English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lago og Eguren forlater RBK
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Baadshah/Tab
Veteran

PostPosted: 23.05.2006 13:03    Post subject: Reply with quote

LitjEggen har nok rett hvis vi ser totalt sett men det er ufattelig åssen RBK tar vare på Non-EU spillerne sine.

Det er vel nok å nevnet Russel, Lago, Eguren, Boateng, og MacBeth Sibaya! De eneste man kan si er godt tatt imot er Essediri og Kone, så får vi se om de imponere!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 23.05.2006 13:07    Post subject: Reply with quote

Ingen billig "moro", nei. Alle parter er tapere i denne saken.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Harald
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2006 13:40    Post subject: Reply with quote

Som forventet, endnu nogle millioner ud af vinduet. Peronalepleje og planlægning på højt plan Sad

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
trondh
Veteran

PostPosted: 23.05.2006 13:56    Post subject: Reply with quote

Baadshah/Tab wrote:
Det er vel nok å nevnet Russel, Lago, Eguren, Boateng, og MacBeth Sibaya! De eneste man kan si er godt tatt imot er Essediri og Kone, så får vi se om de imponere!

Her er jeg veldig uenig.
Først Russel har slitt veldig mye med skader. Han aspirerer mest til høyrebacken. En kan si mye om Basma, men så voldsomt mye skadet er han ikke. Å si at Russel er dårlig mottatt er å si at Koppinen er det også.
Lago og Eguren fikk jo en voldsomt bra mottagelse av Perry, med fast plass hele veien. Samme med Sibaya, som trivdes godt med Eggen.
For disse tre kom det et trenerbytte, der den nye treneren ikke var så begeistret for kvalitetene. Og med dagens nyhet fikk alle disse tre forlate klubben uten at klubben la noen hindringer i veien. Det er vel neppe å behandle dem dårlig når de blir veid og funnet for lette.
Essediri og Kone synes jeg det er altfor tidlig å si noe om. Essediri er jo en "spesiell" sak, i og med at han har spilt i Norge i flere år. Kone har vel heller ikke fått så mange sjanser etter at det ble alvor, litt pga. skader men likevel.

Feilen RBK gjør er jo at de henter for dårlige spillere. Tar en de som det handler om her, Lago og Eguren, så har de etter min mening OK kvaliteter, ikke mer. De ville kjempet om en plass på laget, men de hever ikke 1.-elleveren i vesentlig grad. Samme mener jeg egentlig om Kone. Han er OK å ha i stallen, men han virker ikke å heve laget betraktelig. Da synes jeg heller RBK skulle hentet opp en juniorspiller og gitt han et kvarter her og en halvtime der.

Men at det er mer dårlig gjort overfor en spiller å hente han hit fra Uruguay for å slite benken, enn å ikke gi et stortalent på RBK 2 el 3 sjansen er jeg veldig uenig i. Og det blir også et helt feil signal overfor lokale (og andre norske) spillere om utlendinger skal prioriteres inn for å "få sine sjanser" selv om treneren mener de ikke er gode nok.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2006 15:29    Post subject: Reply with quote

Helt enig i det du sier, trondh!

Men jeg ville nå gjerne uansett hatt tilbake Lago. Midtstopperene vi har er ikke gode nok nå, selv om Kvarme gjør en del bra, og de blir heller ikke bedre med åra. Skulle likt å sett et forsvar med Russell-Lago-Koppinen-Dorsin, selv om det da blir ei rekke uten normenn.

Uansett, utrolig dårlig håndtert hele saken. En skam for en klubb som skal være såpass seriøs som Rosenborg Ball Klub.
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 23.05.2006 15:32    Post subject: Reply with quote

vil heller ha Kvarme enn Koppinen i den rekka, men jeg er enig at Lago definitivt bør gis en ny sjanse.

Eneste som kan rettferdiggjøre at Høgmo ikke henter han tilbake er en ANNEN EØS-spiller som er mye bedre som allerede er "klar"

La oss håpe det er tilfellet..
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 23.05.2006 15:36    Post subject: Reply with quote

Vi kan ikke tvinge Lago. Ville han ikke slå følge med Eguren, da?
Back to top
trondh
Veteran

PostPosted: 23.05.2006 16:39    Post subject: Reply with quote

Han hadde vel klart seg alene her, hadde vel familie som kom etter også. Men sannsynligheten er vel at Høgmo tilbød benken og da var det lett å slå følge med Eguren. Og da er vel sjansen liten for at han skal komme tilbake liten, da stallen forøvrig er den samme som da de dro...
Kunne gjerne tenkt meg Lago i stedet for Riseth jeg også, men usikker på om jeg synes han henviser Kvarme el. Koppinen til benken. Og da kan vi like gjerne finne en 18-20 årig trønder evt. reservetrønder.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 23.05.2006 16:41    Post subject: Reply with quote

Tror det er bare å glemme intregrering av utlendinger i RBK.. Det går jo ganske bra med islandske,svenske og finske spillere, men tør de prøve en danske, eller blir det for vanskelig for RBK ?
Roamer
Veteran

PostPosted: 25.05.2006 10:35    Post subject: Reply with quote

TomH;
Quote:
Roamer,
du vil finne en ung, ballsikker og kjapp midtstopper i TReginiussen (TIL).

En midtstopper som Lago vil la seg kunne erstatte og hva skal vi med Eguren når vi har Solli?? Ikke det at Solli er noe voldsomt god for oss, men det vil jeg heller ikke påstå at Eguren var.

En ung, ballsikker og kjapp midtstopper vil la seg erstatte? Vi hadde Lago i kun noen måneder, og jeg har ikke sett noen komme inn som erstatter enda... Jeg vil først og fremst ha inn noen som kan ta over for Riseth - mannen kan ikke slå pasninger, har ikke noe vesentlig fart lenger og er ihvertfall ikke ung. Kvarme varer vel bare en sesong til ha også.

Solli må ut, og du har rett i at Eguren bare glimtvis spilte bra for Rosenborg. Det var uansett tydelig at ballsikkerheten var høyere hos Eguren. For ikke å glemme den vesentlige forskjellen; Solli har fått massevis av tid og tillit til å etablere seg, Eguren, som er like gammel ca., fikk kun noen kamper før han ble satt helt ut av laget.

Uansett, denne diskusjonen er kun akademisk nå, siden de to ikke vender sine gode fotballbein til Trondheim igjen. Bra for dem, om ikke annet...
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 25.05.2006 10:55    Post subject: Reply with quote

Quote:
Bra for dem, om ikke annet...

Ja, de kan spille 3 år i hjemlige trakter med norsk profflønn...
Forumsjef

PostPosted: 25.05.2006 11:10    Post subject: Reply with quote

Ikke hvis dem melder overgang
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 27.05.2006 19:54    Post subject: Reply with quote

Og om to år ser vi denne overskriften: "Eks. RBK-spillere klare for Real Madrid". Hadde ikke det vært typisk?
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 28.05.2006 11:53    Post subject: Reply with quote

Hvis vi noen gang skulle se den overskriften vil jeg tro det måtte dreid seg om Hyka.
torerik
Veteran

PostPosted: 28.05.2006 15:14    Post subject: Reply with quote

Men Hyka var vel aldri RBK-spiller? Wink
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 28.05.2006 22:03    Post subject: Reply with quote

For tabloidene så var han RBK-spiller nok.
batigol
Veteran

PostPosted: 27.06.2006 09:53    Post subject: Reply with quote

Er det noen som vet hva som skjer med Lago og Eguren når leietiden utløper nå i sommer? 2mas vet du noe mer, blir de solgt tilbake?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.06.2006 09:57    Post subject: Reply with quote

Du kom meg i forkjøpet. Skal undersøke saken i dag. Tipper de blir solgt til klubbene de er utleid til, om det er det du mener med "tilbake". (For Eguren er dette identisk med klubben han kom fra.)
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 27.06.2006 09:59    Post subject: Reply with quote

Takk 2mas, da venter vi på en tilbakemelding senere!
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 29.06.2006 22:47    Post subject: Reply with quote

Jeg har fulgt litt med på Lago og Eguren gjennom sør-amerikanske medier siden de ble lånt ut til sine nye klubber og det jeg vet er at begge guttene har levert gode kamper ut ifra rapportene og det som er skrevet i mediene. Høgmo uttalte tidligere i Mai at de mest sannsynligvis ble solgt tilbake men det skulle tas en ny vurdering i sommer med tanke på stallen til RBK, derfor er jeg litt forundret over Høgmo`s tanker. Jeg vet at det er ulike meninger om denne saken i RBK. Lurer på om Lago og Eguren blir vurdert på nytt og om de i det hele tatt er blitt undersøkt noe om utviklingen de har hatt i Uruguay. RBK har tross alt brukt en god del kroner på gutta og da er det vel naturlig å følge med på dem selv om de ikke spiller i RBK akkurat for tiden. Syntes hele denne saken er suspect og jeg vet flere i RBL miljøet er sjokkert over behandlingen de har fått av Høgmo. Leiekontrakten går ut 30.06.06, altså imorgen.....tiden vil vise hva som skjer videre i denne saken!!! RBK trenger ihvertfall midtstopper og midtbanespillere!!!

PS! Sebastián Eguren og Alejandro Lago er fortsatt formelt Rosenborg-spillere, men permanente overganger er like rundt hjørnet. De blir sannsynligvis solgt til klubbene de er leid ut til, det vil si henholdsvis Montevideo Wanderers og Bella Vista.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 30.06.2006 07:31    Post subject: Reply with quote

IFK interessert i Lago:
http://www.vg.no/pub/vgar...tid=121553

Koppinen er skada igjen og Lago er en habil spiller. Såfremt man ikke er HELT sikker på at man får tak i en klassestopper i løpet av kort tid, så bør man hente Lago tilbake til Lerkendal.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 30.06.2006 07:40    Post subject: Reply with quote

Lago er på vei til IFK, samtidig er Koppinen skadet igjen i minst 1 mnd. Dette er håpløst da Lago er mer en god nok og vi har så store problemer i den bakre firer. Få Lago tilbake til RBK igjen før det blir helt krise der bak!

Les mer: http://fotball.adressa.no...e59525.ece
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 30.06.2006 08:22    Post subject: Reply with quote

2mas kan ikke du undersøke litt med Høgmo/Tørum hva de tenker om situasjonen med en skadet Koppinen samt at Lago er på vei til IFK og hvorfor RBK ikke har bruk for Lago? For oss supportere høres dette helt merkelig ut at vi skal leie ut en dyktig spiller som vi i utgangspunktet trenger mer enn nok selv!!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.06.2006 09:04    Post subject: Reply with quote

Høgmo mente han ikke var god nok i vinter, og jeg tror ikke han har skiftet mening. Uansett tror jeg RBK er mest interessert i å selge begge spillerne - ikke leie dem ut enda en gang.
Back to top
batigol
Veteran

PostPosted: 30.06.2006 09:18    Post subject: Reply with quote

Ok 2mas! Jeg skjønner bare ikke Høgmo når han sier at vi trenger midtstopper og situasjonen er prekær. Det kan jo tenkes at Lago har fått mer selvtillit i spillet sitt gjennom spill i Bella Vista, det kunne jo vært en fin måte å teste dette ut ved å bruke han i en av treningskampene i sommer!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 17, 18, 19, 20  Next
Page 18 of 20

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb