| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
steinmetz Rutinert
|
Posted: 10.06.2014 10:55 Post subject: |
|
|
| At Perry står å lyver på intervjuet før kamp er det vel ingen tvil om, spesielt ikke når Skjelvik bekrefter at han har blitt spurt om å spille midtstopper "i tilfelle".... |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 10.06.2014 10:59 Post subject: |
|
|
| Krokodil Dundee wrote: | | Borden wrote: | Per Joar Hansen til TV2:
"Det kom veldig overraskende, for det har ikke vært noen indikasjoner på det" |
- Jeg fikk høre på trening i går at Perry vurderte meg som stopper om det skulle skje noe med dem der bak. Da det som skjedde skjedde, så ble jeg satt rett inn, kontaterer Skjelvik overfor rbkweb.no.
 |
Her vil jeg forsvare PJH. Noe annet enn å ha en plan på om "noe skulle skje der bak" ville jo være helt rart. Strandberg gikk ut med skade mot Ranheim, og Tore var jo nede med krampe flere ganger. Han sliter også med en legg, og var nære på å kaste inn håndkleet under oppvarmingen. Ikke så veldig rart i mine øyne at det de hadde en plan B på stopperplass. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.06.2014 10:59 Post subject: |
|
|
Ikke nødvendigvis at han lyver nei. Når man har kun 2 midtstoppere tilgjengelig og begge to har hatt av ogpå skadeproblemer hele 2014 så er det da helt naturlig at man kartlegger hvilke muligheter man har hvis en hendelse oppstår. Enten skade eller karantene.
Sier ikke at jeg ikke tror noen i Rosenborg visste at dette problemet var i emning, kanskje visste også Perry det. Men jeg mener at det hadde vært tjenesteforsømmelse av Perry om han ikke hadde en plan for en stopperkrise situasjonen tatt i betraktning. |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 10.06.2014 11:08 Post subject: |
|
|
Så dere vil berømme Perry for at han dagen før kamp lager en "plan B" på stopperplass, som innebærer å gi en vraket spiller beskjed om at han kanskje må spille stopper?
Hadde Skjelvik vært delvis drillet i rollen i uken som gikk, så kunne jeg vært enig. Men at han får beskjed dagen før kamp er ikke en plan, det er resultatet av at man ikke har en plan. |
|
| Back to top |
|
 |
ElMar Proff
|
Posted: 10.06.2014 11:13 Post subject: |
|
|
Man kan ikke trene på alle "plan B" løsninger. Å varsle en spiller før noe tid før man blir kastet ut i det, gir spilleren tid til mentalt å forberede seg. _________________ Fotball e følelsa, gode følelsa  |
|
| Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 10.06.2014 11:18 Post subject: |
|
|
| Gi meg en god grunn til at spilleren ikke kunne få beskjed for en uke siden. Hvis man ser bort fra Strandbergs påståtte beskjed om fravær på fredag, er det ingenting som har forandret seg på denne uken og dermed ingen grunn til at spilleren først skal få beskjed dagen før. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 10.06.2014 11:22 Post subject: |
|
|
| Jeg berømmer ingenting ved denne saken jeg danielsk, absolutt ingenting. Jeg bare påpeker at det ikke er gitt at Perry lyver om hendelsesforløpet selv om Skjelvik fikk beskjed om å være klar til å steppe inn som stopper. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 10.06.2014 11:37 Post subject: |
|
|
http://www.nrk.no/sport/m...1.11767136
Når selv klovnene i NISO støtter Rosenborg og kritiserer Strandberg, da er det alvor. Tror aldri jeg har sett det før.  |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 10.06.2014 11:43 Post subject: |
|
|
Om det ikke var noen indikasjoner betyr det at Strandberg deltok som vanlig på den lukkede treningen dagen før kamp, hvor laget gjerne skal drilles. Hvorfor er han da ikke klar på at han ikke kan spille? Hvorfor venter han til det er to timer igjen til kamp med å gi klar beskjed?
Og hvorfor nekter han å kommentere saken til journalistene i mixed zone under kampen? Alt som har kommet fra den kjeften er et manus fra en advokat, som utvilsomt har lite troverdighet.
Om han føler han er uskyldig, skulle han hatt null problem med å uttale sin side av saken, men han nøler, fremstår som en kattepus med halen mellom beina.
At noen velger å gjøre dette til en sak om Perry, viser bare at uansett hva den mannen gjør er det feil.
Det er Strandberg som har brent alle broer med å nekte å spille, det er utilgjivelig og han skal ha spilt sin siste kamp, uansett hva som kommer frem. Om Perry og Koteng har vært for ivrige, da er jo det bare bra for oss, det danner enda mer grunnlag for sparking, men Strandberg skal også være ferdig, uansett hva som kommer frem. _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
irie Senior
|
Posted: 10.06.2014 11:59 Post subject: |
|
|
om han har sagt ifra på fredag at han er usikker og da ikke føler seg klar 2-3 timer før kamp og gir endelig beskjed da, er ikke det rimelig voksent gjort??
hadde han spilt og vært elendig, vi hadde tapt og dette hadde kommet frem i ettertid hva hadde man sagt da? om han ikke føler seg klar så burde han ikke spille! _________________ Jay-Jay Okocha, so good they named him twice |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 10.06.2014 12:01 Post subject: |
|
|
Min teori:
1. Strandberg gir beskjed på fredag som han selv sier om at han kanskje ikke kommer til å ha rett mental innstilling. Kanskje vagt. Kanskje usikker. Han er med på trening inn mot kamp etc.
2. Skjelvik får beskjed om at han kanskje må steppe inn som midstopper - PJH var klar over at Strandberg kanskje ikke kunne spille, slik tolker jeg det for altså, så voldsomt mye endrer seg ikke i løpet av et par dager, i forhold til resten av uken/sesongen.
3. Før kamp, samme dag, får Strandberg en eller annen beskjed (SMS), som så "knekker" ham mentalt. Noe som var den berømte dråpen. Noe som kanskje kommer på toppen av alt det andre. Han gir så beskjed om at han ikke vil klare å spille.
4. PJH/Koteng gir beskjed til media om streik. |
|
| Back to top |
|
 |
Robin Rutinert
|
Posted: 10.06.2014 12:09 Post subject: |
|
|
Jeg er tilbøyelig til å tro på Strandberg ettersom litt mer info er kommet frem.
Uansett, en helt unødvendig sak. Hadde vært langt bedre om PJH og Koteng kunne vært noe mer diplomatiske i meldingene de ga til media... Uansett årsak. Om så Strandberg streiker som de påstår og nekter å spille kamp. Helt unødvendig å mate media med slikt.
Om det er en streik, at han nekter å spille rett og slett så er det så merkelig og fjernt at jeg egentlig finner det mindre sannsynlig enn at PJH/Koteng lyver/forteller kun deler av sannheten. Men dersom det er slik, om det faktisk er bare en streik:
1. Salg raskest mulig - men å komme ut med den infoen som PJH/Koteng gjør, øker jo ikke akkurat salgsverdien.
2. Trekk i lønn.
For han skulle jo selges i sommer uansett går jeg utifra, om man var ute etter penger for ham. Eventuelt hatt ham et år til og så la ham gå på bosman. |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Rutinert

|
Posted: 10.06.2014 12:43 Post subject: |
|
|
Vanvittig å gi klubb eller trenere noe som helst slags skyld for dette. Det blir bare hakk i plata.
Tipper det er så enkelt som at Strandberg er kjerringsur fordi han ikke er blitt solgt til en annen klubb som viser interesse. Tipper budet var for smått for RBK, og at de derfor takker nei. Er nok det som er den "dårlige informasjonsflyten" som Strandberg skylder på.
Gi tufsen ei kjempebot og selg han til et så godt lag som mulig, slik at han kan slite benken de neste tre årene, miste all selvtillit og form og forsvinne som toppspiller. Kronidiot. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 10.06.2014 12:45 Post subject: |
|
|
| Guffen wrote: | | Vanvittig å gi klubb eller trenere noe som helst slags skyld for dette. Det blir bare hakk i plata. |
Er det noen som gir dem skylden da? Det er to ulike saker her: Oppførselen til Strandberg er en og offentlig skittentøyvask fra klubben er en annen. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 10.06.2014 12:47 Post subject: |
|
|
Det hadde jo vært en fordel om klubben kunne nøyd seg med å "bekrefte at det er oppstått en situasjon og at den behandles som en personalsak". Å uttale seg som Koteng gjør blir uansett helt feil.
'Når det er sagt så bør Strandberg være ferdig nesten uansett hvem som har kommet med den riktige versjonen. Men styrelederen bør ikke proklamere det i media før saken er behandlet internt. Det er utrolig amatørmessig. |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 10.06.2014 12:59 Post subject: |
|
|
| Det er klubbens feil at dette har eskalert og blitt en riksmediesak, det er uavhengig av spillerens opptreden i utgangspunktet. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.06.2014 13:01 Post subject: |
|
|
Klubben får ta skyld i at vi er i denne situasjonen enkelt og greit. Dersom dette er ren idioti fra Strandberg er feilen at vi hentet han i det hele tatt, ikke solgte han ved sist anledning og/eller ikke løste problemet før det eskalerte dit det er nå.
Mitt inntrykk av Strandberg er at han ikke er noen Ballotelli type så jeg tror det sitter langt, langt inne å skulle gå til et så drastisk steg som å nekte å spille kamp, all den tid det skader sjansene for å finne ny klubb. Dette, samt at vi har to forskjellige historier samt Strandbergs senere kritikk mot ledelsen kan meget mulig ha samnenheng. Det er - frivillig eller ei gunstig for Perry og Hoftuns fremtid at en spiller blir ny skyteskive fra fans og media. Dette må bare kommes til bunns i fort. Det lukter rottent lang vei. |
|
| Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 10.06.2014 13:07 Post subject: |
|
|
Strykkarakter over hele linja. Strandberg har tydeligvis slitt veldig med å innfinne seg med den sportslige situasjonen klubben er og har vært i lenge. Verkebyllen begynte å sprekke så smått for ei stund siden, noe bl.a. Aaron Samuel visste å utnytte. Nå har det da toppet seg og han har driti på draget. Synd, men bye bye.
Koteng benytter sjansen til å flagge horribel behandling av internsaker og samtidig dumpe prisen på et åpenbart salgsobjekt, kun for å tilfredsstille eget sårede ego.
Perry kunne også med fordel vært mere taktisk, men skjønner at fristelsen blir stor når man får sjansen til å gjøre noen annen til banditt til en forandring.
Banana Airlines framstår som statistisk sentralbyrå i forhold til sirkus brakka om dagen. |
|
| Back to top |
|
 |
Oddsking Proff
|
Posted: 10.06.2014 13:12 Post subject: |
|
|
| Jeg driter i strandbergs grunner, han burde ha spilt! Egoister kan pakke sekken sin å reise! |
|
| Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 10.06.2014 13:12 Post subject: |
|
|
@montana
Synd at Strandberg nekter å uttale seg om saken da. Når hans advokat i tillegg rådet han til å spille kampen, kan det med familiære årsaker legges død. _________________ Push it to the limit |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 10.06.2014 13:16 Post subject: |
|
|
| nidaros997 wrote: | Jeg synes ogsaa denne saken undergraver Kotengs autoritet som styreleder. Han virker mer aa vaere en part i en intern konflikt hvor han har tatt PJH/Wiggen/Hoftun sin side.
Denne saken ville isolert sett vaert en tragedie for Strandberg om han ut av det store intet hadde nektet aa spille en kamp. Det at det er saa hinsides uprofesjonelt aa gaa til det skrittet vitner for meg om en alvorlig intern konflikt, som et symptom paa hvor klubben staar i 2014.
Tragisk. |
| Spartacus wrote: | | I så fall er dette nok til å så tvil om forklaringen til Perry, og bekrefter deler av Strandberg sin historie av saken. Det er ikke dermed sagt at Strandberg har handlet rett, men det problematiserer den historien Perry, Koteng og Hoftun gir. |
Nettopp. Det at Strandberg eventuelt opptrer uprofesjonelt fritar ikke styreleder Koteng fra å bruke sin eventuelle gode dømmekraft.
Noen har fått styreleder Koteng til å tro/"forstå" at nettopp han måtte i media med bombastiske utsagn om dette i går kveld. Om det kun er han selv som fikk et plutselig innfall, eller om andre har påvirket/"hjulpet" ham til å forstå at klubben er avhengig av at nettopp han tidlig fronter saken med en tøff uttalelse, er ikke godt å vite.
Nå har daglig leder Tove Moe Dyrhaug fått en håpløs oppgave som brannslukker i en ferdig konkludert sak der Per Joar Hansen har konkludert og sagt sitt. I praksis har han offentlig signalisert sin konklusjon, men rent formelt kan han sikkert slippe unna med at han kun har gitt sin konklusjon internt og kun svart "det han måtte svare" til media.
Styreleder Koteng har offentlig konkludert på skyld, men holder døra åpen for en 90/10 vurdering av utfall.
Sportslig leder Hoftun har vagt åpnet for at han kan ha kommunisert for dårlig samt erkjent at et avtalt møte ikke ble avholdt som avtalt med Strandberg, men er flyttet til denne uken. (Det åpner for spørsmål: Når ble dette avtalt med Strandberg, eller ble det kun kommunisert til ham? Eventuelt i ettertid av at møtet skulle vært holdt?)
Her er det en mann som muligens har oppført seg uprofesjonelt og dumt (Strandberg).
En mann som har uttalt seg hodeløst og satt seg i en uklok posisjon i forhold til sin rolle (styreleder Koteng).
En mann som har fyrt opp grillen, men uttalte seg personlig taktisk smart og dermed kan slippe å ofre kotelettene på grillen der styrelederen har satt seg (Hansen).
En mann som tilsynelatende kunne ha styrt klubben unna hendelsen, men bevisst eller ubevisst, tilfeldig eller ikke, har bidratt til å provosere den frem (Hoftun)?
Og en dame som må rydde opp i det som fra utsiden virker som helt unødvendig støy for klubbens del, men som samtidig dessverre også kan være kjærkomment i forhold til enkeltes personlige posisjonering.
Kunne sikkert også vært oppsummert så kort:
| ace wrote: | For meg så fortoner dette seg som en farse fra ende til annen. Strandberg skulle som arbeidstaker fulgt det regelverket som gjelder i henhold til norsk lov og sin kontrakt. Er han ikke i stand til å spille pga helsemessige årsaker er det egenmelding eller sykemelding som gjelder. Er det kun surmuling pga manglende salg, hold kjeft og spill inntil du er solgt!
Klubben skal ikke prosedere denne saken i media, dette er lavmål av Koteng. En personalsak tas ikke i offentlighet, men med den det gjelder.
Klubben driter seg ut de luxe og det gjør også Strandberg. Satan så lei jeg er! |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 10.06.2014 13:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kalle_Løken Junior
Joined: 27 Nov 2013 Posts: 34 Location: Åh, det er nære, Olav!
|
Posted: 10.06.2014 13:17 Post subject: |
|
|
| Oddsking wrote: | | Egoister kan pakke sekken sin å reise! |
Ironien her er jo at det er nettopp det han ønsker. Uansett hva Rosenborg gjør, ender klubben opp som taper i denne saken. Strandberg på sin side får det akkurat som han vil. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.06.2014 13:23 Post subject: |
|
|
| Adde wrote: | @montana
Synd at Strandberg nekter å uttale seg om saken da. Når hans advokat i tillegg rådet han til å spille kampen, kan det med familiære årsaker legges død. |
Han har uttalt at RBKs versjon er feil, da befinner vi oss i en situasjon der selv daglig leder ikke vil uttale seg om hvilken som er rett. Tydelig at det er mye vi ikke vet her og pdd har Strabdberg blitt media og deler av fansens nye skyteskive. Dette må til bunns i og det virkelige problemet må løses ikke tåkelegges. |
|
| Back to top |
|
 |
Old Junior

|
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 10.06.2014 13:29 Post subject: |
|
|
| At Koteng ikke har tatt grep angående Perry og Hoftun enda samt at han går til medie angrep på en spiller som tilfeldigvis er deres største kritiker utad er dråpen for min del. Rydd opp rotet nå eller gå av Koteng. |
|
| Back to top |
|
 |
|