English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Demonstrasjon 18. juli
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Øystein
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 13:27    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Du kan faktisk gå f.eks fra Aalesund til Manchester United, noe som var utenkelig for 15 år siden.

Nei, fordi da var Aalesund ned i divisjonene. Sånn bortsett fra det så var det langt flere nordmenn som gikk til PL på nittitallet, og det fra ulike klubber. Det å fremstille falske sannheter om hva som er umulig i dagens fotball kontra nittatallet og senere bruke dem som et argument minner kraftig om et par personer som diskuteres kraftig her inne på forumet.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2014 13:36    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:

1.Det var styret som ansatte Perry, de var blinde på hans resultater som U21-trener, som var en ekstremt god generasjon i norsk målestokk.

2. Det er styret som godkjenner all kjøp og salg til A-laget

3. Det er styret som gir sportslig leder de økonomiske rammene.

1. Det var Hoftun som fikk i oppgave å finne Jønssons erstatter. Det er vel riktignok styret som innstiller/ansetter, men prosessen ble ledet av Hoftun. Dette, om jeg husker rett, grunnet manglende sportslig kompetanse i styret.

2. Gjør de det? Må altså styret godkjenne alle kjøp og salg? I såfall høres SD-stillingen ganske overflødig ut. Det hadde holdt med en kombinasjon av prøvespill og speider.

3. Det er korrekt. FÃ¥ forvalter sportslig leder disse pengene etter evne.

Slik jeg ser det gjør ikke disse unnskyldningene saken noe bedre for Hoftun, eller kanskje rettere sagt hans stilling.Spillere finnes/kvalitetssikres av speider og ansettes/selges av styret. Da er det i praksis lønnsforhandlinger og kontrakstreforhandlinger som er SD hovedansvarsområde. Og det er vel omtrent bare Midtsjø og Stoor som har forlenget under Hoftun.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2014 13:41    Post subject: Reply with quote

Messi:

1: Det var Hoftun som hadde ansvaret for å finne trener både når vi hentet Janne J og når vi hentet Perry.

2: Man har gitt SD ansvaret om å plukke ut spillere, denne stillingen er der for at styret skal slippe å måtte ha fotballkunnskaper nok til å drive spillerlogistikk. At styret skal godkjenne kjøp/salg er riktig, det er en kontrollfunksjon for å hindre overforbruk. Det er ikke en instans smo skal vurdere kvaliteten på spilleren.

Mange spillere gitt til utlandet fra andre klubber enn Rosenborg for 15 år siden, tullball du kommer med her.
i 99 -sesongen gikk Martin Andresen til Dons for 25 mill, Helguson gikk til Watford for 20 mill, året før gikk Frode Kippe fra Lillestrøm til Liverpool, sesongen før gikk Thomas Myhre fra viking til Everton og Steinar Nilsen gikk fra Tromsø til AC Milan mens Flo gikk fra Brann til Chelsea. i 96-sesongen gikk Solskjær fra Molde til United samtidig som Østenstad gikk direkte fra Viking til Soton. Og sånn kan jeg bare holde på i evigheter.

3:Det er jo ingenting feil med at styret har gitt økonomiske rammer, det skal styret gjøre. Det er SD som har utnyttet ressursene han er tildelt på en elendig måte som har sendt oss i uføre.

Og til din kommentar: Nei, å kjøpe og selge spillere er IKKE bingo. Det er derimot bingo om man ikke vet hva man driver med.

Til din første setning: Det er ikke vage grunner man har mot Hoftun. Det er alt fra små filleting, vage antagelser og over til høyst reelle situasjoner. Man har beviselige situasjon der han har bommet på ordene brutto og netto som kostet klubben 4 millioner kroner pluss tapte saksomkostninger og man har en straffesak der Hoftun har forsøkt å bedrive kriminell virksomhet i klubbens navn. Og så har man en million andre ting mellom dette.
Back to top
ImNotFreddy
Senior

PostPosted: 19.07.2014 14:12    Post subject: Reply with quote

I tillegg kan det vel legges til at PJHs resultater som u21-trener faktisk ikke var all verden. Var vel noen som postet en statistikk som viste at han hadde 6 seire på 17 kamper for en tid tilbake.

Skjønner virkelig ikke hvordan du kan prøve å forsvare Hoftuns virke i klubben Messi.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 14:30    Post subject: Reply with quote

Jeg vet at spillere har gått direkte ut, fra andre klubber før, men det var lettere før, via Rosenborg, da klubben var i Champions Leauge. Så RBK hadde et trekkplaster.

BTW Flo gikk for 600 000 kr,nærmest gratis, da han hadde under 6 mnd igjen av kontrakten.

Det er forsåvidt riktig at Hoftun fikk oppgaven med å se etter ny trener, men ansettelsen er styret sitt vedtak. Å styret har også muligheten til å vrake Hoftun sitt 1.valg. I de 3 siste trenerskiftene, så har styret sett etter 3 forskjellige spillerstiler.

Jeg vet at det er en vesentlig forskjell på brutto og netto, at det har kostet noen kroner, er ikke heldig. Men jeg vil tro at også Bratseth gjorde feil, men de så ikke offentlighetens lys, fordi ting gikk så bra i den tiden.

Min syn er at sportslig leder jobben er en jobb "mellom barken og veden" , du har et styre på den ene siden og en trener på den andre siden, som har sine ønsker.

jeg sier ikke at Hoftun er perfekt, men det var ikke Rune Bratseth heller, for det finnes ingen perfekt sportslig leder.

Etter min mening burde RBK se etter en "Ajax-trener" i 2002. Hareide var og er ikke en trener i NAE/Ajax-stilen.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 14:35    Post subject: Reply with quote

ImNotFreddy wrote:
I tillegg kan det vel legges til at PJHs resultater som u21-trener faktisk ikke var all verden. Var vel noen som postet en statistikk som viste at han hadde 6 seire på 17 kamper for en tid tilbake.

Skjønner virkelig ikke hvordan du kan prøve å forsvare Hoftuns virke i klubben Messi.

Enig i at resutatene ikke var allverden, for store deler tilhørte Øystein Gåre. Men hypen og æren for at Norge kvalifiserte seg fikk han. Likens som Molde-treneren fikk hypen og æren for bronse medaljen.

Jeg forsvarer forsåvidt ingen. Men mener at stillingen er helt umulig, da sportslig leder er i "mellom barken og veden". Og at det var lettere før, da Bratseth var sjef, fordi Eggen var større enn styret, og derfor ble ikke han i like stor skvis, som Hoftun er i dag.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2014 14:40    Post subject: Reply with quote

Men det er jo poenget her, nemlig at det var Rosenborgs storhet som gjorde dert lettere å tiltrekke seg de beste,alle er enige om det. Men det er Hoftuns jobb som SD som har sendt klubben ned fra dette nivået og gjort det vanskeligere for seg selv. Hoftun har gjort Hoftuns jobb vanskeligere, ikke tiden. Som sagt så har spillere til "alle tider" blitt solgt fra andre klubber ut til Europa.

Poenget er at styret har gitt Hoftun det ansvaret å finne trener! alle vet at øverste leder alltid teoretisk kan stoppe det meste, men når jobben og ansvaret er gitt til en medarbeider så stoler de på hans vurdering. Hoftun har feilet 2 ganger på rad i prosjekt ny trener.

Det er selvsagt fullstendig irrelevant om Bratseth gjorde feil eller ikke, det har ikke noen ting å gjøre med hvorvidt Hoftun er kompetent eller ikke. Og du hopper greit over Hoftuns forsøk på å utføre kriminell virksomhet i klubbens navn. Dette er dønn alvorlig, både klubb og ansatt kunne blitt dømt her, ryktet kunne blitt ødelagt etc. Soleklart sparkengrunnlag direkte, skandale at Skutle(?) påtok seg dette ansvaret for å redde Hoftun før han gikk selv.

Hvilken trener vi burde hentet i 2002 gidder jeg ikke skli inn på, det er en helt annen diskusjon.

Men forsvaret ditt av Hoftun er unøyaktig, feil og håpløst.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 14:42    Post subject: Reply with quote

60/40 i favør at det faktisk er Erik Hoftun eller noen i hans familie som styrer brukeren "Messi".
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 15:19    Post subject: Reply with quote

gollum wrote:
60/40 i favør at det faktisk er Erik Hoftun eller noen i hans familie som styrer brukeren "Messi".

Må det være. Ikke uenig med messi her om at styret har noe ansvar, men hoftun er gitt ansvaret av styret til å gjøre en jobb som ikke har blitt utført godtnok og d må Hoftun ta ansvar for!

Utrolig merkelig forsvar av deg messi.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 15:57    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at Hoftun ikke er hovedproblemet, men styret. Mener at styret burde ha vært mer sportslig rettet. Har siden Bratseth ga seg som sportsdirektør, at han burde være den perfekte styreleder i Rosenborg. Etter min mening så har RBK hatt et sportslig innkompetent styre, leder og nest leder i flere år ,de som har litt innsikt (tidligere spillere) blir varamedlemmer. Jeg mener ikke at det bør være automatikk i at spillere blir styremedlemmer etter endt karriære. Men det er utrolig dumt å ikke benytte deres kompetanse.

Jeg vil tro at de økonomiske rammene som styret ga Hoftun, i søket etter ny trener, begrenset utvalget en del.

Jeg ser ikke bort fra at Hotun var innblandet i Gunnarsson-saken. Men siden RBK ikke inngikk noen avtale, ble det ikke noe økonomisk eller omdømme tap. Sammenligner dette med å få tilbud om stjålet gods (desperat selger), man diskuterer litt pris, fordi det frister så mye (for-godt-til-være-sant-tilbud), men heldigvis er det en annen kjøper den. Men bjellen burde ha ringt, tidlig for alle å enhver i Gunnarsson-saken.

Har fått mange tilbud, men har aldri kjøpt tyvegods, p.g.a samvittighetskvaler.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2014 16:05    Post subject: Reply with quote

Bare tullball, Hoftun prøvde, han ble bare utkonkurrert på målstreken. Og det er ikke noe vagt som du "ser ikke bort ifra at han var innblandet i", han har stått å innrømmet involveringen sin, at det ikke var lovlig, at han prøvde på det og at det burde ha ringt en bjelle. eneste grunnen til at han ikke satt tiltalt i denne saken er at selv om han gjorde sitt beste for å være kriminell i klubbens navn så var han for dårlig til å klare det. ble utkonkurrert der også altså.

Om vi hadde hatt en Sportslig Avdeling med kunnskap og erfaring så trenger vi ikke noen styreleder med fotballbakgrunn. vi har fotballbakgrunn i styret idag uten at det hjelper.

Og styret er byttet ut mange ganger siden Erik Hoftun ble ansatt, samme er både styreleder og daglig leder. Nesten alt i klubben er bytte ut i siden Hoftun ble ansatt, mannen har utført sin rolle som SD like middelmådig under alle regimer.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 16:20    Post subject: Reply with quote

Jeg vil beholde Hoftun, men forandre styret. Det var mer sportslig bakgrunn i styret før. Vi må tilbake til det. Men Hansen burde aldri blitt trener for RBK. Han har sine gjesteopptredener for Stjørdals/Blink, og det er rett nivå.

Tror TK Karlsen kunne ha vært et alternativ, men han trives best når han er "øverst" i næringskjeden i klubben. Alternativet er å lete i utlandet.
Back to top
gollumLAD legend
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 16:32    Post subject: Reply with quote

Endrer til 70/30. Neutral
Anti Håkon Jørgensen
ULB
#JeSuisMessi
RÃ¥nny wrote:
JanneB har talt.
Ta dere en bolle og feir sølvet!

Rabona
http://www.rbkweb.no/foru...74#1002174
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 16:34    Post subject: Reply with quote

Okei Erik "Messi" Hoftun..

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 16:38    Post subject: Reply with quote

gollum wrote:
Endrer til 70/30. Neutral

0/100 - Er ikke i slekt med Hoftun eller hans familie.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 16:51    Post subject: Reply with quote

Hvis Hoftun og Perry har NOEN FORM FOR BALLER, så trekker de seg fra sine stilling.

I så måte sparer de RBK for lønnsutgifter også, de begge er jo glad i klubben, ikke sant.

Slik jeg ser det er nettopp penger (etterlønn osv.) den eneste grunnen til at begge er her fremdeles.
Vi har ikke råd til å sparke dem.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 17:01    Post subject: Reply with quote

Hvem skulle evt. ta over jobbene deres? Hvis penger er problemet, så kan dere glemme alle trenere i utlandet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 19.07.2014 17:08    Post subject: Reply with quote

Det er ikke supporternes jobb å vite hvilke alternativer som finnes der ute, det er RBK og styret sin jobb. Tor Kristian Karlsen hadde vært en virkelig drøm, Joacim Jonsson gjetter jeg på(uten å ha kjennskap til) ville kunne utvikle seg til å bli en god SD.

Penger er ikke problemet, hovedtrener i RBK tjener (JJ gjorde ihvertfall det) rundt 4 millioner kroner. Det er konkurransedyktig i all mass i det markedet vi burde lete.

Om Tor Kristian Karlsen ikke hadde vært villig til å ta SD-jobben ville jeg leid han inn som konsulent/rådgiver og så ville jeg fulgt de rådene og forslagene han hadde kommet med. Har garantert en bøtte gode forslag til stillingene som må byttes ut i RBK og han har helt sikkert mange gode forslag til restrukturering og ansvarsutdeling i sportslig avdeling.

Å sitte å forsvare middelmådige Erik Hoftun som har kostet klubben mange hundre millioner av kroner i sine år, som har gjort at vi sitter igjen med en historisk skral, uinteresant og dårlig tropp og som har sendt oss ned til en middelmådighet i norsk fotball er utrolig for meg. Rett og slett uforståelig.
Back to top
ImNotFreddy
Senior

PostPosted: 19.07.2014 17:08    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Jeg vil beholde Hoftun, men forandre styret. Det var mer sportslig bakgrunn i styret før. Vi må tilbake til det. Men Hansen burde aldri blitt trener for RBK. Han har sine gjesteopptredener for Stjørdals/Blink, og det er rett nivå.

Tror TK Karlsen kunne ha vært et alternativ, men han trives best når han er "øverst" i næringskjeden i klubben. Alternativet er å lete i utlandet.

Hvorfor ønsker du å beholde Hoftun? Og å skylde på styret er ikke en grunn for å beholde Hoftun. Hvilke av Hoftuns handlinger er det du mener gjør at han er kapabel til å heve klubben til det nivået det hører hjemme på?
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 17:36    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Alle gjør feil, men synes det er vage grunner. Alle vet at kjøp av spillere er bingo.
.

Nå høres du ut som Hoftun.

Gode lag lykkes med innkjøp av nye spillere, mens de udugelige (les RBK) mislykkes. Så enkelt er det.
Back to top
Ballahl
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 18:16    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Hvem skulle evt. ta over jobbene deres? Hvis penger er problemet, så kan dere glemme alle trenere i utlandet.

Det er nok av trenere som ser på utfordringen RBK, i stedet for penger. Men begge de nevnte har kontrakter, vi som klubb må forholde oss til. Med andre ord, de har rettmessig krav på penger ved en oppsigelse.

Den dag det kommer nye personer inn i den sportslige ledelsen, så for de vel nogen lunne den samme lønnen som Perry og Hoftun sitter med.

- Rune var forut for sin tid.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Messi
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 18:27    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Messi wrote:
Alle gjør feil, men synes det er vage grunner. Alle vet at kjøp av spillere er bingo.
.

Nå høres du ut som Hoftun.

Gode lag lykkes med innkjøp av nye spillere, mens de udugelige (les RBK) mislykkes. Så enkelt er det.

Nei, så enkelt er det ikke. Alle lag gjør bomkjøp. Store klubber klare ofte å selge bom-kjøpene med gevinst, fordi de er høyt oppe i rangstigen. Chelsea har uttalt at de skal bli gode på å kjøpe billig og selge dyrt,p.g.a merkevaren "Chelsea-spiller".

Ser at Mini Jakobsen stiller spørsmål på Twitter om demonstrasjon.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 18:44    Post subject: Reply with quote

Nekter å tro at Messi har noen som heldst relasjon til Hoftun.
Han har et par gode poeng, og en egen mening. Det har jo flere av oss uten at det betyr at vi er Per joarer eller Erik Hoftuner.

La nå Messi mene det han mener, og kanskje har han tilogmed rett, hvem er vi til å påstå at det er helt feil? klart vi kan være uenig og ha helt andre meninger, men Messi begrunner iallefall sine meninger i motsetning til mange andre her inne.

Min mening er at Rosenborg har blitt en renovasjonsklubb fylt med søppel, og noe må gjøres. Jeg vil ha Hoftun, Perry og trenerapparatet langt vekk fra Lerkendal, men har ikke informasjon eller kvalifikasjoner til å tilsi at styret ikke har eventuelt større ansvar for tragedien.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 19.07.2014 19:13    Post subject: Reply with quote

All respekt til Messi for å stå for egne meninger mot overtallet her inne. Tror ingen er interessert i å få ham til å holde kjeft - det ville vært helt meningsløst.

Men greit, la oss si at styret er hovedproblemet, Messi.

Hvilke kvaliteter har Hoftun som gjør at vi burde kvitte oss med dem (og ev. PJH) og beholde ham?

Hva er det han har som vi ikke kan få hos andre som ikke har den samme fantastisk negative historikken som mange til stadighet har ramset opp?
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 19:32    Post subject: Reply with quote

This just in; Messi ER Hoftun!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb