View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.07.2014 20:50 Post subject: |
|
|
Jeg tror ikke problemet er det Kjelsnes sier, problemet er at mange ikke ser noen grunn til at han og Kjernen skal få ha et ord med i laget i det hele tatt. Hvem faen tror de at de er?
Stå på, Kenneth. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.07.2014 20:57 Post subject: |
|
|
De som mener kjernen ikke har noe de skulle sagt burde ta seg en bolle. Om det er noen som konsekvent har presentert kritikken og bekymringene på en ryddig og god måte så er det kjernen og Kenneth kjeldsnes!
Sitter forøvrig å fantaserer om at Otto ulseth tar dette tyngst av alle i dag^^ _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
aero Proff
|
Posted: 21.07.2014 20:59 Post subject: |
|
|
Kjeldsnes er vel den eneste som har fremstått som profesjonell, reflektert og ryddig i denne situasjonen, imo.
Edit; Har nok en gang vist at han er en yperlig talsmann for Kjernen. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 21.07.2014 21:00 Post subject: |
|
|
Hadde gjerne sett han i styret.. |
|
Back to top |
|
 |
MiTo Senior
|
Posted: 21.07.2014 21:03 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Sendte en kort og enkel SMS med takk for innsatsen her og, og fikk et positivt svar tilbake - det at fyren tar seg tid til å faktisk sende et svar, sjøl om det bare er et generelt "takk skal du ha" til en (for han) helt fremmed og anonym RBK-supporter, når han sikkert blir nedlesset med alskens SMS akkurat nå, viser at det ikke er noen feil på han som person, i hvert fall. |
 |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 21.07.2014 21:05 Post subject: |
|
|
tr0ndern wrote: | Sendte en kort og enkel SMS med takk for innsatsen her og, og fikk et positivt svar tilbake - det at fyren tar seg tid til å faktisk sende et svar, sjøl om det bare er et generelt "takk skal du ha" til en (for han) helt fremmed og anonym RBK-supporter, når han sikkert blir nedlesset med alskens SMS akkurat nå, viser at det ikke er noen feil på han som person, i hvert fall. |
Samme her, fikk svar jeg også  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 21.07.2014 21:09 Post subject: |
|
|
fikk svar jeg også  |
|
Back to top |
|
 |
doffen Veteran
|
Posted: 21.07.2014 21:17 Post subject: |
|
|
"Takk for det" kom i retur. Synes på en måte perry vant i dag. |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.07.2014 21:26 Post subject: |
|
|
knerten_10 wrote: | Enig. Løsninga er at sportsdirektøren er en "slave" for hovedtrener: han gjør som han får beskjed om, skaffer de spillerne han får beskjed om etc. Enkelt og greit. |
Er ikke udelt enig i dette. Såklart, det er absolutt deiligst for Hovedtrener(og du ser dette fra et treners perspektiv), det skaper mindre gnisninger og uenighet, og det sikrer at spillere som blir hentet er ønsket og får tillit av trener.
Men: Det er en grunn til at mange har en SD-lignende rolle i klubben. Det er ingenting som tilsier at sittende hovedtrener er flink i spillerlogistikk. Det er ikke sikkert han har peiling på dette faktisk. Det er heller ikke gitt at hovedtrener bruker penger riktig i pressede situasjoner, godtar salg i pressede situasjoner, det er heller ikke gitt at det er lurt at hovedtrener har hodet og tiden sin opptatt med dette.
Man har en SD fordi det sikrer klubben, og klubben er viktigere enn den til enhver tid sittende hovedtreners selvfølelse. Men det krever selvsagt at man har en svært dyktig person sittende i denne rollen, noe vi ikke har idag.
Om Sportsdirektøren skal reduseres til en slave for hovedtrener så har man ikke en Sportsdirektør. Da henter man inn en fyr som er relativt flink til forhandlinger og til å skrive under på en papirlapp av og til. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 21.07.2014 21:27 Post subject: |
|
|
Takk til Perry for den innsatsen du la ned, og at du var modig nok til å ta jobben på tross av det som skjedde i 2005. Lykke til videre.
(Joda, jeg har lenge ønsket både Hoftun og PJH erstattet, men nå kommer endringen, og det er ingen grunn til å rette skytset mot pianisten lengre).
Håper at RBK denne gangen har alt på det rene ifht. etterlønn osv. slik at det ikke blir en sak som med JJ. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.07.2014 22:28 Post subject: |
|
|
Perrys sorti var omtrent som alle andre intervjuer jeg har sett av ham: ansvarsfraskrivende, selvforherligende, eksternaliserende og unøyaktig langt inn i grenselandet mot ren løgn. Han får ikke noe pluss i margen hos meg for å mene seg urettferdig sparket når han åpenbart ikke er det.
Derimot er det fra et utilitaristisk ståsted potensielt meget nyttig for klubben at han tar seg tid til å trashe Hoftun og den rollen han har for åpen mikrofon. Det kan fort være den proksimale og lettforståelige grunnen styret kan bruke for å fjerne ham fra stillingen sin: manglende evne til samarbeid med nøkkelmedarbeidere over tid er ikke noe godt skussmål for en leder.
Jeg er derfor villig til å gi Per Joar Hansen halv stang for avskjeden sin med RBK, og måtte vi aldri se det banneret vaie over Lerkendal Stadion igjen. Takk for innsatsen, lykke til videre i Avantas. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 21.07.2014 22:35 Post subject: |
|
|
Deilig å bli kvitt ham.
Hverken mer eller mindre.
At det kommer frem ulumskheter som har rådet innad i RBK overrasker ingen, eller det bør iallefall ikke overraske noen.
Perry får ha lykke til hvorhen han nå enn ender opp, men takk og lov for at han endelig har kommet ut døra på stadion/brakka. |
|
Back to top |
|
 |
Stein Nervik Junior
|
Posted: 21.07.2014 22:37 Post subject: |
|
|
zaphod81 wrote: | Perrys sorti var omtrent som alle andre intervjuer jeg har sett av ham: ansvarsfraskrivende, selvforherligende, eksternaliserende og unøyaktig langt inn i grenselandet mot ren løgn. Avantas. |
Du må gjerne mene det. Perry var i dag befriende ærlig. Skulle bare mangle at han var bitter og ueng i avgjørelsen. Men de som har hørt hva han sa på pressekonferansen skjønner at han er enig med de mest hardbarkede supporterne: Hoftun må gå. Eller hans rolle må endres til assistent..
Dessuten: Han ble gang på gang lokket ut på å gi kritikk til fansen. Hans svar var at ledelsen lot seg påvirke av sterke meningsbærerer.
Krititikken hans i ettermiddag var målrettet - de av dere som fortsatt kritiserere perry har ikke skjønt en døyt. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 21.07.2014 22:42 Post subject: |
|
|
En stor del av kritikken mot Perry går på at han aldri ser ut til å forstå at laget hans spilte rævafotball siden han startet jobben, selv i dag så forsvarte han seg med poengsnitt, fotballen har endret seg og Rosenborg kan ikke kjøre over lag lengre m.m. Det er feil tankegang å ha i den største klubben i et land.
Han fikk sparken for at han spilte rævafotball, rett og slett, og når rævafotballen gjør at du er ute av gullkampen, cupen og europa så er det over. |
|
Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 21.07.2014 22:58 Post subject: |
|
|
Det ble anspent mellom Perry og Hoftun, da styret (Koteng) ønsket at Hoftun skulle bidra inn mot laget, for kvalitetsikring av trening. |
|
Back to top |
|
 |
julegrisen Rutinert

|
Posted: 21.07.2014 22:59 Post subject: |
|
|
Knowrud :
Amen. Vi er kvitt en udugelighet ( nei 2) som hverken hadde baller eller kompetanse til å ta kontroll over situasjonen i klubben. F***O** |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.07.2014 23:02 Post subject: |
|
|
Trenger ikke kilder på innsiden av klubben for å forstå at det blir anspent når man blir overkjørt av SD... _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
Stein Nervik Junior
|
Posted: 21.07.2014 23:05 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | En stor del av kritikken mot Perry går på at han aldri ser ut til å forstå at laget hans spilte rævafotball siden han startet jobben, selv i dag så forsvarte han seg med poengsnitt, fotballen har endret seg og Rosenborg kan ikke kjøre over lag lengre m.m. Det er feil tankegang å ha i den største klubben i et land.
Han fikk sparken for at han spilte rævafotball, rett og slett, og når rævafotballen gjør at du er ute av gullkampen, cupen og europa så er det over. |
Skal ikke gå inn på en lang diskusjon. Men han ga ett eksempel på at han plutselig satt med en spiler han ikke kjente.
Bottom line: Perry sa det Kjernen/Frustrerte supportere har sagt lenge. Dersom noen surpompmper på død og liv skal henge ham ut for det også - vel det sier mer om dere enn om perry |
|
Back to top |
|
 |
hello Veteran
|
Posted: 21.07.2014 23:07 Post subject: |
|
|
Det eksempelet kommer fra etter den tiden Hoftun fikk fullt ansvar for slike avgjørelser. Rundt fire uker siden. Dette ble bekreftet av Koteng på pressekonferansen. |
|
Back to top |
|
 |
ZOOlander Veteran
|
Posted: 21.07.2014 23:09 Post subject: |
|
|
Knowrud wrote: | En stor del av kritikken mot Perry går på at han aldri ser ut til å forstå at laget hans spilte rævafotball siden han startet jobben, selv i dag så forsvarte han seg med poengsnitt, fotballen har endret seg og Rosenborg kan ikke kjøre over lag lengre m.m. Det er feil tankegang å ha i den største klubben i et land.
Herlig! _________________ Saklig |
|
Back to top |
|
 |
Stein Nervik Junior
|
Posted: 21.07.2014 23:09 Post subject: |
|
|
hello wrote: | Det eksempelet kommer fra etter den tiden Hoftun fikk fullt ansvar for slike avgjørelser. Rundt fire uker siden. Dette ble bekreftet av Koteng på pressekonferansen. |
Ikke nytt |
|
Back to top |
|
 |

|
Posted: 21.07.2014 23:10 Post subject: |
|
|
Den totale mangelen på spillmessig fremgang og offensiv samhandling kan ikke unnskyldes ved at Hoftun har vært for kontrollerende i spillerlogistikken. Masse breddelag som bytter spillere nesten daglig har et bedre grunnspill og offensiv samhandling enn oss...
Hoftun var feil mann som SD og Perry feil mann som trener. Den ene har ikke skylda for den andres middelmådighet. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 21.07.2014 23:11 Post subject: |
|
|
Men det går fortsatt an å stille spørsmålstegn til om det er riktig måte å gjøre det på. Det virker for meg en merkelig måte å føre innkjøpspolitikk på. Det som taler for det er at Perry ikke har den kompetansen og fotballfaglige tankegangen vi ønsker. Men det som taler vel så mye imot er at det er Hoftun som tar den avgjørelsen. Men det er uansett klart at koteng gav Hoftun sen myndigheten så man kan vel legge den død _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
|
Back to top |
|
 |
paynex Junior
|
Posted: 22.07.2014 00:14 Post subject: |
|
|
VÃ¥ger meg ut av stillheten her. Men etter dagens pressekonferanser sitter jeg igjen med et inntrykk av Perry som rakrygget og reflektert i motgang. Mens Koteng og gjengen virket ukomfortable med hele situasjonen.
Tror vi som supportere skal være takknemlig for at Perry er såpass ærlig rundt hans opplevelse. Han har noen gode råd som klubben bør lytte til, selv om jeg ikke har inntrykk av at Koteng har veldig lyst til akkurat det. Vi har fått ett innblikk i en meget presset mann sin vanskelige rolle, og jeg tror vi må opp noen lønnsklasser for å finne trenere som kan stå imot bedre enn Perry. Lykke til Kåre, mitt råd er å leie ikke kjøpe bolig. Det er dyrt å flytte ofte.
Jeg mener Perry er inne på et spesielt viktig poeng, og der er at hele klubben må være enige om et realistisk mål. Uten å si at Perry var riktig mann, det motsatte er vel tydelig for de fleste. Så syns jeg at lojalitet forplikter flere veier. I det legger jeg at beslutningen om hans avgang burde ha blitt tatt utenom sesong, ikke få uker etter VM, og rett før et overgangsvindu. Styret og sportslig avdeling går inn i en sesong med et prosjekt og en plan, da bør styret være såpass lojale at med mindre det skjer noe ekstraordinært så bør de stå ved sin mann. En 2. plass, til tross for tamt spill er vel ikke ekstraordinært dårlig? Om en trener skal vurderes etter resultater så bør det være enighet om hva er et stort nok utvalg av resultater. En halv sesong, kvart sesong, hele inneværende sesong, eller skal du dømmes etter ett år gamle resultater? Det eneste riktige for meg blir hele inneværende sesong.
En like viktig diskusjon som organisering av sportslig ledelse er når, og i hvilken grad skal styret gripe inn i sport i sesong? Kan et styre som mangler kompetanse på sport ta avgjørelser om vi skal avbryte prosjektet midtveis? Jeg er usikker. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 22.07.2014 00:18 Post subject: |
|
|
Nå er det flere i styret som har rimelig god kompetanse på sport. |
|
Back to top |