| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var Banens Beste? |
| A. Lund Hansen |
|
1% |
[ 2 ] |
| J. Svensson |
|
1% |
[ 2 ] |
| S. Strandberg |
|
1% |
[ 2 ] |
| T. Reginiussen |
|
9% |
[ 12 ] |
| M. Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| M. Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| D. Berntsen |
|
1% |
[ 2 ] |
| R. Riski |
|
77% |
[ 100 ] |
| T. Mikkelsen |
|
3% |
[ 5 ] |
| A. Søderlund |
|
1% |
[ 2 ] |
| M. Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 1 ] |
|
| Total Votes : 129 |
|
| Author |
Message |
puckno Veteran
|
Posted: 16.05.2014 22:20 Post subject: |
|
|
En ekstremt rævva førsteomgang gjorde at tilfeldighetene fikk såpass stor betydning i andre omgang. Ligge på 20 meter og håpe på kontringer mot et nyopprykka Stabæk på Lerkendal 16 mai. Konstant 5-6 meter unna ballfører. For en SKAM. Første omgang er den dårligste jeg har sett på Lerkendal noen gang. Å høre Perry bable om en god kamp gjør meg trist. Det er Kotengs troverdighet som står på spill den neste uken. Men Perry reddes vel kanskje av at det er kamp igjen på mandag. Dessverre. Men de taper vel sikkert den også.
Last edited by puckno on 16.05.2014 22:21; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 16.05.2014 22:20 Post subject: |
|
|
| Feigt av spillerne å ikke gå ut av spilleringangen, men å gjemme seg i 2.etg. |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1569 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 16.05.2014 22:29 Post subject: |
|
|
Er redd for at det kan bli stygge tilrop i morgen. Det er ikke alle som tenker seg like godt gjennom. En må ikke bli for stygg mot Perry selv om han styrer klubben rett vest. Likte ikke det jeg hørte i søderintervjuet på adressa.
Supporterne visste jo med en gang hvordan det kom til å gå, jamfør protesten mot at Perry skulle bli ansatt i utgangspunktet. Ledelsen bør få ekstra tyn for dette, ikke la Perry få alt. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 16.05.2014 22:30 Post subject: |
|
|
Lunna - 4 - Redder vel ett skudd, ellers går det meste inn, sjøl om det ikke er enkle skudd som kommer. Kan ikke direkte lastes for målene, men det er ingenting som trekker opp heller.
Svensson - 6 - Frisk som høyreback.
Reginiussen - 6 - Sjef bakerst, et par gode klyv, og herlig scoring.
Strandberg - 5 - Har stort sett kontroll bak, men er kong tversover.
Dorsin - 4 - Noen saftige løp, men ellers gjør han en del feil og har ikke kontroll defensivt.
Mikkelsen - 2 - Totalt usynlig bortsett fra da han bommet på nesten blank kasse, og da han lobbet vekk en kjempemulighet.
Berntsen - 3 - Blir dessverre for mye bremsekloss. Vet ikke alltid hva han skal gjøre med ballen når han får den.
Jensen - 5 - Oppofrende i spillestilen, men det blir med ofringen.
Gamst - 5 - Et par gode dødballer. En katastrofal. Liker at han tar turen hele stadion rundt og takker publikum.
Riski - 6 - Herlig fyr. Får nesten et mancrush når han spurter fra hele Stabæk. Får trekk for dårlige avslutninger. Snuser på 7-eren.
Søderlund - 4 - Gjør faktisk en del bra i det oppbyggende spillet, men er helt krise i avslutningene sine.
Perry - 1 - Er så inderlig lei av Perry-fotball. Sier det jeg sa høsten 2012: Perry må gå!
Stabæk - 7 - Deilig å se et lag som ønsker å spille fotball på Lerkendal. Uansett hva Perry sier så var seieren fortjent. Spilte ut RBK i første omgang. Trekkes for den sedvanlige uthalingen av tida, samt Bolis gestikulering mot Kjernen/russen etter 3-1.
Kjernen - 9 - Synger kampen gjennom, og når de på slutten av kampen drar i gang "Hoftun må gå!" etterfulgt av "Perry må gå!" blir det magisk. Hill hill! _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 16.05.2014 22:36 Post subject: |
|
|
Selv ikke Perry fortjener noe dritt kastet etter seg.
Han tok på seg en jobb han ikke var god nok for, i tospann med en sportslig leder som heller ikke har vist seg oppgaven stor nok.
Det er klubben i sin helhet og måten den har blitt styrt på det siste tiåret som det egentlig skal rettes kritikk mot. Klubben er kjørt i grøfta, og spørsmålet er hvor lenge denne utviklingen får fortsette før skaden er uopprettelig, med en svært dårlig økonomi, en stall som ikke er blant de beste i ligaen, og hvor topp 3 er et naturlig mål å strekke seg etter. I år ser det ut som vi vil være med å slåss om bronsen, men vi kan like gjerne ende litt lenger ned på tabellen.
Klubben bør evalueres fra topp til tå, nye folk må inn i styret, den sportslige ledelsen og i trenerapparatet. Klubben må driftes uten å gå i underskudd eller kalkulere med spillersalg for å få budsjettet til å gå opp, selv om dette betyr at stallen ikke blir den beste i landet og at merkevaren RBK ikke vil være like attraktiv på kort sikt i det som blir en snuoperasjon.
Første bud er nå å erkjenne hvordan situasjonen er. Å ofre kun Perry mens f.eks. Wiggen får fortsette og med Hoftun som sportlig leder til evig tid vil ikke forandre på noe annet enn at klubben får seg en syndebukk som dekker over de egentlige problemene og utfordringene klubben står overfor.
 |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.05.2014 23:12 Post subject: |
|
|
| angvik wrote: | | Vi burde ha vunnet med de gigantiske sjansene vi sløste i dag. |
Javisst. Tre avslutninger pluss en retur i stanga, Søderlund med minst to svært gode muligheter, og et par-tre andre muligheter som var minst like store som den Tore skåra på.
Vi kunne fort putta fire mål i denne kampen, uten at det hadde gitt et feil bilde.
Da hadde vi vært adskillig muntrere til sinns og kunne levd en stund til med at samspillet mangler. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 16.05.2014 23:15 Post subject: |
|
|
| Noterer meg at det er Mike som er nærmest begge gangene Stabæk kommer alene gjennom. Fyren er en fighter av en annen verden. |
|
| Back to top |
|
 |
EGA Veteran
|
Posted: 16.05.2014 23:23 Post subject: |
|
|
Byttene kommer altfor seint. Som vanlig.
Ved 50-60 minutter spilt hadde vi full kontroll, likevel ville jeg byttet inn Helland og Chibbe. Da kunne de satt sitt preg på kampen og vi hadde pungtert kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Rutinert
|
Posted: 16.05.2014 23:25 Post subject: |
|
|
Noen som har bilder av bannerne som hang igjen på ØØ etter kamp?
Eller noen av dagens tifo? |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.05.2014 23:26 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Da hadde vi vært adskillig muntrere til sinns og kunne levd en stund til med at samspillet mangler. |
Hvem er egentlig "vi" her? Har du inntrykk av at mange her inne er fornøyd så lenge vi vinner uten at spillet blir noe bedre? _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 16.05.2014 23:28 Post subject: |
|
|
| ola. wrote: | | Søderlund redder Perry i dag, altså. I alle fall i media. |
Deprimert og tom her jeg sitter. Men, synes det er bra av Søderlund å vise litt støtte. Han peker på noe vesentlig, det er de som er utpå der. Og idag brennes det ekstremt mange sjanser. Synes det er flere av spillerne som må se seg i speilet og spørre om de gav alt. I 1 omg gjorde de ikke det. |
|
| Back to top |
|
 |
Snøbannannummerfem Senior
|
Posted: 16.05.2014 23:30 Post subject: |
|
|
| Flaut. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 16.05.2014 23:33 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | Iinntrykk av at mange her inne er fornøyd så lenge vi vinner uten at spillet blir noe bedre? |
Jeg kan garantere at svært mange ville vært adskillig mindre misfornøyd dersom vi hadde skåret fire mål og vunnet.
Det innebærer ikke at vi er fornøyde, bare mindre misfornøyde. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 16.05.2014 23:34 Post subject: |
|
|
@ haavarl/Katalysator
For å understreke - jeg er ikke en av de som er fornøyd så lenge en vinner. Jeg er fornøyd så lenge vi vinner på riktig måte. Det har vel vi ikke gjort en eneste gang under Perry. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 16.05.2014 23:42 Post subject: |
|
|
| Jeg tar en Rosenborg-pause. Kanskje vi sees igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 16.05.2014 23:47 Post subject: |
|
|
Børs:
Pari i dag hadde vært tomålsseier.
Lunna - 4 - ingen god kamp, men heller ingen tabber.
Svensson - 5 - OK med framover
Reginiussen - 3 - scorer på noe som ikke engang er en målsjanse. Får trekk for den provoserende tennisøkten med ALH. Løper rart. Merker skaden i hælen enda?
Strandberg - 4 - noe bra, noe dårlig
Dorsin - 4 - Noen saftige løp, men ellers gjør han en del feil og har ikke kontroll defensivt.
Mikkelsen - 3 - sover for ofte når det er mulig å stikke på løp.
Berntsen - 3 - Ikke godt nok for tillit i neste kamp.
Jensen - 4 - for dårlige ballmottak gjør at spillet tar for lang tid.
Gamst - 3 - slår gode dødballer innimellom i dag og får en assist på det.
Riski - 5 - friske løp som er mulig å slå pasninger på.
Søderlund - 2 - direkte skyld i det dårlige resultatet i dag.
Ingen innbyttere fikk nok tid til å få poeng. Ingen av de imponerte heller. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
henningb Rutinert

|
Posted: 16.05.2014 23:47 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 16.05.2014 23:49 Post subject: |
|
|
Forøvrig viser Stabæks førstemål i dag hvorfor man alltid skal ha igjen kjappe spillere på topp ved dødball imot.
Det gjør Per Joar Hansens RBK ALDRI! _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 16.05.2014 23:50 Post subject: |
|
|
haavarl: Da synes jeg du skal skrive "mange" eller "noen". Jeg synes det er litt uredelig å bruke formuleringen "vi" for å skape kunstig støtte til ditt synspunkt. Jeg og svært mange andre her inne er i hvert fall ikke en del av "vi". _________________ "A talented youngster from Slovakia or Norway, once doomed to slog out his career in Košice or Trondheim with occasional appearances on his national team, could now hope to play in the big leagues." - Tony Judt, Postwar |
|
| Back to top |
|
 |
SeG Veteran
|
Posted: 16.05.2014 23:53 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | haavarl: Da synes jeg du skal skrive "mange" eller "noen". Jeg synes det er litt uredelig å bruke formuleringen "vi" for å skape kunstig støtte til ditt synspunkt. Jeg og svært mange andre her inne er i hvert fall ikke en del av "vi". |
Jeg for min del er ikke helt enig i hvordan han beskrev situasjonene heller men jeg forsto da hva han ville frem til.. _________________ I have as much authority as the Pope. I just don’t have as many people who believe it.
- George Carlin -
Formerly known as STRANDerGUD |
|
| Back to top |
|
 |
HOFFA Veteran
|
Posted: 16.05.2014 23:53 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | haavarl: Da synes jeg du skal skrive "mange" eller "noen". Jeg synes det er litt uredelig å bruke formuleringen "vi" for å skape kunstig støtte til ditt synspunkt. Jeg og svært mange andre her inne er i hvert fall ikke en del av "vi". |
Hvem "svært mange andre" snakker du om? Om du skal være mer presis så du ikke skaper kunstig støtte til ditt synpunkt.. _________________ D e itjnå som kjæm tå sæ sjøl |
|
| Back to top |
|
 |
Elg Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 17.05.2014 00:03 Post subject: |
|
|
Dette er vel en av de kampene der de ulike meningene om Per Hansen og Rosenborg anno 2014 bør konvergere: Perry-fansen kan hevde at spillet var greit, men resultatet dårlig, mens lynsjemobben kan si at resultatet var elendig, men spillet mindre elendig.
First things first: Rosenborg fortjente selvfølgelig ikke å tape denne kampen. I sin 4-4-2-formasjon lyktes de oftere enn noen gang tidligere denne sesongen med å spille fri spesielt Dorsin - det så nesten planlagt ut av og til - og de har 4-5 stangskudd og et par-tre store sjanser i tillegg til et merkelig dødballmål. Stabæk, på sin side, lykkes med å utnytte det ikke-eksisterende bakrommet to ganger, pluss en vanvittig volley, og egentlig ikke noe særlig mer.
Samtidig blir det veldig åpenbart at RBK faktisk er nødt til å overloade motstanderne med 7 spillere på løp framover for å skape ubalanse og ettertrykk, og når det ikke lykkes er det autostrada bakover for kontringslag. Mangelen på struktur og plan skinner igjennom: laget trenger 7 spillere på feil side for å angripe godt (gjenvinne), og 7 spillere på rett side for å forsvare seg godt, og har ikke fart og forflytningsevne til å gjøre begge deler. Det er mulig det var Søderlunds sjansesløseri som tapte denne kampen for oss, men vi slapp også inn tre mål, mot et nyopprykket lag uten penger, på hjemmebane for fulle tribuner 16. mai. Laget er ikke godt, det er ikke samspilt, og klarer ikke underholde uten å ta konstant uakseptabel risiko. Prosjektet, slik det står nå, er dødt, et lappverk av vinglete trenermeninger og spillerinnspill, et 4-4-2-lag framstilt av spillere som ble hentet for å være 4-3-3-spillere. Et dødballag som prøver å være noe mer.
Det var deilig å høre Kjernen sette skapet på plass, og spesielt bra at de gikk på Hoftun først.
Til slutt: dersom vi kan kjøpe Enoch Adu fra rettighetshaveren på et tidspunkt, så skal vi gjøre det. Klassespiller som er minst ett hakk for god for ligaen.
Børs:
Lund Hansen 5 - Lite å gjøre med målene, forsøker å være konstruktiv ellers.
Svensson 6 - God kamp på backen selv mot en langt raskere motspiller, og villig offensivt.
Strandberg 5 - Grei nok dag på jobben, og vinner flere løpsdueller enn han taper.
Reginiussen 6 - Som Strandberg defensivt, men putter som vanlig på dødball i tillegg.
Dorsin 5 - Et aktivum offensivt, en låvedør defensivt.
Mikkelsen 4 - Ser ut som selvtilliten er i ferd med å komme litt. Vanvittig bom etter 1 minutt: hvorfor ikke rett fram!?
Jensen 6 - Som vanlig selveste limet på midtbanen, og er 'vår drittsekk' når det trengs. Truer målet ved flere anledninger. Nok en god kamp.
Berntsen 4 - Blir konstant for omstendelig offensivt, og for langt unna mann defensivt. Var ikke han først og fremst indreløper i 4-3-3? Hva er han nå?
Gamst 4 - Blir mye småfikst i banespillet, og mange ballmist, selv om relasjonen med Dorsin er god. Gjennomgående dårlige dødballer, hvorav en gav assist. Assist også på 0-1 med en latterlig egoistisk involvering.
Riski 6 - Viser mye av hva han kan, rask og aggressiv, med stort arbeidsområde. Skal score. Åpenbart bedre sentralt enn som kant, som han visstnok ble kjøpt inn som.
Søderlund 5 - Egentlig en bra kamp av midtspissen, som ser vesentlig lettere ut i steget nå enn tidligere, men han viser også at han ikke egentlig er noen naturlig goalgetter.
Helland - Kommer inn og mislykkes med omtrent absolutt alt på alle plassene han ble flyttet rundt på.
Bille - Totalt usynlig.
Chibuike - Vår nyslåtte 3-5-2-spesialist lyktes heller ikke nå i en uklar rolle i en uprøvd katastrofeformasjon. Mistet ballen hver gang.
Perry 1 - Skal neppe ha ros for det som går bra, siden endringene tydeligvis kommer fra andre. Gjør noen katastrofale strukturendringer som dreper alt av initiativ fra hjemmelaget, og viser vel at han fortsatt tror han vet best. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 17.05.2014 00:37 Post subject: |
|
|
| Hva Rosenborg fortjente og ikke fortjente... Når man presterer en av de dårligste omgangene på flere tiår i første, helt forferdelig skammelig dårlig faktisk, så blir man samtidig mer sårbar for "uflaks" (eller mangel på kvalitet som mange vil kalle det) og tilfeldigheter siste 45. På intervjuene høres det ut som om både Perry, Hoftun og Koteng har "glemt" denne omgangen. Stabæk eide spillet så brutalt i første at Bradley kommenterte bekymring for kontringer i mot i pausen... Når hørte man det sist på Lerkendal? Attpåtil av et nyopprykket lag på 16 mai? Dette var natta og den definitive lysbryteren for prosjekt Perry, uansett hva Koteng og co måtte finne på å late som de neste ukene. Dette er nå prosjekt Komiske Ali frem til en annen midlertidig løsning kommer på plass. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.05.2014 00:46 Post subject: |
|
|
| Cyrilp wrote: | Regner med denne er å finne på kontorene til Hansen og Hoftun...
 |
Neppe. Hansen må ha en mer moderne. Denne er litt 90-talls. Montér på en iPad/nettbrett så han kan få se serien "Fremtidens fotball: Spennende innkast", så er den solgt inn.
På den til Hoftuns kontor må du montere på koppholder og støttehjul. Solgt. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|