English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Verner Rønning
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 38, 39, 40  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2006 12:24    Post subject: Reply with quote

Nok en uttalelse med kraft bak:

– Egentlig er det rart at han kom hit. Per Verner kunne vært i en eliteserieklubb allerede - og spilt, sa KIL-trener Skogheim til Trønder-Avisa før seriestart.

Stoler mer på Skogheim og de mange andre som har uttalt seg i denne saken, Maradona. Razz
Back to top
View user's profile Send private message
Brakka
Rutinert

PostPosted: 27.05.2006 12:28    Post subject: Reply with quote

Later ikke til at Skogheim gjør alt som står i hans makt for å beholde Rønning i klubben, mtp alle disse uttalelsene hans.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2006 12:31    Post subject: Reply with quote

Denne uttalelsen kom før han hadde spilt en kamp for Kongsvinger.
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 27.05.2006 12:41    Post subject: Reply with quote

Det er jo det samme om den kom før seriestart eller ikke. Han har uansett hatt et par samme vinklede kommentarer i Østlendingen og Glåmdalen etter kamper.

Forøvrig: En viktig faktor for at Rønning valgte KIL, var at faren er bosatt på Sander. Idea
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.05.2006 12:43    Post subject: Reply with quote

Poenget mitt, er at man etter all sannsynlighet ikke driver med propaganda om salg av en nyinnkjøpt spiller som ikke har debutert.
Back to top
Brakka
Rutinert

PostPosted: 27.05.2006 12:48    Post subject: Reply with quote

Ok, tok poenget. Skulle bare også påpeke at Skogheim har hatt lignende uttaleser i lokalavisene under sesongen.

Last edited by Brakka on 27.05.2006 12:50; edited 1 time in total
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 18:28    Post subject: Reply with quote

Kongsvinger får jo mye penger til å kjøpe andre spillere, som vil heve laget mer en hva Per Verner Rønning gjør som enkelt spiller... Jeg velger å tolke Skogheim's utspill som salgs-propaganda... Men jeg er åpen for at Per Verner Rønning kan ha utvilket seg i løpet at vinteren i Kongsvinger.. Jeg synes at Vegard Voll (Hønefoss, far til Vegard er Sturla Voll, ass trener til Aalesund) var bedre enn Rønning på fjorårets Levanger FK lag...
petko
Rutinert

PostPosted: 27.05.2006 19:09    Post subject: Reply with quote

Jeg bor like ved Kongsvinger, og går på skole der, dermed har jeg sett KIL mye både denne og de foregående sesongene. Etter at Jakko Nyberg forlot Kongsvinger til fordel for Bryne, var jeg sikker på at KIL kom til å rykke ned i år. Det kan de vel egentlig fortsatt gjøre, men fortsetter de å spille slik som nå så tviler jeg på det. Poenget mitt er at ingen i KIL på noen måte savner deres viktigste forsvarsspiller de tre siste sesongene. Og grunnen til det er enkel, og heter Per Verner Rønning.

Rønning har vært blant banens beste spiller i omtrent hver eneste kamp som jeg har sett, og er hovedgrunnen til at Kongsvinger ligger så høyt på tabellen som de gjør. Han vinner alt i lufta, er flink til å bryte foran og er flink til å sette i gang angrep bakfra. Sånn sett minner han litt om Hoftun. Venstreslegga hans er også meget bra.

De som tror at Skoghem skryter av Rønning for å eventuelt tjene mer ved et salg må tro om igjen. Skogheim ønsker nok å beholde sin viktigste spiller, men kommer det et bud mellom 3-4mill så må nok KIL si ja. Og det ene og alene på grunn av dårlig økonomi. KIL har nemlig fått disp til å kunne bruke Gjemselund som hjemmearean, og de må nok modernisere stadionen for å ikke bli nedgradert i fremtiden. Dermed vil nok mesteparten av penga ved mulige spillersalg gå til det, og ikke spillerkjøp. KILs budsjett i 2006 er på knappe 7millioner, og det setter vel ting litt i perspektiv.

Rønning er definitivt god nok for tippeligaen slik jeg ser det, og jeg kommer til å bli meget overrassket om han spiller på KIL til neste år. Men om han er god nok for Rosenborg er en annen diskusjon. Etter min mening har han de kavlitetene som trengs, og ikke minst de kvalitetene som RBK mangler, men det hadde nok vært greit å sett ham en sesong i tippeligaen først. Hva med et kjøp og så utleie til FFK eller AAFK(som jeg regner med rykker opp)??
Det som er sikker er at det hadde vært fryktelig synd hvis en så god trønder havnet hos en konkurrent.
LitjEggen
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 19:42    Post subject: Reply with quote

Uten fart så hadde han ikke fått spilletid i Aafk....
Rutinert

PostPosted: 27.05.2006 20:51    Post subject: Reply with quote

Og hvem har sagt at han ikke har fart? Jeg har slettes ikke lagt merke til at han sliter med farten, i hvertfall ikke i de kampene som jeg har sett ham i.

Jeg føler meg ganske sikker på at Rønning hadde fått plass i AAFK, slik han spiller for KIL.

Last edited by petko on 27.05.2006 20:55; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 20:53    Post subject: Reply with quote

Jeg mener at midtstoppere bør ha god fart, en 7 av 10 er et must, d mener jeg Basma,Kvarme og Riseth har 8.. Koppinen,Stensås og Dorsin har 7.. Men hvis noen husker Tor Trondsen mot Anelka, så husker dere hvor viktig fart er i internasjonal fotball, og Rosenborg ønsker jo å være med der, med europacup m.m...
Jon Irenicus
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 21:04    Post subject: Reply with quote

Hoftun var vel da en fem. Dugde likevel vil nå jeg si.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
TomH
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 21:08    Post subject: Reply with quote

Vi er helt enige, Maradona!

Fart er meget viktig og jeg mener å huske at den forsvarsfireren til Brady (Arsenals) mot slutten av sin levetid fikk meget sterk kritikk for manglende fart. Deler av Arsenlas forsvarsledd ble ledd av i cupfinalen mot Liverpool, da Owen kom i noen løpsdueller og avgjorde finalen på det...

I dag ER hurtighet viktig. Vi finner få trege spisser på topplagene i Europa og ditto få trege forsvarsspillere på topplagene i Europa. Det er ikke uten grunn.
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 21:14    Post subject: Reply with quote

Hvis du har lest mitt tildigere innlegg, så mener jeg at manglende fart bør kompenseres med en ekstrem evne til å lese spillet.. Norge har hatt 2 spillere de siste 15 årene, som hadde den evnen, det er Kjetil Rekdal og Erik Hoftun, begge leste spillet enormt godt... Er tilbøylig til å gi Hoftun 6
Brady
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 21:56    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

Fart er meget viktig og jeg mener å huske at den forsvarsfireren til Brady (Arsenals) mot slutten av sin levetid fikk meget sterk kritikk for manglende fart. Deler av Arsenlas forsvarsledd ble ledd av i cupfinalen mot Liverpool, da Owen kom i noen løpsdueller og avgjorde finalen på det...

I den cupfinalen var det nok bare Dixon og Adams som var igjen av den legendariske forsvarsfirer'n, TomH. Og begge var over-the-hill.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.05.2006 22:25    Post subject: Reply with quote

Candyman wrote:
Hva med mitt forslag da?

Stortap Sad

Ditt forslag er helt korrekt iht. Innheredds-dialekten. Men iht. skriftspråkene er det nok korrekt med I, siden Levanger er en av Nord-Trøndelags seks byer...
Brady
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 22:28    Post subject: Reply with quote

TomH wrote:

I dag ER hurtighet viktig. Vi finner få trege spisser på topplagene i Europa og ditto få trege forsvarsspillere på topplagene i Europa. Det er ikke uten grunn.

TomH, det var da stor forskjell på farten spillerne imellom på 60-tallet også. En spiller som Bobby Moore var regnet som datidens kanskje beste midtstopper, og han var kanskje den tregeste spilleren ute på banen i de fleste kampene han spilte.

Fart hjelper en forsvarsspiller å gjøre opp for en feil eller en konstrasjonsglipp. Gode forsvarsspillere posisjonerer seg bra og leser spillet godt. Som midtstopper må du hele tiden være klar over posisjonen din i forhold til spissen, i forhold til resten av forsvars-linja og tenke/handle raskt i situasjonene som oppstår. Det er hvor kjapt du gjør avgjørelsene, ikke hvor fort du springer som er viktigst for en forsvarsspiller.

Det er også nok å se på noen av topplagene i Europa for å se at fart ikke er nødvendig for å kunne forsvare deg bra. Barcelona har jo kun Puyol i backkjeden med bra fart. En toppspiller som Marquez er ikke spesielt rask. Hos Milan holder f.eks. Maldini fortsatt topp standard som midtstopper.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 27.05.2006 22:38    Post subject: Reply with quote

Og se på Henning Berg, f. eks. Han stod storstett der ballen og/elelr motstanderen kom, forsdi han visste han ikke kunne løpe han igjen uansett...til det hadde han Ronny Johnsen
Kjetil Rekdal
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 23:02    Post subject: Reply with quote

Det hadde altså passet bra med en rask midtstopper ved siden av Rønning. Rønning går i duell mot Occean mens den raske tar Mifsud/Myklebust.
Back to top
Skammels10
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 23:07    Post subject: Reply with quote

Er Kvarme noe rask?
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 23:12    Post subject: Reply with quote

Marquez er nok like rask som de kjappeste av midtstopperne i Tippeligaen.. Men topic var Rønning, og jeg kan ikke forstå at han er noe bedre enn RBK's egen Steffen Mathisen, jeg tor også at Mathisen hadde hatt godt av en utleie periode til en 1.div eller et middels tippeligalag...

Tror Rønning har godt av å gå graden i 1. div og til RBK via en annen Tippeligaklubb..
I RBK så har det vært noen ok Tippeliga/1.div stoppere som ikke har fått fast plass.. Leif Nordli (gikk fra Namsos til RBK og videre til Ham-Kam) Helge Aune (RBK->Bodø/Glimt), Are Troseth (Stj.Blink->RBK->HamKam->Hønefoss->Fredrikstad) Cristian Steen (RBK->Bodø/Glimt->Aalesund->Tromsø) Tor Trondsen (Nardo->Moss->RBK-> Fredrikstad) John Olav Hjelde (Vuku->RBK->Nottingham F. ->Manfield)

Jeg tror at Rønning ville ha blitt et 5/6 valg,kanskje endt som 7/8 valg , bak Kvarme,Riseth,Koppinen,Basma.. Han ville sikkert ikke spillt noe dårligere enn Frode Johnsen,og muligens spillt i stedet for Tettey, selv om hans stjerne hos trenerteamet er stigende og kanskje stilt litt sterke enn Mathisen p.g.a 1. div erfaring..

Men å bruke 4-5 millioner på et 5/6 valg....
Skammels10
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 23:19    Post subject: Reply with quote

Hvordan vet du at han blir et 5/6 valg?

Rosenborg har så utrolig mer peiling enn alle oss her på forumet.
Back to top
Maradona
Veteran

PostPosted: 27.05.2006 23:41    Post subject: Reply with quote

Da hadde de kjøpt han i fjor...

Men hvis du leser så skriver jeg tror at han blir et 5/6 valg, i verste fall et 7/8 valg..

[/i]
ballaballaballa
Veteran

PostPosted: 28.05.2006 01:03    Post subject: Reply with quote

Maradona wrote:
Da hadde de kjøpt han i fjor...

Men hvis du leser så skriver jeg tror at han blir et 5/6 valg, i verste fall et 7/8 valg..

[/i]

En spiller kan utvikle seg voldsomt på ett år, så det er ingen "regel" som sier at han ikke kan gå inn som ett 2/3. valg til høsten/neste år, selv om de ikke signet han ifjor. Se bare på Dorsins utvikling hans første år i klubben.

Kanskje de ville se han på ett høyere nivå før de bestemte seg? Og når han nå har vist at han fungerer veldig bra i 1. divisjon så skal han nok få noen kamper for RBK også.

Og som Stahá sa, så har nok RBK mange ganger mer kontroll på denne spilleren og hans ferdigheter enn vi her inne har.
Back to top
HoldBrillan
Veteran

PostPosted: 28.05.2006 01:11    Post subject: Reply with quote

Tror neppe noen av dere her på forumet har sett denne karen spille, allikvell blir alle gale og roper ''kjøp,kjøp,kjøp han nå!!!'' . Ro ned litt, la RBK få tid til å vurdere og følge opp spilleren videre før vi får et evt. kjøp.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4 ... 38, 39, 40  Next
Page 3 of 40

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb