View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
danielsk Veteran
|
Posted: 13.06.2014 15:04 Post subject: |
|
|
Perry uttalte seg i januar 2013 om hva "tilbake til røttene" ville bety spillestilsmessig. 4-3-3 med hurtig spill i lengderetning og få touch, backer som dobler på kant og indreløpere som kommer på løp inn i boksen.
I tillegg helgarderte han seg allerede da, og uttalte at det også var mange andre måter å spille 4-3-3 på. |
|
Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 13.06.2014 17:44 Post subject: |
|
|
Syns det er morsomt at de to siste kampene egentlig er en gjenspeiling av de tre første under Perry. Da var Tjærnås over seg, for ingen lag var i nærheten av samme arbeidskapasitet.
Innsats trumfer spillestil og taktikk, sier Perry nå.
Når innsatsen ligger i bunn, så blir det vanskelig å tape kamper i denne ligaen. Vi så det under Hamren også (INGEN sammenligning for øvrig). Det var arbeidskapasiteten som sørget for at det aldri ble tap. Det er der vi ser forskjellen mellom oss og resten. Spillerne våre er gode nok til å ordne dette selv.
Så se da for dere hvordan RBK hadde fremstått i et fungerende kollektiv. Jeg kan fortelle dere akkurat hvordan det hadde sett ut om dere ikke klarer:
Rosenborg hadde vært et taleemne ute i Europa. Et prakteksempel på hvordan man hadde fått mye ut av lite (i europeisk standard).
I stedet sitter vi hjemme i denne ligaen og lurer på hvordan vi får så lite ut av så mye.
Hoftun er ikke en mann som får mye ut av lite.
Perry er ikke en mann som får mye ut av lite. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 13.06.2014 19:32 Post subject: |
|
|
Jeg vil gjerne benytte anledningen til å gratulere PJH med 300 sider i denne tråden!
Måtte det snart ta slutt, slik at nye innlegg må postes i "Hvor er de nå?"  _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
Jonas32 Junior
|
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.06.2014 20:17 Post subject: |
|
|
Hvorfor er det så stille plutselig? Må vi ha enda et tap for å få folket på rett tankegang igjen? Absolutt hater situasjonen vi er i. Vinner vi så er alt fryd og gammen.
Det er så jævlig provoserende. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.06.2014 20:31 Post subject: |
|
|
Det er VM og skikkelig fotball. Derfor! |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 13.06.2014 20:38 Post subject: |
|
|
Tror ikke Perry forsvinner denne sesongen, og jeg orker ikke å frustrere meg over det lengre. Nå er det VM som gjelder. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 13.06.2014 22:45 Post subject: |
|
|
Ser du angrepsspillet til Holland Per J Hansen. Det er sånn vi vil se på Lerkendal. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 13.06.2014 22:48 Post subject: |
|
|
Ikke mulig i moderne fotball. Ikke mot Tippeliga-motstand. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 13.06.2014 22:50 Post subject: |
|
|
Det eneste Perry har bitt seg merke i fra denne kampen er at Spania ikke er rolig nok med ball. Spania må spille mer moderne. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 13.06.2014 23:12 Post subject: |
|
|
Det ble rolig ja. Tror kanskje folk føler de har sagt det som skal sies. Selv er jeg på ingen måte fornøyd etter 6 poeng på 2 kamper. Har en sterk følelse av at alt Perry er og står for er billetten til middelmådig tippeligafotball - 0 mesterskap og glemt i Europa. Perry må fortsatt gå! |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 13.06.2014 23:13 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Ser du angrepsspillet til Holland Per J Hansen. Det er sånn vi vil se på Lerkendal. |
Kontringsfotball i verdensklasse.
Trodde du hatet det jeg |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.06.2014 23:20 Post subject: |
|
|
Jeg tror Perry så denne kampen med stor interesse, og skriver "dyp 5-3-2", "trenger ikke etablert angrepsspill i moderne fotball", og "mer kraftfotball og aggressivitet" på blokka si. Og så tenker han nok at RBK på en måte allerede har vår Robben og van Persie i Riski og Søderlund.
Når det ikke fungerer, vil han nok klage over at motstanderne ikke spiller slik som Spania, og nevne spæll og motspæll minst to ganger (jeg grøsset da stakkars Nordlie brukte begrepet i første omgang). _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 13.06.2014 23:52 Post subject: |
|
|
Lagmoral spiser taktikk og formasjon til frokost!!!
Nå må Spania bare komme seg opp på hesten igjen... _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 14.06.2014 01:01 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Ser du angrepsspillet til Holland Per J Hansen. Det er sånn vi vil se på Lerkendal. |
Blir nok feil det MR.
Flertallet av Perrykritikerne vil ikke ligge bakpå og kontre inn målene.
De vil ikke eie kampene og gå ubeseiret gjennom sesongen.(Hamren-fotball).
De vil ha tilbake 433 med raske vinger og løpssterke indreløpere.
Desverre vil Perry få flere støttespillere for sin tankegang etter denne kampen.
Hørte også Nordli hylle Drillo sin tankegang om at ballinhav var ikke det viktigeste.
Jeg har lagt Eggen-tiden bak meg forlengst.
Men jeg savner Hamren.
Jeg likte å se at vi trøttet ut motspillerne gang etter gang.
Likte også Hareide-året hvor vi skulle hvile med ballen i laget og ta angrepene når angrepene skulle ta,s.
Misforstå meg ikke,jeg savner NAE-epoken også, men innså tidlig at den aldri kommer tilbake.
Forsøkene på å få den tilbake har blitt et mareritt for RBK. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.06.2014 11:15 Post subject: |
|
|
KitWalker wrote: | Konesseur wrote: | Ser du angrepsspillet til Holland Per J Hansen. Det er sånn vi vil se på Lerkendal. |
Kontringsfotball i verdensklasse.
Trodde du hatet det jeg |
Perry påsto no i intervjuet etter start kampen at vi hadde angrep i "verdensklasse"... |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.06.2014 13:08 Post subject: |
|
|
http://kjernen.com/2014/0.../13/pause/
Nå er det VM pause og tidspunktet for endring er på det optimale. Kritikken toppet seg for noen uker siden, og adressa har gjentatte ganger nærmest lovt endring. Hva skjer på brakka nå? Jobbes det med ny trener og sd, eller er alt liksom ok fordi vi vant 2 kamper, uten stor spillemessig bedring? |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 14.06.2014 14:10 Post subject: |
|
|
Montana wrote: | http://kjernen.com/2014/06/13/pause/
Nå er det VM pause og tidspunktet for endring er på det optimale. Kritikken toppet seg for noen uker siden, og adressa har gjentatte ganger nærmest lovt endring. Hva skjer på brakka nå? Jobbes det med ny trener og sd, eller er alt liksom ok fordi vi vant 2 kamper, uten stor spillemessig bedring? |
Det jobbes ikke med ny trener eller sd. De har begge fått en tiltaksliste fra styret, det er alt som skjer i denne omgang. |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 14.06.2014 14:59 Post subject: |
|
|
Huber wrote: | http://www.rbk.no/news/article/193zz3yzhatni1humsz1y6dbpg/title/bli-med-pa-kurs-med-raymond-verheijen
Note for trenergruppa i RBK. |
SÃ¥ Per Joar skal bli enda flinkere og vite best! Nei, tror ikke det.
Fordi de drar bare på tur der de har øl og god kaffe der i gården  |
|
Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 14.06.2014 15:11 Post subject: |
|
|
Hentesveis wrote: | Jeg vil gjerne benytte anledningen til å gratulere PJH med 300 sider i denne tråden!
Måtte det snart ta slutt, slik at nye innlegg må postes i "Hvor er de nå?"  |
Må han aldri aldri aldri bli nevnt ved sitt rette navn når han en gang forsvinner!
Jeg tør dra sammenligningen opp imot Sauron her.
Tal ikke hans navn høyt. Bannlys ham og send ham til pises hvor det nå enn måtte være! |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.06.2014 16:23 Post subject: |
|
|
Siden ingenting har skjedd enda så regner jeg med at RBK ledelsen velger å la Perry fortsette... I så fall så får man virkelig håpe at det løsner, vil være idiotisk løst av RBK om de lar han fortsette for så å sparke han etter noen kamper etter VM pausen fordi resultatene uteblir.
Skal man ha inn en trener i midt i en sesong så er nå det beste tidspunktet, noe senere og en ny trener vil få dårlig tid på å gjøre forandringer. En ny trener nå så har RBK fortsatt en sjanse på gullet, det har de under Perry også men da må det som sagt løsne, noe jeg tviler på eller at Molde rakner og RBK vinner ligaen med svakt spill slik som de nesten klarte i fjor i serie og cup.
Tror dessverre Perry får gjøre som JJ og sitte ut sin andre sesong før han får sparken fordi han ikke har fått til noe bra spill og heller ikke vunnet noe. |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 14.06.2014 17:00 Post subject: |
|
|
Det virker vel ikke som om PJH selv eller Koteng gir inntrykk av at Hansen byttes ut naa i VM-pausen. Ydmykheten utad fra Hansen/Hoftun tyder vel paa at de har faatt en ny sjanse.
Tidligere har kun treneren vaert sparket, mens sportslig leder og trenerapparatet har faatt fortsette, noen ganger med at assistenten har tatt over hovedtreneransvaret.
Denne gangen er det kanskje ikke kun treneren som eventuelt maa gaa. Ogsaa Hoftun, som oeverste ansvarlige, maa eventuelt gaa. Og om Hoftun forsvinner, kan det komme inn en ny sportslig leder som ogsaa kan oenske endringer i trenerapparatet, eller som vil la en ny trener skape et nytt team rundt seg.
Ergo er det mange som ser sine jobber truet, og det vil nok sitte langt inne aa gi PJH sparken, og kun ham.
I forhold til den tiltakslisten som ble satt opp, saa er det nok ogsaa lagt inn tidsrammer, og resultatmaal, hvor begge parter har blitt enige om at hvis disse maalene ikke naas, saa er det "greit" aa avslutte ansettelsene, og uten at man fra de involverte partene foeler at det var eksternt press, syting og mobbing som fikk styret til aa gjoere en overilet handling.
Hvis resultatene blir gode nok (f.eks. man gjoer en god figur i E-cup-kvalifiseringen) og henger med i gull-striden langt ut paa hosten, saa faar de kanskje fortsette ogsaa 2015. Hvis spillet derimot fortsetter aa vaere daarlig, og resultatene i tillegg uteblir (paa hodet ut av Europa igjen og i beste fall medalje i serien), saa blir det nok endringer. Spoersmaalet er da hvem andre enn PJH som ogsaa maa gaa? |
|
Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 14.06.2014 18:04 Post subject: |
|
|
danielsk wrote: | Montana wrote: | http://kjernen.com/2014/06/13/pause/
Det jobbes ikke med ny trener eller sd. De har begge fått en tiltaksliste fra styret, det er alt som skjer i denne omgang. |
Dessverre tror jeg på deg...
Men, har antar du eller vet du? Adressa var jo så sikre i sin sak, og de må jo ha hatt insideinfo. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 14.06.2014 19:29 Post subject: |
|
|
Det er noe jeg tror, og føler meg forholdsvis sikker på. For de som liker å leve i håp: jeg har ingen insideinfo eller kilder internt i klubben som har gitt meg noen informasjon om dette. Baserer meg kun på kommunikasjon som kommer fra klubben og rykter jeg hører, og så langt er det ingenting som tyder på at det foregår noen prosess.
Jeg tror Adressa har gode kilder i eller nær styret, og føler meg ganske overbevist om at det finnes personer i styret som mener Perry burde fått sparken. Dette fikk vi indikasjoner på når Adressa meldte om at det var uenighet i styret om hvorvidt styremøtet skulle fremskyndes eller ikke. Jeg tror dog at styret kom fram til at det fornuftige akkurat nå ville være å prøve å snu skuta uten å bruke nevneverdige pengebeløp på sparking og ansettelser, og satte derfor heller noen harde krav til tiltak som skulle gjennomføres.
Perry og Hoftun får fortsette fram til jul, så blir det ny evaluering da. Jeg tror ingen av de sitter trygt, dersom det er lite tegn til forbedring. Jeg er ganske sikker på at spillerene har fått klar beskjed også. Det er ikke greit å levere under 100%, uansett hvor misfornøyd man er. Veien ut porten skal være like kort for enhver spiller som ikke gidder som for en trener som ikke klarer. |
|
Back to top |
|
 |
|