English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
gisp!
Legende

PostPosted: 10.06.2014 01:03    Post subject: Reply with quote

Clasiker wrote:
Clasiker wrote:
...synes Strandberg bør komme seg ned fra sin høye hest...

Ingen som tar opp heste-tråden og synes dette er gøy? Syntes selv jeg la opp til mange brukbare ordspill og tant og fjas... Stemningen er dyster i kveld.

Mange er for hypp med å piske Strandberg for urent trav serru'.

Men stopperkollega Reginiussen er med.
Adressa-hestesportseksjonen wrote:
Men kommer han tilbake spiller jeg gjerne med ham. Det har jeg ingen problemer med, sier RBK-profilen. Selv fikk Reginiussen behandling for en skade før kampstart.

- Jeg kjent noe i leggen de siste dagene, og det knøt seg til under oppvarmingen. Jeg kjente at det kunne være en liten strekk, men jeg fikk noen tabletter og noe hestesalve, så det gikk nå greit, sier han.

Last edited by gisp! on 10.06.2014 07:54; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
SeG
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 01:06    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Adressa wrote:
Det kan hende jeg ikke har gjort en god nok jobb for å orientere ham underveis, men det er vanskelig å si noe nå. Vi skulle egentlig ha et nytt møte med ham i forrige uke, men det ble utsatt til i morgen.
- Er planen å gjennomføre det planlagte møtet med Strandberg?
- Det er planen, ja, sier Hoftun.

Det er jo ikke utenkelig at Hoftun så en mulighet til å bruke Strandberg i et spill der Hoftun og Hansen ville bli vinnerne, klubben bli taperen og Strandberg sannsynligvis ville få skylda.
Ville ikke vært vanskelig for noen med en viss posisjon og med noe å vinne på det å manipulere/forlede styrelederen til å "selvvalgt" buse ut i media og, kanskje uten å skjønne det helt selv, ta part for to ellers pressede personer også.

Det at Hoftun sier han kunne ha gjort en bedre jobb med og orientere ham underveis får meg iallefall til å tenke at Hoftun helt sikkert har rota i posen igjen. Han er SD og har ansvaret for kontrakt og overgangspørsmål rundt spillere. Dette kan umulig vært en konflikt som har dukket opp nylig og at det har kunne komme til et slikt punkt som i dag, er Hoftun nødt til å ta på seg sin del av ansvaret. Hvor mye dette er avhenger av nøyaktig hva som har skjedd selvsagt.

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
irie
Senior

PostPosted: 10.06.2014 01:07    Post subject: Reply with quote

strandberg utalte via rådgiver at han ville holde det internt. hvorfor i all verden kaster vi/klubben da ut denne ballen?? var perry redd for tap og safet en unnskyldning allerede før kampstart? ballet det da på seg og koteng og hoftun måtte plutselig i sving...

hadde det ikke vært mer logisk å ta det i stille former på brakka for så og komme med pressemelding ved en senere anledning om nødvendig.

det her lukter galskap fra alle kanter!
Huber
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 01:09    Post subject: Reply with quote

Strandberg fulgte da bare Kotengs oppfordring om å bli hjemme om han har en dårlig dag.

http://www.adressa.no/nyh...054603.ece
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 01:10    Post subject: Reply with quote

Det er strengt tatt vanskelig å holde noe slikt internt når en spiller ikke stiller opp så kort tid før kamp. Det vil komme mange spørsmål da. Men det har helt sikkert vært mulig å si "syk" som de var så flinke til på syden-trening i vinter;P

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.06.2014 01:15    Post subject: Reply with quote

Det hadde ikke vært vanskelig i det hele tatt å komme opp med ei dårlig forklaring her. Mulig det hadde kommet noen få spekulasjoner på forumet her likevel, men hva hadde det gjort for noe? Uansett hadde det vært bedre enn løsningen til Perry som var å utbasunere om det på tv i beste sendetid.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 01:22    Post subject: Reply with quote

Synes Kotengs uttalelser også var vel overivrige, jeg da. Spesielt i det første intervjuet, attach. Modererte seg litt senere på kvelden, men tok seg fort inn igjen da journalisten kom med oppfølgingsspørsmål. Razz

Hansen, Hoftun og Konteng = samme alen?
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.06.2014 01:25    Post subject: Reply with quote

Ja, helt klart, og det har jeg kritisert tidligere i denne tråden også, men han måtte jo foreta seg noe når Perry først hadde sluppet bomba. Særlig elegant var det dog ikke.
Back to top
Clash
Senior

PostPosted: 10.06.2014 01:26    Post subject: Reply with quote

Oh the irony.

https://www.aftenposten.n...5ZCQicayK0
muppet
Proff

PostPosted: 10.06.2014 01:32    Post subject: Reply with quote

Synes Strandberg fremstår med stor vinnervilje og hadde gjerne sett ham fortsette. Kan også godt hende at klubben bruker dette som en "unnskyldning for å kvitte seg med en kritiker av ledelsen. Gleder meg ikke akurat til fortsettelsen på såpeoeraen her men en avklaring hadde vert kjærkommen. Kan hende alle parter har godt av å få ting litt på avstand og snakke sammen i morgen.

Men uansett hva som er årsaken, hvem som har sagt eller gjort hva; å streike to timer før kamp er uaksebtabelt. Det er ikke noe å diskutere en gang. (alvorlig sykdom i nær familie ol. er selvsagt godkjent fraværsgrunn men det synes uansett ikke å være tilfelle her)
vemundo
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 01:39    Post subject: Reply with quote

Med alle mulige forbehold, å ikke kunne spille kampen på grunn av (blant annet) "uenigheter rundt informasjonsflyt" høres direkte sprøtt ut. Med en så vag forklaring kan han ikke være superstolt over valget.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 01:40    Post subject: Reply with quote

Strandberg har vel i flere måneder stått i bresjen for hva han og flere spillere mener. Dét inkludert minst 90% av forumet. Synes han skal ha mere honnør enn skjenn nå. Ikke minst har han vist det på banen. Det som har skjedd nå, er vel dråpen som har fått begeret til å flyte over? Jeg tror det!

Heier på Strandberg inntil det motsatte er bevist! Very Happy
hello
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 01:45    Post subject: Reply with quote

Jeg er villig til å støtte et omskoleringsprosjekt av Knerten til midtstopper og satse på han før jeg støtter spillere som streiker.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 10.06.2014 02:09    Post subject: Reply with quote

Det må sies at det er litt merkelig hvor direkte og åpne klubben er rundt dette. Når klubben/trenere har hatt problemer med spillerne har de flere ganger nærmest fabrikert forklaringer for vraking grunnet konflikt. Når det nå er en spiller som har problemer med klubben, er "halve" ledelsen ute i media og legger ut om hvor håpløst dette er i løpet av kort tid.

Jeg velger fortsatt å vente før jeg fordeler "skyld", da det er minst to veldig forkjellige versjoner av hva som har hendt her. Men 8minst) en av partene vil stå igjen med ganske kraftig ripe i lakken etter dette. Uansett synes jeg dette burde vært holdt internt eller blitt dekket over til ting var mer klart.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 02:31    Post subject: Reply with quote

Synes det er flott at ting sklir ut, Zorac. Det viser bare at det som skjer og har skjedd over en lengre periode har vært usunt/ukultur. Virker som det nå er full forvirring og ingen står samlet om samme sak. Er ikke det det vi eller flere av oss har påpekt i lengre tid? At det nå kommer til overflaten er vel bare sykdommens fulle ansikt?
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 02:44    Post subject: Reply with quote

Om det stemmer at Strandberg oppga helsemessige forhold i nær familie i tillegg til uenigheter rundt informasjonsflyt og at han allerede på fredag ga klubben beskjed om at han antakelig ville ha problemer med å være godt nok mentalt forberedt på kampen...
Vel da er det nok en gang slett arbeide fra RBKs side.
Og de stiller seg selv i ennå dårligere lys når de så går ut offentlig i media med sine synspunkter og tanker når spilleren selv har ønsket og holde det internt.
Det er rett og slett skammelig (igjen) om dette stemmer!

Kjenner at jeg blir kraftig provosert og sinna på både Koteng og Perry (ja ta gjerne med Hoftun også) nok en gang.

Så med kjempeforbehold at det som kommer fra Strandberg nå er sant (som jeg forøvrig ikke har noen grunn til å betvile) så er det nok en gang skandale på Lerkendal, og nok en gang fra ledelsens side.
Vi er klubben som skal ta vare på våre spillere og løse ting innad... jau rævva!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Thulian
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 02:57    Post subject: Reply with quote

Forøvrig, Borden Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
hello
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 02:57    Post subject: Reply with quote

Hva er sannsynligheten for at Rosenborg ikke tar hensyn til en spiller som melder ifra om at han ikke kan spille på grunn av sykdom/et eller annet i nær familie?

Jonas Svensson fikk nettopp fri fordi faren havna på sjukehus.

Her har jeg store problemer med å tro på Strandberg.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 07:56    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Hva er sannsynligheten for at Rosenborg ikke tar hensyn til en spiller som melder ifra om at han ikke kan spille på grunn av sykdom/et eller annet i nær familie?

Tror du Strandberg og Svensson har identisk forhold til den sportslige ledelsen i RBK?
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 08:00    Post subject: Reply with quote

hello wrote:

Ta dette i betraktning:

Trenerteamet og sportslig leder er under stort press for aa prestere. Det har vaert styremoete, hvor et splittet styre har bestluttet aa gi de en ekstra sjanse. Vi vet flere spillere har vaert i konflikt med trener og sportslig leder. Strandberg er sannsynligvis en av disse spillerne.

I forrige uke var det to "oppvaskmoeter" (i foelge Adressa, PJH mente dette var en feil fremstilling). I det siste aaret har Strandberg oensket seg bort fra Rosenborg. I forrige uke skulle det vaere et nytt moete mellom sportslig leder og Strandberg, som ble flyttet til denne uka.

Strandberg mener han sa ifra paa fredag at han ikke var i mental balanse og kanskje ikke oensket aa spille mandagens kamp. Familiaere aarsaker skal ogsaa ha spilt inn. I inervjuet med Skjelvik her paa rbkweb kan det se ut som om Skjelvik lengre tid enn to timer i forveien (dagen foer?) ble gjort oppmerksom paa at han kanskje skulle spille stopper.

Jeg tolker dessverre opptrinnet med PJH og Koteng i media foer og under kampen som et uttrykk for at Strandberg er en spiller som har vaert i langvarig konflikt med PJH/Hoftun, og at Strandbergs "nok er nok" fikk det til aa renne over for PJH og Koteng. Dette er en personalsak som har faatt utvikle seg for langt i en klubb i krise. Jeg synes ogsaa denne saken undergraver Kotengs autoritet som styreleder. Han virker mer aa vaere en part i en intern konflikt hvor han har tatt PJH/Wiggen/Hoftun sin side.

Denne saken ville isolert sett vaert en tragedie for Strandberg om han ut av det store intet hadde nektet aa spille en kamp. Det at det er saa hinsides uprofesjonelt aa gaa til det skrittet vitner for meg om en alvorlig intern konflikt, som et symptom paa hvor klubben staar i 2014.

Tragisk.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 08:06    Post subject: Reply with quote

Uansett er det direkte uprofesjonelt av styreleder å nærmest gi en spiller avskjed på grått papir i media, basert på følelser.

Han burde holdt kjeft til alle kortene er på bordet internt. Det burde Perry også forsåvidt.

Makan til surrebukker!
Kent
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 08:06    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Ta dette i betraktning:

Trenerteamet og sportslig leder er under stort press for aa prestere. Det har vaert styremoete, hvor et splittet styre har bestluttet aa gi de en ekstra sjanse. Vi vet flere spillere har vaert i konflikt med trener og sportslig leder. Strandberg er sannsynligvis en av disse spillerne. (...)

Tragisk.

Enig i dette.

Det som er synd, er at det er klubben som står igjen som den store taperen i denne saken.

Koteng, Hoftun og Perry (mis)bruker klubben til å skyve den største kritikeren bort fra RBK. Perry løser dermed noe av sitt problem med å gjenvinne garderoben.

Ikke siter mer enn noen få avsnitt. Det blir for langt. Jeg har redigert sitatet ditt. Gjør det selv neste gang. -- haavarl
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 08:36    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
Brego wrote:

Uskyldig i hva? Uansett hvilke uenigheter du personlig har med din arbeidsgiver så er det din fordømte plikt å stille til arbeid om ikke gyldig fraværsgrunn kan dokumenteres. Hadde gyldig fraværsgrunn vært dokumentert fra Strandberg sin side så hadde ingen i Rosenborg gått ut med sine kommentarer rundt saken, har selv liten tilitt til sportslig ledelse og styre i rosenborg, men så dum er de ikke. Drar du på deg furteleppe å nekter å stille på jobb for at du selv føler du fortjener bedre, ja, da er du en dritunge.

Uskyldig i at denne situation er opstået selvfølgelig. Hverken du eller jeg aner hvad der er sket eller om Strandberg har gyldig fraværs grund eller ikke. Du vælger at spekulere i at det er noget han ikke har, men det aner du ingenting om. Jeg har som sagt skrevet at jeg venter med at komme med bastante udmeldinger om sagen indtil fakta ligger mere klart. Præmisen på det indlæg du quotede til at starte med, var at det var komisk at indrage Hoftun etc., hvilket det selvfølgelig ikke er når vi ikke ved hvad der er foregået.

Jeg spekulerer i veldig lite. Som jeg skrev i mitt innlegg så har du å ha deg på jobb om du er frisk. Alt annet en det er uvesentlig uansett hvilke omstendigheter.

Quote:
– Hvis du ikke stiller opp på kamp og er frisk, er det et brudd i kontrakten.

Det sier leder i Idrettsutøvernes fagforbund NISO, Joachim Walltin.

http://www.nrk.no/trondel...1.11767136
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 08:41    Post subject: Reply with quote

Hvis Strandbergs historie holder vann, hvilket ikke er usannsynlig, hjelper det ikke at trekløveret står samlet. Da er de også ferdige. Særlig om media nå har kommet seg over de første sensasjonsoverskriftene og begynner å forfølge saken. Koteng og Perry kommer særdeles dårlig ut. Problemet er bare at de med dårligst gangsyn ikke evner å trekke seg, og trenger hjelp (les: press fra media og omverden) for å forstå at deres tid er ute.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 09:06    Post subject: Reply with quote

Feil sak å ta styret, trener og ledere på. Strandberg burde uansett grunn stilt opp og blødd for drakta, så lenge han er skadefri. Artig at noen vil henge Ut Koteng og Perry på denne saken.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 72, 73, 74 ... 133, 134, 135  Next
Page 73 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb