English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 23:05    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Tviler på at de har løyet, men det med "informasjonsflyt" må da henspeile på at han faktisk har gitt beskjed uten at det har blitt fanget opp.

Personlig tror jeg informasjonsflyt i dette tilfellet handler om interesse fra utlandet som han ikke har fått informasjon om.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

I følge Koteng har jo dette med "informasjonsflyt" sammenheng med forhold rundt det å finne ny klubb til han, og ikke med dette mystiske rundt "familiære forhold". For en suppe...
Back to top
View user's profile Send private message
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:07    Post subject: Reply with quote

Frankiefourfingers wrote:
Fremstår som rimelig sikkert at det er Strandberg som driter seg ut og at han i ren desperasjon serverer løgner på løpende bånd.

Det foreligger visstnok en SMS-melding som underbygger Strandbergs påstand. Og, hans versjon bygger jo på opplysninger som kan etterprøves i ettertid.

Jeg tror at Strandberg er en kjernekar jeg, som ville ha spilt kampen dersom han var "klar for kamp".
Back to top
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 09.06.2014 23:08    Post subject: Reply with quote

Det er vel ikke nødvendigvis slik at enten forteller Strandberg den hele og fulle sannheten eller så gjøre Per Joar Hansen og Koteng det. Kan godt være at begge parter mener de har rett og at ingen av dem kommer med en direkte løgn. Når informasjonsflyten er dårlig på et område kan man jo frykte at kommunikasjonen også er dårlig på andre områder. Strandberg kan jo godt ha gitt en slags beskjed på fredag som ikke har blitt registrert av alle eller tatt på alvor. Når det gjelder sykdom og familie er det heller ikke godt å si hvor grensen går for hva som er riktig. Uansett tyder vel saken mest på at det er et stort ledelsesproblem her.
Back to top
pgf
Junior

PostPosted: 09.06.2014 23:08    Post subject: Reply with quote

Hva som enn skjer videre; denne saken har ihvertfall vist at hverken Perry, Koteng eller Strandberg bør uttale seg til media.
Tove Moe Dyrhaug klarte seg derimot bra.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.06.2014 23:09    Post subject: Reply with quote

Koteng snakker jo om at det var avtalt et møte imorgen, men at det tydeligvis ikke var godt nok.

Dette peker helt klart på at det er snakk om overgang/bud - uenighet, ikke noe familiære saker.

Jævli stygt gjort av Strandberg å komme med denne historien om det ikke stemmer, da har han i tillegg til å svikte klubben på kampdag prøvd å begrave den totalt med løgn etterpå. Utilgivelig.

Om Strandbergs versjon stemmer så må jo alle involverte i RBK trekke seg på dagen. Men jeg anser det som totalt urealistisk at det er tilfellet.

Her har Strandberg med rådgiver gjort noe utilgivelig.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:10    Post subject: Reply with quote

Koteng kommer aldri til å tørre å terminere kontrakten dersom han ikke har alt på det rene. I så fall har han en arbeidsrettsak foran seg.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:10    Post subject: Reply with quote

Aksjonsformen er totalt uspiselig uansett grunn. Hade Strandberg.
Back to top
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:11    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Det er viktig at vi som tilhengere støtter opp om Strandberg som sikkert har hatt det veldig tøft i det siste.

Hehe. Ja, hva skjedde med snakket om mobbing av enkeltpersoner og "sånn kan vi ikke oppføre oss".

Last edited by nieuwlaat on 09.06.2014 23:12; edited 1 time in total
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 23:12    Post subject: Reply with quote

Hjelde wrote:
Koteng kommer aldri til å tørre å terminere kontrakten dersom han ikke har alt på det rene. I så fall har han en arbeidsrettsak foran seg.

Å terminere kontrakten er nok uansett ikke aktuelt. Økonmiske hensyn stopper dette, ikke minst mtp at det er investorer som eier han. Tror vi skal se lenge etter mer penger derfra om både han og Chibbe ender opp med å forsvinne uten en krone i retur.
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:13    Post subject: Reply with quote

Jeg spør meg hvordan han kunne være tilstede på Lerkendal med denne helsesituasjonen i nær familie som gjorde at han ikke kunne spille? Hvis det var grunn nok til at han ikke kunne delta, så virker det utrolig merkelig at han sitter ringside.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 09.06.2014 23:13    Post subject: Reply with quote

Quote:
– Opplysningene har endret seg siden jeg snakket med ham. Han var misfornøyd med informasjonen rundt arbeidet med å finne en ny klubb. Det er planlagt et møte i morgen, men det er tydelig ikke nok, sa Koteng direkte på TV 2s Fotballkveld.

Virker for meg helt tydelig at dette er kynisk oppførsel fra Strandberg og agent.

Noe har skjedd tidligere i uka, sannsynligvis et bud som er avvist eller kontakt opprettet som er avvist. Dette har resultert i diskusjoner, konflikt og sannsynligvis brutte løfter. Rosenborg setter opp et møte med partene for å komme til enighet, Stransberg+agent bestemmer seg for at dette ikke holder og angriper på kampdag. Etterpå gjemmer de seg bak svada.

Kvalifisert gjetting.
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:14    Post subject: Reply with quote

krakra1
Litt av poenget mitt er at enn så lenge vi ikke har tilstrekklig informasjon baserer vi vårt valg av ståsted den vi har størst tiltro til, og den informasjoen som har spredd seg mest. Selv skriver du;

Quote:
Strandberg er både dum og usympatisk nok til at dette er et reelt alternativ.

For undertegnede er det ikke utenkelig at Strandberg sin motpart, og da kanskje spesielt Koteng er av den typen som ser nytten av en slik strategi. En annen forklaring er at han har en svekket inhibisjon, noe som kan forklare hvorfor han var så ivrig på å svare pressen. Det er heller ikke slik at denne trioen har spesielt mye å tape på å flytte fokuset, det kan jo kjøpe de mer tid.

krakra1
Quote:
Fyren som sa at han ikke burde straffes for sparket mot Samuel fordi han gjør verre ting i hver kamp.

Ja, men hvem skrev, og sendte inn anken?

Jeg tror vi må avvente til vi får inn mer informasjon. Det er ikke utenkelig at Strandberg har tabbet seg ut, men det er heller ikke utenkelig at trioen Koteng, Hoftun, og Perry som ikke akkurat er kjent for kompetanse, og strategiske beslutninger har nok en gang klønet det til.

Zeman
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 23:15    Post subject: Reply with quote

hello wrote:
Jeg spør meg hvordan han kunne være tilstede på Lerkendal med denne helsesituasjonen i nær familie som gjorde at han ikke kunne spille? Hvis det var grunn nok til at han ikke kunne delta, så virker det utrolig merkelig at han sitter ringside.

Argumentet hans går jo på at han ikke er mentalt forberedt. Krever nok ikke like mye å være tilskuer som spiller, selv om vi supportere gjerne liker å tro det. Wink
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 23:15    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Personlig tror jeg informasjonsflyt i dette tilfellet handler om interesse fra utlandet som han ikke har fått informasjon om.

Ja, "i tillegg til uenigheter rundt informasjonsflyt" ser ut til å gjelde noe annet, ser jeg nå.

Edit: Bekreftes av TV2-saken her også.

Last edited by attach on 09.06.2014 23:17; edited 1 time in total
Back to top
danielsk
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:17    Post subject: Reply with quote

Quote:
Hoftun: - En alvorlig situasjon
Sportslig leder Erik Hoftun var svært oppgitt over situasjonen som har oppstått.

- Det er en veldig spesiell situasjon som vi aldri har vært ut for, derfor trenger vi litt tid til å behandle den også. Det er selvfølgelig alvorlig at han ikke vil spille kamp for oss når han er frisk. Grunnen er at han føler at vi ikke gjør nok for å selge ham i sommer, som vi har en plan for å gjøre, sier han.
- Har dere ikke gjort nok i den dialogen dere har med spilleren?

- Den viktigste jobben gjør spillerne selv, for å vise seg frem. Vi jobber hardt for at han skal få ønsket sitt oppfylt. Vi kan ikke ha spillere i Rosenborg som ikke ønsker å være her. Vi skal få til å selge ham, men foreløpig er det ikke noe konkret om Stefan.

- Har Stefan Strandberg noen fremtid i Rosenborg?

- Vi ønsker ikke å forskuttere noe på forhånd. Dette er en sak som vi aldri har vært borti før, og hva som kommer til å skje må vi komme tilbake til senere. Nå skal vi løse det her i fred og ro, sier Hoftun som ofte har møter med Strandberg vedrørende stopperens fremtid i Rosenborg.

Kontrakten går ut om 13 måneder
Den sportslige lederen har hatt jevnlig kontakt med Strandberg, med tanke på lyngdølens fremtid i Rosenborg. Strandberg har kontrakt til juli neste år.

- Vi har jevnlige møter der vi diskuterer ulike ting, deriblant fremtiden hans i Rosenborg. Det kan hende jeg ikke har gjort en god nok jobb for å orientere ham underveis, men det er vanskelig å si noe nå. Vi skulle egentlig ha et nytt møte med ham i forrige uke, men det ble utsatt til i morgen.

- Er planen å gjennomføre det planlagte møtet med Strandberg?

- Det er planen, ja, sier Hoftun.

Så noen kommenterte tidligere på at det kun var Perry og Koteng, men Hoftun har også uttalt seg om denne saken og sier mye av det samme som bestekompisene hans.
Back to top
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:17    Post subject: Reply with quote

Koteng var jo skråsikker på at Strandberg hadde spilt sin siste kamp tidligere i kveld. Nå var han sa jo at det ikke var sikkert og at ting hadde endret seg. Dyrhaug virker å være den eneste som klarer å holde hodet kaldt og avvente med å kommentere inntil alt er brakt på det rene.

Fy faen for en suppe!!.....
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:19    Post subject: Reply with quote

Det har kommet frem at Strandberg har oensket seg bort siden i fjor sommer, og det har godt mulig vaert en konflikt over lengre tid som naa topper seg og dermed kommer frem i lyset. Familiaere aarsaker er sikkert bare en del (som kom opp naa) i tillegg til en prosess som har paagaatt over lengre tid. Sannsynligvis har begge parter "riktig".

Paa den ene siden Strandberg som er lei og kanskje toppet det seg med noe familiaert i tillegg, mens PJH/Koteng mener den familiaere biten (om den var kjent for de) bare er et lite tillegg eller en slags unnskyldning for ikke aa spille kampen.

I tillegg vil jeg tro at mangelen paa backup i forsvaret gjorde at PJH ikke mente de familaere aarsakene eventuelt veide tungt nok, og at Strandberg derfor maatte spille, men da nektet Strandberg. Nok fikk vaere nok i en konflikt hvor partene ikke lengre evner aa kommunisere direkte som voksne og deler av kommunikasjonen f.eks. gaar via sms.

Jeg skriver hele saken paa kontoen over symptomer paa at klubben har store problemer ifht. forhjoldet spillere/trenere, sportslig ledelse under press, for faa spillere paa stopperplass/forsvar, og viktigheten av aa vinne kamper for aa stilne presset fra supportere.

Hadde PJH og Koteng vaert litt mer i balanse hadde de sagt "ingen kommentar", sett an om vi vant kampen eller ikke, og deretter tatt et oppgjoer paa kammerset i morgen. Det som skjedde i dag gavnet ingen paa ingen som helst maate, og Koteng viser dessverre nok en gang at han alt for hurtig gaar ut i media og eventuelt kjorer et sololoep. Jeg vil bli overasket om han har hele styret med seg i maaten han opptraadde paa, uavhengig av hvem som har "rett" i denne saken.

I denne saken er det bare en taper, og det er klubben. Jeg tror ikke Strandberg er dum uprofesjonell etc. Jeg tror heller det er enkelte prosesser som har faatt utarte seg alt for langt, og som er symptomatisk for at klubben er under stort press. I den grad klubben skal laere av dette, saa maa det vaere at tilsvarende saker ikke faar utvikle seg paa samme maate med andre spillere. Jeg er overbevist om at det er flere andre som ogsaa oensker seg bort fra kaoset som preger RBK anno 2014.
Back to top
irie
Senior

PostPosted: 09.06.2014 23:20    Post subject: Reply with quote

kom på en situasjon der daværende city spiller Ireland, løy om at bestemoren var død for og skaffe seg noen ekstra fridager!

jeg tror ikke dette er tilfellet med strandberg, jeg velger å tro at han aldri hadde dratt det kortet! men ser uansett ut som at det ligger mer bak med tanke på salg av strandberg...

men at sportslig ledelse velger å brette dette ut i stede for å ta det internt er helt latterlig!! om han så ikke ville spille pga han heller ville bygge lego i parken, så burde man skylde på skade, sykdom eller hva som helst!! folk ler jo av klubben. en spiller som ikke vil spille, nei vent en spiller som har sagt at han ikke er mentalt klar for kamp. han sa ifra 2 timer før kamp, nei vent han sa ifra på fredag...
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 09.06.2014 23:23    Post subject: Reply with quote

Saken er vel et godt eksempel på at enkelte har lettere for å snakke om hverandre enn med hverandre. Eneste unntak her er Dyrhaug som gikk bort til Strandberg under kampen for å få hans versjon. Dette burde selvfølgelig også Koteng gjort, men spørs om ikke han er for arrogant til det?

Man skaper ikke vinnerkultur ved å kommunisere via media, noe som gjelder både for Hoftun, Hansen, Koteng og Strandberg. Om Rosenborg skal bli et topplag fremover må alle i det minste føle at de jobber mot samme mål.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 23:25    Post subject: Reply with quote

Det er dette man kommer hjem til, ja.

Det bliver spændende at følge denne sag, for den ender enten med at PJH og Koteng eller Strandberg er færdige i klubben snarest.

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Messi
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:26    Post subject: Reply with quote

Det er Rosenborg som bestemmer om bud er høyt nok til å forhandle med klubb, ikke Strandberg.

Rart at han ikke er ved sin familie da, visst det er grunnen. Hvis det hadde vært meg, så hadde Lerkendal vært siste plassen å være i en familiesituasjon. Enten hjemme eller sammen med familien.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:27    Post subject: Reply with quote

Dette minner jo litt om materialforvaltersaken og Issah-saken. Jeg synes dette ligger lengre unna Jarstein-sakene og JJ-saken.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 23:29    Post subject: Reply with quote

irie wrote:
kom på en situasjon der daværende city spiller Ireland, løy om at bestemoren var død for og skaffe seg noen ekstra fridager!

Haha, den er drøy. Var jo også en sak borti USA i fjor der en kjent NFL-spiller skapte oppstandelse fordi dama hans hadde dødd. Ble markert på så mange måter. Så kom det frem at det var en fantasikjæreste som kun hadde funtes på internett, eller noe sånt. Pinlig sak, som jeg ikke husker så mange detaljer fra. Wink

Edit: Han her: http://www.dagbladet.no/2.../25285181/
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 23:30    Post subject: Reply with quote

Bare et par tanker rundt alt dette;

Hvorfor er Strandberg så ivrig etter å selges i sommer? Kontrakten hans går ut neste juli, og det betyr at han kan forhandle fritt fra og med årsskiftet og få en fri overgang i det internasjonale overgangsvinduet neste sommer.

Jeg vil tro at de økonomiske utsiktene er langt bedre ved en slik overgang enn om han blir solgt i sommer. Det vil sannsynligvis også være flere gode klubber som vil vise interesse.

Så hvorfor skal Strandberg være så desperat etter å bli solgt i sommer, når han har mye å tjene økonomisk på å vente et år?

Det har jo tidligere i år vært meldt om at flere spillere har nektet å skrive ny kontrakt, og jeg regner med at Strandberg er blant disse. Dette skulle jo bety at av Strandberg og Rosenborg burde Rosenborg være de mest desperate etter å få til et salg i sommer, for å få igjen penger for ham.

Sliter med logikken rundt denne saken.

En annen ting jeg reagerte på var Ulseths uttalelser på TVAdressa der han stilte spørsmål ved om Rosenborg hadde gjort en god nok jobb før de kjøpte Strandberg, underliggende at han har feil holdninger. Ulseth fulgte opp med å angripe at Strandberg hadde vært åpen til media de siste månedene. Per Joar Hansen virker også å ønske Strandberg vekk fra klubben, når han sier at Rosenborg vet hva han mener om hva som burde vært gjort med Strandberg.

Kan dette være en hevn? Personlige konflikter?

Er mange ubesvarte spørsmål her.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 69, 70, 71 ... 133, 134, 135  Next
Page 70 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb