English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sligo
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var hjemmelagets beste?
Alexander Lund Hansen
15%
 15%  [ 5 ]
Tobias Mikkelsen
6%
 6%  [ 2 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Mike Jensen
3%
 3%  [ 1 ]
Daniel Berntsen
0%
 0%  [ 0 ]
Ole Selnæs
0%
 0%  [ 0 ]
Pål André Helland
72%
 72%  [ 24 ]
Riku Riski
3%
 3%  [ 1 ]
Morten Gamst Pedersen
0%
 0%  [ 0 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 33

Author Message
Jangusk
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 13:38    Post subject: Reply with quote

Det verste er at han garantert hadde greid det også!
SeG
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 13:41    Post subject: Reply with quote

Skal ikke tilegne ham magiske evner, men jeg er 100% sikker på at man i løpet av 14 dager hadde sett en markant fremgang, ja

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
View user's profile Send private message
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 18.07.2014 13:47    Post subject: Reply with quote

Ja!
Men dessverre er ikke helsa til Nils forenelig med å være RBK-trener, og det må vi bare innse ...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.07.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Det er faktisk "bare" å begynne med å trene på kamplignende situasjoner. Mer banespill, bestemte bevegelsesmønstre, og lball og løp i lengderetning, så kommer relasjonene, samhandlinga og kollektivet av seg selv. Jeg vet ikke hvor godt dette laget kan bli, men vi nærmer oss per nå et absolutt bunnivå.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.07.2014 13:50    Post subject: Reply with quote

Nidaros 79 wrote:
Ja!
Men dessverre er ikke helsa til Nils forenelig med å være RBK-trener, og det må vi bare innse ...

Kan ikke noen i styret donere ei ny nyre til ham? Blir jo folkehelt da.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 13:54    Post subject: Reply with quote

Zorac - du har helt rett i det, men Eggens suksess hang også sammen med hans ustoppelige egasjement og evne til å hele tiden pushe for forbedring. Tror ikke en kjeft i RBK har den instillingen lenger. Det er alt for mye klapping på skulder og tull nå. Eggen var sintest når RBK ledet, og det er litt av oppskriften på at man aldri blir tilfreds med det man driver med.

Men ja, trening på kamplignende situasjoner mangler nok. Og fra jeg har hørt er også intensiteten i de treningene alt for dårlig. Det har bare gått ned med absolutt alt

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 18.07.2014 14:31    Post subject: Reply with quote

Tviler ikke på eggen hadde vunnet serien en gang med samme lag engang..tviler ikke på at eggen har lyst og ta over engang,selv om han ikke er frisk nok.

Hjertet banker hardt for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kaize
Proff

PostPosted: 18.07.2014 14:36    Post subject: Reply with quote

Det er tydeligvis ikke bare her man synes opptredenen til perry var latterlig: http://kvatningen.blogg.n..._minn.html
Håper virkelig at gårdagens forestilling fører til at Hoftun tar med seg perry på en evigvarende ridetur, om de kommer seg på hesten.
gisp!
Legende

PostPosted: 18.07.2014 14:50    Post subject: Reply with quote

La merke til at Sligo var mye mer bevegelige og farlige når de angrep. De brukte blant annet ikke opp rommene for tidlig og hadde alltid bevegelser og mulighet til å spille på rettvendt mann eller bevegelser inn i rom foran. I motsetning til Rosenborg, som var langt lettere å lese. Særlig når de spilte på en statisk og feilvendt Hoftun-ønsket spiss som dessverre ikke holder RBK-standard.

Dødballer er jo blitt en vesentlig del av pubstrategien klubben sportslig styres etter. På offensive dødballer mot det irske "publaget" sto Rosenborg igjen med to eller tre mann. Selv om vi lå under og Sligo lå med alle mann innenfor egen 16-meter, sto RBK igjen med minst to mann.
Da ble vi seks-sju mot ti utespillere i og rundt boksen deres. Har sett flere dødballsituasjoner i reprise, og ser at ofte trakk en av våre seg ut av situasjonen/feltet rett før ballen ble satt i spill (luntet/jogget unna med ryggen til ballen) og passiviserte seg selv. Virket som om det var lojalt og del av noens plan.
Siden Søderlund var like anvendelig offensivt som en tønne sild, og ikke klarer vinne særlig med hodedueller på dette nivået, ble vi gjerne fire-fem spillere og en tønne sild mot ti utespillere, og dødballen var ofte rettet mot tønna.

På defensiv dødball lå vi med alle mann langt tilbake, selv om Sligo sto med flere i returrommet. Gang på gang var tilsynelatende foretrukket løsning å lojalt klarere ballen ut til områder der ingen i hvit drakt, og heller ingen tønne med sild, var i nærheten.
Det var å be om problemer, for da fikk Sligo umiddelbart enda en angrepsmulighet.

Hoftun får strykkarakter for pubstrategien han la sammen med sin underordnede kompis om hvordan Gamst skulle bli RBKs offensive plan. Tommel'n ned
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 18.07.2014 15:51    Post subject: Reply with quote

StranderGUD, jeg er helt enig. Få i hvertfall innen rekkevidde hadde fått dette laget på beina like fort som Eggen. Men jeg tror svært mange med D-kurs og erfaring på brukbart nivå hadde klart å få laget til å fremstå bedre. De fleste trenere bruker faktisk timene på treningsfeltet til å trene fotball, mens anderledesmannen Perry tror på helt andre fremgangsmåter. Jeg tror Kotengs ikke forslag om å spille volleyball gjør oss dårligere på fotballbanen enn vi er nå, og det uten å overdrive.
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 18.07.2014 15:53    Post subject: Reply with quote

Tror Wiggen skal ha mye av "æren" for det nye treningsregimet, faktisk. Virker å ha misforstått Verheijens prinsipper og ønsker forsiktighet over hele fjøla.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 18.07.2014 16:02    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om det alltid er sånn, men i dag var det tilsynelatende 100% Wiggen som kjørte ting, mens Perry sto som en påle og så på. Omtrent som på kamp.

Noe litt annet enn Eggen som ikke lot ÉN liten detalj gå uten å rette det opp.
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 18.07.2014 17:34    Post subject: Reply with quote

har inntrykk av at det nesten alltid er slik, derfor det er utrolig viktig at også Wiggen må gå når Perry får sparken.

Men Perry tidligere har uttalt i intervju at "Jeg leder laget mens Wiggen leder treningene på feltet" e.l.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 18.07.2014 19:51    Post subject: Reply with quote

Perry i fjor:

- Vi planlegger selvsagt treningene sammen. Bård kjører veldig mye av de teknisk-taktiske aktivitetene inn mot både enkeltspillere og lagdeler. Han kjører også dødballøvelsene. Så blir det mer helhet på meg; når laget er i angrep og i forsvar. Jeg er selvsagt med og bidrar i aktivitetene som han legger opp til.

- Han trener spillerne mens jeg trener laget, om vi kan si det sånn. Han trener altså også lagdelene. Han har stor kompetanse på backfireren, som han har utfordret veldig i vinter med tanke på "pumping" og de kollektive bevegelsene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
moomoo
Veteran

PostPosted: 19.07.2014 01:13    Post subject: Reply with quote

Mike Jensen wrote:
- Fikk Sligo ha ballen for mye?

- Nei, det syns jeg ikke. Fordi da var de ikke farlige.

- Hva tenker du om ineffektiviteten deres?

- Det som vi var dårligst til var defensivt. Vi skal ikke slippe inn mål i en sånn kamp. Det er for dårlig. Også er det klart at det offensivt er for dårlig, selv om deres målmann gjør noen gode redninger. Men det som irriterer meg mest, er det defensive. Det er for dårlig.

Herre min juldag....

Så vi er bare litt missfornøyd med å score 1 mål på Lerkendal mot et lag vi skal slå 4,5,6-0????? mindst!!!!

Sier litt om ambisjonene i laget også.
Om Jensen virkelig mener dette er han enten A) Hjernevasket av regimet (Kim Jongar Hansin), eller B) Alt for lite ambisiøs til å spille for RBK.

Jensen har vært jevnt over god i det siste, men dette er å skyte seg selv i foten med Armert uranladet Bazooka O.o

BOOM goes the dynamite.

Tipper vi taper 11,12,15,19-0 borte da vi starter med Søder som stopper sammen med Sørloth grunnet at vi trenger duellstyrke i egen boks..jeje

Quote Ole P. Risan på kvatnings blog: "PJH kan ikke skremme en pissemaur på vei opp leggen engang..."

Ganske bra sagt i sammenheng med at han snakker om Eggens motiverende vesen...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
stenex
Rutinert

PostPosted: 19.07.2014 01:18    Post subject: Reply with quote

Næsj. Dårlig defensivt og dårlig offensivt. Dårlig til å holde på ballen. Dårlig til å presse motstander når de har ballen.

Grei oppsummering av kampen det ...
Back to top
zdanek
Senior

PostPosted: 19.07.2014 10:33    Post subject: Reply with quote

Post-match interviews:
Perry
http://w284.wrzuta.pl/aud...JMCd/perry

Morten Gamst Pedersen
http://w284.wrzuta.pl/aud...rten_gamst

Paal Andre Helland
http://w284.wrzuta.pl/aud..._helland_1
http://w284.wrzuta.pl/aud...al_andre_2
gisp!
Legende

PostPosted: 19.07.2014 23:20    Post subject: Reply with quote

Freelancejournalist David Goulden leverte artikler til flere medier i Irland. Tilfeldigvis er linken han distribuerte på twitter til en artikkel blitt utdatert og man møtes av en 404 melding og et bilde av ... ja, nemlig

OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2014 13:59    Post subject: Reply with quote

Etter en diskusjon i kamptråden ifm. Sogndal-kampen tok jeg på meg å se gjennom sjansene fra Sligo-kampen på nytt, og se om Perry har belegg for det han sier.

Dette er jo et lag vi burde dominere totalt, så at vi vinner sjansestatistikken er ikke overraskende. Men sto virkelig keeperen sitt livs kamp?

Video her: https://rbk.solidtango.co...-jul-20-53

Jeg har oppsøkt sjansene basert på dette: http://www.uefa.com/uefae...index.html

Merk at jeg ser at de ikke har registrert alt man normalt kunne telle som en sjanse - hvis et innlegg f.eks. heades til corner av en forsvarer i duell med en av våre, synes ikke UEFA det er en sjanse. Jeg er forsåvidt ikke uenig, men det påvirker da det jeg har funnet.

Hver sjanse jeg har tatt opp har jeg gitt en høyst subjektiv "score" som sier noe om hvor sannsynlig jeg anser at vi kunne ha fått et mål ut av den.

Kampstart i video: 13:00

Analyse:

1. omgang

- Søderlund 11 minutter - fra ca. 23:30

På skrå inne i 16, presset av forsvarer, keeper står greit plassert, avslutter og faller samtidig. 10%.

- Helland 16 minutter - fra ca. 28:35

Langskudd, 20-25 meter, tror keeperen hadde god kontroll utenom ved ekstremt godt skudd. 10%.

- Helland på mål 22 minutter - fra ca. 34:12

Dorsin legger inn, en fi header ut til Helland på høyre hjørne av 16., han forsøker å gå forbi og avslutter presset på keeper med høyre fot. Keeper plukker den som han vil. 10%.

- Jensen på mål/keeper 23 minutter - fra ca. 35:20

Kommer løpende mot dødlinja i litt dårlig vinkel, forsøk på pasning/avslutning blir blokkert ut til corner. Kombinasjonen av hans fart og motspillernes posisjoner ville nok gjort det vanskelig å få noe mer ut av denne. 10%.

- Corner fra Gamst 23 minutter - fra ca. 35:55

GÃ¥r langt, Dorsin har ikke sjanse i duell med en fi som header til ny corner. 0%.

- Corner fra Gamst 24 minutter - fra ca. 36:27

GÃ¥r langt, og der er det INGEN fra RBK gitt. Triller ut til innkast. 0%.

- Jensen på mål 27 minutter - fra ca. 39:24

Helland gjør det han er god på, legger inn til Mike som fra god posisjon ca. 11 meter ut og litt til høyre i boksen avslutter mot mål med en forsvarer rett foran seg, noen andre rundt omkring, og keeper får så vidt slått den utenfor. Første sjanse hvor keeper var avgjørende for utfallet. 90%.

- Corner fra Gamst/avsluttning fra ToReg 28 minutter - fra ca. 40:03

Går ikke til noen, vi får tak i den utenfor 16. og begynner å spille håndball. Til slutt fører det til en avslutning fra Tore hvor han banker den over fra 20 meter(ish) med venstre. 20%.

- Corner fra Gamst 33 minutter - fra ca. 45:45

Keeper plukker den ned uten store problemer. 0%.

- Corner fra Gamst 44 minutter - fra ca. 56:40

Igjen treffer den ingenting, og Mikkelsen banker til fra 20-25 meter. Ikke dårlig plassert, men keeper var der og ville være Perryblindt å kalle den farlig. 20%.

- Frispark fra Gamst 45+1 minutter - fra ca. 58:40

Ute på høyre side, lavt frispark inn i 16-meteren som treffer Søderlund, som ikke har mulighet til særlig annet enn å få den ut av spill. 10%.

2. omgang

Andre omgang starter: 1:14:55

- Corner fra Gamst 49 minutter - fra ca. 1:17:56

Kunne blitt en avslutning fra Dorsin, men han er ikke kjapp nok. Etter lavnivå-flipperspill får fi avklart.

- Avslutning fra Helland 49 minutter - fra ca. 1:18:45

Skyter med venstre fra høyre hjørne på 16-meteren. Hadde vært et av årets mål om den gikk inn. 20%.

- Corner fra Gamst 53 minutter - fra ca. 1:22:48

Fi avklarer, Mikkelsen kommer på løp og prøver seg, fi avklarer igjen. 0%.

- Frispark fra Gamst 54 minutter - fra ca. 1:23:47

Fra høyre kant, rett inn på første stolpe hvor forsvaret banker den unna. 0%.

- Corner fra Gamst 59 minutter - fra ca. 1:29:02

Avklart og fisler ut i ingenting.

- Heading på mål fra Gamst 61 minutter - fra ca. 1:30:15

Riski kommer ned på høyre, legger inn til Gamst som header på "åpent mål", keeper er god som får slått til corner. 90%.

- Corner fra Gamst 61 minutter - fra ca. 1:30:43

Forsvarer på første stole avklarer upresset.

- Heading på mål fra Gamst 63 minutter - fra ca. 1:32:50

Heades unna av en forsvarer. 70%.

- Innlegg fra Helland 64 minutter - fra ca. 1:34:30

Keeper fiker den vekk uten å være særlig presset. 0%.

- Corner fra Gamst 66 minutter - fra ca. 1:34:54

Dorsin header presset utenfor. 60%.

- Helland avslutter på mål 76 minutter - fra ca. 1:45:05

Skyter fra utenfor hjørnet av 16, går via en forsvarer inn til keeper. Krevde ingen mesterredning. 30%.

- Corner fra Gamst, selvmål fra Sligo-keeper 81 minutter - fra ca. 1:50:13

Rot og tilfeldigheter - selve kjernen i Perrys offensive plan - sørger for at keeper til slutt får den i mål.

- Heading utenfor, Søderlund/forsvarer 84 minutter - fra ca. 1:54:02

Presset, roper på corner, så ikke noe stor fare for mål her. 20%.

- Frispark Gamst 90 minutter - fra ca. 1:59:12

Keeper får kose seg og ta det ned.

** KAMP SLUTT, SKANDALE FAKTUM **

Ble jeg så noe klokere?

Når Perry mener at Sligos keeper spilte sitt livs kamp, så ser jeg følgende muligheter:

1) Han lyver, og tror ikke at noen gidder å utsette seg for det jeg nettopp gjorde, nemlig å lide seg gjennom dette makkverket av en fotballkamp for å sjekke.

eller

2) Han er enda mer inkompetent enn vi gir ham ære for.

Jeg heller mot det første.

Jeg så ikke hele kampen, jeg lette meg bare frem til sjansene.

Hva så jeg?

Akkurat det vi har klaget på. Totalt manglende angrepsspill.

Dette er så krise at jeg har ikke ord.

"Dessverre" tror jeg vi tar Sogndal i kveld, sånn at folk blir lykkelige og tenker at alt er supert igjen.
robinla
Veteran

PostPosted: 20.07.2014 15:32    Post subject: Reply with quote

Bra jobbet! Oppsummerer godt det inntrykket jeg hadde av å følge kampen via Adressa.no. Altså kort og godt en elendig prestasjon fra Rosenborg.

Perry gjør alt for å forsvare seg selv er det jeg tolker ut av dette. Han kan ikke være så kronisk blind at han ikke forstår at det de leverte er så hinsides langt bak mål som det er mulig å få det. Bygger ned "presset" (om noe) i intervjuene med å legge forklaringen på keeperen og ikke fokusere på at eget lag underpresterte så til de grader. Dermed er det heller ikke naturlig for en gjennomsnittlig journalist å komme med kritiske spørsmål og Perry lever videre til neste runde...

Må si jeg "håper" på både Sogndal og Sligo-tap nå, dette er langt mer enn nok for min del. Sesongen er i praksis rævkjørt allerede. Håper Kjernen har planer om å kjøre samme stille marking resten av sesongen, en kamp tror jeg dessverre ikke gir like stor effekt.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 20.07.2014 15:59    Post subject: Reply with quote

OrionPax wrote:

Søderlund 11 minutter - fra ca. 23:30

På skrå inne i 16, presset av forsvarer, keeper står greit plassert, avslutter og faller samtidig. 10%.

Mener du det er 10% sjanse for en spiss å score her? Muligens når du ser det er Søderlund, men forventer mål to av tre ganger her av en Rosenborg spiss.

Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 20.07.2014 16:05    Post subject: Reply with quote

Iziba Jaja wrote:
Mener du det er 10% sjanse for en spiss å score her? Muligens når du ser det er Søderlund, men forventer mål to av tre ganger her av en Rosenborg spiss.

Min 10% var i situasjonen slik den var med de som var der, ja. Hadde det vært Prica eller Brattbakk, hadde jeg vært enig, da hadde vi snakket opp mot 70%.

Jeg har ikke tall eller "bevis" for det, men jeg sitter med en følelse av at Søderlund trenger en mye mer opplagt målsjanse for å sette den enn bl.a. de nevnte.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 16, 17, 18
Page 18 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb