| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var Banens Beste? |
| A. Lund Hansen |
|
1% |
[ 2 ] |
| J. Svensson |
|
1% |
[ 2 ] |
| S. Strandberg |
|
1% |
[ 2 ] |
| T. Reginiussen |
|
9% |
[ 12 ] |
| M. Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| M. Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| D. Berntsen |
|
1% |
[ 2 ] |
| R. Riski |
|
77% |
[ 100 ] |
| T. Mikkelsen |
|
3% |
[ 5 ] |
| A. Søderlund |
|
1% |
[ 2 ] |
| M. Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 129 |
|
| Author |
Message |
gisp! Legende
|
Posted: 17.05.2014 01:01 Post subject: |
|
|
Lund Hansen 4
Svensson 4
Reginiussen 5
Strandberg 4
Dorsin 4
Mikkelsen 4
Jensen 5
Berntsen 3
Gamst 3
Riski 7
Søderlund 2
Per Joar Hesten 0 _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 17.05.2014 01:03 Post subject: |
|
|
| Noen som har skrevet til deg i garderoben gisp. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.05.2014 02:14 Post subject: |
|
|
Har fått summa meg litt etter kampen og vil først og fremst vektlegge at det er herlig å se at kjernen tar tak samt at Adressa er på glid.
VI tapte kampen i dag på grun nav elendige disponeringer og evt kampplan av Hr.Hansen (dorsin foretrukket mot de hurtige stabæk spillerne???)
Søderlund spilte en av sine bedre kamper i dag og fant ut etterhvert at jeg ikek kan slakte han for insatsen, men som spiss har han ingenting å gjøre!
Iversen,Rushfeldt, Johnsen, Brattbakk, Sørloth ja til og med Robert Boateng m.fl hadde satt 3-4 mål alene i dag og meget mulig klart å komme til enda flere sjangser.
Alex er rett og slett en katastrofalt dårlig avslutter. Men sympati med ham det har jegdefinetivt. Han er nesten på gråten over egen innsats.
Børs:
Lunna 5
Svensson: 5
Strandberg 4
Reggie 5
Dorsin 3
Mikkelsen 3
Jensen 5
Berntsen 2
Gamst 4
Riski 7BB
Søder 4
Subs:
Helland 3
Bille: var han utpå?
Chibuike: offer for et gal trener
Kampens store spiller var Adu, og han er virkelig for god for denne ligaen. Spiller til 8-9 på børsen i dag for meg og minner meg på hvorfor jeg savner Annan så sterkt.
Stabæk vant fortjent fordi de hadde en plan, vilje og evner til å få ballen i mål.
Seff produserer vi mere, men vi skulle og burde produsert enda flere gode overganger om ikke blandt annet Berntsen rett og slett hadde sabotert overganger ved å bremse spillet/feilvalg.
Og den formasjonsendringa? hva i svarte var det? Stoke here we come! (mener ikke å trekke stokenavnet ned i søla)
Det er klokkeklart at PJH og EH må hå, og gjerne ta med seg koteng som har brutt sine løfter om å gå allerede.
Ang mas om spillerkjøp så er jo det gøy og tenke rundt nye navn, men helt waste av energi før vi eventuelt blir kvitt den råtne avfalsdungen som ligger å syder på brakka.
Kunen vi skafft Bradley som trener hadde jeg virkelig blitt optimist, for han HAR vist resultater tidligere og det han har gjort med Stabæk på kort tid er intet annet en impressive.
driter i hvem de møter og prøver å SPILEL fotball på egne premisser hele veien.
med litt bedre forsvarspillere hadde de hatt enda flere poeng. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 17.05.2014 04:05 Post subject: |
|
|
Synest Berntsen blir litt for dårlig belønnet på de fleste børsene her inne i dag, han har helt klart mye å gå på enda, men tok store steg i forhold til forrige kamp, spesielt defensivt hvor han faktisk avverget ett par store sjanser for Stabæk med sine inngripener og gode hurtighet. Offensivt så sliter han med at laget ikke har noen plan.
Ellers må jeg si at jeg er imponert over at Dorsin fortsatt kommer på sugende løp hele kampen igjennom til tross for at han begynner å dra på årene, og er også langt mer skapende enn det Skjelvik har vert, så selv om han glipper på 2-1 så mener jeg at han bør starte på mandag også. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 17.05.2014 04:44 Post subject: |
|
|
Au... au og AU.
Festfotballens dag i Trondheim var et sørgelig syn. Mange tusen russ hadde tatt turen fra fjern og nær, og de fikk se en førsteomgang som var like interessant som en 4. divisjonskamp er i større land. Jeg håper vaktene ikke tok fra dem alkoholen.
Hvor mange kamper kan vårt sportslige apparat skylde på uflaks og "udyktighet" i kamper vi taper - uten å se at det er kun flaks (sett bort ifra et fåtall kamper) som gjør at vi har poeng i det hele tatt?
Jeg nekter å tro at de høyest opp i systemet vårt har troa. Nå tror jeg på at Per Hansen sitter som trener fordi vi ikke har økonomien til å sparke en trener som ikke får seg ny jobb.
Please prove me wrong PJH. Jeg håper uansett, at alle i RBK får en fin 17-mai og at vi holder oss for gode til å la dette påvirke oss på en så viktig dag. La RBK-spillerne og apparatet gå fredet i toget i dag - diskusjonen fortsetter vi uansett, selvfølgeligvis. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7405 Location: South-west coast exile
|
Posted: 17.05.2014 05:54 Post subject: |
|
|
| Cessna wrote: | | Jeg håper vaktene ikke tok fra dem alkoholen. |
Jeg kan, som russ, bekrefte at det ikke ble tillatt alkohol inn på tribunen, dessverre. Har derimot jobbet resten av kvelden/natten med å drikke såpass at det her blir glemt, noe jeg tror jeg fikk til bra. Hvis ikke det her er kroken på døra til Perry så begynner jeg virkelig å miste all tillit jeg har til styret. Angrepsspillet vårt er mer tannløst enn en nyfødt bebi. Håper styret innser at det vil koste oss mer over tid å beholde Perry enn å sparke han umiddelbart. Vi har troppen, men ikke treneren til å få dem til å spille slik de skal. Tragisk. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 17.05.2014 07:19 Post subject: |
|
|
| Huber wrote: | | Synest Berntsen blir litt for dårlig belønnet på de fleste børsene her inne i dag, han har helt klart mye å gå på enda, men tok store steg i forhold til forrige kamp, spesielt defensivt hvor han faktisk avverget ett par store sjanser for Stabæk med sine inngripener og gode hurtighet. Offensivt så sliter han med at laget ikke har noen plan. |
Berntsen hadde flere gode inngripener defensivt enn det Jensen hadde. Dog, begge hadde null framdrift i pasningsspillet. |
|
| Back to top |
|
 |
BBQsaus Rutinert

|
Posted: 17.05.2014 08:46 Post subject: |
|
|
For en fæl morgen å våkne opp til, ennå det er 17. mai!
Bakrusen har lagt seg, har drømt om Rosenborg i hele natt, i det som oppleves som et mareritt. Eller er det kampen fra igår som fortsatt sitter igjen? Jeg er neimen ikke sikker.
Ser på div. forum og kommentarfelt at en del folk syns vi spilte bra igår og var uheldige. Er folk enige i dette?
Jeg for min del syns det var helt forjævlig spill i 1. omg, og iløpet av denne perioden bikket jeg over fra en som har vært Perry-må-gå, og likevel levd i håpet, til å bli en Perry-må-definitivt-må. Jeg ser virkelig ingen vei tilbake nå.
Jeg har aldri jublet så lite for et mål på Lerkendal noensinne som det jeg gjorde igår. Faktisk tok jeg meg selv i å håpe på flere Stabæk-mål slik at fotballfesten ble en komplett fadese.
De mest følelsesladde øyeblikkene i kjernen igår må ha vært da kampen startet med tifo og da kampen var slutt og Perry-må-gå sangen runget. Jeg må innrømme at jeg lot meg rive med, og vanligvis ville jeg nok kanskje ha sittet igjen med en slags flau smak i munnen etter noe sånt, men det var veldig deilig å få ut. Faktum er at kjernen ble hørt igår og har fått oppslag i nesten alle aktuelle medier. |
|
| Back to top |
|
 |
Number10 Veteran
|
Posted: 17.05.2014 10:17 Post subject: |
|
|
Ser vi igjen hvorfor både Molde og Stabæk i går er så mye bedre en RBK, så ser vi tempo i spillet og spillere med hurtighet.
RBK har Gamsten på venstre ving som sprinter da de andre jogger og Søderlund er alt for tung midtspiss og kommer aldri raskt nok opp i farlige situasjoner, som feks Brattbakk gjorde en gang i tiden.
Det er kun Riski som har tempo i front og det holder ikke.
Dorsin er god offensivt, men gud hvor lett det er å løpe forbi han som angripende lag.
Bertnsen var best defensivt i går, men også han ser vi mangler det store tempoet, blir for lett.
Strandberg har virkelig ett stort tempoproblem, det er en stor svakhet som stopper.
RBK MÅ FÅ INN SPILLERE MED TEMPO! Det burde neste være første pri når man kjøper inn nytt! Les Hoftun!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 17.05.2014 11:52 Post subject: |
|
|
Lunna 5
Svensson: 4
Strandberg 4
Reggie 5
Dorsin 4
Mikkelsen 2
Jensen 5
Berntsen 2
Gamst 4
Riski 6
Søder 1
Subs:
Helland 3
Jeg satt allerede 10 minutter før pause og etterlyste bytter, men tydeligvis så hørte ikke Perry meg eller valgte å ignorere mine råd
Riski får min stemme som RBKs beste.
Mye kunne gått annerledes med uttelling på den første kanonaden, eller om Søderlund hadde klart å treffe mål på den ferdigscorede passningen.
At Perry ikke har snøring på hva han driver med har aldri stått mer klart for meg og uansett hvordan det går framover med RBK så får han aldri noe støtte fra meg igjen. Aldri!
Har den mannen en skjult agenda? Det hadde iallefall ikke overrasket meg.
Og jeg tror også han er hovedårsaken til at så mange spillere underpresterer kraftig i dagens RBK.
Stort mer er det ikke å si enn at jeg ser fram til å tape på mandag og håper at kista er på full fart ned i graven da Perry! |
|
| Back to top |
|
 |
hansern Proff
|
Posted: 17.05.2014 11:58 Post subject: |
|
|
Det som slo meg under kampen i går og som har gått igjen i hele år er hvor store problemer vi har i starten av kampene. Vi klarer ikke å komme opp i spillere, blir løpende i mellom og ser rett og slett ut til å mangle tempo både med og uten ball. Dette kommer seg ofte utover kampene.
Spørsmålet da blir; trener vi overhodet ikke på kamplingnende situasjoner mellom kampene, eller er tempoet på trening så labert at vi trenger en omgang på å omstille oss?
Vil vi i såfall starte kampen mot S08 i borgertogfart? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 17.05.2014 12:01 Post subject: |
|
|
Berntsen god eller dårlig, de fleste hadde Mike som godkjent.
Men da er vi blinde da, for midtbanen vår hang ikke sammen i det heletatt i første omgang, og det med at vi var alt for seine opp i press og for lite intensitet må jo ansvarsskrives mike og daniel, så da sugde begge hestemøkk da eller? jeg vet jaggu ikke, var det for lite defensiv jobbing av Riku , søder som førsteforsvarer?
Burde Gamst og Mikkelsen trekt mere inn for å hindre stabæk rom sentralt?
Glad jeg kun er tilskuer, for tydeligvis har jeg null peiling på hvor skoen trykker når det gjelder den biten.
Det som var tydelig var at Enoch Adu var banens gigant og vi har INGEN slike spillere _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 17.05.2014 12:04 Post subject: |
|
|
| Jeg regner med spillerene har fri fra trening i dag. Stabæk derimot kjører restitusjonstrening og litt formasjonstrening i dag. De føler det er mer å hente på spillestil og at restitusjonstrening kan gjøre dem bedre. Er det rart Høiland sliter med slitasjeskader. Brukte jo noen år på å bygge seg ned i Rbk |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 17.05.2014 12:10 Post subject: |
|
|
Lunna 4 - skal ikke slippe inn den siste mellom beina. Kunne tatt nr 2?? dårlig med beina som vanlig. Treffer mikkelsen og riski på langballer.
Svensson: 4 - lite bidrag offensivt.
Strandberg 5 - slipper til forholdsvis lite. Bør skåre
Reggie 5 - Ok kamp her også.
Dorsin 4 - var del av den katastrofale venstresiden. lite fungerte. Burde hatt assist.
Mikkelsen 5 blant de bedre utpå der, spesielt en periode i 2.omgangen.
Jensen 3 - Blir liggende for lavt når vi trykker på. SPesielt i første får stabæk gode arbeidsvilkår mellom angrpsrekka og midtbanen.
Berntsen 3 - Samme som jensen. + for et par gjenvinninger.
Gamst 2 - Treg, lat, lite løpsvillig. Løp sikkert en tredel av Riski. Nekter å stikke i rom, selv på kontringer. Elendige cornere.
Riski 7 - Enorm! Med mål hadde han fått 8. Løper som en gal og gjør det meste rett. Rett og slett 3-4 hakk over mikkelsen på alt han foretar seg.
Søder 5 - en spiss skal skåre, men det smerter meg å si at han faktisk lyktes med det meste unntatt å skåre i går. Får vondt av å se han etter kampen. Blir helt feil å legge alt over på han.
Videre kan nevnes at det ble fremstilt som om "5000 sang perry må" som det sto på twittermeldingen på fotballkveld i går. Tipper det kanskje var 100 - 150 som sang.
Uansett, greit at media henger seg på. Noe må gjøres. Synd at vi faktisk spilte en av de 5-6 beste kampene under Perry i går. |
|
| Back to top |
|
 |
iconbit Veteran
|
Posted: 17.05.2014 13:07 Post subject: |
|
|
Forfærdeligt resultat.
Utroligt hvor hurtigt Stabæks træner har fået Adu's potentiale frem. En spiller uden kampform, der kommer til ny klub med nyt spilsystem. Til sammenligning er det mere end 1 år siden at Mikkelsen kom til et velkendt 4-3-3 system i Rosenborg. Vi taler om to spillere, der var på nogenlunde nivå, da de spillede sammen i FCN. |
|
| Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.05.2014 20:56 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | | Videre kan nevnes at det ble fremstilt som om "5000 sang perry må" som det sto på twittermeldingen på fotballkveld i går. Tipper det kanskje var 100 - 150 som sang. |
100-150 som sang? I så fall stod rundt 50 av disse helt oppe i venstre hjørne av Øvre Øst sammen med meg, altså 30-40 meter fra sentrum av Kjernen, der det virket for oss som mesteparten av lyden kom fra. 5000 var det neppe/ikke, men et par tusen, gitt at russen i etasjen under lot seg friste til å bidra?
Det er fristende å spørre: var du til stede, eller gjetter du i blinde? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Veteran
|
Posted: 17.05.2014 21:00 Post subject: |
|
|
| Russen hadde gått på det tidspunktet. (... Men joda, to tusen var det nok) |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 17.05.2014 21:21 Post subject: |
|
|
Sto i trappa ved felt nordre. 2000? Jeg må le. Det tilsvarer nesten hele tribunen(øvre) og det var kun de færreste rundt meg som sang. Forholdsvis lavt var det også. Mulig dere som sang med hørte deres egen stemme så godt at man fikk feil inntrykk.
Det virket som UN + FN var brorparten av de som sang. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 17.05.2014 21:27 Post subject: |
|
|
Per joar hesten  |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 17.05.2014 23:41 Post subject: |
|
|
| Flesteparten av russen fra skolen min dro etter 1-3-scoringa, tror mange fra andre skoler også gjorde det. Det var veldig tynt hos russen når kampen var ferdig. |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 18.05.2014 00:29 Post subject: |
|
|
| Thulian wrote: | Lunna 5
Svensson: 4
Strandberg 4
Reggie 5
Dorsin 4
Mikkelsen 2
Jensen 5
Berntsen 2
Gamst 4
Riski 6
Søder 1
Subs:
Helland 3
|
Når det gjelder Søderlund er vel dette den personen som har kommet med den mest fornuftige vurderingen. Greit nok at noen gir han 2 pga god innsats etc, men hans jobb er å score mål... vi kjøpte han for en haug med penger for at han skulle score mål... han tjener fett med penger for at han skal score mål... når han da får flere 100% sjanser som han utrolig nok ikke greier å score på så fatter jeg ikke de som gir han 4-5 poeng på børsen.
Hva om keeperen vår tabber seg ut 2-3 ganger i løpet av kampen på redninger som en 5 åring ville tatt? Ingen ville gitt han 4-5 poeng da?
Hva om forsvarsspillerne gjorde tabber som førte til 2-3 baklengs? Ingen ville gitt de 4-5 poeng da?
Søder prøver og står på greit nok, men han var 100% talentløs fremfor mål i denne kampen og det er faktisk jobben hans å score mål.
Alt over 2 er for meg uforståelig. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 18.05.2014 03:20 Post subject: |
|
|
Angående Søder: Feks. en venstreback i rosenborg vurderes først og fremst etter offensive bidrag. Allikevel vil en back i RBK som gjør en prikkfri defensiv kamp uten å bidra offensivt, få en midt på treet karakter (5-ish). Da føler jeg det blir helt feil å slakte Søder fordi han "er spiss og eneste jobben er å skåre". Han får tydeligvis mange 1ere og 2ere men blir ikke det helt fail all den tid han lykkes med ALT han gjør unntatt 3 veldig klare situasjoner?? Hva skjer den kampen han bommer på like mange megasjanser i tillegg til å tape dueller, bomme pasninger osv?? -1? -2?
Børsen bærer preg av useriøsitet med slike karakterer. La nå være at følelsene skal påvirke en børs/vurdering i så stor grad nå når vi har gått over et døgn etter kampslutt. Spontane "sinnabørser" og utbrudd får være ok. Men i dagen-derpå-analysene bør folk være mer reflekterte. Man kan jo flatisk se kampen i reprise slik at man faktisk har noen solide argumenter i bunn før man kaster seg på det meget omtalte hylekoret.å |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 18.05.2014 15:33 Post subject: |
|
|
Enig med Megafritz. En spiller må bedømmes ut fra alt han gjør i løpet av en kamp, og ikke automatisk få 1 eller 2 om han bommer på tre hundreprosentsjanser. Så kan en sjølsagt være uenig i bedømmelsen av det han gjør ellers i kampen, og likevel ende opp på 2 eller 5.
Angående 'Perry/Hoftun må gå'-ropet: Jeg satt på nedre HENT, og uavhengig av om det var 100 eller 5000 som ropte, så hørtes det _godt_ der jeg satt, og det virket som om hele øvre øst var med.
*Edit: Surret med tribunenavnene. _________________ My meaning is bad, but my grammar is good.
Last edited by kevinpieter on 18.05.2014 16:04; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.05.2014 15:39 Post subject: |
|
|
| Megafritz wrote: | | Han får tydeligvis mange 1ere og 2ere men blir ikke det helt fail all den tid han lykkes med ALT han gjør unntatt 3 veldig klare situasjoner? |
Dette er veldig sant. Han klarte ikke å score på de sjansene han fikk, og det er svakt. Det fjerner ikke det faktum at han kjempet som en helt i alle dueller, og var sammen med Riski villig til å spille framover. Han hadde særlig en stuss/gjennomspill som var bra. Blir feil å gi han så svake karakterer fordi dere ikke liker typen. |
|
| Back to top |
|
 |
|