View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 28.05.2014 08:27 Post subject: |
|
|
Hjelde:
Quote: | men det er tre år siden, og siden har det vært ekstremt mye spill på det jevnt middelmådige. Nå kan han ikke leve på det der lenger. |
For min del så er det ikke snakke om å "leve på hva han gjorde første halvår hos oss". Det var så god han var som 22 åring når han kom. Det som gjør vondt er å se hvordan RBK har forvaltet det talentet. Vi burde utviklet han til å bli en toppspiller, ikke benket han fast.
Oppmannen:
Quote: | Ikke Besart Berisha heller, selv om han nettet to ganger mot Molde i debuten. En ting er å ikke huske Chibuikes første kamper i Rosenborg, men en annen er å ha glemt alle kampene fra 2012-, 2013- og 2014-sesongen. |
Hvis du ikke klarer å se forskjell i kvalitet på Besart Berisha og John Chibuike så vet du forsvinnende lite om fotball. Chibuike ble for øvrig RBKs toppscorer i fjor, fra benken, ikke posisjonert som spiss.
quentez:
Quote: | Du må gjerne bruke de tre første kampene og håpe at det representerer nivået Chibuike ligger på. Jeg er mer realist og legger til grunn for de resterende 62 kampene han har spilt. |
Legg til grunn de 62 resterende kampene da vet du quentez. Da regner jeg med at du vil se et toppnivå som er skyhøyt over noen andre i denne ligaen, tekniske detaljer som gir deg hakeslepp og både fart, styrke, rykk og målscorer-egenskaper. For ikke å snakke om ligaens beste til å føre ball.
Og selvsagt en haug negative ting i tillegg.
Men hvor tøft skal en spiller som Chibuike måles? Om han hadde spilt som han gjorde den høsten hele tiden så hadde han spilt for en topp 4 klubb i PL, ikke hos oss. Hadde vi derimot spilt han fast, rettledet og utviklet han, ja da hadde han kanskje vært der nå. Og vi hadde vært en bøtte med cash rikere, hatt fornøyde investorer og opplevd sportslig suksess.
Istedenfor så benket vi raskt spilleren med ligaens høyeste potensial fordi han enten ikke var best som feilvendt oppspillspunkt eller jobbet like hardt hjemover som Tarik.
Jeg bestrider ikke at Chibuike hadde endel å jobbe med. Men når man er så heldige å få tak i en spiller med et slikt potensial, da må man dyrke de! Isteden kan vi slå oss på kassa og konkludere med at vi ga Trond Olsen, Morten Moldskred og Alexander Søderlund fast spilletid istedenfor typer som John Chibuike og Konan Ya. |
|
Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 28.05.2014 10:39 Post subject: |
|
|
Det Miami sa
Kunne ikke vært mer enig! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.05.2014 11:12 Post subject: |
|
|
Kjøp av spillere som Chibuike (og Konan) er omtrent eneste måten vi kan få tak i klassespillere med internasjonalt snitt, om vi da ikke utvikler en og annen selv fra barnsben.
De må hentes mens de er uslepne og uferdige, og under radaren på større klubber. Når disse spillerne får bort unotene sine, er de milevis over vårt nivå både sportslig og økonomisk. Slike råtalent har vi til låns, og de kan berike både klubben og ligaen sportslig, i tillegg til å legge igjen veldig mye penger i kassa. Dette fordrer dog selvsagt å ha en trener som er god nok i sitt fag både som instruktør og pedagog til å forme spilleren til rolle og kollektiv. Det har ikke Chibuike hatt.
Chibuike har et toppnivå og evner som ingen andre i klubben matcher. Han er riktignok variabel, men han har heller ikke et bunnivå som er under flere av de som er blitt prioritert foran ham. Eksempelvis river jeg meg i håret over at en middelmådighet som Mikkelsen med smal spisskompetanse som skjelden blir brukt i nesten hele fjor var foran Chibuike i køen.
Det eter på meg at vi aldri ordentlig fikk sett hva som bor i Chibuike. Jeg er sikker på at han hadde vært en attraksjon for oss og ligaen med tillit og rett bruk, i tillegg til å legge igjen kanskje flere titalls millioner når han forsvinner, i stedet for å (kanskje) gå gratis som en bitter mann som må restarte karrieren sin.
Vi er rett og slett elendige på å gi atypiske spillere ro, tid og tillit, mens vi gir trauste og jevne Ola Hansen all tillit i verden. Da blir det slik. Her har vi veldig mye å lære av klubber som Lillestrøm og Lyn, som lar spillerne få noen kamper på rad i stedet for å vrake dem etter første feilpasning. Da sitter man igjen med spillere som Ighalo, Nosa, og Ujah. Eller Elfenbenkysten- og Hannoverspiller Konan Ya, for den saks skyld. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 28.05.2014 12:49 Post subject: |
|
|
Megabra Miami  |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 28.05.2014 19:25 Post subject: |
|
|
Herre jesus... Internasjonalt snitt?
Har man det automatisk om man er utlending? |
|
Back to top |
|
 |
robinla Veteran

|
Posted: 28.05.2014 21:07 Post subject: |
|
|
En kan vel bare tenke tilbake til hvordan Chibbe startet i Rosenborg... At han kan rote seg litt ofte inn i offside får så være, han gjør ting med ballen som ingen andre i klubben er i nærheten av å få til. Har rett og slett ikke lyst til å prøve å lage en liste over spillere i stallen som klarer å ta seg forbi motspillere med ball (uten flaks)... |
|
Back to top |
|
 |
Svangen Proff
|
Posted: 28.05.2014 21:14 Post subject: |
|
|
For vondt av å tenke på hvordan Chibuikes opphold i Rosenborg har vært. Som noen andre skrev før meg, så har klubben ødelagt hans beste år som fotballspiller.
Han er mer enn god for Rosenborg, men udugelighetene JJ og PJH har ødelagt for han. Håper for hans del at han forlater RBK tidligst mulig, og blomstrer i en klubb med kompetanse nok til å få ut hans fulle potensiale. |
|
Back to top |
|
 |
Adde Rutinert

|
Posted: 28.05.2014 21:40 Post subject: |
|
|
De har ødelagt mine beste år som fotballsupporter også. Helvetes Rosenborg. _________________ Push it to the limit |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 29.05.2014 00:50 Post subject: |
|
|
Antar RBK viderebringer Chibuike sin versjon til NFF? Men skal vel mye til å overprøve en dommer som så en langfinger.
obri wrote: | Disiplinære årsaker. Det skulle statueres et eksempel. |
Du vet eller spekulerer?
Da jeg spurte lørdag formiddag var svaret at han var syk. Om RBK ville straffe ham - og ikke se an allergiplagene, hadde det ikke vært noen grunn til å vente til kampdagen med å offentliggjøre troppen? |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 29.05.2014 02:05 Post subject: |
|
|
Oppmannen wrote: | Herre jesus... Internasjonalt snitt?
Har man det automatisk om man er utlending? |
Nei, det er en omtale man får om man, kanskje ikke overraskende, har internasjonalt snitt. Vi har hatt plenty av utlendinger uten dette også, faktisk fra flere verdensdeler, og med variert mengder pigmenter i huden. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 30.05.2014 00:58 Post subject: |
|
|
Internasjonalt snitt er en omtale man får om
man har internasjonalt snitt?
Ja, men da så! |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 30.05.2014 01:06 Post subject: |
|
|
Jepp. Så enkelt er det. Du lurte om man automatisk har internasjonalt snitt om man er utlending. Slik er det altså ikke. Men enkelte utlendinger har internasjonalt snitt, og vi har hatt noen innom hos oss. _________________ Influencer™ |
|
Back to top |
|
 |
obri Proff
|
Posted: 30.05.2014 03:40 Post subject: |
|
|
2mas : Jeg vet , men føler ingen grunn for å utdype. Du som har oversikt vet vel også.
Har Chibbe tidligere hatt disse "allergiplagene" ? Og hvilke allergier er det snakk om ? _________________ Kjem alltid en ny kamp ..... |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.05.2014 11:22 Post subject: |
|
|
Chibuike fikk to kamper. Hadde egentlig forventet mer for å rekke finger til dommeren. |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 30.05.2014 13:02 Post subject: |
|
|
Hadde neppe fått spilletid uansett. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 30.05.2014 13:08 Post subject: |
|
|
Stakkars fyr. Tipper det koker godt nå, etter å ha blitt ettertrykkelig rævkjørt i Rosenborg over lengre tid.
 _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 30.05.2014 13:41 Post subject: |
|
|
Illustrerende bilde, eksil.
Han der fikk iallefall nok  _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 30.05.2014 13:55 Post subject: |
|
|
Det som slår meg er at hvis John Chibuike har et "internasjonalt snitt" der han er en særegen sterk offensiv spiller. Hvorfor klarer han ikke å skape noe mot Nybergsund til det punktet hvor han blir så frustrert at han viser fingeren til dommeren?
En lagoppstilling som inkluderte Helland og Chibuike på topp, med Sælnes på banen, spilte altså 0-0 mot 2.div motstand. Og dette er spillere som folk sutrer og banner og steiker over at ikke spiller mot TL-motstand.
Jeg synes dette "RBK har ødelagt Chibbe"-greiene er latterlig, selv om han har vist potensiale har han aldri levert jevnt over høyt nok til å prate om internasjonalt snitt og for god for TL, når han ikke engang klarer å levere i 2. div. |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 30.05.2014 14:15 Post subject: |
|
|
Kan forstå tanken din, men har man ikke motivasjon kan man fort bli rundspilt av hvem som helst. Problemet til Chibbe er at han er en mett Nigerianer som har en selvoppfatning som er urealistisk sammenlignet med virkeligheten. Det er litt av det samme som enkelte her inne har av han. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
NC Proff
|
Posted: 30.05.2014 15:31 Post subject: |
|
|
Hoftun burde vel i stor stil anke denne avgjørelsen også. Strandberg var uenig i sin karantene, husker jeg ikke feil var vel Chibuike det samme.
Skal denne "backingen" av egne spillere være det minste troverdig burde Hoftun og co stille seg bak John nå, men det passer vel Perry utmerket at han har karantene. Kanskje han for orden på "pollen allergien" også til han er tilbake  |
|
Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 30.05.2014 15:35 Post subject: |
|
|
Det verste synes jeg er at man kan se at Strandberg sparker motspilleren og er skyldig mens man ikke kan se at Chibbe gjør noe, virker bak hue for min del, ank saken der spilleren er skyldig, men ikke der spilleren hevder sin uskyld. |
|
Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 30.05.2014 15:39 Post subject: |
|
|
machiavelli wrote: |
Jeg synes dette "RBK har ødelagt Chibbe"-greiene er latterlig, selv om han har vist potensiale har han aldri levert jevnt over høyt nok til å prate om internasjonalt snitt og for god for TL, når han ikke engang klarer å levere i 2. div. |
om han er "ødelagt" kan nok diskuteres. At han ikke blir mye brukt, eller riktig brukt, tross sitt store potensiale er det vel liten tvil om.
Han er ikke den eneste Rosenborg ikke har fått potensialet ut av. Den forrige jeg umiddelbart kommer på er Dockal. Tidligere har vi flere eksempler. Konan Ya, Eguren etc.
Setter du en utforspesialist til å kjøre slalåm, fungerer det sjeldent særlig bra. Demotiverende og trist. _________________ Du och jag Alfred. Ikke lenger fullt så gode venner. |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 30.05.2014 15:43 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | Kan forstå tanken din, men har man ikke motivasjon kan man fort bli rundspilt av hvem som helst. Problemet til Chibbe er at han er en mett Nigerianer som har en selvoppfatning som er urealistisk sammenlignet med virkeligheten. Det er litt av det samme som enkelte her inne har av han. |
Er det egentlig noe grunnlag for å mene dette? Er da helt forstålige at han ønsker seg vekk når han blir flytta rundt på banen i forskjellige posisjoner de gangene han får spille, resten av tiden er han benket. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.05.2014 15:47 Post subject: |
|
|
Rexalor wrote: | Det verste synes jeg er at man kan se at Strandberg sparker motspilleren og er skyldig mens man ikke kan se at Chibbe gjør noe, virker bak hue for min del, ank saken der spilleren er skyldig, men ikke der spilleren hevder sin uskyld. |
Det er ikke så viktig hva spilleren selv mener, i Strandbergs tilfelle var det en saksbehandlingsfeil som gjorde at man med god grunn kunne anta at anken ville bli tatt til følge. I Chibuikes tilfelle er det dommerens rapport pluss en video som viser håndbevegelse fra Chibuike mot dommeren (og at dommeren, i motsetning til kameraet har perfekt vinkel til bevegelsen). Det er mao tilnærmet null sjanse for at en anke ville blitt tatt til følge i Chibuikes tilfelle. |
|
Back to top |
|
 |
Rexalor Veteran
Joined: 25 May 2009 Posts: 1021 Location: Det lille utlandet
|
Posted: 30.05.2014 16:03 Post subject: |
|
|
Det er noen av tingene med disse to sakene jeg synes er feil, dommeren blir aldri overprøvd i etterkant, de kunne jo bare spurt de nærmeste motspillerne om han faktisk viste fingeren eller ikke, mens mot Strandberg finnes det konkrete bevis for handlingen. Jeg synes også at to kamper for å vise fingeren er utrolig strengt, og at straffer som faktisk kan skade spillere heller burde bli straffet hardere. men tilbake til hvordan han spilte den tiden jeg fulgte med: Han virket ikke akkurat 100% motivert i denne kampen, og det kan jeg enkelt forstå, men at han burde likevel prøve mer gjennom hele kampen da det skapte uro-momenter i en ellers ikke så altfor høy intensitet kamp fra flere av våre. |
|
Back to top |
|
 |
|