English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Borden
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:33    Post subject: Reply with quote

nidaros997 wrote:
Det har kommet frem at Strandberg har oensket seg bort siden i fjor sommer, og det har godt mulig vaert en konflikt over lengre tid som naa topper seg og dermed kommer frem i lyset.

Alternativt at han har nektet å skrive ny kontrakt siden i fjor sommer, som lett kan forklares fra ledelsen med at han ønsker seg vekk.

Med tanke på den sportslige ledelsen i klubben kan det ha andre årsaker enn at han absolutt føler han må spille for en annen klubb.
Back to top
View user's profile Send private message
Old
Junior

PostPosted: 09.06.2014 23:34    Post subject: Reply with quote

Kjenner jeg blir direkte uvel av at det faktisk er så dårlig kommunikasjon innad i klubben. Strandberg var på stadion. Koteng kunne prøvd å lete han opp for å ta en prat med han i stedet for Adresseavisen i pausen, men neida. Brumlebass har nok ikke helt skjønt at media er som ulver og spiser et slikt enkelt bytte når som helst.

Uansett hvem som har rett eller galt her: Perry burde aldri sagt det som ble sagt på direkte tv før kampen. Han virket dirrende forbannet og burde vel avstå totalt om han var så i ubalanse at han henger ut en spiller i klubben, uansett grunn. Ja, det er veldig feigt å "streike", men man henger ikke ut hverandre slik. Ikke i RBK.

Konklusjon: Perry bes fortsatt gå en lang spasertur lukt bort fra Lerkendal.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:37    Post subject: Reply with quote

irie wrote:
kom på en situasjon der daværende city spiller Ireland, løy om at bestemoren var død for og skaffe seg noen ekstra fridager!

Han hadde jo seriøse psykiske problemer grunnet tidlig håravfall, og nektet å spille landskamper for Irland fordi lagkameratene mobbet ham for den latterlige parykken han spilte med.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:38    Post subject: Reply with quote

Hvorfor Hoftun , Harald? Sportslig leder må ha styre godkjennelse både på kjøp og salg. Hoftun har info plikt til styre ved aktuelle bud, gi bud og forhandlingsmandat, hvis styre godkjenner. Og styremøte var på Torsdag regner med at eventuelle bud ble tatt opp da.

Den eneste som har dummet seg ut er Strandberg og hans mindre smarte hjelpere.

Tror at de fleste storklubbene ser ann VM, før de kjøper Nordisk, de eneste jeg kan tenke meg som tråler er Henning Berg,Ronny Deila og Solskjær.
Back to top
simvik91
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 23:40    Post subject: Reply with quote

Komisk å se at enkelte her inne vrir dette mot Perry, Koteng og Hoftun. Her er det Strandberg som driter seg ut, ferdig snakka.
Back to top
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 09.06.2014 23:43    Post subject: Reply with quote

Trønderkvitter wrote:
Kjenner jeg blir direkte uvel av at det faktisk er så dårlig kommunikasjon innad i klubben. Strandberg var på stadion. Koteng kunne prøvd å lete han opp for å ta en prat med han i stedet for Adresseavisen i pausen, men neida. Brumlebass har nok ikke helt skjønt at media er som ulver og spiser et slikt enkelt bytte når som helst.

Uansett hvem som har rett eller galt her: Perry burde aldri sagt det som ble sagt på direkte tv før kampen. Han virket dirrende forbannet og burde vel avstå totalt om han var så i ubalanse at han henger ut en spiller i klubben, uansett grunn. Ja, det er veldig feigt å "streike", men man henger ikke ut hverandre slik. Ikke i RBK.

Konklusjon: Perry bes fortsatt gå en lang spasertur lukt bort fra Lerkendal.

Ikke rart det går dårlig sportslig når det er så stor uenighet innad i klubben, virker jo nærmest som de fører krig mot hverandre på brakka. Det ser nesten ut som Per Joar og brumlebass nærmest ser på enkelte spiller (og for øvrig også fansen) som fiender som kun er ute etter å skade klubben. Når ledelsen selv snakker om dårlig kommunikasjon så handler det egentlig om dårlig ledelser, fordi ledelse stort sett handler om kommunikasjon. Og i alle bedrifter og fotballklubber bør man snakke med dem det gjelder før man legger ut om hvor fæle de andre er i media.
Back to top
Harald
Forumsjef

simvik91 wrote:
Komisk å se at enkelte her inne vrir dette mot Perry, Koteng og Hoftun. Her er det Strandberg som driter seg ut, ferdig snakka.

Og dette har du selvfølgelig sikre kilder på?

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
nidaros997
Veteran

Hoftun innroemmer i kveld overfor Adressa at han kanskje ikke har kommunisert saa godt med Strandberg som han burde det siste aaret i forhold til prosessen rundt salg... Det kan vel tyde paa at man i morgen legger saken doed fra begge sider og ser fremover. Nok uro naa.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 23:44    Post subject: Reply with quote

Uavhengig av hvem som har rett eller galt hva sak angår, er de personalmessige overtrampene av Koteng, Perry og Hoftun så grove at de bør være ferdige i klubben, uavhengig av hva som skjer med Strandberg. I iveren etter å ta Strandberg glemmer de fleste at RBK har et ansvar som arbeidsgiver. Ikke bare for nåværende spillere, men også framtidige. Ser de for seg at en totalslakt av egen spiller i media vil gjøre klubben mer attraktiv? En klubb med takhøyde som ei beverhule? En klubb som takler uenighet med uthenging?

Dyrhaug er den eneste som kommer ut av dette med ryggen rak, og det er desverre ikke uventet at P.K.H fullstendig svikter når det stormer.

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:45    Post subject: Reply with quote

Jeg mistenker at Strandberg snakker sant om at han har gitt beskjed på fredag. Tipper også at han ble avfeid med at grunnen ikke var god nok. Hadde det vært noe alvorlig hadde han vel ville tilbrakt tid med familien.

Det har vært langvarig konflikt mellom Strandberg og trenerteam. Spesielt med tanke på måten han har uttalt seg i media. Strandberg er nok møkk lei av klubben og hvordan ting drives. Han valgte nok å ignorere beskjed om at grunnen ikke var god nok. Han møtte så opp på Lerkendal i dag uten intensjoner om å spille kamp. Perry ble forbanna, og linker dette opp mot tidligere konflikter. Trekløveren Perry, Koteng og Hoftun lar følelser ta overhånd, og de to førstnevnte går ut i media med saken uten å tenke seg om. Sistnevnte dilter etter på et senere tidspunkt.

Trude Moe Dyrhaug er den eneste som framstår seriøs i denne saken. Den eneste som prater med Strandberg, og den eneste som ikke går bastant ut i media.

Jeg har forøvrig mistet all tro på at Koteng noensinne vil fungere som styreleder i RBK. Det er tydelig at han er en del av kompisgjengen til Perry og Hoftun. Blir kvalm av at disse tre skal få lov til å ødelegge klubben.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 23:46    Post subject: Reply with quote

Messi wrote:
Hvorfor Hoftun , Harald?.

Er det mig du sigter til? Jeg har ikke skrevet noget angående Hoftun i forbindelse med denne sag.

Medlem nr. 2477
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:48    Post subject: Reply with quote

Det som er fakta er at Strandberg synes at han er for god for tippeligaen og Rosenborg, da dette ble "bevist" igjennom U21-EM, mener han. Med dette som grunn mener han ar RBK ikke har utnyttet salgspotensialet, da det var tilbud på han. For å si rett ut, så forventet ikke Strandberg å være i Norge etter overgangsvinduet i fjor sommer.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:49    Post subject: Reply with quote

Er det fakta? Hvor har du det fra?
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 23:50    Post subject: Reply with quote

Det er vanskelig å vite nøyaktig hva som har skjedd i dag. Hva som har skjedd frem til i dag vet vi mer om. Treneren vår sitter svært utrygt, det virker som ledelse og styre er splittet om veien videre, det er en pågående konflikt mellom treneren og enkelte av spillerne. Per Joar Hansen lot det skinne godt gjennom i dagens etter kampen-intervju med Petter Rasmus at Strandberg har vært en av hans største kritikere og at Hansen har ønsket Strandberg en stund.

Nøyaktig hva som har skjedd mellom Strandberg og ledelsen de siste dagene er vanskelig å si, men at Strandberg har bæsjet på leggen i kveld synes jeg ikke det er mye tvil om.

For meg er det heller ingen tvil om at ledelsen bruker denne saken for alt det er verd for å kvitte seg med Strandberg. Rett før kamp går Hoftun på direktesendt TV og forteller at Strandberg er i streik og er i en «kontraktkonflikt» med RBK. De kunne dysset ned saken på mange måter og heller tatt et oppgjør på kammerset. I stedet velger de å kjøre saken for media og bevist gjøre Strandberg uspiselig i klubben, slik at han er ute av klubben pronto.

De kunne tatt saken internt, og i praksis hadde han vært ferdig i Rosenborg på torsdag når VM-pausen starter. Å finne en eller annen klubb til han i det stille tror jeg hadde vært uproblematisk.

For meg er dette en del av maktspillet. Når Strandberg, med sin dumme oppførsel, gav Hansen og Koteng muligheten kastet de han til ulvene, og vips så var den største kritikeren i spillergruppa sjakk matt og langt vanskeligere for supporterne å sympatisere med. At det helt sikkert har kostet noen overgangskroner er mindre viktig, nå er det langt viktigere for de høye herrene å vinne maktkampen.
Back to top
Nidaros 79
Senior

PostPosted: 09.06.2014 23:50    Post subject: Reply with quote

At Strandberg ser på seg selv som topp 3 av midtstoppere i Europa er noe som har frustrert både trenerteamet og sportslig avdeling det siste året...
Det har vært mildt sagt dårlig kjemi mellom partene..
Uansett har Strandberg malt seg opp i hjørnet nå dessverre..

Selv sitter jeg igjen med to spm:
1. Hvordan påvirker dette RBK og samarbeidet med Rosenborg Innvest, i og med at SS er innvestoreid?
2. Hvorfor er Hoftun den i ledelsen som har uttalt seg minst i saken? ( ref Billesaken og andre ting det er logisk at han er RBK sin mann i media..)
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:51    Post subject: Reply with quote

Men det kom da ingen streik fra hans side i fjor sommer, og etter hva jeg har sett har Strandberg vært en av spillerne som har vist størst vinnervilje og innsats det siste året. Hvorfor plutselig streike nå?

Last edited by Borden on 09.06.2014 23:51; edited 1 time in total
Back to top
Montana
Veteran

Først vil jeg si at av alt tullet vi har blitr servert fra brakka i det siste tar dette kaka. Vi er en klubb i fullstendig kaos og uansett hvor dumt Strandberg oppfører seg nå av legitime eller ikke legitime grunner så faller dette tikbake på de som styrer det sportslige som enten aldri skulle hentet Strandberg eller løst situasjonen før den eskalerte så kraftig.

Jeg lar vær å konkludere til fakta er på bordet, men med litt logikk og 1+1 blir jeg ikke det minste overasktet om dette har sammenheng med spillernes missnøye til sportslig ledelse. Vi vet at de har hatt "krisemøter" og vi vet at spillerne har vert innvolvert. Vi vet også at Strandberg etter all sannsynlighet har vert i fronten og en av de sterkeste stemnene bak spillernes missnøye.
Uansett hva som skjer er dette nok et skudd i baugen til de som har mistet kontrollen og rekken over spillere som utagerer under Perry begynner å bli lang: Dockal, Chibbe , Bille, Strandberg, Selnæs, Berntsen og sikkert flere som ikke har nådd media -Lunna?
Dette er bare nitrist, og blir dette en kamp mellom Strandberg og klubben vil i bestefall begge ende som tapere. Verst av alt- -kjenner meg helt apatisk til atvi slo LSK idag. Ebdringer kan ikke komme for fort.

Last edited by Montana on 09.06.2014 23:54; edited 1 time in total
Back to top
hello
Veteran

Hva så om Hoftun ikke har kommunisert godt nok? Alle vet at Hoftun ikke er god nok til jobben sin. Det er helt uakseptabelt å sette seg ovenfor laget og klubben på den måten Strandberg har gjort. Rosenborg har inget ansvar i forhold til å få han solgt som rettferdiggjør en eller annen aksjon fra hans side.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:54    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
irie wrote:
kom på en situasjon der daværende city spiller Ireland, løy om at bestemoren var død for og skaffe seg noen ekstra fridager!

Haha, den er drøy. Var jo også en sak borti USA i fjor der en kjent NFL-spiller skapte oppstandelse fordi dama hans hadde dødd. Ble markert på så mange måter. Så kom det frem at det var en fantasikjæreste som kun hadde funtes på internett, eller noe sånt. Pinlig sak, som jeg ikke husker så mange detaljer fra. Wink

Edit: Han her: http://www.dagbladet.no/2.../25285181/

Ikke lenge bestemora til IReland ringte landslagsledelsen og ba om at han måtte få ny sjangse. Det var vel i forbindelse med en treningskamp med Irland hand brukte den unnskyldningen så vidt jeg husker. Arrester meg om jeg tar feil her;P

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:55    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Er det fakta? Hvor har du det fra?
SÃ¥ du mener jeg burde ha kildehenvisning ?
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:55    Post subject: Reply with quote

Harald wrote:
simvik91 wrote:

Og dette har du selvfølgelig sikre kilder på?

Det spiller da vel liten rolle. Aksjonsformen er totalt uakseptabel. Strandberg har vært tøff nok i trynet til å mene hva som helst i media om det meste personlig. Når han i denne saken gjemmer seg bak sin rådgiver lukter det en liten drittunge som har overreagert å ikke tør å stå frem selv. Han har klart å pisses på alt han har oppnådd i RBK trøya på en kveld, det kan ikke noen andre klandres for. Nei, takk for noen gode kamper, dra til en annen klubb å bli bestekompis med fysioterapauten der. Dritunger som deg trenger vi ikke.

Last edited by Brego on 09.06.2014 23:56; edited 1 time in total
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:56    Post subject: Reply with quote

StranderGUD wrote:

Ikke lenge bestemora til IReland ringte landslagsledelsen og ba om at han måtte få ny sjangse. Det var vel i forbindelse med en treningskamp med Irland hand brukte den unnskyldningen så vidt jeg husker. Arrester meg om jeg tar feil her;P

Det handlet jo ikke om fridager, kun at han ikke ville møte "mobberne" på motsatt banehalvdel.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 10.06.2014 00:00    Post subject: Reply with quote

Brego wrote:

Det spiller da vel liten rolle. Aksjonsformen er totalt uakseptabel. Strandberg har vært tøff nok i trynet til å mene hva som helst i media om det meste personlig. Når han i denne saken gjemmer seg bak sin rådgiver lukter det en liten drittunge som har overreagert å ikke tør å stå frem selv. Han har klart å pisses på alt han har oppnådd i RBK trøya på en kveld, det kan ikke noen andre klandres for. Nei, takk for noen gode kamper, dra til en annen klubb å bli bestekompis med fysioterapauten der. Dritunger som deg trenger vi ikke.

Jeg vælger at undlade med at komme med bastante udmeldinger indtil fakta ligger på bordet. Jeg synes det er det er dumt og forhastet at kalde folk for dritunger etc. når vi stadig ikke er sikre på hvad der ligger til grund for hans handlinger.Det er langt fra sikkert at Hoftun, PJH og Koteng er uskyldige i sagen.

Medlem nr. 2477
Back to top
Adde
Rutinert

PostPosted: 10.06.2014 00:02    Post subject: Reply with quote

Han har uansett spilt sin siste kamp for Rosenborg, det er noe alle er inneforståt med, og enig i, sant?

Hvis, mot formodning han får en ny sjanse, er dette gull verdt for alle som vil bli kvitt både Hoftun, Perry og Koteng, da alle tre har kommentert saken.

- Hvis han vil vekk, er det direkte løgn at "Rosenborg betyr alt for han"
- Hvis dette er forsøk på "justismord" fra ledelsen sin side, vil dette komme frem imorgen, i form av at Koteng/Hoftun bortfoklarer å konkluderer med at han fortsatt skal få spille. Da er vi kvitt Perry, Koteng og Hoftun i en og samme sleng (anser dette som lite sannsynlig, da jeg tror han er ferdig som Rosenborgspiller)

Uansett er det vi supportere som tjener på dette, enten er vi kvitt en løgner og judas, eller så blir vi kvitt tre løgnere. Vinn-vinn.
SeG
Veteran

PostPosted: 10.06.2014 00:03    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
StranderGUD wrote:

Det handlet jo ikke om fridager, kun at han ikke ville møte "mobberne" på motsatt banehalvdel.

NÃ¥ sa jeg da ingenting om hva han brukte dagene til annet enn at han brukte den unnskyldningen?

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 70, 71, 72 ... 133, 134, 135  Next
Page 71 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb