English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 222, 223, 224 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 21:45    Post subject: Reply with quote

Hva er PJH verste egenskap som trener?

Jeg vil trekke frem hans svake evner til bruke rett spillere på rett plass. Altså, han uttnytter ikke ressursene i spillegruppa godt nok.

Hva mener dere?

Last edited by hellvikrunner on 05.05.2014 21:48; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jakob
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 21:46    Post subject: Reply with quote

Hvis Adressa skriver at det er sendt brev til Koteng, samlet underskrifter og satt i gang en "crowdfunding" for å bli kvitt Hoftun & Perry. Tror jeg ikke det vil ta lange tiden før vi er kvitt de. Kjør på!
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 21:48    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
Hvorfor er det "styret" som skal begynne kartleggingen av trenere? Hva slags verktøy har styret til sin disposisjon her? Er det ikke naturlig at sportslig avdeling har hovedansvaret for å finne en trener som passer til sin tydelige langsiktige filosofi, selv om treneren formelt ansettes av styret? Hva mener du Erik Hoftuns rolle bør være her, som mangeårig leder for sportslig avdeling?

Er det kanskje lettere å bortforklare Hoftuns dårlige jobb hvis man bare definerer ham vekk i nøkkelprosessene?

Du trenger ikke overtolke Smile

Det er styret som ansetter og avsetter trenerne i klubben. Derfor er det styret som skal sette igang kartleggingen. SÃ¥ er det opp til styret hvem og hvilke ressurser de skal bruke i denne kartleggingen.

Som du sier, så er det naturlig at sportslig avdeling skal stå for prosessen med utvelging av kandidater. Men skal de strate en kartlegging, uten at det sprer seg i organisasjonen at de tviler såpass på treneren at de har startet prosessen, gjør de kanskje lurt i å bruke speider, Bratseth eller andre som ikke er på brakka i den innledende fasen.

En slik kartlegging bør være hemmelig så lenge som mulig, for ikke å underminere trenerens posisjon før de er klar til å sparke ham.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 21:53    Post subject: Reply with quote

Hvor er crowdfundingen og hvordan kan jeg bli med å investere?
Back to top
Gjfs
Proff

PostPosted: 05.05.2014 21:56    Post subject: Reply with quote

Jeg har ihvertfall spredt denne underskriftskampanjen hvor jeg kan. Facebook feed, grupper jeg er medlem i, osv osv. Om vi skal starte en kronerulling, kan det være smart, nettopp fordi vi må skrive e-posten vår når vi skriver under på kampanjen, og skal kronerullingen starte, kan alle som skrev under på kampanjen være en meget god start! Så kjør på og spre den underskriftskampanjen!!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 23:17    Post subject: Reply with quote

Kent wrote:
Hvor var den unge og lovende backen da Svensson ble utilgjengelig til helgens kamp?

tror nok Witry hadde vært i troppen om man hadde mistanker om at Svensson kansje ikke kunne spille.

eller hadde han?

Angående kronerulling så skulle jeg gjerne spyttet i et par tusen, men med skral økonomi så kan jeg nok konkludere med at jeg max har råd til noe rundt 300 totalt sett.

Om det blir banner, brev eller hva det blir skal jeg iallefall støtte saken så godt jeg kan!

Per Joar Hansen og Erik Hoftun har pissa nok på Klubben. tiden er omme!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 05.05.2014 23:29    Post subject: Reply with quote

Perry og Hoftun er begge likandes karer. Jeg har ved en rekke anledninger forsvart dem begge her på forumet. Det tar jeg selvkritikk på. Nå er begeret fullt.

Man kan snakke om at stallen ikke er det den en gang var - men den er da spiller for spiller mer enn god nok til ikke å bli pissa på av middelmådige jallalag (odd f.eks.)

Den eneste i styre og stell jeg tror har maga til å gjøre noe nå, er Koteng. Spark Hoftun, Perry og alle som måtte mene de har utviklet klubben. Ansett noen som vet hva de driver med.

Vi snakker tross alt om et lag bestående av supertalenter, landslagsspillere og nesten landslagsspillere - og vi driter oss ut mot Molle, herregud jeg er frustrert.

Jeg kommer aldri til å gi opp RBK. Stolt fortid og stor framtid. Jeg har så mange gode minner med klubben jeg har fulgt i snart 30 år. Allikevel er jeg på tidenes nedtur hva spill angår. Dette går ikke veien. Medalje kan vi bare drite i. Det beste jeg håper på nå er noen anstendige omganger.
Back to top
Ertsaas
Rutinert

PostPosted: 06.05.2014 01:28    Post subject: Reply with quote

Jeg er med. Ønsker å bidra til at det sendes et tydelig signal om at Hoftun og Perry må gå!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2014 08:26    Post subject: Reply with quote

Hvis noen får opp en Kickstarter-kampanje e.l. så skal jeg bidra med det jeg kan av kroner.

Det var frustrasjoner i siste Hamrén/Eggen-år også (cup, ecup), men å gå fra gull og ubeseiret i TL til to år med JJ og så 1+ år med Perry... Det gjør vondt. Langt inne i et hjerte som banker hardt for RBK, men lider.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2014 08:51    Post subject: Reply with quote

eksiltrøndern wrote:
Jeg er ikke forumets beste penn, men jeg skrev ned noen ord. Om noen vil ta tak i det, og endre på den, eller for den saks skyld skrive en helt annerledes versjon, så tror jeg det kan være mer slagkraftig.

Jeg oppfordrer deg til å kjøre dette i en egen tråd i underforumet På sidelinja.
attach
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2014 08:53    Post subject: Reply with quote

Sjekk PM, eksiltrøndern.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2014 09:36    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Du trenger ikke overtolke Smile

Det er styret som ansetter og avsetter trenerne i klubben. Derfor er det styret som skal sette igang kartleggingen. SÃ¥ er det opp til styret hvem og hvilke ressurser de skal bruke i denne kartleggingen.

Tror ikke egentlig jeg overtolker. Jeg lurer rett og slett på om du mener Erik Hoftun bør ha hovedansvaret for å definere hvem som passer som ny trener i Rosenborg - sånn som organisasjonen er lagt opp nå er dette nemlig fasit. "Speidere" kan bare gjøre så mye, noen må faktisk definere hva disse speiderne skal bruke som kravspesifikasjon for aktuelle trenerkandidater. Rune Bratseth er vel ikke engang ansatt i RBK per dags dato, og dette er vel uansett under sportslig leders ansvarsområde. Styret kan bare bidra med økonomiske rammebetingelser da de ikke har sportslig kompetanse til å legge føringer.

Så jeg spør igjen, pretty please med melisdryss: Er Erik Hoftun mannen som skal definere hva vi ser etter i en ny Rosenborg-trener? Er han kompetent nok til det?
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.05.2014 09:42    Post subject: Reply with quote

Noen som har lest artikkelen i adressa idag der Bjørn Hansen tilsynelatende går til angrep på Perrys "tilbake til røttene- prosjekt"?
Back to top
toreinar
Veteran

PostPosted: 06.05.2014 10:35    Post subject: Reply with quote

Har lest den MD,men sier vel at det er en klamp rundt foten på Perry også,så mener vel RBK,s prosjekt.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 06.05.2014 10:54    Post subject: Reply with quote

Obi-Wan Ken Remi Jr. wrote:
500 kroner for å bli kvitt Perry? Det er verdt hver eneste øre! Men hvordan blir man kvitt Hoftun?

Voodoo? Razz
Dantell
Proff

PostPosted: 06.05.2014 10:57    Post subject: Reply with quote

Når spillerne sier selv at de ikke spiller noe fotball på trening og trener altfor lite intensivt- ja da er det noe alvorlig galt. Bort med han før vi tar enda mer terreng!
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 06.05.2014 11:12    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Noen som har lest artikkelen i adressa idag der Bjørn Hansen tilsynelatende går til angrep på Perrys "tilbake til røttene- prosjekt"?

Det er vel snarere styret sitt prosjekt om at Rosenborg skal spille 4-3-3, på gammel måten.

Problemet er at Rosenborg har delt ut tannpirkere i stedet for planker, når man skal bygge lag.

Så jeg tolker Hansen dit hen at 4-3-3 har utviklet seg internasjonalt, mens styret (og "tilbake til røttene"-fansen) enda er på 1988...
Back to top
Jakob
Veteran

PostPosted: 06.05.2014 11:18    Post subject: Reply with quote

dantell wrote:
Når spillerne sier selv at de ikke spiller noe fotball på trening og trener altfor lite intensivt- ja da er det noe alvorlig galt. Bort med han før vi tar enda mer terreng!

Hvor har du lest det?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.05.2014 11:20    Post subject: Reply with quote

Synd at de bommer så totalt i kritikken da. Ja, fotball har endret seg drastisk. Men "tilbake til røttene" handlet i størst grad om artig og angrepsvillig fotball, helst i en Rosenborgsk 433.

Det betyr på ingen måte at det skal utføres akkurat som for 20 år sida.

Problemet er jo uansett åpenbart: De har (igjen) ansatt en trener som er langt unna den kvaliteten som kreves og som aldeles ikke foretrekker å spille angrepsvillig 433. At det er Perrys filosofi er en stor løgn.

Ønsker man å diskutere på hvorvidt det er mulig å spille artig og angrepsvillig fotball i en Rosenborgsk-lignende 433 så kan man titte til Ajax, Dortmund, Liverpool og sikkert en haug andre lag også.

Vi har en trener som foretrekker defensiv struktur og helst 442. Vi har en assistenttrener som står for nøyaktig samme filosofi og vi har en Sportsdirektør som kjøper inn spillere til både 433 og 442 samtidig.

Problemene til RBK er ikke "spøkelser fra fortiden", forventningspress, urealistiske håp, Eggen-sammenligning eller utdatert filosofi. RBKs problem er feil og for dårlige ansatte i nøkkelposisjoner i klubben.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 06.05.2014 11:28    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...434327.snd

Artikkelen på nett:

Bjørn Hansen og Roar Strand mener det meste er veldig tilfeldig utpå matta...

Presset bygger seg opp ihvertfall, det er det ingen tvil om.

Hoftun dropper avisene:

Quote:
– Jeg orket ikke lese avisene i dag. Det er enkelte dager man ikke har behov for å få enda flere negative tanker i hodet. I dag er en slik dag, sa sportslig leder Erik Hoftun til Adresseavisen.
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 06.05.2014 12:23    Post subject: Reply with quote

Bare for å forsøke å se dette fra en litt annen synsvinkel:

PJH er kanskje ingen god trener i RBK i dag, men han er et oppegående menneske med i det minste OK dømmekraft. Hva innebærer det?

Det innebærer at han mest sannsynlig selv ser:

1) At angrepsspillet sliter, selv etter 60 kamper
2) At stallen mangler forsvarsspillere og er svært sårbar for skader i enkelte posisjoner
3) At flere av spillertypene i stallen ikke passer inn til både hvordan han selv vil spille og hvordan styret vil han skal spille
4) At supporterne og flere spillere føler kraftig misnøye med hans egen og lagets innsats

Uttad må han åpenbart fortsatt virke som han er i kontroll, både for å opprettholde det lille han har igjen av tillit hos supportere og spillere, men også for å overbevise seg selv om at han kan snu dette.

Det er dog grenser for hvor lenge en kan lure seg selv og andre. Dersom RBK fortsetter å prestere på det nivået vi så mot Molde (og spillergruppa er såpass klare i misnøyen som f.eks Strandberg var etter kampen) forsvinner nok PJH av egen "fri" vilje i seriepausen.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 06.05.2014 12:34    Post subject: Reply with quote

RBKSandvika wrote:

1) At flere av spillertypene i stallen ikke passer inn til både hvordan han selv vil spille og hvordan styret vil han skal spille

(...)

2) Det er dog grenser for hvor lenge en kan lure seg selv og andre. Dersom RBK fortsetter å prestere på det nivået vi så mot Molde (og spillergruppa er såpass klare i misnøyen som f.eks Strandberg var etter kampen) forsvinner nok PJH av egen "fri" vilje i seriepausen.

1) Her tror jeg du mener "verken", men jeg sliter litt med å se at alle spillerne vi har skulle være ubrukelige både i en Stoke-aktig 4-4-2 og i en Eggen-aktig 4-3-3. Det kan i det minste forklare omleggingen til en sjelden "smal 3-5-2" midt i kampen.

2) Jeg tror Hansen får god hjelp til å lure seg selv av "the band of brothers" nede på arbeidsplassen sin: de er hel ved hele gjengen, og setter stor pris på ordentlige treskaller. Dersom vi fortsatt har heng på medalje i seriepausen (og det er notorisk ustabile Viking og VIF vi kjemper om bronse med p.t.) så lukter det hjemlig måloppnåelse, og da kan griseflaks i Europa-kvalik redde sesongen. Både Hansen og sjef Hoftun er av den arrogante sorten, så de føler nok fortsatt at de sitter på fasiten.
Huber
Veteran

PostPosted: 06.05.2014 12:42    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:
Hva er PJH verste egenskap som trener?

Jeg vil trekke frem hans svake evner til bruke rett spillere på rett plass. Altså, han uttnytter ikke ressursene i spillegruppa godt nok.

Hva mener dere?

Det aller største problemet i mine øyne er og blir holdningen hans. Alle andre lag "er så gode", og en kan ikke forvente "å vinne kamper" eller å "vinne serien år etter år".

Det er umulig å få suksess med slike holdninger hos treneren.
Back to top
Jangusk
Veteran

PostPosted: 06.05.2014 13:23    Post subject: Reply with quote

Jeg finner ikke igjen denne underskriftskampanjelinken. Vet noen om hvor mange det er som har skrevet under pr. tirsdag kl. 13.23?
Back to top
RBKSandvika
Veteran

PostPosted: 06.05.2014 13:24    Post subject: Reply with quote

zaphod81 wrote:
RBKSandvika wrote:

1) At flere av spillertypene i stallen ikke passer inn til både hvordan han selv vil spille og hvordan styret vil han skal spille

(...)

2) Det er dog grenser for hvor lenge en kan lure seg selv og andre. Dersom RBK fortsetter å prestere på det nivået vi så mot Molde (og spillergruppa er såpass klare i misnøyen som f.eks Strandberg var etter kampen) forsvinner nok PJH av egen "fri" vilje i seriepausen.

1) Her tror jeg du mener "verken", men jeg sliter litt med å se at alle spillerne vi har skulle være ubrukelige både i en Stoke-aktig 4-4-2 og i en Eggen-aktig 4-3-3. Det kan i det minste forklare omleggingen til en sjelden "smal 3-5-2" midt i kampen.

2) Jeg tror Hansen får god hjelp til å lure seg selv av "the band of brothers" nede på arbeidsplassen sin: de er hel ved hele gjengen, og setter stor pris på ordentlige treskaller. Dersom vi fortsatt har heng på medalje i seriepausen (og det er notorisk ustabile Viking og VIF vi kjemper om bronse med p.t.) så lukter det hjemlig måloppnåelse, og da kan griseflaks i Europa-kvalik redde sesongen. Både Hansen og sjef Hoftun er av den arrogante sorten, så de føler nok fortsatt at de sitter på fasiten.

1) Jeg mener faktisk "hverken". I tillegg sier jeg jo at flere av, ikke alle Smile
2) Dette har du nok rett i, men det er forskjell på hva man sier uttad for å rettferdiggjøre videre muligheter og hva man tenker i eget hode. Jeg velger fortsatt å tro at PJH ikke har så lite selvinnsikt som vi ofte tillegger ham
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 222, 223, 224 ... 326, 327, 328  Next
Page 223 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb