| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Snabeltann Veteran

|
Posted: 30.06.2014 14:30 Post subject: |
|
|
| skummelt stille mtp overganger. En høyreback, brukbar stopper og en spiss som greier å putte ballen i mål regelmessig er høyst nødvendig. Regner med det kommer inn forsterkninger på maks én av disse posisjonene, sannsynligvis ikke mer enn stallfyll. |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 30.06.2014 14:53 Post subject: |
|
|
| Vi hører vel ikke stort før vinduet åpner. Hoftun har, om ikke annet, vært god til å holde overganger hemmelige. |
|
| Back to top |
|
 |
Bestimest Junior
|
Posted: 30.06.2014 15:36 Post subject: Annan |
|
|
Annan er gratis nå
hent han |
|
| Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 30.06.2014 17:50 Post subject: |
|
|
Hoftun har ikke begynt med kjøp eller salg, i det offentlige rom, enda. Men det jobbes, og det er litt avhengig av hva/hvem som drar ut.
Dette er jo bare en forfremmelse av juniorer. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.06.2014 18:05 Post subject: |
|
|
Prøvespilleren fra vinter ja. Er det noe du vet eller gjetter på?  |
|
| Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 01.07.2014 00:08 Post subject: |
|
|
| Messi wrote: | Hoftun har ikke begynt med kjøp eller salg, i det offentlige rom, enda. Men det jobbes, og det er litt avhengig av hva/hvem som drar ut.
Dette er jo bare en forfremmelse av juniorer. |
Nok en gang, hva er det som gjør at du vet så tilsynelatende mye? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.07.2014 00:22 Post subject: |
|
|
Hentet fra Jonas Svensson-tråden:
| Messi wrote: | | Rånny wrote: | Ja du sitter vel på dine kilder du  |
Finnes ikke bedre kilder enn å være der "live"  |
Regner med at Messi er mye «på banen» og observerer. Ville nok ikke uttalt seg slikt om han ikke hadde (over)hørt noe av det som blir sagt internt i RBK. Ville jo undergravet troverdigheten hans for all fremtid her på forumet om det viser seg at han farer med bullshit. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 01.07.2014 00:26 Post subject: |
|
|
Håper på det! Har opplevd noen sommervindu her inne, og mye er ren bullshit! Håper Messi får rett, at noe er på gang...!
 |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.07.2014 00:57 Post subject: |
|
|
Det håper jeg også, og antakeligvis de fleste av oss. Spørsmålet er om vinduet gjør oss til fant. Hoftun, Koteng/styret og Hansen kan fort finne på å bruke opp de siste ressursene klubben har igjen for selv å overleve. Spesielt Hoftun har alt å tape nå, og derfor er det meget mulig han setter seg sjøl og stillingen sin høyere enn klubben. Graverende? Ja, men det skulle ikke forundre meg. Han er den største eksponenten til RBKs fall!
Blir kanskje et par luxusspillere inn da, som selvfølgelig ikke Hansen er i nærheten av å få til å fungere i et kollektiv.
Hansen må da gå. Hoftun redder igjen jobben grunnet de flotte spillerinvesteringene (navnene) han har tilført treneren og klubben. Styret er som vanlig applauderende enig med SD - SD som ikke kunne gjort en bedre jobb under rådende forhold. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.07.2014 01:33 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | Hentet fra Jonas Svensson-tråden:
Regner med at Messi er mye «på banen» og observerer. Ville nok ikke uttalt seg slikt om han ikke hadde (over)hørt noe av det som blir sagt internt i RBK. Ville jo undergravet troverdigheten hans for all fremtid her på forumet om det viser seg at han farer med bullshit. |
Hvilken troverdighet? Det er faktisk INGENTING som tilsier at det han sier er sant.
ALLE på forumet kan jo si det han sier. En eller annen gang treffer noen på noe.
Jeg klarer ikke å se på en fyr som har vært på forumet som troverdig, når han plutselig begynner vite ting.
Da bør man heller spørre Nidaros 79 ( ? ) som visste at Ankersen ville hjem til Danmark, og ola.(?) som visste om Hoftun var i Danmark, litt senere så ble Larsen (?) hentet. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.07.2014 01:51 Post subject: |
|
|
Nei, men i dette tilfellet - før overgangsvinduet er over - så kan man da ikke avskrive det han skriver, Rånny? Har du tatt ham for tullprat tidligere?
Og som jeg skrev i forrige post, så vil Messi med all sannsynlighet være en partantes på forumet om han farer med løgnerier.
Er faktisk ikke så mange her inne som er bastant i uttalelsene sine. De fleste synser jo som regel. Så hvis Messi har noe fruktbart å komme med, skal vi vel være jævlig takknemlig? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 01.07.2014 01:56 Post subject: |
|
|
Så om jeg forteller deg at jeg har kilder på at vi er ute etter Bolanos, så vil du tro meg sånn helt uten videre?
Man må BEVISE noe før man er troverdig, akkurat som Nidaros har gjort. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 01.07.2014 02:06 Post subject: |
|
|
Nei, det ville jeg ikke trodd på. Men hva er det som tilsier at han er en lurendreier? Hva er det du betviler så sterkt? Har han ikke lagt hodet sitt på fat når det kommer til dette overgangsvinduet? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 01.07.2014 07:27 Post subject: |
|
|
Messi skrev en gang i tiden dette:
| Quote: | | "En del av fansen her inne på RBKweb har en så lav IQ at tallet på barnesko størrelser har høyere tallen IQ til enkelte.. Enn skulle tro at store deler av fotballfansen er logotomert." |
Evig legende! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 01.07.2014 07:35 Post subject: |
|
|
| Sålenge Messi ikke lager en oversikt over hvilken (ikke-vag) insideinfo han har gitt før som har vist seg å treffe så har han null troverdighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Frankiefourfingers Veteran

|
Posted: 01.07.2014 10:13 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Messi skrev en gang i tiden dette:
| Quote: | | "En del av fansen her inne på RBKweb har en så lav IQ at tallet på barnesko størrelser har høyere tallen IQ til enkelte.. Enn skulle tro at store deler av fotballfansen er logotomert." |
Evig legende! |
lol  |
|
| Back to top |
|
 |
ImNotFreddy Senior
|
Posted: 01.07.2014 11:34 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | Hentet fra Jonas Svensson-tråden:
Regner med at Messi er mye «på banen» og observerer. Ville nok ikke uttalt seg slikt om han ikke hadde (over)hørt noe av det som blir sagt internt i RBK. Ville jo undergravet troverdigheten hans for all fremtid her på forumet om det viser seg at han farer med bullshit. |
Det han skrev der hadde da ingenting med RBK og overganger å gjøre, men med festing i Verdal. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 01.07.2014 19:33 Post subject: |
|
|
Når jeg har avgitt et tausetsløfte om navn på spillere det jobbes med, så holder jeg det. Å jeg velger å tro på hva jeg har fått høre, inntil motsatte er bevist.
Neste alle kan tippe hvilke spillere som ønsker å dra eller ikke passer inn.
Men det er spillere som det jobbes med, inn til Rosenborg som er interessant.
Så håper jeg at Hoftun lykkes, fordi det vil gjøre jobben enklere for Hansen, slik at han får spille sitt 4-3-3/4-2-3-1.
Men det jeg synes er synd, er at nesten alle som har kommet opp fra eget juniorlag fra Skjelbred og Tettey-tiden, er midtbanespillere stort sett. Skulle gjerne ha sett at det hadde kommet opp spillere til alle lagdeler fra juniorlaget, sånn som det gjør hos Brann. Jeg unner alle som har kommet opp fra juniorlaget en plass på banen, synd at de ofte konkurrerer om de samme plassene.
Bare så det er sagt, så har jeg liten tro på at Annan kommer til RBK, eller Allsvenskan, da han kan heve høy sign-on-fee og grei lønn, og det er penger ingen i Tippeligaen eller Allsvenskan har. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.07.2014 19:45 Post subject: |
|
|
Poenget er at alle skjønner at det kommer til å skje ting i sommer. Vi har gjort det stygg-elendig på alle fronter og har klare mangler, da blir det handling på høy hylle. Sommervinduet er også tradisjonelt et aktivt et for Rosenborg. Denne sommeren er det også flere spillere på vei ut som tvinger oss ut på markedet, og på toppen av dette så er Gamboas innsats i VM noe som borger for langt mer penger enn planlagt inn på salg.
ALLE skjønner at det skjer noe, og da kan alle også si at de bare ikke kan røpe kildene sine.
Send det til en av administratorene da vel, så kan det etterpøves når vinduet lukkes  |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.07.2014 19:52 Post subject: |
|
|
| Hvor mye tror folk at Gamboa kan bli solgt for etter hans prestasjoner i VM? |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.07.2014 19:54 Post subject: |
|
|
TKK sa på twitter at han var tilgjengelig for 1.5 mill pund pluss minus. Det høres ut som en riktig sum. Det er begrenset hvor mye man kan hente ut, med mindre de slår ut Nederland og han er tomålscorer i tillegg til å holde nullen  |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 01.07.2014 19:57 Post subject: |
|
|
| Jeg har en drøm om at pengene vi får fra et eventuelt Gamboa-salg sørger for at vi faktisk kan skifte ut PJH og Hoftun. Syntes det er viktigere å få på plass de erstatterene før vi henter nye spillere. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 01.07.2014 20:02 Post subject: |
|
|
Kan tilnærmet garantere at man ikke sparker nå, da hadde man gjort det i VM-pausen. Og det betyr at de har gitt Perry&Hoftun et overgangsvindu til hvor de skal prøve å redde jobbene sine. Og alle penger som denne duoen klarer å karre til seg i sommer blir panisk brukt i dette redningsforsøket.
Tidligste sparking blir nå etter sesongen og vi er nok avhengig av total flopp i både overgangsvinduet, i ligaen samt EL- kvalikk.
Spørsmålet er hva man håper på, klubben har faktisk ikke råd til å tryne så ille at styret rydder opp, men hvis Hoftun treffer på et par signeringer og Perry hangler oss inn til det som er nødt til å bli en av de enkleste sølvmedaljene noensinne, så kommer denne gjengen til å få neste år også.
Det som er så forbanna latterlig er at det holder med 2 skikkelige signeringer for å redde begges jobber, nemlig en klassespiss ala Rade Prica og en midtbanesentral i sjiktet Annan/Stefan Johansen. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 01.07.2014 20:30 Post subject: |
|
|
Etter at Fredrik Semb Berge ble solgt i går, er det få spillere jeg kjenner til i Norge som er naturlige transfer-mål i forhold til forsvaret. Når det dessuten er backer som er det mest skrikende behovet - spesielt hvis Gamboa blir solgt - så er det ikke en takknemlig jobb å hente inn spillere her. Enten må de finne en utlending a la Jim Larsen, eller et eller annet ukjent eller undervurdert talent som Demidov var før han kom til oss. Jeg har tidligere tenkt tanken på Joakim Våge Nilsen, men han er vel for treg for en internasjonal arena.
På midtbanen synes jeg vi er godt forspent, selv om Mix finner på å reise nå i sommer. Vi har bredden, vi har talentene og vi har toppene. Så selv om jeg hadde blitt redusert til en siklende og vellystig unge med tanke på å se Annan i rosenborgdrakt igjen, synes jeg det ikke er her vi skal bruke ressursene våre.
Men offensivt er det fine folk å drømme om. Hva med å hente Yann Erik de Lanlay på høyrevingen? Eller å hente Kjartansson fra et økonomisk skakkjørt Vålerenga? Boli kunne vært en tanke, men jeg tror ikke han ville sprudlet når han må kjempe om plassen. Skal vi ha inn en ny midtspiss, bør det være en som scorer 26 mål i sesongen eller deromkring. Ikke en som er fornøyd med tosifret. |
|
| Back to top |
|
 |
|