English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 11.06.2014 18:01    Post subject: Reply with quote

Strandberg har sagt at han ønsker å holde dette internt. Dersom hans versjon av saken stemmer, er han plutselig veldig fair mot Perry og klubben, som faktisk har gått ut rimelig hardt og brutalt mot ham.

Jeg har ingen grunn til å stole på noen av sidene i saken utifra informasjonen som er lagt for dagen, men det er verdt å ta med det poenget også. Jeg tror kanskje ikke dette er så svart-hvitt at den ene part har alt på det tørre og den andre er den store stygge ulven, men mye tyder på at Strandberg i det minste har rett i at informasjonsflyten i klubben er langt fra optimal.
Old
Junior

PostPosted: 11.06.2014 18:27    Post subject: Reply with quote

Kroken om miljøet i RBK om dagen:
http://www.adressa.no/100...440927.snd
Back to top
View user's profile Send private message
bongo
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 18:34    Post subject: Reply with quote

Noen som vet hvem de andre spillerne det er snakk om er?

Tør ihvertfall tippe at Selnæs er den som ikke er tørr bak øra. Very Happy
simvik91
Rutinert

PostPosted: 11.06.2014 18:35    Post subject: Reply with quote

Chibuike og Selnæs det er snakk om?

(Kroken oppfordrer til spekulasjon her)
Back to top
Stano_11
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 18:35    Post subject: Reply with quote

Og hvem er disse spillerne han snakker om?

- En markerer uvilje mot å spille fordi han er forvist fra sin faste rolle i laget.
- En av de som i fotballutvikling ennå ikke er tørr blant ørene som det heter, truer med spillenekt fordi han ikke får fast plass på laget.
- Minst en spiller til nekter å forlenge kontrakten under sittende trener.

Den har referer til som ikke er tørr bak ørene er vel Ole K. Selnes?
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 11.06.2014 18:36    Post subject: Reply with quote

shadwell wrote:
Nå har Strandberg vært en av de mest kritiske til sportslig ledelse.

Man skal ikke se bort i fra at Alstad, Hoftun og Perry så dette som sjangsen sin til å bli kvitt en av de ubehagelige som roper høyest, samtidig redde si egen ræv.

Jeg synes det er rent ut latterlig å nekte å spille en kamp.

Men det som har blitt levert fra klubben ETTER at Strandberg valgte å bli 12 år og nekte å spille helt sykt. Og det beviser bare at det sitter folk i posisjoner på på Brakka som ikke har noe der å gjøre.

Koteng må gro seg noen baller og tuppe Alstad, Hoftun og Perry til helvete ut.

Kan man havne på glattcella to ganger, og likevel få spille videre, kan man få det om man er idiot før en kamp også, spør du meg

Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp! Tommel'n opp!

- Torgeir Børven
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 11.06.2014 18:37    Post subject: Reply with quote

Quote:
I Rosenborg er det så langt bare Stefan Strandberg som er blitt svartelistet for sitt opprør, men er han alene? Nei, dessverre er han ikke det.

Det finnes flere som bidrar til å forsure miljøet i spillergruppa. En markerer uvilje mot å spille fordi han er forvist fra sin faste rolle i laget, og en av de som i fotballutvikling ennå ikke er tørr blant ørene som det heter, truer med spillenekt fordi han ikke får fast plass på laget. Minst en spiller til nekter å forlenge kontrakten under sittende trener. I tillegg kommer Nicki Bille Nielsen som er et krevende prosjekt i seg selv.

Trist lesning, det er så utrolig mye å rydde opp i i denne klubben, men alt ligger i bunn og grunn på sportslig avdeling. Det er Hoftun, Perry og Wiggen som styrer her og det er de som må høste hva de har sådd.
Back to top
xMegafonmannen
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 18:38    Post subject: Reply with quote

larseg94 wrote:

Jeg synes mange er harde mot Stefan her, og han er ikke kjent her i hjembyen som en klysete og selvopptatt person (vertfall ikke mer en lyngdøler flest)

http://www.youtube.com/wa...1m_UW0ds5U
larseg94
Proff

PostPosted: 11.06.2014 18:47    Post subject: Reply with quote

Ja jeg er fult klar over den sangen. Heldigvis er jeg bare tilflytter med fortid i både Mandal, Frøya (derav RBK-interessen) og Farsund Wink
quentez
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 19:10    Post subject: Reply with quote

Tørr bak øra: Selnæs
Faste posisjon: Chibuike eller Dorsin...tipper sistnevnte.
Ikke forlenget kontrakt: Mix

Jeg synes forøvrig dette dramaet starter å helle mer i favør av Strandberg enn RBK.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 19:26    Post subject: Reply with quote

Kroken tar parti med ledelsen i klubben på bekostning av "uroelementene" i spillergruppa.

Er redd dette spilleropprøret ender med at Perrys største motstandere i spillergruppen blir skviset ut/går frivillig og at Perry skal få ny tillit med en gjenværende spillergruppe som er mindre kritisk til ham.

Ser mørkt på klubbens fremtid.
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 11.06.2014 19:28    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kanskje Stefan bør opplyse om de fakta da ? Selv Ole Selnæs skjønner at det blir oppstyr når en spiller nekter å spille og ikke sier hvorfor.

Det finnes enkelte ting man kanskje ikke ønsker å offentliggjøre...
Back to top
irie
Senior

PostPosted: 11.06.2014 19:50    Post subject: Reply with quote

jeg skjønner at folk har et behov for å vite rett og galt i denne saken, men folk må for faen respektere at han ikke er interessert i å brette ut om en veldig alvorlig situasjon i alle landets aviser!

folk har det tøft nok med å takle situasjonen han er i nå uten media, skulle likt å se noen av dere andre tenke på noe annet en nærmeste familie i samme situasjon! at han skal måtte ta hensyn til noen andre enn seg selv i denne perioden er bare trist!

og ja som sagt tidligere så har jeg fått info om situasjonen, men det for være opp til Stefan om han vil snakke om det på et evt senere tidspunkt.

nå synes jeg stefan fortjener ro!

og for de som mener han er den stygge ulven her, så går det vel ann å trøste seg med at han blir solgt i sommer og ikke blir å se i RBK drakt lenger...
Gauder
Junior

PostPosted: 11.06.2014 19:51    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Kanskje Stefan bør opplyse om de fakta da ?

Det bør han slett ikke. I iallfall ikke for å tilfredsstille mobben.

En ting jeg dog lurer på, om han bad klubben om at dette måtte holdes innen klubben, hvorfor mister da de som tross alt skal være veldig godt betalte ledere totalt hodet og slenger utav seg de uttalelsene de gjør?
Back to top
Kommandør
Junior

PostPosted: 11.06.2014 19:52    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Kroken tar parti med ledelsen i klubben på bekostning av "uroelementene" i spillergruppa.

Er redd dette spilleropprøret ender med at Perrys største motstandere i spillergruppen blir skviset ut/går frivillig og at Perry skal få ny tillit med en gjenværende spillergruppe som er mindre kritisk til ham.

Ser mørkt på klubbens fremtid.

Kan ikke tro at spillerne er så blåste at de ikke skjønner hva som skjer i klubbe. Får håpe Strandberg var/er en slags talsmann for spillerne.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 11.06.2014 19:56    Post subject: Reply with quote

Strandberg er en vinnertype og ønsker å gjøre alt for å vinne. Perry og Hoftun ønsker å gjøre alt for å beholde godt betalte jobber. Jeg er sikker på at Strandberg har vært meget kritisk til sportslig avdeling (noe han har all grunn til), men både Perry og Hoftun følte seg vel truet.

Enhver toppklubb med RBK sin historie hadde sparket treneren sin etter en sesong som vi hadde sist. Hadde Perry og Hoftun vært sparket er jeg ganske sikker på at dette ikke hadde skjedd. Man kan aldri være sikker, men det er noe jeg føler. Ledelsen i klubben står til stryk.
Back to top
larseg94
Proff

PostPosted: 11.06.2014 20:14    Post subject: Reply with quote

irie wrote:
jeg skjønner at folk har et behov for å vite rett og galt i denne saken, men folk må for faen respektere at han ikke er interessert i å brette ut om en veldig alvorlig situasjon i alle landets aviser!

folk har det tøft nok med å takle situasjonen han er i nå uten media, skulle likt å se noen av dere andre tenke på noe annet en nærmeste familie i samme situasjon! at han skal måtte ta hensyn til noen andre enn seg selv i denne perioden er bare trist!

og ja som sagt tidligere så har jeg fått info om situasjonen, men det for være opp til Stefan om han vil snakke om det på et evt senere tidspunkt.

nå synes jeg stefan fortjener ro!

og for de som mener han er den stygge ulven her, så går det vel ann å trøste seg med at han blir solgt i sommer og ikke blir å se i RBK drakt lenger...

Ordene er som tatt fra min munn. Støtter deg 100%
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 20:34    Post subject: Reply with quote

Gauder wrote:
Sløvsekken wrote:
Kanskje Stefan bør opplyse om de fakta da ?

Det bør han slett ikke. I iallfall ikke for å tilfredsstille mobben.

Mobben ? Så du mener supportere og sponsorer bare skal ignorere det faktum at en skadefri spiller nekter å ikle seg drakten ? Vi skal bare stole ukritisk på Strandberg og anta at ledelsen tar fullstendig feil fordi vi ikke liker trynet på et par av dem ? Selv om NISO, hans egen fagforening, som har bedre kjennskap til saken enn media, mener han burde spilt ?

Sorry, så naiv er jeg ikke Razz
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 11.06.2014 20:35    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Enhver toppklubb med RBK sin historie hadde sparket treneren sin etter en sesong som vi hadde sist. Hadde Perry og Hoftun vært sparket er jeg ganske sikker på at dette ikke hadde skjedd. Man kan aldri være sikker, men det er noe jeg føler. Ledelsen i klubben står til stryk.

Tommel'n opp!

Jeg føler også klubben gikk laaaaaaaangt på overtid med JJ, og denne håpe-på-det-beste, drøye-i-det-lengste-holdningen klubben har inntatt i de siste årene er definitivt bensin på bålet for alt og alle som er frustrert med hvordan RBK skusler bort forspranget de hadde...
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 21:01    Post subject: Reply with quote

Jeg har aldri forlangt at Strandberg skal gå offentlig ut med en forklaring. Jeg forventer imidlertid at han, som sitter på faktum, i god tid tid før en kamp forteller en i klubben med myndighet hvorfor han ikke vil spille. Så vil det faktisk også være arbeidsgiver - klubben- som har et avgjørende ord om dette er en relevant begrunnelse.

Hvis jeg på min arbeidsplass ber om å få fri fra min hovedoppgave i løpet av uka, så må begrunnelsen være god nok. At min sønn på 20 år er litt krank er ikke en god nok grunn. Er han innlagt på sykehuset for en alvorlig operasjon vil selvfølgelig arbeidsgiver si OK.

At jeg er misfornøyd med lønna er ikke god nok grunn for skoft, eller ST jeg ikke får gå på dagen hvis jeg skal skifte jobb er ikke god nok grunn.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 11.06.2014 21:04    Post subject: Reply with quote

quentez wrote:
Tørr bak øra: Selnæs
Faste posisjon: Chibuike eller Dorsin...tipper sistnevnte.
Ikke forlenget kontrakt: Mix

Jeg synes forøvrig dette dramaet starter å helle mer i favør av Strandberg enn RBK.

Rett på den første.
Fast posisjon: Berntsen
Ikke forlenget: Chibbe

Mix - Starter ikke kontraktsforhandlingene før 1 mnd. gjenstående av eksisterende kontrakt. Konklusjonen av forhandlingene er klare ca 2 mnd etter kontraktens utløp.

Andre spillere som er halvsure:
Fast plass: Hansen, Kjell Walter og Dorsin.
Føler de får for få sjanser: Vågan, Chibbe(igjen), Helland, Sørmo og Sørloth.

Sørloth og Sørmo er vist lovet noen innhopp i serien. Sørloth var i 2013, men ikke mye er forandret når han kommer tilbake fra skade.
Back to top
Danserud
Rutinert

PostPosted: 11.06.2014 21:07    Post subject: Reply with quote

En god leder med et middels godt forhold til spillergruppa si ville tatt en dialog med Strandberg og kanskje fått litt forståelse for hvorfor han ikke følte seg skikket til å spille kamp. Stefan har tilsynelatende fått en kald skulder og ikke blitt tatt mer seriøst enn at det kom som et sjokk på ledelsen da han sa ifra på ny to timer før kamp.

Hvis det ikke er elendig arbeid av Hansen, Hoftun og/eller hvem pokker andre som har vært involvert, så vet ikke jeg.
Back to top
anders1
Proff

PostPosted: 11.06.2014 21:08    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Godt at ikke Bayern München tenkte slik etter tre andreplasser i 2011 / 2012- sesongen...
Back to top
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 11.06.2014 21:26    Post subject: Reply with quote

anders1 wrote:
senador wrote:

Godt at ikke Bayern München tenkte slik etter tre andreplasser i 2011 / 2012- sesongen...

Tapet i Champions League-finalen var jo særdeles uheldig. FC Bayern var spillemessig svært gode, men hadde på ingen måte marginene med seg i avgjørende øyeblikk. Bare det å komme til en finale i Champions League er uansett en stor prestasjon, og det var nok det som reddet jobben til Heynckes. Likevel fikk han hard kritikk i tyske aviser og supportere, og en tilsvarende sesong påfølgende år ville medført det reneste ragnarok i den klubben. Om Rosenborg ut fra sine forutsetninger hadde prestert tilsvarende godt i Europacupen hadde det vært en bedre sammenligning. Hvis FC Bayern hadde spilt på samme uorganiserte måte som Rosenborg i fjor, ville treneren uansett vært ute for lenge siden.

Den kritikken man opplever i Rosenborg er for øvrig som et lite vindkast mot det som ville kommet om ledelsen hadde gjort jobben sin på tilsvarende måte i FC Bayern. Når det gjelder kritikk har trenerne det virkelig svært godt i Norge, selv om de gjør sitt beste for å gi inntrykk av det motsatte.

Vil også legge til at sportsdirektør Nerlinger fikk sparken etter trippel-visesesong og ble erstattet av Mattias Sammer. FC Bayern er ikke en klubb som tolerer dårlige resultater.
Back to top
Gauder
Junior

PostPosted: 11.06.2014 22:06    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Mobben ? Så du mener supportere og sponsorer bare skal ignorere det faktum at en skadefri spiller nekter å ikle seg drakten ? Vi skal bare stole ukritisk på Strandberg og anta at ledelsen tar fullstendig feil fordi vi ikke liker trynet på et par av dem ?

Nei, det mener jeg ikke.

Men vi kan ta høyde for at familesituasjonen kan være sånn at det ikke passer seg å fortelle hva det evt dreier seg om.

Vi får tidsnok vite. Man er ikke nødt til å ha dommen innen 24 timer.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 84, 85, 86 ... 133, 134, 135  Next
Page 85 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb