| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Haugesund? |
| Lund Hansen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Svensson |
|
2% |
[ 3 ] |
| Strandberg |
|
0% |
[ 1 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 1 ] |
| Helland |
|
0% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
91% |
[ 93 ] |
| Selnæs |
|
0% |
[ 1 ] |
| Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Riski |
|
0% |
[ 1 ] |
| Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 102 |
|
| Author |
Message |
Knowrud Veteran
|
Posted: 07.07.2014 01:04 Post subject: |
|
|
For å si noe positivt så må det også skje noe positivt rundt klubben. Seier i dag er "hipp hurra" siden det ble 3 poeng, men folk vet at klubben snart ligger enda dypere i bakevja om noe ikke skjer sportslig. Det ligger i bakhodet hos mange. Mot tøffere motstand og uten en 18-åring i mål for motstanderen så hadde det blitt et mye styggere resultat i dag, men Perry-fotballen flakser seg videre.
Eller galloperer for den saks skyld.. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 07.07.2014 01:08 Post subject: |
|
|
| Sonata wrote: | | Kan til en viss grad forstå det. Dette gjelder dessverre alle tråder. Tror folk generellt kvier seg for å skrive noe positivt på dette forumet. |
Dette stemmer jo ikke. Usaklig kritikk finnes her og der ja, men du finner også mye saklig kritikk i mange tråder. Det er derimot vanskelig å finne positive ting å skrive om for tiden, og at vi slår Haugesund etter en kamp som i dag endrer dessverre ikke på dette. Så lenge Perry og Hoftun sitter ved roret, vil det overskygge det som måtte komme av positive glimt.
Og jeg mener helt ærlig og oppriktig at det er lite positivt å ta med seg i dag. Måten vi spilte mellom 15-70. min er så tragisk elendig at det er bortimot oppsigelsesgrunn alene. Legger oss langflate og inviterer et skrekkelig dårlig Haugesund-lag inn i kampen igjen. I dag ble vi reddet av en juniorkeeper som hadde en dårlig dag på jobben. Slik skal det ikke være. Denne kampen skulle aldri vært spennende. |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 07.07.2014 01:48 Post subject: |
|
|
Hadde planer om å sette fingeren på tingene som irriterte meg i dag, men tok meg selv i å tidligere ha sagt at jeg heller vil se 4-3-kamper enn 1-0-kamper. Så da takker jeg for 5-3, tidvis flott angrepsfotball og enkeltspillere som står fram og imponerer.
Får vel tidsnok sjansen til å fargerikt beskrive sportslig avd.  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 07.07.2014 03:27 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | | KitWalker wrote: | Hva faan? Selnes burde byttes ut? Gutten gjorde det helt ok han. Er det en som burde byttes ut de første minuttene av 2. omgang så var det Helland.
Høyresiden var helt dau de første 10 minuttene av 2. omgang. Det ble mer fart på den siden etter at Mikkelsen kom innpå.
Det skal dog ikke ta ifra Helland at han spilte en meget god 1. omgang. |
Enig i at helland var totalt fraværende i andre, men Synes Selnæs var forferdelig dårlig. Alt for dårlig i posisjoneringen defensivt, noe som gjorde meg livredd for utvisning i hele andre omgang. I tillegg så sluttet pasningsfoten hans å fungere, og slik kampen utviklet seg ville jeg heller hatt noen som hadde litt mere motor sammen med mike slik at vi kunne dekke rommet Sema for det meste ble frispilt i hele tiden.
Jeg synes Selnæs var elendig i andre omgang, det er lov å være uenig. |
Syns du er fryktelig streng mot Selnæs her. Han prøver på det en RBK spiller skal gjøre, spille i de rommene ballen skal være, det er kun litt unøaktighet fra Selnæs selv stopper det helt store. Tenk deg den gangen han lykkes med de pasningene, opp til flere ganger iløpet av en kamp. Da skal du nok få høre at vi spiller mot klubber som Molde og Godset som har parkert bussen rundt 16.meteren. ... |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 07.07.2014 03:50 Post subject: |
|
|
Enig, det må være lov for en unggutt å prøve og feile.
Spiller man med en konstant redsel for å feile blir det sjelden bra for utviklingen. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 07.07.2014 07:24 Post subject: |
|
|
Personlig så forstår jeg ikke at folk kan stemme på andre enn Mike Jensen som BB. Er totalt uforståelig for meg skal jeg være ærlig.
Ja han hadde en liten dårlig periode i 2 omgang, men ellers var han eksemplarisk i alle spillets deler. |
|
| Back to top |
|
 |
pfff Senior
Joined: 10 Aug 2012 Posts: 110 Location: Eksil på østlandet
|
Posted: 07.07.2014 08:34 Post subject: |
|
|
Jeg så ikke de første 20 minuttene, så for meg var alt stort sett som vanlig. 3 poeng skyldes I stor grad den urutinerte keeperen til HFK, som burde tatt bade Riskis skudd og corneren til Gamst.
Jeg lurer veldig på hvorfor vi lar dem slippe så lett til foran eget mål. I går ble vi ikke kontra på - vi var stort sett I balanse. Likevel spilte de seg enkelt fram til vår 16-meter flere ganger. Er det fordi Helland og Gamst ligger for høyt/bredt I det defensive arbeidet? I tillegg er nok alle litt for slappe, og tror de klarer seg med 90% innsats. Også var ikke Selnæs helt på I går. På en mate synes jeg vi spiller 4-2-4, og da er det ikke rart vi slipper inn mange mål.
Perry vingler fram og tilbake mellom angrep og forsvar. Han prøvde å være kjip og defensive tidlig I år, men fikk kjeft for manglende offensivt spill. Nå kjører han en formasjon med 4 hovedsaklig offensive spillere, og målene triller inn imot. Pussig nok ser ikke valget av strategi ut til å påvirke prestasjonen overhodet. Vi vinner eller taper med et mål, spørsmålet er bare om det blir 3-2/2-3 eller 0-1/1-0. Uansett ser spillet like planløst ut.
To plusser I går: For en gangs skyld kom vi tilbake etter å ha fått en på trynet, og endelig var det indreløpere på plass I rom 2 for å ta imot 45'-pasninger fra vingen. Det siste er en enorm forbedring. I starten av prosjekt Perry gikk vi aldri til linja for å slå inn. Så I vår begynte endelig 45'-pasningen å komme, men det var aldri noen på vei inn I boksen for å motta den. I går hadde vi spillere på plass til å avslutte flere ganger. Så Perry jobber åpenbart med enkelte elementer av spillet - problemet er bare at når han øver inn noe positivt går det alltid ut over et annet element av spillet, så det overordna resultatet er null.
En tredje pluss også, forresten: Nå tror jeg faktisk Mikkelsen har blitt varm I trøya. Han kommer til å levere varene utover høsten! |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.07.2014 08:54 Post subject: |
|
|
| Ja, Mikkelsen kan faktisk ha noe på gang. Mulig det at han har blitt pappa kan være utløsende for at han skal slippe seg mer løs på banen. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 07.07.2014 09:15 Post subject: |
|
|
| jeg synes Mikkelsen generelt har hvert bedre når han kommer inn som innbytter, virker som at han har lavere skuldre |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.07.2014 09:40 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Ja, Mikkelsen kan faktisk ha noe på gang. Mulig det at han har blitt pappa kan være utløsende for at han skal slippe seg mer løs på banen. |
Flere tegn på at Mikkelsen har fått en utløsning nå, ja. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 07.07.2014 09:57 Post subject: |
|
|
 _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.07.2014 10:13 Post subject: |
|
|
| Selvfølgelig er det mye å rette på i går også, men etter 3-4 år med trist fotball så gleder jeg meg over en kamp som i går. Mulig jeg har senket lista, men det er naturlig etter så mange rævva kamper. Gleder meg også over at ingen har scoret flere mål enn oss i TL i år. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 07.07.2014 10:21 Post subject: |
|
|
| Ved noen tilfeller i går var det første gangen på lenge at jeg følte genuin glede. Det gjorde litt godt. |
|
| Back to top |
|
 |
AlexanderHallberg Proff
|
Posted: 07.07.2014 10:23 Post subject: |
|
|
Syntes RBK spilte godt (til tider) i flere faser av spillet i går, men dessverre har vi noen svake ledd i bakerste rekke (og én sentralt i midtbaneleddet) som var mer opptatt av å vinke til linjemannen kontra det å utføre arbeidsoppgavene sine til dommeren blåser.
Ellers var det godt å se en Mikkelsen med selvtillit! _________________ Det går som det går mot toppen |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 07.07.2014 10:35 Post subject: |
|
|
Sonata wrote:
Er så forbanna lei av alle negative og usaklige kommentarene her. Lukter sterkt av gruppementalitet. Har ikke giddet å kommentere her før, men har fått nok. Hva med konstruktiv kritikk, istedet for å skape kvalme?
Ikke min mest saklige post den jeg skrev Sonate, men det var akkurat det jeg følte der og da. Jeg er ærlig talt ordentlig frustrert over tingenes tilstand i rbk for tiden og når vi for ørtende gang ser ut til å rote bort en kamp vi har full kontroll på, da rant begeret over. Det vi presterer i denne kampen er ikke i nærheten av å være godt nok selv om vi vant. Jeg vil gjerne være positiv og skryte av rbk men da må det jo være noe å skryte av. Spiller vi slik mot et bedre lag taper vi. Det holder ikke å gi fra seg en tomålsledelse på et kvarter mot et fryktelig dårlig haugesund lag. Jeg lengter etter å se en rbk kamp hvor vi yter 100 prosent innsats og konsentrasjon samtidig med at vi har en plan med det vi driver med fremover på banen i 90 minutter. Det er liksom ikke første gangen i år at vi roter bort det som burde vært en sikker seier på at vi slutter å spille og gir fra oss initiativet. Jeg var merkelig nok ikke på mitt mest konstruktive akkurat når haugesund gikk opp til 2-3. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 07.07.2014 10:39 Post subject: |
|
|
Vi hadde til tider bra trøkk i angrepsspillet i går og Mike Jensen var nok en gang fantastisk . Dessuten klarte vi å snu kampen tilbake i vår favør noe som naturligvis også er bra  |
|
| Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 07.07.2014 11:29 Post subject: |
|
|
DP  |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongen Senior
|
Posted: 07.07.2014 11:47 Post subject: |
|
|
| Jeg kunne også sagt mye om denne kampen, men hvis Rosenborg vinner resten av kampene sine 5-3, skal jeg juble høylytt uansett spill. Bedre med mange mål begge veier enn trauste kamper med 0-0 eller 1-0 som resultat. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 07.07.2014 12:39 Post subject: |
|
|
Enig. Kjempemessig underholdning. Mengder av følelser. Strålende fornøyd etter 15 minutter, surere og surere frem til mannevond på 2-3, fatter nytt håp på 3-3, jævla glad på 4-3, og gleden toppes litt opp på slutten med det siste målet.
Fin måte å spille kamp på --- gitt at vi vinner. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 07.07.2014 13:04 Post subject: |
|
|
Fikk rapporter på at stemningen på Øø hørtes god ut fra andre deler av stadion. Synes også selv den var god mtp et forholdsvis lavt oppmøte og "umenneskelig" temperatur. Men vi fikk mye gratis av dramaturgien og da
For øvrig kjekt med såpass mange bortekamper i ferien så slipper vi mange kamper ned mot 10 000-tallet. |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.07.2014 15:29 Post subject: |
|
|
Mye bra i den analysen pfff
Ellers:
| pfff wrote: | | Jeg lurer veldig på hvorfor vi lar dem slippe så lett til foran eget mål. I går ble vi ikke kontra på - vi var stort sett I balanse. Likevel spilte de seg enkelt fram til vår 16-meter flere ganger. Er det fordi Helland og Gamst ligger for høyt/bredt I det defensive arbeidet? I tillegg er nok alle litt for slappe, og tror de klarer seg med 90% innsats. |
Spillerne var slitne, jf uttalelse/spekulasjon fra SuperMike i Adressa.
| Quote: | Etter å ha sjokkåpnet, ga Rosenborg fra seg en 2-0-ledelse ...
- Jeg tror vi mangler litt energi i den perioden, kanskje brukte vi litt mer energi enn vi trodde i starten, også i forhold til torsdagens kamp (mot Jelgava i europaligaen, journ. anm.).
- Men det er klart at det er en del taktiske ting vi må rette på. Selv om man er sliten, skal man ikke gi fra seg en ledelse på den måten, sier dansken. |
For øvrig mener jeg Mike Jensen lett kunne ha endret situasjonene som førte til Haugesunds første og andre mål. Han var for sent opp i press og for lite aggressiv både ved forspillet til deres første mål og da Sema fikk for god tid ved det andre målet. Hvis han og resten av laget var slitne etter en drøy omgang, hvorav siste halvdel var mye "hviling med ball i laget", må noen våge å påpeke overfor kongedømmet sportslig avdeling at dette ikke holder Rosenborg-standard.
Enig også i at keeperen til FKH medvirket sterkt til at vi fikk tre poeng.
En gjennomsnittlig TL-keeper ville normalt ha tatt minst to, kanskje tre av målene våre: Mike Jensens første (som han fomlet i mål), Søderlunds og corneren fra Gamst.
Skuddet fra Riski frikjenner jeg lettere keeperen for, da det sto flere spillere i veien og skuddet gikk gjennom beina på en forsvarer.
Den 18-årige keeperen deres sto sin tredje Tippeligakamp etter debuten for fire uker siden. Nevner det for at gleden over "fantastisk offensivt spill (avslutteregenskaper/uttelling)" ikke skal føre til at ledelsen i RBKs sportslige avdeling slipper unna på en antagelse om at krisen er over. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 07.07.2014 22:16 Post subject: |
|
|
| Enig med gisp, en voksen keeper hadde lett tatt to av målene her. Det skal dog sies at keepernivået i TL er labert, bare i denne runden var det mye rart å se. Ellers merkverdig mye enkle forsvarsfeil, se hvordan forsvarsfireren ligner på et trekkspill med Strandberg i to tilfeller som opphever offsiden ( sjekk ut Costa Rica's snorrette forsvarslinje i VM),videre når man løfter backene høyt i oppspillsfasen og går på balltap så må i alle fall def. midt (Jensen) og sideback ( Svensson) ta løpene hjemover. Her jogger de hjemover og får ingen innvirkning på å hindre baklengs. Til slutt, sone utenfor 16, mann-mann innenfor. Her syndes det grovt,se 2-1 målet, 4 mot 2 i overtall mot ballfører, undertall 3 mot 1 foran kassa. Helland står på 25 meter og ser på. Defensiv struktur er ikke akkurat "rocket science" men det krever at også offensive spillere ( her Helland) intuitivt må forstå at de må ned i kassa og ta ut motspillere hvis forsvarerne er i undertall. PJH behøver ikke å se mye på video mhp dette.. |
|
| Back to top |
|
 |
|