English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erik Hoftun
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 357, 358, 359 ... 405, 406, 407  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Messi
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 22:53    Post subject: Reply with quote

Robbaan wrote:
Noen som har link til selve pressekonferansen med Bruttern?

Dagbladet
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 22:55    Post subject: Reply with quote

STRANDerGUD wrote:
Joda, det er et personlig tap for Hoftun, men han kan ikke skylde på så mye annet enn seg selv for å havne i denne situasjonen

Ikke visst Hoftun mener det han sier, at setter klubben foran seg selv.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2014 22:58    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som setter en fotballklubb foran seg selv. Det er bare noe man sier.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 22:58    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
STRANDerGUD wrote:
Joda, det er et personlig tap for Hoftun, men han kan ikke skylde på så mye annet enn seg selv for å havne i denne situasjonen

Ikke visst Hoftun mener det han sier, at setter klubben foran seg selv.

Har ingen grunn til å tro annet enn at Hoftun ønsker klubbens beste. Det er uansett uvesentlig så lenge jobben han har gjort ikke er god nok. Han har ikke vært kritisk nok mot seg selv til å se at han har vært bidragsyter til nedturen vi har opplevd

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 23:11    Post subject: Reply with quote

Vil de ikke være et positivt tilskudd om Hoftun får ta kontroll på den defansive jobben som må gjøres i Rosenborg? Det er vel trossalt der han har sin fotballkompetanse?
Back to top
ZOOlander
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 23:12    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Det er ingen som setter en fotballklubb foran seg selv. Det er bare noe man sier.

Hahaha.. Herlig igjen!
SeG
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 23:14    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Vil de ikke være et positivt tilskudd om Hoftun får ta kontroll på den defansive jobben som må gjøres i Rosenborg? Det er vel trossalt der han har sin fotballkompetanse?

Han bør i allefall ha noe kompetanse på det feltet. Mer enn økonomi får man i allefall tro ;D

Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 21.07.2014 23:30    Post subject: Reply with quote

Sukk. Så alle gode midtstoppere blir gode på defensiv organisering som trenere? Alle kjappe hester blir gode jockeyer?

Nils Arne Eggen var en god midtstopper. Det er vel ingen overdrivelse å hevde at hans egenskaper innenfor defensiv organisering ikke var blant hans sterkeste sider som fotballtrener? Til sammenligning var Egil "Drillo" Olsen en noe lat og særdeles dribleglad ving.

Det som er aller mest sannsynlig er at Erik Hoftun ikke har noen spesiell kompetanse å vise til i denne rollen. Heller. Derfor har han med seg et spiller nytt sett med støttehjul i Mikael Dorsin, som har med seg omtrent samme fotballfaglige ballast som Hoftun, men nok er velsignet med hakket høyere intelligens, i det minste. Til sammen utgjør de kanskje den klassen assistenttrener en hovedtrener av Ingebrigtsens kaliber kan forvente på det nivået han naturlig hører hjemme (norsk 1. divisjon).
hello
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 23:33    Post subject: Reply with quote

Haha, du er så herlig krass og to the point, Zaphod.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 23:38    Post subject: Reply with quote

Det er ingen som sier han er verdensmester eller noe slikt, men det er da nærliggende å tro han har noe kompetanse på feltet. Eggen var forsvarer også, ja. Men Hoftun var tross alt i sin tid en av Europas beste midtstoppere og jeg har ingen grunn til å tro at han ikke har noe å bidra med der. Fjollete å avskrive han på den måten. Greit nok at han var for dårlig som SD men han er da ikke totalt eneveik.. Tror jeg ;D

Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 23:48    Post subject: Reply with quote

Jeg ser på dette som en positiv utnyttelse an Erik Hoftun. Å velge å fornærme intelligensen til mannen er ikke annet et usmakelig.
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 21.07.2014 23:51    Post subject: Reply with quote

Nå blir det spennende å se om dere (ikke alle her inne) som har mobbet Hoftun i årevis, finner en annen i klubben å mobbe, eller om dere faktisk greier å komme med annet enn kvalmende hets her inne på forumet.. Det ser jeg isåfall virkelig frem til:)

Helt utrolig at man kan behandle en legende i klubben på den måten.. For en psyke den mannen må ha, å høre og lese det smålige pjattet deres dag ut og dag inn, og fortsatt møte opp hver dag, og gjøre sitt beste for klubben han, og dere elsker! Det er beundringsverdig, flertallet her inne (meg selv veldig inkludert), hadde nok vært sykmeldt for år og dag siden.

Er 100% enig i at han ikke bør fortsette som sportslig leder, de oppgavene syns jeg en ny hovedtrener/ manager bør ha.. Det er lang vei fra å ønske at det forandres i hvordan sportslig avdeling og klubben forøvrig styres, til å prøve å utsette en livslang lojal RBKer for så mye hets og sjikane at han går av frivillig.

Hva tror dere helt ÆRLIG at Eggen, det tilsynelatende eneste mennesket på kloden som er verdig dere fantastiske "supportere", mener om oppførselen deres? Og når dere kommer frem til det eneste svaret på det spørsmålet som tilfredstiller kravet "ærlig", er det kanskje på sin plass med en kraftig unnskyldning?
Er dere store nok til det? Det ville være den største overraskelsen for meg i dag, og dette har vært en utrolig overraskende dag!!

PS: Vil igjen understreke at dette ikke er ment til alle her inne, dere vet nok godt hvem dere er selv, det er dere som blir fly forbanna over å lese det.. Dette er ikke for å lage en flere siders lang diskusjon her inne, det er min personlige mening...
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 21.07.2014 23:57    Post subject: Reply with quote

Ehhh...?

Hoftun må gå!
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.07.2014 23:57    Post subject: Reply with quote

Det hadde vært jævlig deilig om alle ansatte som ikke gjorde jobben sin selv forlot stillingen sin og takket av selv om alle hyllet personen. Dessverre er det ikke slikt, og når klubben ikke gjør jobben sin så blir det supporternes drittjobb å gjøre styrets plikt.

Tror du supportere flest liker å slenge dritt? Å være kritisk? Og stå med bannere og hyle ut negativitet? Å demonstrere mot det som foregår?

Helt sikkert ikke. Men klubben er langt viktigere enn enkeltansatte. så om du er interessert i å gi kritikk til noen for oppførsel så gjør det til de ansatte som ikke trekker seg frivillig eller styret som ikke sier opp udugelige ansatte.
Back to top
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 22.07.2014 00:05    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:

Helt utrolig at man kan behandle en legende i klubben på den måten.. For en psyke den mannen må ha, å høre og lese det smålige pjattet deres dag ut og dag inn, og fortsatt møte opp hver dag, og gjøre sitt beste for klubben han, og dere elsker! Det er beundringsverdig, flertallet her inne (meg selv veldig inkludert), hadde nok vært sykmeldt for år og dag siden.

Om Hoftun må lese og høre alt som står skrevet på RBKWEB, tror jeg at de som har klaget på organiseringen av klubben har rett og at stillingsinstruksen for sportslig ledelse snarest må endres.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2014 00:05    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:
Jeg ser på dette som en positiv utnyttelse an Erik Hoftun. Å velge å fornærme intelligensen til mannen er ikke annet et usmakelig.

Jeg vil gjerne påpeke at jeg med den setningen mente nøyaktig det jeg skrev: at Mikael Dorsin sannsynligvis er mer intelligent enn Erik Hoftun, ja, sannsynligvis godt over snittet intelligent, og dermed bedre i stand til å forstå det abstrakte ved trenerrollen. Erik Hoftun oppfatter jeg som en helt gjennomsnittlig intelligent person. Helt evneveik kan han jo heller ikke være, så lenge som han har kloret seg fast i en jobb han er for liten til.

Du må gjerne begrunne hvorfor dette er en positiv utnyttelse av Erik Hoftun, og vektlegge hvilke kvaliteter han har som vil skinne som assistenttrener i Rosenborg.
LarsG
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 00:29    Post subject: Reply with quote

Leste gjennom tråden her og det virket ut som det var litt diskusjoner på hva som lå i kortene.

Så pressekonferansen nå og for meg er det helt åpenbart at Hoftun er ute. Han sier selv "jeg er fungerende SD ut året" og han sier også at han får avlasting i rollen som SD slik at han kan fokusere på å være assistent for Ingebrigtsen. Han understreker at Ingebrigtsen er sjefen hans. Han sier også at han ikke skal være med å evaluere Ingebrigtsen etter sesongen.

Deilig at de nå revurderer strukturen. Det blir spennende tider fremover for å si det mildt!
Back to top
oddarild
Proff

PostPosted: 22.07.2014 00:31    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Det hadde vært jævlig deilig om alle ansatte som ikke gjorde jobben sin selv forlot stillingen sin og takket av selv om alle hyllet personen. Dessverre er det ikke slikt, og når klubben ikke gjør jobben sin så blir det supporternes drittjobb å gjøre styrets plikt.

Tror du supportere flest liker å slenge dritt? Å være kritisk? Og stå med bannere og hyle ut negativitet? Å demonstrere mot det som foregår?

Helt sikkert ikke. Men klubben er langt viktigere enn enkeltansatte. så om du er interessert i å gi kritikk til noen for oppførsel så gjør det til de ansatte som ikke trekker seg frivillig eller styret som ikke sier opp udugelige ansatte.

Det meste av det du skriver her, er svar på ting som ikke en gang er i nærheten av det jeg skrev.. Supporterne sin drittjobb er å STØTTE laget i motgang (det er det hele ordet Supporter betyr), så klart får man ved det å støtte laget også "rett" til å si fra når ting ikke henger på greip, men det innebærer ikke å mobbe folk som jobber i klubben.. Mobbing og sjikane er aldri greit, uansett setting, det er sånn vi alle burde lært idet vi gikk over fra å være drittunger, til å bli voksne..

Det var hele budskapet i det innlegget mitt, at mobbing ikke er greit. Står det noe der om at dere ikke burde demonstrere, være kritiske, eller si meningen deres om sportslig ledelse?
At noen supportere liker å slenge drit, det burde være hevet over enhver tvil, om "supportere flest" liker det? Det tviler jeg på..

Det siste avsnittet er jeg enig i at alle du nevner der fortjener kritikk (ikke sjikane, slå opp i ordboken hvis du er usikker på forskjellen), men mest av alle fortjener de som ikke greier å oppføre seg som siviliserte mennesker med folkeskikk, en god dose kritikk.
Back to top
Bye
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 01:09    Post subject: Reply with quote

Utrolig aggressivt ordspråk og kroppspråk under den pressekonferansen der, egentlig.
oddarild
Proff

PostPosted: 22.07.2014 01:23    Post subject: Reply with quote

Enig, men har stor forståelse for det, noen av de spørsmålene de journalistene kommer med er jo mildt sagt dumme og provoserende.. Noe som sikkert er helt med vilje..

Synes forøvrig at alle tre, takler alle spørmålene eksemplarisk!
Back to top
Humma
Proff

PostPosted: 22.07.2014 01:35    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:
Supporterne sin drittjobb er å STØTTE laget i motgang (det er det hele ordet Supporter betyr), så klart får man ved det å støtte laget også "rett" til å si fra når ting ikke henger på greip, men det innebærer ikke å mobbe folk som jobber i klubben.. Mobbing og sjikane er aldri greit, uansett setting, det er sånn vi alle burde lært idet vi gikk over fra å være drittunger, til å bli voksne..

Det er sikkert hyggelig å være moralens høye vokter, men du bør samtidig være klar over konteksten denne "mobbingen" foregår i. Å være sportslig leder i Rosenborg er en jobb med svært høy medieprofil, og er lønnet deretter. Det er en jobb han har valgt helt selv, vel vitende om trykket fra medier og supportere, og klamret seg fast til etter eget ønske selv om han har fått mye (berettiget) kritikk.

Og det er ikke akkurat snakk om nattlige oppringinger eller tagging på bilen, her, heller. Det er bannere på stadion og ymse kritikk på et forum for RBK-tilhengere som må oppsøkes spesifikt.

Du har forresten heller ingen definisjonsrett på hva det vil si å være supporter.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 22.07.2014 02:05    Post subject: Reply with quote

oddarild wrote:
Supporterne sin drittjobb er å STØTTE laget i motgang (det er det hele ordet Supporter betyr)

Jeg tror det er du som har misforstått hva supporter betyr. Å støtte et lag er også å være kritisk til det, og å ønske å fjerne elementer som gjør laget dårligere, eller hindrer utvikling.

Å støtte laget er en ting. Kjernen møter opp og synger for Rosenborg på banen i tjukt og tynt, og backer dem opp til tross for lange perioder med utrolig lite underholdende fotbal. Men de er kritiske til hva som gjøres utenom kamper. Jeg kan ikke min beste vilje se at å være supporter innebærer å ta imot og svelge alt klubben de bruker tid, penger, og ressurser på måtte finne på å gjøre. For meg er en ekte supporter den som også følger med utenfor kampdag.

Så jeg kan jo spørre - har ikke Kjernen og resten av Rosenborg-fansen stilt opp? Har de ikke forstatt å betale for å se og støttet klubben sin til tross for massive insdre uroligheter, elendig banespill, og særdeles skuffende resultater i de fleste mesterskap vi deltar i?

Jeg synes det personlig er uklokt å diktere Rosenborg-fansen i hvordan de skal bete seg. Jeg har hørt argumentet flere ganger; hvordan kan du være supporter om du er så kritisk? Det er nettopp det som er å være supporter. Jeg kan garantere at det er de som følger mest med og bryr seg om det som skjer i kullissene er de som bruker mest tid og penger på klubben sin. Å være kritisk (utover "i dag spilte vi dårlig) er et sunnhetstegn ved supportere, da betyr det at de bryr seg. Jeg tør også påstå at alle som ønsket Perry og Hoftuns avgang har et felles mål - å gjrøre Rosenborg bedre. Det er ikke slik at alt er riktig, godt og fornuftig om det skjer under taket på Brakka. Vi som supportere og medlemmer har som ansvar å si ifra når noe er galt. Det er grunn til bekymring den dagen vi slutter å være vaktbikkjer.
SeG
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 02:21    Post subject: Reply with quote

Spot on Zorac! Supporterne skal være vaktbikkja som du sier, som ser klubben utenfra og kommer med kritikk og ros utifra hvordan klubben drives - likegyldighet er hva som kan ødelegge en klubb. En klubb er ingenting uten den engasjerte og betalende supporter!

Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 22.07.2014 02:47    Post subject: Reply with quote

Ingen som har drevet mobbing..Vi har sagt at ingenting er personlig.Grunn til at de føler seg er mobbet er for og sette seg selv i selvforsvars modus,så de slipper kritiske spørsmål.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
oddarild
Proff

PostPosted: 22.07.2014 08:46    Post subject: Reply with quote

@ Zorac
Hvis du hadde tatt med hele setningen som du quoter, så syns jeg det er nesten akkurat det samme som du skriver.. Kritikk er viktig, riktig og avgjørende for å holde alle på tå hev, det jeg klagde på var det som ikke lenger er kritikk, men personangrep..
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 357, 358, 359 ... 405, 406, 407  Next
Page 358 of 407

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb