|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
KitWalker Veteran

|
Posted: 20.07.2014 15:54 Post subject: |
|
|
| 1960 wrote: | Her inne på forumet mener jeg bestemt at vi skal slutte å bekymre oss for kostnaden med å fjerne Hoftun.
Han har kostet Rosenborg formiddable beløp igjennom sine feilvalg, vil uansett lønne seg å sparke han umiddelbart- han må for all del ikke få ødelegge framtidig økonomi ved nye feilkjøp. |
Det er nokl ikke de økonomiske konsekvensene som er problemet her, det er heller arbeidskontrakten han har.
Han går ikke på en kontrakt som fornyes etter en periode, han er fast ansatt som SD hos RBK. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.07.2014 16:27 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Og du står selvsagt fritt til å tro på det hendelsesforløpet, men det gjør ikke jeg. At Skutle tar den smellen tar jeg for gitt er avtalt etter at man har gått gjennom ulike scenarioer når man ble tatt med buksa nede.
At en Skutle på vei ut dørene plutselig skulle tatt seg store ulovlige friheter innenfor et område han aldri jobbet med eller involverte seg i er for meg totalt usannsynlig.
Erik Hoftun:
| Quote: | Rosenborg bød etter hvert 5,25 millioner kroner for Andersson og Gunnarsson, og Rosenborg fordelte summene til 1 million kroner for Gunnarsson og 4,25 for Andersson etter forslag fra Stabæk og sportslig leder Inge André Olsen.
Men det angret Hoftun på.
– Fordelingen var ikke riktig med den kontraktssituasjonen Andersson var i, sa Hoftun.
Johan Andersson var på utløpende kontrakt og sto fritt til å signere for andre klubber. Da kunne en gratis overgang ha vært gjennomført 1.1.2012.
– Hvis du kunne fordelt det fritt nå, hva hadde budet vært? spurte aktor Morten Stene.
– Det synes jeg er vanskelig å vurdere. Men vi bydde 2,5 millioner kroner, og vi var villige til å by mer. Det sier vel sitt, sa Hoftun.
Hoftun har beklaget budet og innrømmet «at det burde ha ringt en bjelle» da Stabæk foreslo fordelingen.
|
At Skutle påtar seg ansvar eller straff som en utgående leder er ikke spesielt overraskende. At en mann som aldri involverte seg i spillerlogistikk før det havnet på styrebordet plutselig skulle løpe rundt i gangene på Lerkendal å plukke spillere, utforme bud og forhandle, det er derimot veldig usannsynlig PerO. |
Her er jeg rimelig sikker på at du tar temmelig feil. Skutle var en leder, som hadde en finger med i det aller meste av saker som hadde litt betydning for klubben. At Hoftun skulle sende en så tvilsom mail, uten at Skutle hadde vurdert økonomi/jus, og satt sin godkjenning på den, er bortimot utenkelig.
At Hoftun, også burde hatt vett nok til å nekte å sende mailen, det er i min verden også en selvfølge.
I denne saken burde 3 personer blitt kastet på dør umiddelbart, Svendsen - Skutle og Hoftun.
Men, å bruke den saken, for å peke på Hoftun som den store stygge ulven i klubben, det er meningsløst, all den tid to ledd over var informert og hadde godkjente det.
Han var dum, og burde nektet å være med på det, men det er ikke han som er hovedansvarlig. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 20.07.2014 16:58 Post subject: |
|
|
Merkelig at du går så hardt ut på at jeg tar feil og at du har rett i hendelsesforløpet når du ikke har filla beviser for din mening heller, du bare synser i vei som oss andre
Det er aldeles ikke utenkelig at Sportsdirektør Erik Hoftun sender et bud på en spiller uten å kontrollsjekke og få godkjenning av klubbens leder. Siden dett er hans(!) ansvarsområde der hans jobb er spillere inn/ut og disponering av de ressursene han er tildelt så er dette høyst, høyst sannsynlig noe Hoftun gjør hele tiden uten leders involvering.
H
For guds skyld, hva i all verden trenger vi SD til om han må løpe til mammaen og pappaen sin for godkjenning hver gang han skal trekke pusten?! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.07.2014 17:20 Post subject: |
|
|
MD:
Det er selvfølgelig ikke urealistisk at SD sender et bud på en spiller. Så lenge det er et bud innenfor de rammer han har, og det er en helt ordinær sak.
Å tro at en SD sender et så tvilsomt bud, uten å klarere med sine overordnede, og samtidig at han ikke får sparken på flekken, det er så vill teori at det er like sansynlig som at jeg tar vikinglotto alene, med lykketall førtskommende onsdag. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 20.07.2014 17:22 Post subject: |
|
|
Mener du virkelig at det er slik at Hoftun sender de lovlige budene, mens de ulovlige budene RBK sender kontrolleres med leder først? Nei, dette gidder jeg ikke diskutere når det går inn i et slikt spor PerO.  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.07.2014 17:37 Post subject: |
|
|
Unnskyld spørsmålet, men har du noen gang hatt en jobb hvor du kan ta avgjørelser, og det dukker opp vanskelige avgjørelser innimellom?
Det er standard rutine, at greie saker håndteres innenfor den fullmakten man har, men hvis en sak er vanskelig, eller som denne tvilsom, så henvender man seg til en overordnet og lar denne ta avgjørelsen.
En slik standard fremgangsmåte er bekreftet i all fremstilling fra klubben, både i og utenfor rettssalen.
Så det er greit at du og andre mener at Hoftun er udugelig, men derfra til å prøve å skyve all skyld for alt som skjer i klubben over på Hoftun, det gjør all kritikken temmelig useriøs.
Bare det siste døgnet, så har du gitt Hoftun skylda for Gunnarsson saken, fordi du ikke "tror" på vitnemålet til Skutle.
I andre tråder, får Hoftun alene skylda for at ikke bud på Sappara, og Ciljan ikke ble godtatt. Dette på tross av at det var styrevedtatt strategi at sportslige hensyn og muligheten til CL skulle gå foran salg på det tidspunktet. Styrevedtak, som var gjort før/idet Hoftun ble ansatt.
Hvis dere ønsker at kritikken mot Hoftun og andre ledere i klubben skal tas seriøst, må dere slutte å vri på saker, synse om saker, og vri på fakta, for på den måten å kunne fremstille Hoftun som den store katastrofen som har rammet klubben.
Sier du i denne saken at Hoftun var med, og burde fått sparken, har du helt rett og det er seriøs kritikk.
Sier du at Skutle og Svendsen lyver i rettssalen for å beskytte Hoftun og han var hovedansvarlig alene, så lager du en totalt userøs kritikk, som hvis den skulle bli lest av styre/ledelse i klubben bare blir ledd av og avfeid. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 20.07.2014 18:06 Post subject: |
|
|
Erik Hoftun er leder over den avdelingen hvor spillerkjøp ligger innunder PerO. Siden alle kjøp og salg(etter klubbens utsagn) havner til godkjenning hos styret før det finaliseres så er det absolutt ingen grunn til at Hoftun har gitt bort denne jobben til Skutle i akkurat dette ene tilfellet.
Hoftun innrømmer også at det er han som holder i dette og sendte budene. Stabæk sendte tilbake sitt forslag som Hoftun godkjenner. Her innrømmer Hoftun at det burde ringt en bjelle.
Og igjen: Siden alle kjøp og salg ender på styrebordet før fullføring uansett så er det veldig lite sannsynlig at den ene delen av jobben som er Hoftun sin har blitt gitt over til Skutle i dette tilfelle.
du legger frem dette som en "vanskelig eller tvilsom" sak der man konfererer med leder. Men seriøst: Det er svindel!
Og jeg tror ikke at Hoftun har gått til en svært oppegående mann som Nils Skutle og lagt frem en ABC-klar svindel som i verste scenario kan sende ansatte i klubben i fengsel, og at Skutle har godkjent dette med beskjed om at "styret stopper det uansett om de ikke syns det er riktig".
Basert på absolutt alle diskusjoner du hiver deg inn i som handler om enten pengebruk eller Hoftun så sier jeg stopp nå PerO for egen del. Det er en gammel sak, du og jeg kommer aldri til å se likt på dette og da er det ingen som helst vits å bruke 10-15 dager med 30+ poster pr dag på det. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.07.2014 19:57 Post subject: |
|
|
Ok, MD, da avslutter vi diskusjonen der. Så får du fortsette å ødelegge det som kunne vært saklig og god kritikk, med overdrivelsr og synsing.
Det er veldig synd, for Gunnarsson saken er en sak hvor alle de 3 involverte burde fått sparken. Hoftun er den eneste som er igjen, og saklig sett, er det et vektig punkt når helheten av Hoftun skal vurderes. Men ved å vri saken til det ugjenkjennelige i forhold til hva som er sagt i rettssaken under ed, så gjør du din egen kritikk til et latterlig punkt som bare kan avfeies av eventuelle ledere som leser den. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 20.07.2014 20:03 Post subject: |
|
|
Om eventuelle ledere leser her inne inne så er det skremmende(og selvsagt umulig) om det er min post som avgjør om Hoftun må gå eller ikke. Men jeg er ikke overrasket over denne typen argument fra deg, det er helt vanlig. Du krever alltid at alle andres påstander og meninger MÅ dokumenteres, men du selv står alltid fritt til å synse, for deretter å lene deg på dette som fakta senere i diskusjonen.
Men om du mener jeg ødelegger diskusjoner så kan du bare la være å lese det jeg skriver  |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 20.07.2014 20:32 Post subject: |
|
|
Jeg leser faktisk stort sett det du skriver med stor interesse. Men når jeg synes du overdriver/tar feil innimellom, så tillater jeg meg å prøve å rette på det
Det jeg referer i denne saken er ikke synsing, men referater for hva som ble sagt under ed i rettssalen.
Husk at jeg var krystallklar, og tror faktisk jeg var den første, som sa at alle involverte i den saken måtte sparkes den dagen saken sprakk om at klubben hadde sendt et bud.
Så for meg, er det mer enn sterk nok kritikk å si at Hoftun var med, og burde hatt sparken. Trenger ikke å prøve å gjøre hans rolle større enn det som er kjent. |
|
| Back to top |
|
 |
xMegafonmannen Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 22.07.2014 00:15 Post subject: |
|
|
Håper likevel virkelig at den mer eller mindre organiserte ropingen på Hoftuns avgang fortsetter, for han sitter fortsatt mer eller mindre forskanset i hula si, selv om merkelappene endrer seg.
Kåre Ingebrigtsen skal selvfølgelig få kjenne supporternes støtte i all sin varme. Han er nyansatt for å gjøre en viktig jobb for favorittklubben sin, han burde vite hva som forventes av ham nå, og bør få all mulig hjelp for å lykkes så godt han kan i høst. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |