English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Spartacus
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 22:23    Post subject: Reply with quote

Om det forholder seg slik at Strandberg allerede på fredag hadde informert klubben om at dette var et mulig utfall, og årsaken til dette var at han ikke følte seg mentalt forberedt. I dette tilfelle var årsaken sykdom i familien, og et bud (avvist) på Stranberg som han selv ikke var informert om. Noe som han oppfattet som illojalt.

Det å være mentalt tilstede er en forutsetning for å prestere. Hadde Strandberg selv vært småsyk, eller det hadde vært andre faktoer som hadde bidratt til at den fysiske formen ikke var på topp ville vi hyllet han for sin ærlighet om han hadde sagt i fra.

Det som gjør det vanskelig er at vi ikke sitter med alle småbitene i dette puslespillet, og dette er en kamp som ingen av partene har lyst til å tape. For RBK vil dette bidra til å dra sjela ennå mer ut av klubben, mens Strandberg vil få et rykte som gjør han mindre attraktiv for andre klubber.

Jeg tror RBK så en mulighet, man kunne flytte fokus. For det var ingen grunn til å offentliggjøre dette, spilleren selv hadde ingen intensjoner om det, og klubben selv kunne funnet opp en dekkende unnskylding. Der i fra kunne de tatt dette på møterommet, og funnet frem til en konstruktiv løsning.

Zeman
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 22:25    Post subject: Reply with quote

Hvor står det at det har blitt avist bud på han?
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 22:26    Post subject: Reply with quote

Quote:
Må vi bare holde kjeft med å henge ut verken A eller B her synes jeg.
Noen snakker usant, hvem kan vi bare spekulere i, men hat verken Stefan eller koteng/hoftun/perry for den saks skyld.

Dette er waldorfsalat med rødsaus,potetstappe og graut på en gang.

VENT!

Jeg henger ut hvem jeg vil. Spesielt spillere som tjener millioner på å spille for Rosenborg og som nekter å stille til kamp. Hjelper ikke at noen i nærmeste familie er i litt dårlig form. Hadde det vært livstruende så hadde jeg skjønt det, men da hadde ikke dette kommet som en overraskelse på Perry, Hoftun og Koteng.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 22:26    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Uansett er det ekstremt uprofesjonelt av Perry og Koteng å ikke holde dette internt. For meg er det helt utrolig at det går an å gå ut med det her rett før en kamp og i den situasjonen klubben allerede er i.
Kunne skyldt på skaden fra Ranheimkampen, "trodde han skulle rekke det, men....blabla"
Back to top
irie
Senior

PostPosted: 09.06.2014 22:27    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Rånny wrote:
Med tanke på alt det Nicki Bille har gjort så tviler jeg sterkt på at Strandberg får sparken.

Dette er mye verre enn å bråke i fylla på ferie. Også en vesentlig forskjell i at Bille vil spille for klubbens, mens Strandberg nekter. Strandberg nekter altså å følge sine kontraktsforpliktelser, og skal da heller ikke ha lønn. Lønna bør holdes igjen helt til noen er villig til å kjøpe lisensen hans.

det å bli arrestert og være preget av alkohol tett opp mot kamp, og det å si at du ikke er mentalt forberedt til å spille kampen pga div...

man drar heller ikke på fylla få dager før kamp, om man aller helst vil spille og vinne med klubben spør du meg!

kan ikke forstå at du mener det seriøst at det strandberg gjør er værre?
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 22:28    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
De blir jo satt i en jævla knipe også da, når han plutselig er borte fra troppen. Om det er 100% Strandberg sitt valg og ansvar, så forstår jeg godt at de forteller om det, fremfor å beskytte han i media og selv fremstå som vage klovner.

"Familiære årsaker" hadde holdt lenge. Da hadde vi sluppet alt styret og prisen på Strandberg hadde ikke sunket som den fort gjør nå.
Back to top
Adde
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 22:31    Post subject: Reply with quote

Jeg antar at han deltok på treningen dagen før kamp, hvor laget skal samspilles. Hvorfor deltok han i så fall på denne økten?
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 09.06.2014 22:31    Post subject: Reply with quote

Å utøve vold eller å kjøre i påvirket tilstand på en slik måte at det er fare for å ta livet av mennesker, er ikke så farlig i supporternes øyne, både Nicky Bille og Northug både tilgis, tilbes og hylles. Det å ikke spille en kamp i noe av det minst alvorlige som finnes, nemlig fotball, er visst mye verre. Dette er en skummel mentalitet!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 22:32    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
"Familiære årsaker" hadde holdt lenge. Da hadde vi sluppet alt styret og prisen på Strandberg hadde ikke sunket som den fort gjør nå.

Nå tror jeg ingenting på den forklaringen til Strandberg om familiære årsaker, så da ser jeg heller ikke at dette hadde vært en lur løsning. Om det faktisk hadde vært familiære årsaker, ville han fått fri. Det har skjedd mange ganger at spillere har fått fri pga sykdom i familien - og det hadde naturligvis også Strandberg fått om dette var en reell situasjon.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Robin
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 22:33    Post subject: Reply with quote

irie wrote:

..kan ikke forstå at du mener det seriøst at det strandberg gjør er værre?

Ikke jeg heller. Om det er sykdom i familie som gjør at man ikke har rett mental innstilling inn mot kamp og sier ifra om det så er det bare positivt etter min mening. Det er viktig å ha 11 spillere som alle er tilstede og ikke har tankene andre steder.

Så, dersom det er hold i påstandene til Strandberg så er det helt fair av ham å ville stå over. Det er ikke fair av PJH og Koteng å gå ut og sette ham i gapestokk.

Last edited by Robin on 09.06.2014 22:33; edited 1 time in total
Back to top
robinla
Veteran

Strandberg sier det er en kombinasjon av sykdom i nær familie og informasjonsflyt (antagelig i forbindelse med overgang til andre klubber) som er årsaken... Han sier det da er feil det som kommer fram i media. Jeg vil vel heller si at det Koteng og Perry har lagt fram i det store og hele er riktig, men mangler biten rundt sykdom i familien?

Uansett, fyren er ikke 5 år og om det var så håpløst for han å spille denne kampen ville jo enhver oppegående person klart å gi beskjed i god tid i forveien. Ikke når deadline for lengst er passert!

Edit: Med mindre sykdommen ble videreformidlet til Strandberg 3 timer før kampstart...

Last edited by robinla on 09.06.2014 22:34; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Hedon
Forumsjef

Kalle_Løken wrote:
Å utøve vold eller å kjøre i påvirket tilstand på en slik måte at det er fare for å ta livet av mennesker, er ikke så farlig i supporternes øyne, både Nicky Bille og Northug både tilgis, tilbes og hylles. Det å ikke spille en kamp i noe av det minst alvorlige som finnes, nemlig fotball, er visst mye verre. Dette er en skummel mentalitet!

Det er ikke skummelt i det hele tatt. Supporteres jobb er ikke å dømme spillere for hva de gjør på fritiden - det er å dømme dem etter hva de gjør i drakta. Det andre får politiet ta seg av. En skummel mentalitet er det derimot å søke etter en lynsjemob fordi noen har dummet seg ut på privaten.
Back to top
Robin
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

robinla wrote:

Uansett, fyren er ikke 5 år og om det var så håpløst for han å spille denne kampen ville jo enhver oppegående person klart å gi beskjed i god tid i forveien. Ikke når deadline for lengst er passert!

Strandberg påstår jo at han sa i fra på fredag.
Back to top
Hjelde
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

Dette fremstår helt absurd! En part lyver grovt her, og jeg kan ikke forstå hvordan den parten kan mene at han/de kan komme unna med det. Helt vilt...
Back to top
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 09.06.2014 22:35    Post subject: Reply with quote

Supporterne har da ingen jobb i det hele tatt. Hva som er supporternes jobb må hver enkelt bedømme selv, det er det ikke du som bestemmer!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 22:35    Post subject: Reply with quote

irie wrote:
kan ikke forstå at du mener det seriøst at det strandberg gjør er værre?

Sett med supporterøyne er det verre, jo. Sett fra et samfunnsperspektiv er det naturligvis ikke verre, men det er heller ikke min jobb å vurdere den biten. Jeg ser på hva de presterer som fotballspillere i klubben, fortrinnsvis i kamper.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 22:36    Post subject: Reply with quote

Kalle_Løken wrote:
Supporterne har da ingen jobb i det hele tatt.

Neivel.
Back to top
Kai88
Veteran

PostPosted: 09.06.2014 22:37    Post subject: Reply with quote

Trodde Strandberg var Rosenborgfan, jeg... Tommel'n ned
Back to top
Kalle_Løken
Junior

PostPosted: 09.06.2014 22:37    Post subject: Reply with quote

Supporterne er altså ikke en del av samfunnet? Forferdelig holdning må jeg si. Trodde dette var langt unna det RBK skulle stå for og Nils Arne Eggens filosofi.
Back to top
krakra1
Proff

PostPosted: 09.06.2014 22:38    Post subject: Reply with quote

Spartacus wrote:
Om det forholder seg slik at Strandberg allerede på fredag hadde informert klubben om at dette var et mulig utfall, og årsaken til dette var at han ikke følte seg mentalt forberedt. I dette tilfelle var årsaken sykdom i familien, og et bud (avvist) på Stranberg som han selv ikke var informert om. Noe som han oppfattet som illojalt.

Det å være mentalt tilstede er en forutsetning for å prestere. Hadde Strandberg selv vært småsyk, eller det hadde vært andre faktoer som hadde bidratt til at den fysiske formen ikke var på topp ville vi hyllet han for sin ærlighet om han hadde sagt i fra.

Det som gjør det vanskelig er at vi ikke sitter med alle småbitene i dette puslespillet, og dette er en kamp som ingen av partene har lyst til å tape. For RBK vil dette bidra til å dra sjela ennå mer ut av klubben, mens Strandberg vil få et rykte som gjør han mindre attraktiv for andre klubber.

Jeg tror RBK så en mulighet, man kunne flytte fokus. For det var ingen grunn til å offentliggjøre dette, spilleren selv hadde ingen intensjoner om det, og klubben selv kunne funnet opp en dekkende unnskylding. Der i fra kunne de tatt dette på møterommet, og funnet frem til en konstruktiv løsning.

At en samlet ledelse lyver om en spillers forfall for å flytte fokus fra seg selv over på ham syns jeg høres rimelig spinnvilt ut. Det går ikke ann å tro. Da må man jo mangle helt grunnleggende empatiske evner, og at både Perry, Hoftun og Koteng skal mangle disse tror jeg ikke?

To alternativer som i mine øyne er mye mer sannsynelig:

1. Strandberg streiker fordi han ikke får bytte klubb. Da det kom i media fant han på en forklaring om "familiær sykdom" for å redde sin egen ræv. Strandberg er både dum og usympatisk nok til at dette er et reelt alternativ. Fyren som sa at han ikke burde straffes for sparket mot Samuel fordi han gjør verre ting i hver kamp.

2. Forklaringen om familiære helseårsaker er sann. Strandberg hadde gitt en vag beskjed til en eller annen i støtteapperatet alà "Jeg er ikke sikker på om jeg orker kamp på mandag" til en assistenttrener og trodd at det var å gi beskjed. Assistenten så på det som sedvanlig syt og tok det ikke videre. Strandberg virker som sagt ikke som den skarpeste kniven i skuffen, så det kan godt hende at han ga noe han trodde var en tilstrekkelig beskjed. Uten å egentlig gjøre det.
Back to top
HeXX
Rutinert

PostPosted: 09.06.2014 22:39    Post subject: Reply with quote

[quote="Hedon"]
attach wrote:
..så forstår jeg godt at de forteller om det, fremfor å beskytte han i media og selv fremstå som vage klovner.

Ikke det at jeg på noe vis støtter Strandberg (om ikke hans versjon stemmer) men med denne uttalelsen bommer du fullstendig. At flere oppfører seg som idioter løser ingenting. Det eneste rette og eneste fornuftige Koteng, Perry og Hoftun skulle sagt her er. Ingen kommentar, dette tar vi internt.

Din kommentar kan derimot tolkes som et knefall for trioen på topp.. pinlig..

I bet the YMCA dance is a lot harder to do in Chinese
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 09.06.2014 22:40    Post subject: Reply with quote

Kalle_Løken wrote:
Supporterne er altså ikke en del av samfunnet?

Hva i alle dager er dette for noe? Vi er supportere pga et fotballag. Det er klart man kan reagere på at de dummer seg ut i fylla, men når en spiller nekter å spille kamper for klubben - så er dette den ultimate fallitt.
Back to top
attach
Forumsjef

Hedon wrote:
Nå tror jeg ingenting på den forklaringen til Strandberg om familiære årsaker, så da ser jeg heller ikke at dette hadde vært en lur løsning. Om det faktisk hadde vært familiære årsaker, ville han fått fri. Det har skjedd mange ganger at spillere har fått fri pga sykdom i familien - og det hadde naturligvis også Strandberg fått om dette var en reell situasjon.

Strandberg ga naturligvis uttrykk for dette på fredag som han sier, men som han også sier, har det skjedd noe med informasjonsflyten her. Det kan for eksempel bety at Perry ikke tok hensyn til det som ble sagt.
Back to top
hello
Veteran

Kalle_Løken wrote:
Supporterne er altså ikke en del av samfunnet? Forferdelig holdning må jeg si. Trodde dette var langt unna det RBK skulle stå for og Nils Arne Eggens filosofi.

Herregud, ro ned reka da.

Du må kunne se forskjellen mellom at supportere tilgir noen som har dummet seg ut på privaten, men vil spille for Rosenborg og en fyr som streiker(!) i en seriekamp? Det har ingenting med rangering av holdninger å gjøre, det er ingen som har satt det å streike og fyllekjøring opp mot hverandre før du kom drassendes med dette dumskapet.
Back to top
danielsk
Veteran

Blir interessant å se hva som kommer fram av informasjon. Synes det er litt merkelig at Perry, Hoftun og Koteng er så kjapp ute med å avsløre at han skal selges og at dette er årsaken, mens Stefan selv hevder noe helt annet.

Med tanke på salg er det en svært dårlig strategi. Det vil bli vanskeligere å få solgt spilleren, og man vil få mindre penger for han.

Merker jeg blir skeptisk når ledelsen går ut så bastant.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 67, 68, 69 ... 133, 134, 135  Next
Page 68 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb