre signaleffekt enn å sitte der etter å ha fått sparken og sutre over dårlige arbeidsforhold. |
|
| Back to top |
|
 |
Nidaros 79 Senior

|
Posted: 22.07.2014 05:12 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | Hva tilsier at Perry i det hele tatt er en brukbar trener, om man legger hans virke i to perioder i RBK og andre klubber til grunn? At han tydeligvis har svært lite tillit og respekt i spillergruppa er da ikke resten av klubbens ansvar?
Jeg er selvsagt med på at klubben vår har råtnet innenfra over tid, men det dekker ikke over hva Perry har gjort over halvannet år med de spillerne han har disponert. Når man ser lagets manglende utvikling som kollektiv, spillere uten fremgang individuelt, og at flere spillere nekter å forlenge så enge han er trener, kan det ikke være alle andres skyld. Det er ikke slik at spillerstallen, eller noen enkeltspillere for den saks skyld, har gått ut og forsvart Perry etter sparkinga.
Hva det bunner i har jeg ikke noe enkelt svar på. Treningsmetoder, autoritet, gjennomføringskraft, disposisjoner - det er mye som kan feile. Men Perry har bevist for andre gang at han ikke er en god nok trener, i hvertfall på dette nivået. Det er svært mange trenere som kunne oppnådd det samme som Perry om man ser på spillerstallen han har og har hatt tilgjengelig. |
Takk! Du sier mye her som folk ser ut til å glemme!
Om det er korttidshukommelse, eller det at Perry hadde en "fin" avslutningstale ( nok en gang uten selvkritikk, som i alle andre intervju) skal være uvisst...
Selv om struktur/EH/sportslig ledelse har vært ankepunktet, så må vi ikke glemme at det å kvitte seg med Perry/Wiggen på kort sikt var minst like viktig!
Hjelde og Jamtfall må også ut etter sesongen! |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 22.07.2014 08:39 Post subject: |
|
|
| paynex wrote: | For meg har denne prosessen heldigvis avslørt en gang for alle er at Perry sin mangel på suksess er et meget komplekst problem. Som jeg ikke syns løses verken på kort eller lang sikt med en sparking. For meg så har ingen i klubben trekt i samme retning, og dette er et problem som stikker dypt organisatorisk. Jeg er ikke sikker på om "alle" må ut, men de må nok bli enige om tydelige rollefordelinger.
Det jeg syns er åpenbart er at laget vårt er godt nok til gull. Men det er vanskelig for alle å få en gruppe til å fungere på banen om bakrommet ikke henger sammen. Hvordan RBK er bygd opp, og hvordan den organisasjonen har råtnet kan nok ikke Perry lastes for. Den ukulturen kan være eldre enn Hoftun å. |
RBK sin mangel på suksess over tid er et meget komplekst problem, Perry sin mangel på suksess stammer nesten utelukkende fra hans ferdigheter som trener. Jeg trenger ikke å remse opp spesifikke grunner, men at Emil Nilsen ble hentet uten Perrys samtykke har lite med at hans lag over det siste året nesten ikke har fått noen forandringer og har hatt en negativ utvikling.
Ja, mange blir nok blendet av en god og konstruktiv avskjed, selv om Perry ikke tar selvkritikk og ikke forstår at de ekstremt lave ambisjonene og defensive innstilling til enhver kamp uavhengig av motstander passer til en klubb i midsjiktet, ikke RBK.
Det er ikke bakrommet som er problemet når treneren ikke klarer å utrette noe med de samme spillerene over nesten to sesonger. Når man har 2 trenere over 4 sesonger som sliter med de samme problemene, enten fordi treneren ikke er kompetent nok eller passer inn, så kan man også kikke til bakrommet. |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 22.07.2014 09:03 Post subject: |
|
|
| Stein Nervik wrote: | | Krititikken hans i ettermiddag var målrettet - de av dere som fortsatt kritiserere perry har ikke skjønt en døyt. |
Jeg ser ikke helt motsetningsforholdet her. Fordi om Hansen kom med en del relevant kritikk i går ettermiddag, er han da likevel en udugelig trener (på ønsket Rosenborg-nivå), og må kunne kritiseres for det. |
|
| Back to top |
|
 |
|