English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Sandnes Ulf - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Sandnes Ulf?
Alexander Lund Hansen
2%
 2%  [ 3 ]
Jonas Svensson
10%
 10%  [ 14 ]
Stefan Strandberg
2%
 2%  [ 4 ]
Tore Reginussen
9%
 9%  [ 13 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Daniel Berntsen
0%
 0%  [ 1 ]
Tobias Mikkelsen
5%
 5%  [ 7 ]
Morten Gamst Pedersen
0%
 0%  [ 0 ]
Riku Riski
57%
 57%  [ 77 ]
Alexander Søderlund
5%
 5%  [ 8 ]
Pål André Helland
2%
 2%  [ 4 ]
Nicki Bille
1%
 1%  [ 2 ]
Total Votes : 134

Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 12.05.2014 23:14    Post subject: Reply with quote

gisp! wrote:
Ellers:
larsarus wrote:
PJH fikk instruksene av JJ da de møttes i døra. "Mjjaaaaa, vi får se då, om du får Rosenborg at spela roligt och anfallsvilligt fotball då..."
Idea
Men de to hadde kanskje ulik forståelse av begrepet anfall?

eeehhh... var vel heller ordet roligt de hadde forskjellig forståelse av !!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 12.05.2014 23:24    Post subject: Reply with quote

Det kan du også gjerne tro om du vil. Nesten like morsomt det også. Smile Tenkte på å gi supporterne anfall =>Skape anfall.
WT62
Veteran

PostPosted: 12.05.2014 23:25    Post subject: Reply with quote

Etter match intervju av JH "Var solid i kontringsspillet i 2. omgang"....
Var han på kampen elle satt han i garderoben og så på Bayern M- Real Madrid i opptak... ?

"Følger stort sett kampplan".... Fyren vil jo spille slik som dette, lista legges så lavt at snart havner den i en åpen kabelgrøft.
Back to top
Hentesveis
Veteran

PostPosted: 12.05.2014 23:26    Post subject: Reply with quote

Fra Adressa:

Quote:
- Jeg synes vi gjorde en veldig god fotballkamp. Vi fikk en bra start på kampen og kontrollerte vel i hele i 1. omgang uten å skape noe. I 2. omgang var vi veldig gode. Vi slapp ikke til en målsjanse og vi hadde tilbud på både nummer tre og fire. Vi framsto som et solid lag i dag og gjennomførte en veldig god kamp, sier RBK-trener Per Joar Hansen etter kampslutt.
Back to top
kristobal
Legende

PostPosted: 12.05.2014 23:32    Post subject: Reply with quote

Høyden på lista kan alltids diskuteres. Jeg hadde foretrukket den et sted midt mellom Perry-høyden og RBKWeb-høyden.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
gisp!
Legende

PostPosted: 12.05.2014 23:40    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Fra Adressa:

Quote:
- Jeg synes vi gjorde en veldig god fotballkamp. Vi fikk en bra start på kampen og kontrollerte vel i hele i 1. omgang uten å skape noe. I 2. omgang var vi veldig gode. Vi slapp ikke til en målsjanse og vi hadde tilbud på både nummer tre og fire. Vi framsto som et solid lag i dag og gjennomførte en veldig god kamp, sier RBK-trener Per Joar Hansen etter kampslutt.

Dekodet: "Dette er god moderne fotball. Vi var heldige ved at keeperen deres, som nylig er tilbake fra en skade og var usikker helt inn mot kampen, rotet inn den ballen etter et drøyt halvt minutt. Vi skapte ingenting i resten av omgangen og det var godt nok, fordi Sandnes Ulf heller ikke skapte noe. Sandnes Ulf var veldig mye dårligere enn oss og i mitt hode betyr det at vi var veldig gode."

Sandnes Ulf er forøvrig fortsatt et av de desidert minst sjanseskapende lagene i Tippeligaen.
På utnyttelse av sjanser er de nummer 14 av 16 på VGs oversikt.

Sandnes Ulf er jo blitt årelatet for offensive krefter gjennom flere sesonger nå.
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 12.05.2014 23:42    Post subject: Reply with quote

eporkg wrote:
Klarer
ikke forstå at så mange synes Chibuike var god den lille tiden han fikk
spille. Synes han mister ballen lett, er treg, og generelt senker tempo
i angrepsspillet vårt. At han fikk til noe som helst var kun fordi Ulf
gikk totalt i oppløsning på slutten.
Personlig synes jeg det er merkelig at han ikke får starte selv om han scoret mot Kolstad.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Megafritz
Veteran

PostPosted: 12.05.2014 23:50    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg må virkelig ha sovet under kampen idag, for jeg har klaget på Søderlund i kamp etter kamp og debattert mot folk som har vært av motsatt oppfatning uten at jeg har forstått en døyt av det, men nå idag valgte jeg nettopp han som banens beste og så presterer jeg å være den eneste med den oppfatningen. Jada. Smile

Nei du har ikke sovet. Dette var muligens den beste kampen Søder har spilt i Rosenborg-trøye, og iallefall soleklart årsbeste. Vant ekstremt mange dueller, god til å ta ned ballen og hadde få feilpasninger. Litt trefot iblant ja, men det får så være. God der han skal være god, og flott avslutning på 1-0. Fikk BB fra meg og, men ble overrasket da jeg så resultatet.
Bruker forresten alltid å stemme før jeg leser kamptråden så jeg slipper å bli påvirket av sterke røster.
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 00:08    Post subject: Reply with quote

kristobal wrote:
Høyden på lista kan alltids diskuteres. Jeg hadde foretrukket den et sted midt mellom Perry-høyden og RBKWeb-høyden.

Den støtter jeg 100%.
Blir litt for mye "håper de taper slik at Perry og Hoftun må gå" etter min smak.
Et par seire til på rappen nå før vi spiller jevnt med Godset og gjerne har noen marginer med oss ville være storfint.
Når det er sagt så er hverken Perry eller Hoftun friskmeldt,men det er de vi har og da må man forsøke å glede seg litt over poeng og tilløp til bedring i spillet.
Ikke nødvendigvis lete etter negative momenter hele tiden.
Jeg velger å tolke de intervjuene jeg har hørt i det siste slik at det snakkes om å bli mere ballbesittende og bedre i banespillet.
Vi har spillere som kan være med på dette.
Full innsats over hele fjøla og offensiv innstilling til spillet fotball vil gi selvtillit etterhvert.
Et lag med selvtillit kan bedre spillemønsteret gradvis.
Jeg var i min dypeste depresjon i RBK-sammenheng etter Moldekampen da oppkjøringen til sesongen samt starten på sesongen,som var triste greier, bare ble bekreftet.
Nå velger jeg å få litt tro på det igjen og det helt uten misbruk av lykkepiller.
Jada, vi møtte bunnlaget,men selv om det gjenntas til det kjedsommelige at vi er Rosenborg og skal kjøre over alle, og at lista legges for lavt, så føler jeg at vi er et lag som slår nedenfra for øyeblikket.
San Siro-bragden osv. betyr ikke en fjert i mai 2014.
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 00:29    Post subject: Reply with quote

Angående børssettere, trenger jeg karakter på Bille fra:

Henning, O-Rex, eporkg, sveininge og v_olden.

PFT! Smile
Moody
Senior

PostPosted: 13.05.2014 00:44    Post subject: Reply with quote

Megafritz wrote:
attach wrote:
Jeg må virkelig ha sovet under kampen idag, for jeg har klaget på Søderlund i kamp etter kamp og debattert mot folk som har vært av motsatt oppfatning uten at jeg har forstått en døyt av det, men nå idag valgte jeg nettopp han som banens beste og så presterer jeg å være den eneste med den oppfatningen. Jada. Smile

Nei du har ikke sovet. Dette var muligens den beste kampen Søder har spilt i Rosenborg-trøye, og iallefall soleklart årsbeste. Vant ekstremt mange dueller, god til å ta ned ballen og hadde få feilpasninger. Litt trefot iblant ja, men det får så være. God der han skal være god, og flott avslutning på 1-0. Fikk BB fra meg og, men ble overrasket da jeg så resultatet.
Bruker forresten alltid å stemme før jeg leser kamptråden så jeg slipper å bli påvirket av sterke røster.

Slenger meg på her. Årsbeste av Søder, som ikke bare vant det meste av dueller, men var også flink til å vende opp med mann i rygg og holde på ball. Med litt bedre innleggskvalitet fra medspillere kunne han hatt både to og tre mål idag. Min børs:

- Lunna: 6 - trygg i feltet + en god redning i 1.omgangen. Ellers treffer han en medspiller på 1/10 utspill.
- Svensson 6 - god defensivt, kommer ikke på mange løpene fremover, men når han kommer så skapes det farligheter. Burde hatt målgivende til Gamstn
- Strandberg 6 - godt duellspill og generelt god kontroll. Kan bidra mer offensivt ved å utfordre før pasningen slås
- Reginiussen 6 - samma som Strandberg.
- Skjelvik 5 - God kontroll defensivt. Kommer også på noen løp offensivt hvor det lukter svidd. Ender dog som det bruker å gjøre, enten med et innlegg på tribunetaket eller en svak pasning ut sidelinja
- Berntsen 4 - Gjorde ikke mange feilene, men tok heller ikke mange sjangser. Lite kreativ og mye tversover og tilbake.
- Jensen 5 - Grei kamp. Hverken mer eller mindre.
- Mikkelsen 5 - Tanken er som regel mye bedre enn utførelsen. Bedre 2.omgeng enn 1., + for scoring
- Riski 6 - To målgivende. Setter bra med fart og er flink til å utfordre en mot en. Ødla et par gedigne overganger ved å føre ballen for lenge.
- Gamsten 4 - Lite med, og i tillegg dødballer under pari.
- Søderlund 7 - BB. Årsbeste

Generelt en helt ok kamp. God kontroll defensivt og noen få gode tendenser offensivt. Tror imidlertid ikke vi skal legge så alt for mye i denne kampen, da Ulf ikke bør være noen målestokk.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 00:49    Post subject: Reply with quote

@Moody

Trenger da karakter på Bille fra deg også. Wink
Moody
Senior

PostPosted: 13.05.2014 01:09    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
@Moody

Trenger da karakter på Bille fra deg også. Wink

Bille 4 - Kom inn da Ulf var i oppløsning. Skal ha for at han kom til flere store muligheter, men som spiss skal iallefall én av de sitte i kassa.
Back to top
O-Rex
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 07:14    Post subject: Reply with quote

Bille 5 - Friskt innhopp, men burde scoret.
knoff2010
Junior

PostPosted: 13.05.2014 08:22    Post subject: Reply with quote

må si jeg syns relasjonene satt noe bedre igår, men jeg sitter fremdeles med et inntrykk av feighet.

det virker som det er færre og færre dueller, og da gjerne hodedueller som blir tatt. særlig di fremste sjangser heller på at forsvarer skal bomme og løper bak. dette er feigt i mine øyne, og heller ikke særlig effektivt.

nå så jeg Molde-Godset kampen og en ting som slår meg umiddelbart er bevegelser og gutsen til å slå en hard pasning langs bakken fremover som Molde hadde istedenfor å spille støttepasninger 950 ganger i løpet av en kamp.

di bakre og midterste spillerne spiller jo mer pasninger bakover og sidelengs en fremover, det blir det sjeldent mål fremover av. ( ja man kan vel kalle det lengderetning, men blir jo feil vei!)

ellers mener jeg Riski endelig viste hva han har i seg, selvom jeg gjerne skulle sett Mix på banen samtidig for enda mer bevegelse, og evne til å holde ball noen sekunder lenger.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.05.2014 08:41    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:

PFT! Smile

Trodde man måtte spille 30 min for å få karakter.

Bille 4.
Back to top
pfff
Senior

PostPosted: 13.05.2014 08:53    Post subject: Reply with quote

Synes vi tok et lite skritt framover i går. Vi har slitt voldsomt med å spille oss ut bakfra, og det løste vi med å spille langt opp på en Søderlund som legger igjen eller flikker igjennom. På denne måten får vi ballen inn foran midtbanespillere og vinger på løp, heller enn den triste situasjonen før i år, der stoppere / sentral midtbane ikke har noen redtvendte pasningsalternativer. Disse langballene er forhåpentligvis bare midlertidig fiks, mens vi øver på å splle oss ut bakfra. I tillegg gjør de at det blir vanskeligere for matstanderne å markere oss ut, siden de ikke vet om vallen går gjennom eller over midtbanen. Det bør gi oss litt mer rom offensivt, som kan gi spillerne bedre muligheter til å oppleve god samhandling i kamp.

Søderlund er ok til å motta oppspill, og enda viktigere; han er flink til å slippe ballen videre. Bille er nok bedre individuelt, men så lenge han alltid skal vende opp og føre ballen ødelegger han det kollektive angrepsspillet.

Mot bedre lag tror jeg denne 4-4-2-formasjonen blir for svak på defensiv midtbane, men mot de fleste tippeligalagene bør det funke ok. Gode lag som Molde og Godset vil utnytte at vi bare har to sentrale midtbanemenn, og spille seg lett inn i mellomrommet, så på sikt må vi få igang et mer vanlig 4-3-3 med anker, eller en "OMS" som dekker mer rom defensivt enn Riski.
Back to top
v_olden
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 09:10    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:

PFT! Smile

Bille Nielsen kom inn i det 63.min og skal følgelig ikke ha karakter.

Men siden du er kongen over opplegget her og jeg beundrer jobben du gjør så kan vi si det slik:

Bille Nielsen - 4
Skaper litt men misbruker sjansene. Gode arbeidsvilkår.

Mer imponert over innhoppene til Helland og Chibuike.

Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014
Back to top
Spartacus
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 09:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vil se Perry gi denne konstellasjonen, Risku og Søderlund, tillit fremover. Her har vi to spillertyper som komplementerer, og gjør hverandre og laget gode. Vi så dette tydelig i går, og spillerne bak på banen hadde alltid to valg, 1) Søderlund som oppspillspunkt, 2) Risku i bakrommet. Dette er elementert, men denne enkle dynamikken, motsatte bevegelser, har vært fraværende hos RBK. Dette får ofte en smitteeffekt. Motstanderen må tilpasse sitt spill, blant annet må de komprimere mer - noe som gir mer rom til kantene. De må ta ut mer dybde - noe som kan lede til mer rom i mellomrommet. Poenget er at motstanderen må ta et valg, eller de må prioritere hvilket rom de skal stenge av.

Vi kunne vært mer dyktig i går til å utnytte dette, variere mer, men jeg tror dette kommer med mer selvtillit. Det viktigste nå er å gjøre det enkelt, og ikke minst, mestre det og spille på seg selvtillit. Det store spørsmålet videre er etter min oppfatning posisjonen ved siden av Jensen. Skal vi satse på Berntsen, la han vokse seg inn i rollen, eller skal vi satse på en mer stabil toveisspiller i Diskerud?

Zeman
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 09:52    Post subject: Reply with quote

Riski ble mitt valg. Han er den spilleren som klarer å føre prinsippene fra Eggen-tida på en best måte blant i dagens stall.

Ellers; første omgang var planløs og det var litt tilfeldig at vi ledet. I andre omgang klappet Sandnes sammen da det ble 2-0 og seieren burde ha vært større.

Perry ser ikke de samme kampene som vi ser........
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2014 09:52    Post subject: Reply with quote

Børsus

ALH - 6 - Tar det han skal ta. En veldig bra redning. Ellers grei kontroll.
Svensson - 7 (BB) - Overbeviser på backen. Tar Midtsjø fullstendig ut av kampen.
Strandberg - 5- Grei kontroll, men minus for dumt gult kort.
Reginiussen - 5 - Samme som Strandberg.
Skjelvik - 3 - Talentløs. Ok bakover, men er ikke i stand til å føre en ball. Eller slå den fra seg.
Berntsen - 3 - Fortsetter rekken med svake prestasjoner. Klarer ikke å sette preg på noe som helst.
Jensen - 5 - Helt ok, men gjør noen merkelige feil i førsteomgang.
Gamst - 4 - Svakeste kampen i RBK. Kommer aldri skikkelig i gang.
Mikkelsen - 5 - Bra scoring og en bra nesten-assist, men roter fortsatt mye.
Riski - 7 - Tidvis dominant og den som styrer det meste fremover på banen.
Søderlund - 6 - Vinner mye dueller og plager Ulf-stopperne, men sliter fortsatt enormt med å stokke beina rettvendt.

Bille - 6 - Kommer inn med en voldsom intensitet. Terroriserer hele backlinja til Ulf, men burde ha scoret et par mål.

Last edited by Hedon on 13.05.2014 09:53; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Attaboy
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 09:53    Post subject: Reply with quote

v_olden wrote:

Rett skal være rett, og da tas dette til følge. Ingen karakter på Bille i denne kampen, altså.
josinho
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 09:54    Post subject: Reply with quote

Hvor mange ganger kom Svensson ned til dødlinja for innlegg....?
Defensivt meget bra.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 13.05.2014 09:57    Post subject: Reply with quote

Attaboy wrote:
v_olden wrote:

Rett skal være rett, og da tas dette til følge. Ingen karakter på Bille i denne kampen, altså.

Andre omgang varte i 49 min (4 min overtid) og dermed spilte Bille 31 minutter og er dermed kvalifisert til å få børsvurdering(minimum 30 min spilletid)
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 13.05.2014 09:58    Post subject: Reply with quote

Apropos Gamst, jeg fikk anfall i stolen to ganger hvor Riski gikk på et perfekt buet løp og kunne lett blitt spilt alene med keeper, men ballfører Gamst fulgte overhodet ikke med på hva som foregikk foran seg og spilte ballen bakover istedet. Kan jo være fordi Hansen står rett i nærheten og konstant brøler ROOOLIG.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 17, 18, 19  Next
Page 18 of 19

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb