| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
xMegafonmannen Veteran

|
Posted: 04.07.2014 22:54 Post subject: |
|
|
Ut ifra det bildet så sendte vi Hoftun alene? Det er skummelt det. Hva satt vi igjen med etter signert kontrakt? Vi må betale dem 3 mill i kvartalet eller noe sikkert. _________________ :/ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2014 23:02 Post subject: |
|
|
Bankgaranti bør uansett være et nøkkelord i avtalen med tyrkerne, som nok garantert ikke ville betale kontant før Teller stengte lukene i ettermiddag.
Forresten er det visst ingen framgang i den svenske statsborgersøknaden - om den i det hele tatt ble levert. Det svenske lovverket er visst muligens litt snillere enn det norske (har ikke sjekket), men det hjelper nok lite med svensk kjæreste så lenge man sjøl har flyttet til Norge - og nå Tyrkia. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.07.2014 23:09 Post subject: |
|
|
| RBKweb wrote: | | Totalt har Chibuike 33 mål på 87 Rosenborg-kamper. |
Ganske brukbart for en midtbanespiller. NÃ¥ kom overgangen som ventet, men likevel litt vemodig. Lykke til videre, Chibbe. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.07.2014 23:14 Post subject: |
|
|
Ni mål på 14 seriekamper fra start i fjor er også imponerende.
Det har vært litt vanskelig å intervjue Chibuike fordi han hele tida toner ned sin egen rolle og snakker om lagarbeid, men det er jo intet annet enn nigeriansk godfot-praktisering. Takk for samarbeidet! |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 05.07.2014 00:12 Post subject: |
|
|
Begynte å lure på hvor mange utlendinger Gaziantepspor hadde i stallen nå som de sikret seg Chibuike, da det er lov med maks 5 ikke-tyrkere i kamptroppene i ligaen... fant ut at Abdou Traoré har gått i Gamstens fotspor og til Karabükspor:
Sånn sett et steg opp; Karabükspor ble nr. 7 i ligaen og skal spille Europa League-kvalik fordi tre andre lag ble suspendert av UEFA, mens Gaziantepspor som allerede nevnt såvidt berga plassen. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.07.2014 00:19 Post subject: |
|
|
Bra observert! Faktisk halvannen time gammel artikkel uten at vi har fanget det opp.
Virker som om avtalen til Abdi var klar på tirsdag? Har korrigert artikkelen min. Så får det være at Adresseavisen og TV2 fortsatt har feil. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.07.2014 12:11 Post subject: |
|
|
Trodde bekreftelsen fra agent Salvatore gjorde at jeg kom til å våkne opp til avskjedshilsen på rbk.no, men den gang ei.
Et naturlig spørsmål er om RBK ønsker å beholde Chibuike ut neste uke, inntil det norske overgangsvinduet åpner. Uansett er det like greit å offentliggjøre salget snarest mulig. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.07.2014 12:14 Post subject: |
|
|
| Regner med at Gaziantepspor annonserer først, og at RBK kommer med noe i forbinnelse med seriekampen i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.07.2014 12:18 Post subject: |
|
|
Rosenborg er generelt veldig åpne når ting er i boks. Har jo f.eks. vært vanlig å annonsere så fort klubbene har blitt enige, kanskje dager før legesjekk og kontraktsignering.
Ergo tror jeg nok rbk.no kommer først på banen også denne gang. |
|
| Back to top |
|
 |
Harceïde Veteran
|
Posted: 05.07.2014 12:43 Post subject: |
|
|
Nitrist hele greia.
Noe av lille gjenværende med internasjonalt snitt i klubben forsvinner ut døra, og ved siden av står det en skjeggete mann og gliser over at arbeidet hans med å legge Rosenborg i ruiner snart er fullkomment. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 05.07.2014 13:06 Post subject: |
|
|
| pris? |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 05.07.2014 13:48 Post subject: |
|
|
| Dårligste laget i Tyrkisk eliteserie som den eneste med internasjonalt snitt går til. Var sikker på at han skulle gå til engelsk topplag, Barcelona eller Bayern. Her har Hoftun gjort en dårlig jobb. Men betaler de 40 mill som han er verdt, er jeg greit fornøyd. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 05.07.2014 14:15 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Et naturlig spørsmål er om RBK ønsker å beholde Chibuike ut neste uke, inntil det norske overgangsvinduet åpner. Uansett er det like greit å offentliggjøre salget snarest mulig. |
Han er ikke i troppen mot Haugesund så det er vel tvilsomt at de holder på han til overgangsvinduet åpner siden de ikke skal bruk han i den kampen. Bør vel komme en bekreftelse i løpet av dagen i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.07.2014 14:18 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Dårligste laget i Tyrkisk eliteserie som den eneste med internasjonalt snitt går til. Var sikker på at han skulle gå til engelsk topplag, Barcelona eller Bayern. Her har Hoftun gjort en dårlig jobb. Men betaler de 40 mill som han er verdt, er jeg greit fornøyd. |
Han har under 6 mnd igjen av kontrakten. Tipper det blir maks 5 millioner. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.07.2014 14:32 Post subject: |
|
|
| Escudos wrote: | | Dårligste laget i Tyrkisk eliteserie som den eneste med internasjonalt snitt går til. Var sikker på at han skulle gå til engelsk topplag, Barcelona eller Bayern. Her har Hoftun gjort en dårlig jobb. Men betaler de 40 mill som han er verdt, er jeg greit fornøyd. |
For min del er det klinkende likegyldig hvilke klubber selgende spillere går til, Chibuke har vært misfornøyd nesten hele tiden han har vært i RBK. Det jeg bryr meg om er at RBK faktisk får penger for han nå, og får mindre lønnsutgifter, i stedet for at han sitter på benk til jul, og kanskje får 3-4 kamper fra start. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.07.2014 14:32 Post subject: |
|
|
| Vi får ikke 5 mill fra en tyrkisk klubb for en benkesliter i TL på utgående kontrakt. Enkelt og greit. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 05.07.2014 14:52 Post subject: |
|
|
6 mnd igjen av kontrakten, lite spilletid og til en tyrkisk klubb. Hoftun har vært heldig og sitter igjen med 3,5 mill.
Hva sier investorene til dette? |
|
| Back to top |
|
 |
Escudos Veteran
|
Posted: 05.07.2014 14:59 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Escudos wrote: | | Dårligste laget i Tyrkisk eliteserie som den eneste med internasjonalt snitt går til. Var sikker på at han skulle gå til engelsk topplag, Barcelona eller Bayern. Her har Hoftun gjort en dårlig jobb. Men betaler de 40 mill som han er verdt, er jeg greit fornøyd. |
Han har under 6 mnd igjen av kontrakten. Tipper det blir maks 5 millioner. |
Ironi er vanskelig |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 05.07.2014 15:08 Post subject: |
|
|
| Number10 wrote: | 6 mnd igjen av kontrakten, lite spilletid og til en tyrkisk klubb. Hoftun har vært heldig og sitter igjen med 3,5 mill.
Hva sier investorene til dette? |
fleip eller fakta? _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 05.07.2014 15:31 Post subject: |
|
|
Efter fem och ett halvt år i Skandinavien så går nu John Chibuike vidare i karriären. Gaziantepspor i Turkiet blir nästa klubbadress för 25-åringen, som gjorde succé i Häcken 2009-2011 och såldes till Rosenborg för 15 miljoner kronor.
Men en flytt tillbaka till allsvenskan var också aktuell. FD kan i dag berätta att tre allsvenska klubbar hörde sig för om den förre Häcken-stjärnan.
– Det var flera turkiska klubbar, en från MLS, och även tre i klubbar i Sverige som hörde sig för, men jag kommenterar inga klubbnamn, säger Chibuikes agent Marco Salvatore till FotbollDirekt.se.
– Det var lite avvaktande från alla de här klubbarna, medan Gaziantepspor ville ha det här klart väldigt snabbt. Det tog bara några dagar så var allting helt klart. John är väldigt nöjd, de blev snabbt överens med Rosenborg och det blir ett bra steg. De har haft koll på honom länge och var verkligen på tårna nu.
fotbolldirekt.se
Kan jo kanskje tenkes at det ble noen mill. for ham. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 05.07.2014 16:19 Post subject: |
|
|
Regner med en relativt lav sum, men ok i forhold til kontraktslengde, slik klubben har klart før. Rundt 3 mill kanskje? Mye penger er nok ikke mulig, så jeg håper på en videresalgsprosent, som heller øker muligheten for gode penger i ettertid. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 05.07.2014 16:39 Post subject: |
|
|
Takk for magiske øyeblikk John, du var for god for dette laget.
Jeg beklager den behandlingen du har fått i Rosenborg. Vi er mange supportere som har støttet deg undervegs og som mener du er en av ligaens beste spillere. Det er dessverre ikke bare deg det går utover, dette sportslige vanstyret av klubben.
Lykke til videre, takk for alt du bidro med! _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
| Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 05.07.2014 16:57 Post subject: |
|
|
| trist at vi har misbrukt en så god spiller over så lang tid, lykke til videre Chibbe |
|
| Back to top |
|
 |
|