View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hentesveis Veteran

Joined: 24 Aug 2004 Posts: 5628 Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim
|
Posted: 06.06.2014 11:04 Post subject: |
|
|
For meg er det åpenbart at den "tiltakslista" som ble utarbeidet i går handler mest om måten trener og assistenttrener utøver sin ledergjerning på. Det er videre åpenbart at kommunikasjonen med spillerne er et av punktene som styret mener må bli bedre, både under kamp og mellom kamper.
Vi har altså et ledelsesproblem. _________________ Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen... |
|
Back to top |
|
 |
gammern Junior
|
Posted: 06.06.2014 11:14 Post subject: |
|
|
Dårlig intensitet på treningene er ikke og skal ikke være treneren sitt ansvar alene. Jeg forventer at spillere i RBK går på arbeid for å trene, ikke bli trent. Er det for mange i en prestasjonsgruppe som forventer å bli trent daler intensiteten.
Ja,det er trenerens ansvar å legge til rette for god intensitet og gode treninger (selv om det ikke er en direkte sammenheng mellom de to faktorene). Jeg velger å tro at trenerteamet vet hva de holder på med ( hvorfor fungerte det med Perry som leder for U23?).
I stedet for kun å fokusere på den "dårlige" treneren bør fokuset være på den dårlige spilleren som kun hever lønn og ikke er lojal i den daglige treningen. RBK som klubb bør være mer kynisk og i ytterste konsekvens fristille, dvs sparke, spillere som ikke holder forventet standard. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 06.06.2014 11:22 Post subject: |
|
|
gammern wrote: | Jeg velger å tro at trenerteamet vet hva de holder på med ( hvorfor fungerte det med Perry som leder for U23?). |
Klubblag og landslag er to vidt forskjellige ting. |
|
Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 06.06.2014 11:27 Post subject: |
|
|
Å være landslagstrener kan ikke sammenlignes med det å være klubbtrener. En landslagstrener er i mine øyne en lagleder der den viktigste delen av samlingene er å holde ferdigheter ved like og samspille laget. Ikke høy intensitet som for eksempel kan øke sannsynligheten for skader.
Dessuten var ikke resultatene så veldig mye å skryte av for U21-landslaget. De vant begge kampene mot både Island og Aserbajdsjan, i tilleg til gode kamper mot Belgia som ga fire poeng. Det var heller det faktum at andre lag snublet enn at Norge helt på egen hånd tok seg videre. Island vant over Belgia(!). Belgia knuste Aserbajdsjan, mens sistnevnte slo Island igjen. Rein bingo alt sammen.
Dessuten skal ikke Hansen ha all kreditt for at 91-94 generasjonene er uvanlig talentfulle. |
|
Back to top |
|
 |
Achtung Senior
|
Posted: 06.06.2014 11:35 Post subject: |
|
|
Som quentez skriver, klubblag og landslag er to helt forskjellige ting. Og la oss slå hull på myten om at PJH gjorde en fantastisk jobb med U21:
Med en gyllen generasjon hadde Perry en seiersprosent på 35%. 6 seire på 17 kamper.
Til sammenligning ble Drillo i epoke 2 utskjelt, selv om han hadde en seiersprosent på 51% med en råtten spillergruppe. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 06.06.2014 11:40 Post subject: |
|
|
Dette med treningskvalitet underbygges forøvrig av det jeg fikk høre for noen uker siden da en tidligere RBK-veteran ble bortvist fra treningsfeltet av sportslig leder fordi han var negativ til det som spillerne drev med. |
|
Back to top |
|
 |
danielsk Veteran
|
Posted: 06.06.2014 11:46 Post subject: |
|
|
U21-laget hadde godt samspill, men jeg er usikker på om PJH fortjener all ære for dette. I ettertid ser vi iallefall at det er kun en av de to U21 trenerene som har et samspilt lag. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 06.06.2014 11:52 Post subject: |
|
|
For en farse denne situasjonen utvikler seg til. Det oser Brann og Vålerenga over oss nå - til hele Norges fornøyelse.
Jeg er veldig skuffet over styrets avgjørelse. Det ser ut som de har valgt Perry og det betyr implisitt at en del spiller skal ut av klubben.
For en vits vi er. |
|
Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 06.06.2014 12:00 Post subject: |
|
|
Hvis det som er kommet frem om Perry og spillernes holdninger rundt dette stemmer er det jo intet mindre enn en skandaløs sensasjon vi befinnner oss i, mtp at han fortsatt får holde på.. Det MÅ ligge noe mer bak. det MÅ _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 06.06.2014 12:10 Post subject: |
|
|
Det er jo helt åpenbart. Hvorfor folk gidder å fyre seg opp over at styret fremstår utad omtrent slik de er nødt til å fremstå utad så lenge ingen erstatter er klar, det skjønner jeg ikke... |
|
Back to top |
|
 |
cbas10an Senior
|
Posted: 06.06.2014 12:26 Post subject: |
|
|
Spillerne: "Vi synes vi ikke er godt nok trent. Vi burdre trent med hardere intensitet på treningene våre."
Perry: "Neida, dere er mer enn godt nok trent. Ikke tenk på det gutter.
Husk, nå spiller dere på Rosenborg. Her er man best uansett. Dessuten vet jeg mye mer om trening en dere spillere."
En ydmyk mann denne Per Joar Hansen. Flink er han også. |
|
Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 06.06.2014 12:27 Post subject: |
|
|
Kjenner meg relativt rolig... han har 2 kamper på seg - og hvis de ikke oser av selvtillit og vi vinner med 5 mål hver kamp så er han ute. Det er ingen grunn til å tro at Perry skal, på to kamper, fikse noe han ikke har greid i over ett år.
"Full tillit", det skal alle trenere ha til det øyeblikket de får sparken. Til og med Moyes hadde full tillit frem til avskjed, og da kom det fram at beslutningen var tatt langt før i tid. |
|
Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Senior
|
Posted: 06.06.2014 12:35 Post subject: |
|
|
JanneB wrote: | For en farse denne situasjonen utvikler seg til. Det oser Brann og Vålerenga over oss nå - til hele Norges fornøyelse.
|
For å komme opp på Bruun Hansen-nivå må den nåværende misnøyen fortsette til høsten, og Hoftun må så forlenge kontrakten til Perry.
Ja, og så sparke Perry to månedere senere. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 06.06.2014 12:43 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Det er jo helt åpenbart. Hvorfor folk gidder å fyre seg opp over at styret fremstår utad omtrent slik de er nødt til å fremstå utad så lenge ingen erstatter er klar, det skjønner jeg ikke... |
Hadde United ertstatter klar når Moyes fikk fyken?
Nei. |
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 06.06.2014 12:45 Post subject: |
|
|
Kent wrote: | larsarus wrote: | Det er jo helt åpenbart. Hvorfor folk gidder å fyre seg opp over at styret fremstår utad omtrent slik de er nødt til å fremstå utad så lenge ingen erstatter er klar, det skjønner jeg ikke... |
Nei. |
Hadde United problem med å kunne hente nærmest hvem som helst?
Nei. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 06.06.2014 12:50 Post subject: |
|
|
Prinsen fra Os wrote: | JanneB wrote: | For en farse denne situasjonen utvikler seg til. Det oser Brann og Vålerenga over oss nå - til hele Norges fornøyelse.
|
For å komme opp på Bruun Hansen-nivå må den nåværende misnøyen fortsette til høsten, og Hoftun må så forlenge kontrakten til Perry.
Ja, og så sparke Perry to månedere senere. |
Tjaaa
Det å ansette samme treneren som har mislyktes i samme klubb noen år tidligere, uten å ha noen meritter å snakke om i ettertid, det er tett opp til. |
|
Back to top |
|
 |
Kent Veteran
|
Posted: 06.06.2014 12:53 Post subject: |
|
|
Nåerdetnok wrote: | Kent wrote: | larsarus wrote: | Det er jo helt åpenbart. Hvorfor folk gidder å fyre seg opp over at styret fremstår utad omtrent slik de er nødt til å fremstå utad så lenge ingen erstatter er klar, det skjønner jeg ikke... |
Nei. |
Nei. |
Rosenborgs status i nordisk fotball er vel ikke særlig svakere enn Uniteds status Europa, er den det?
Eller mener du RBK burde jakte trenere som Van Gaal og Mourinho? |
|
Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
NÃ¥erdetnok Veteran
|
Posted: 06.06.2014 13:40 Post subject: |
|
|
Kent wrote: | Nåerdetnok wrote: | Kent wrote: | larsarus wrote: | Det er jo helt åpenbart. Hvorfor folk gidder å fyre seg opp over at styret fremstår utad omtrent slik de er nødt til å fremstå utad så lenge ingen erstatter er klar, det skjønner jeg ikke... |
Nei. |
Nei. |
Rosenborgs status i nordisk fotball er vel ikke særlig svakere enn Uniteds status Europa, er den det?
Eller mener du RBK burde jakte trenere som Van Gaal og Mourinho? | Nei. Men realiteten er at de åpenbare valgene som kan heve klubben, og som vi har råd til, ikke akkurat står i kø. |
|
Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 06.06.2014 13:45 Post subject: |
|
|
Noen som har gjort seg noen tanker om hva det vil koste å sparke Hansen, Hoftun og Wiggen? Har vi råd? _________________ Push it to the limit |
|
Back to top |
|
 |
stenex Rutinert
|
Posted: 06.06.2014 13:47 Post subject: |
|
|
Kent wrote: |
Nei. |
De hadde nok en god ide internt om Van Gaal. Sparkingen av Moyes var planlagt i flere måneder allerede. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 06.06.2014 13:49 Post subject: |
|
|
Adde wrote: | Noen som har gjort seg noen tanker om hva det vil koste å sparke Hansen, Hoftun og Wiggen? Har vi råd? |
Spørs vel om det ikke blir dyrere å la være? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 06.06.2014 14:54 Post subject: |
|
|
Adde wrote: | Noen som har gjort seg noen tanker om hva det vil koste å sparke Hansen, Hoftun og Wiggen? Har vi råd? |
Vardet ikke rundt fem JJ greideå suge til seg, såda er det vel bare å triple den summen. Altså rundt 15 +++
Det er jo tross alt Hoftn som har ordna dette sjøl og da har han nok fiksa seg til salt på maten for seg og sine kompiser  |
|
Back to top |
|
 |
Kokeplate Rutinert

|
Posted: 06.06.2014 15:04 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | danielsk wrote: | Det er på ingen måte bunnskrapt, klubben har mye penger på bok. (...) Med 13 millioner i underskudd i 2013 burde ikke egenkapitalen være noe mindre enn 140 millioner per dags dato. |
Egenkapitalen per 31.12. var 141 millioner, men mye penger på bok? Nei. 7,6 mill i banken, "likviditeten er tidvis stram". |
For å dra opp noe som ble diskutert for et par uker siden: Jeg så litt gjennom regnskapet for 2013, og i note 14 står det "Bankinnskudd - Av dette utgjør bundne midler (skattetrekk) kr 6.156.954,-". Dette betyr at vi hadde drøyt en og en halv million på bok pr. 13.12.
Kassa er faen meg skrapet, og om det ikke påvirker en eventuell avskjedigelse av trener og sportslig leder, vil det i alle fall påvirker betingelsene man kan tilby en eventuelt ny trener.
Burde kanskje tatt det i økonomitråden, men siden det var nevnt her, så nevnte jeg det i denne tråden. |
|
Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 06.06.2014 15:08 Post subject: |
|
|
cbas10an wrote: | Spillerne: "Vi synes vi ikke er godt nok trent. Vi burdre trent med hardere intensitet på treningene våre."
Perry: "Neida, dere er mer enn godt nok trent. Ikke tenk på det gutter.
Husk, nå spiller dere på Rosenborg. Her er man best uansett. Dessuten vet jeg mye mer om trening en dere spillere."
En ydmyk mann denne Per Joar Hansen. Flink er han også. |
" -tegn brukes vel i sitater, er nok å ta han på uten å finne på ting, det blir useriøs mobbing _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
Back to top |
|
 |
|