English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sarpsborg 08 - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Sarpsborg?
Alexander Lund Hansen
1%
 1%  [ 2 ]
Jonas Svensson
70%
 70%  [ 83 ]
Stefan Strandberg
10%
 10%  [ 12 ]
Tore Reginiussen
3%
 3%  [ 4 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Daniel Berntsen
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
0%
 0%  [ 0 ]
John Chibuike
11%
 11%  [ 13 ]
Nicki Bille
1%
 1%  [ 2 ]
Morten Gamst Pedersen
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 118

Author Message
WT62
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 00:14    Post subject: Reply with quote

Skal man se positivt på det så slipper man å være nervøse før bortekampene mot topp 4. Blir som Sogndal, overrasket og fornøyd med å raske til seg poeng på bortebane... Snart fotball vm..
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 20.05.2014 00:56    Post subject: Reply with quote

Børs:

Lund Hansen 5 En glimrende redning. DÃ¥rlige utspill (valg) tilskrives planen.
Svensson 6 Spilte til en femmer, men får målbonus.
Strandberg 5 Proaktiv og tøff i det defensive arbeidet. Får tilsnakk, men ikke poengtrekk for dumt kort.
Reginiussen 5 Spilte trygt. Avgjørende inngripen da Samuel lett kunne ha puttet. Litt tafatt i perioder.
Skjelvik 4 Ødela fremover, men ganske grei bakover.
Mikkelsen 3 Startet veldig lovende, men ble lite med.
Jensen 4 Til å begynne med alltid i nærheten og inviterte, men det ble for mye vegg tilbake til den han mottok ball fra eller bakover. Må fortsatt øve på å orientere seg før han mottar ball. Duracellkanin med billige Kina-batterier som mister mye effekt etter kun en time.
Berntsen 4 Falt i kvalitet utover i kampen, men prøvde i alle fall noe fremoverrettet av og til. Også et unødvendig gult.
Gamst 2 Pingle i duell ved egen 16-meter der Sarpsborg kunne fått gedigen målsjanse. Roter bort enkle baller, en del svake pasninger, tregt opp i situasjoner, klønete frispark utenfor 16-meteren på slutten.
Nicki Bille 2 Kanskje litt strengt hvis han bare gjorde jobben han var instruert til, men planen må da være mer sofistikert enn dette?
Chibuike 5 I den grad Rosenborg var noen offensiv trussel i første omgang var han ofte involvert. Ble mer diffus etter som planen materialiserte seg.

Per Joar Hansen 0 En trist mann som skjemmer ut RBK både på banen og med enkelte uttalelser. Men det er ytringsfrihet her i landet, så selv en bitter narsissist som Per Joar Hansen har lov til å uttale seg.
torrax
Junior

PostPosted: 20.05.2014 08:10    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen - 5
Svensson - 4
Strandberg - 6 (-1 for stempling)
Reginiussen - 6
Skjelvik - 5
Jensen - 4
Berntsen - 2
Mikkelsen - 3
Gamst - 2
Bille - 2
Chibbe - 4
Back to top
jadda
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 09:24    Post subject: Reply with quote

Har just sett kampen i opptak. Fy faen så (hest)ræv det her laget har blitt. Det er null energi i laget, og alle tusler rundt i sin egen boble uten å få til noe som helst kollektivt. 2. Omgang er noe av det dårligste jeg noen gang har sett.

Perry må ut og vekk, den er ferdig debattert, men det er jaggu en del spillere som bør ta seg en alvorlig titt i speilet og spørre seg hva det er de driver med også. De har kontrakt med RBK, og har å levere på jobb! De velger ikke sin egen sjef, enkelt og greit.

Betegnende da, når eneste spiller som går foran (Medelsvensson Wink ) og scorer mål også er direkte ansvarlig for målet mot. Synd!

Æ spyr!

Børs;

De fleste 3
Tore Reg 4
Svensson 5
Renati 2
Back to top
Krokodil Dundee
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 09:32    Post subject: Reply with quote

Lund Hansen - 4
Svensson - 6
Strandberg - 4
Reginiussen - 4
Skjelvik - 2
Jensen - 3
Berntsen - 2
Mikkelsen - 2
Gamst - 2
Bille - 2
Chibbe - 6
Back to top
nidaros997
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 09:43    Post subject: Reply with quote

Noe som ble poengtert ofte av Drillo i de to siste kampene er hvor lite vi presser ballfører, spesielt rundt egen 16-meter.

Gang på gang så står mange av RBK-spillerne og ser på at motstanderen spiller seg gjennom "forsvaret".

Dette gir meg en følelse av at mange av våre spillere bare "er med", uten den gnisten som burde vært der som idrettsutøver.

RBK minner nå mest om et lag i oppløsning, og Per Joar Hansens siste uttalelser ifht. fansen er så lite ydmykt og selvdestruktivt at det kan se ut som om presset på treneren også påvirker dømmekraften.

Jeg tolker mye av det som skjer som at flere kanskje posisjonerer seg bort fra Hansen, som blir ofret for å styrke posisjonen til flere andre som snart vil vise "handlekraft".
Back to top
pfff
Senior

PostPosted: 20.05.2014 09:56    Post subject: Reply with quote

Drillo er ikke mye spennende som ekspertkommentator, men jeg synes han gjør svært gode observasjoner av kampbildet. I går beit jeg meg spesielt merke i to ting han sa. I første omgang: "Jeg tror aldri jeg har sett Sarp spille så direkte før", og i andre: "Nå har Sarp lagt om til å spille mye mer gjennom midtbanen".

Jeg så bare halvveis på kampen, men om det stemmer passer det godt med at midtbanen vår ikke strekker til defensivt. I første omgang hang vi jo greit med, men i andre ble vi overkjørt. Mikkelsen og Gamst er trege til å komme tilbake på plass, og ligger for langt unna mann. Ikke takler de noe særlig heller. Og jeg synes fortsatt Berntsen dekker for lite rom. Vi spiller åpenbart bedre offensivt med to spisser, men da må vi gjøre noe med midtbanen for å kompensere for at vi "mangler" en sentral midtbanemann. Intensiteten / bevegeligheten i det defensive arbeidet på midtbanen er generelt for dårlig.

Synes det viser seg at vi er avhengig av Søderlund på topp for å få til noe offensivt spill. Bille er for dårlig til å legge igjen og stusse igjennom, og gjør at vi ikke får gjennombrudd rundt han. Men vi bør kanskje prøve Chibuike i stedet for Riski som den andre spissen?

Til slutt må jeg si jeg blir oppgitt over at vi drøyer tid og triller ball i store deler av kampen, når det vi trenger er å få angrepstrening i reelle kampsituasjoner.

Perry har en ganske annen tone i media nå enn før, det tyder vel på at noe er i gjære?
Back to top
knttn
Proff

PostPosted: 20.05.2014 10:36    Post subject: Reply with quote

pfff wrote:
Drillo er ikke mye spennende som ekspertkommentator, men jeg synes han gjør svært gode observasjoner av kampbildet. I går beit jeg meg spesielt merke i to ting han sa. I første omgang: "Jeg tror aldri jeg har sett Sarp spille så direkte før", og i andre: "Nå har Sarp lagt om til å spille mye mer gjennom midtbanen".

Tror Sarpsborg hadde mye (feilaktig) respekt for RBK i første omgang og brukte enhver anledning til å slå opp på topp. I pausen fikk de vel ebskjed om at Rosenborg er pisse dårlige, la om og vant mye på det. Bare å spille seg rett igjennom.

Kjedeligste kampen jeg har sett live på lenge..gode vaffler hadde de i det minste og ingen kø på do.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 20.05.2014 13:05    Post subject: Reply with quote

Berntsen var jo helt fraværende til 1-1, men da virket det som om han gav litt mere gass.
Kansje han gav F i instruksene han hadde fått og spilte mere på eget register?
Han hadde iallefall flere forseringer gjennom ledd på midtbanen og virket mye mere offensivt orientert.

Kansje jeg var litt streng på børsen min i går, men utrolig skuffa og nedfor og da missbrukte jeg Storflorskalaen en smule :p

Tror de aller fleste spillerne vil heve seg mange hakk så fort de får en trener de stoler på og som har litt ryggrad.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 18, 19, 20
Page 20 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb