English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Stefan Strandberg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 133, 134, 135  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 23.05.2014 13:36    Post subject: Reply with quote

Vi er ikke samtlige lag i Tippeligaen. Vi er Rosenborg og vi skal ikke holde på med sånt tøys. Sørg heller for at man har en stall som er levedyktig istedenfor å kaste bort energien på å syte. Jævla tapermentalitet!
View user's profile Send private message
Escudos
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Gitt at vi hadde Eggen som trener, lå i teten og kjempet med Molde osv. Da hadde vi blitt drittforbannet om RBK ikke gjorde det som måtte til for å få Strandberg spilleklar. Skjønner virkelig ikke irritasjonen mange har her nå, dårlig skjult at man ønsker at RBK skal stille mest mulig svekket, tape og så fortsatt jobbe for å blitt kvitt dagens ledelse.

Er enig i at dagens ledelse må bort, men ikke så mye at jeg håper at RBK skal tape. Det skjer aldri.
Back to top
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 13:48    Post subject: Reply with quote

Helt greit å anke. Dette er vanlig praksis og normalt å gjøre i slike situasjoner i alle ligaer. Er jo en selvfølge at han får spille mens anken behandles så lenge det er en mulighet for å anke.
Back to top
angvik
Rutinert

PostPosted: 23.05.2014 13:57    Post subject: Reply with quote

@Escudos

Handlingen brakka gjør nå forbedrer ikke situasjonen overhodet. Det blir som å pisse i buksa. Og det å sammenligne denne situasjonen med hvordan Eggen ville ha håndtert det er i mine øyne helt på kanten.

De siste tre månedene har kritikken av folkene på brakka, og ikke minst håndteringen både internt og eksternt på brakka, vært under enhver kritikk. Klubben fremstår som lukket, arrogant, desperat og kunnskapsløs i hvordan man skal håndtere press fra alle kanter. I tillegg har de satt seg selv i den situasjonen at de ikke har erstattere som kan bekle en stopperrolle godt nok når førstevalget er ute! Vi har ikke andrevalg engang!

Eggen ville vært tilgitt fordi vi ikke hadde vært i den søla vi opplever nå. Vi ville hatt de riktige spillerne, hatt ro i klubben, selvtillit i laget og respekt i media. Det har vi ikke nå. Derfor blir det fullstendig idiotisk å toppe det hele med å anke en soleklar dom.

Men bevare meg vel. Har de rett til å anke må de gjerne gjøre det. Helt greit, men da må de se til å ta reaksjonene også. Vi er en del av klubben, og vi supportere får høre det vi også dersom klubben oppfører seg som arrogante drittsekker.
Back to top
hhem
Proff

PostPosted: 23.05.2014 15:13    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
Samtlige lag i tippeligaen hadde garantert gjort det samme. Skjønner virkelige ikke hva folk tar sånn på veien for?

Det skyldes at en del personer (alle holder til her inne) er negative til alt som skjer i forhold til Rosenborg for tiden. Alle som støtter Perry (Hareide og Nordli) er idioter og kunnskapsløse.

Egentlig ganske patetisk.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 15:18    Post subject: Reply with quote

Blæh! Mad
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2014 15:20    Post subject: Reply with quote

Ganske latterlig å påstå at man ikke får lov til å ha egne meninger på et debattforum også.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 15:24    Post subject: Reply with quote

Fra tid til annen kommer det brukere inn og skal overbevise folk om at de vet så mye bedre enn alle andre. Det er helt OK, men når folk så argumenterer mot, så blir de sur og hevder at man ikke har respekt for andre meninger.

Fjortisargumentasjon...

Jeg vil påstå at det er takhøyde nok her inne til de fleste meninger, så lenge de oppfører seg som folk og respekterer andre. Er du respektløs overfor andre så må du tåle å få så hatten passer tilbake.
Iziba Jaja
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 15:45    Post subject: Reply with quote

..

Last edited by Iziba Jaja on 23.05.2014 16:34; edited 3 times in total
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 15:49    Post subject: Reply with quote

For å si det sånn, hadde vi ikke anket og en eller annen avis hadde slått opp stort at "Strandberg kunne spilt mot Godset" så hadde nok gjennomgangsmelodien til folk vært en helt annen. Da hadde man nok slaktet sportslig avdelings uvitenhet. Det føler jeg meg rimelig sikker på.
Back to top
4tle
Junior

PostPosted: 23.05.2014 15:57    Post subject: Reply with quote

Strandberg kunne spilt mot Godset uansett om rbk hadde klaget eller ikke. Karantene slår først inn etter ankefristen er gått ut, altså etter godset-kampen.

Derfor blir vell anken til rbk bare enda mer latterlig. Burde ha godtatt straffen, og latt han stå over mot Lsk og Ranheim(?) eller Start
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2014 15:58    Post subject: Reply with quote

NFF skriver på Twitter at Strandberg kunne ha spilt uansett om klubben valgte å anke eller ikke. Straffen trer ikke i kraft før ankefristen er gått ut. Ankefristen er tre dager. Og går derfor ut først på søndag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2014 15:58    Post subject: Reply with quote

Hadde vi møtt Sogndal eller Sandnes Ulf i helga og Godset først om tre matcher, så hadde vi neppe anket. Dette er et reinspikka kynisk grep for å få han klar til "toppkampen". Jeg forstår hva de tenker og hvorfor de gjør det, men jeg synes likevel det er uverdig og pinlig. Ikke denne situasjonen alene, men summen av alle slike utenomsportslige epiosder og vår håndtering av disse denne sesongen gjør meg oppriktig flau. Alltid masse bortforklaringer og piss. Det er en ukultur i klubben, og den ligner ikke på noe av det som kjennetegnet oss før. Men det er vel lettere å utvise gode verdier og god moral i medgang enn i motgang.

Edit: Tar tilbake det jeg skrev først her:
"Ang Strandberg: Han kunne spilt uavhengig om RBK hadde anket eller ikke. Måtte uansett ventet med å sone til ankefristen var ute." - Fra NFF sin Twitter.

Altså kan ikke det kyniske grepet forklares med skadeproblemer og en svært viktig kamp. Da står det bare igjen som det reneste idioti. Man bør bare bite i seg straffen og sørge for at det ikke skjer igjen. Enkelt og greit.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
angvik
Rutinert

PostPosted: 23.05.2014 16:06    Post subject: Reply with quote

Enig med Hedon.

Poenget jeg vil fremheve er at det er strategisk lite lurt av Rosenborg å anke i den situasjonen klubben er i. Vi er så langt nedi søla og klubben framstår som så kynisk at det inntrykket bare forverres. Vi sliter på mange områder, men anstendighet må det gå an å bevare...
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 16:06    Post subject: Reply with quote

Begynner å få hele klubben langt opp i halsen om dagen. Klubben er kanskje feil å si, men hvertfall store deler av folkene som driver den.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 16:07    Post subject: Reply with quote

Pinlig og flaut. Akkurat slik sportslig avdeling har fremstått siste årene. Alt ved det normale.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.05.2014 16:12    Post subject: Reply with quote

Dette er ren idioti! Vi får altså ingen oppside med å anke fordi han kunne spilt mot Godset uansett.

Og siden minste straff er 2 kamper som kan gis av NFF i etterkant så vil det si at Strandberg fikk absolutt laveste straff som er mulig å gi. Tror RBK liksom at NFF kommer til å stryke straff når vi anker? Selvsagt ikke, dette har jo blitt en mediesak der de MÅ ta tak. Og i tillegg så er det jo helt åpenbart at Strandberg skal straffes for hjerneblødninga si.

Det vil si at det er 0 positivt som kan komme ut av anken, kun ukevis med negative skriverier som skader omdømme. Godt gjort å ønske å ødelegge egen virksomhet. Disse mediegutta vi har ansatt bør være rasende nå, hvis de var enige i dette trekket burde de sparkes.

Jeg tar det for gitt at de var sterkt imot dette, men siden RBK tydelig ikke hører på dem i viktige spørsmål som er deres arbeidsområde så skjønner jeg ikke hvorfor vi lønner dem. Bruk ressursene vi har, de vi ikke bruker kvitter vi oss med.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 23.05.2014 16:14    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hadde vi møtt Sogndal eller Sandnes Ulf i helga og Godset først om tre matcher, så hadde vi neppe anket. Dette er et reinspikka kynisk grep for å få han klar til "toppkampen". Jeg forstår hva de tenker og hvorfor de gjør det, men jeg synes likevel det er uverdig og pinlig. Ikke denne situasjonen alene, men summen av alle slike utenomsportslige epiosder og vår håndtering av disse denne sesongen gjør meg oppriktig flau. Alltid masse bortforklaringer og piss. Det er en ukultur i klubben, og den ligner ikke på noe av det som kjennetegnet oss før. Men det er vel lettere å utvise gode verdier og god moral i medgang enn i motgang.

Edit: Tar tilbake det jeg skrev først her:
"Ang Strandberg: Han kunne spilt uavhengig om RBK hadde anket eller ikke. Måtte uansett ventet med å sone til ankefristen var ute." - Fra NFF sin Twitter.

Altså kan ikke det kyniske grepet forklares med skadeproblemer og en svært viktig kamp. Da står det bare igjen som det reneste idioti. Man bør bare bite i seg straffen og sørge for at det ikke skjer igjen. Enkelt og greit.

Mye spekulasjon her. Grunnen til at de klager må jo være at de mener han kan bli frikjent. Personlig mener jeg det er en fillesak, han fikk åpenbart ikke særlig vondt denne spilleren, så det kan ikke ha vært mye til spark. Slike ting skjer hele tiden.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2014 16:17    Post subject: Reply with quote

Lurer på om Hoftun og co visste at Strandberg kunne ha spilt i morgen uansett. Hadde tatt seg ut om de ikke brukte Strandberg mot Godset og Lillestrøm, for å så bruke ham mot Start i en kamp han egentlig har karantene.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Konesseur
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 16:22    Post subject: Reply with quote

Kjello wrote:
Lurer på om Hoftun og co visste at Strandberg kunne ha spilt i morgen uansett.

rbk.no wrote:
Rosenborg har anket utestengelsen av Strandberg, og midtstopperen får dermed spille inntil anken blir behandlet.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 23.05.2014 16:23    Post subject: Reply with quote

haha fin den konesseur Smile jallaklubb
Back to top
SteinarG
Rutinert

PostPosted: 23.05.2014 16:31    Post subject: Reply with quote

De siste sidene av tråden forundrer meg voldsomt.

"Alle" reagerer med at det er så flaut at vi anker, håpløst fra sportslig ledelse, osv. Er vi virkelig blitt så opptatt av å rakke ned på sportslig ledelse i enhver situasjon? Strandberg er såvidt borti en spiller, og når vi anker en dom på 2 kamper(som er vannvittig strengt), så skal de fleste benytte situasjonen til å reagere mot sportslig ledelse?

Jeg så ikke reprise av situasjonen før nå. Og nå skjønner jeg virkelig ikke hvorfor det er blitt så mye oppstyr rundt situasjonen... Slik terging burde aldri gi mer enn gult kort engang spør du meg. Og så reagerer NFF med 2 kamper? Det er flaut det...
Back to top
angvik
Rutinert

PostPosted: 23.05.2014 16:42    Post subject: Reply with quote

For det første var dette noe som dommeren ikke så, mens NFF ønsket å følge opp saken på egen hånd på bakgrunn av TV-bilder. Dersom dommeren hadde sett det og gitt en reaksjon så tror jeg ikke NFF uten videre kan overprøve det.

Men jeg synes vi skal sette ting i sammenheng her. Det er i mine øyne, som jobber med medier og kommunikasjon, ikke heldig at klubben topper det hele med en anke som virker så kynisk. Isolert sett er det kanskje OK å anke, men ikke når presset på både klubbens anseelse/renommé er stort samtidig som at sportslig ledelse er under press.

Nå, nå skal jeg slutte å gjenta meg selv Smile
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 16:46    Post subject: Reply with quote

SteinarG wrote:
De siste sidene av tråden forundrer meg voldsomt.

"Alle" reagerer med at det er så flaut at vi anker, håpløst fra sportslig ledelse, osv. Er vi virkelig blitt så opptatt av å rakke ned på sportslig ledelse i enhver situasjon?
Det du sier er at om du ligger på bakken og noen kommer å stempler deg i brystet med knotter, så er det helt greit?
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 23.05.2014 16:58    Post subject: Reply with quote

Helt greit å anke. Såpass må man tåle - forsatt er sporten enda fotball på tross av at mange ønsker til at den skal bli som NBA
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 53, 54, 55 ... 133, 134, 135  Next
Page 54 of 135

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb