English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
2. div. avdeling 4

 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  

Hvem vinner?
Mo
33%
 33%  [ 3 ]
Strindheim
22%
 22%  [ 2 ]
Levanger
33%
 33%  [ 3 ]
Byåsen
0%
 0%  [ 0 ]
Kolstad
0%
 0%  [ 0 ]
Alta
11%
 11%  [ 1 ]
Total Votes : 9

Author Message
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 29.05.2004 19:54    Post subject: 2. div. avdeling 4 Reply with quote

Hvem troner på toppen av tabellen når sesongen er over? Tror man kan være sikker på at det blir jevnt helt til målstreken.

Personlig håper jeg at det blir Mo som trekker det lengste strået og blir det laget som får vist seg fram i 1. divisjonen til neste år. En av grunnene til dette er det at man kun har ett lag fra Nordland i de to øverste divisjonene til dags dato, Bodø Glimt, noe som er for lite. I tillegg så er Mo i Rana en by med 25 000 innbyggere, noe som burde tillsi at det skal være fullt mulig å ha ett brukbart lag med gode besøkstall og rekrutterings muligheter.

Men for den saks skyld så ville det jo vært bra for Rosenborg og Trondheim å ha fått ett lag opp i den nest øverste divisjonen. Ettersom Strindheim nå har brutt sammarbeidet med Lyn så er det jo kanskje også en åpning der for ett framtidig sammarbeid med RBK ...

Hva mener dere ???

( Ranværing i Trondheim )
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 29.05.2004 22:40    Post subject: Reply with quote

trur du har glemt Alta IF, som er en av favorittene.. har bare fådd en dårlig start..
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 30.05.2004 01:59    Post subject: Reply with quote

Jepp, la merke til det etter jeg hadde laget den. Fikk bare ikke til å forandre voten etterpå. Kun den teksten som jeg skrev... Er det forresten noen grunn til at de har hatt en så dårlig start, mistet spillere?

Vet at Hans Arild Eliassen, "Hansi", var ønsket av Alta. Får se om han valgte rett. Razz
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
fubar
Veteran


Joined: 27 Sep 2002
Posts: 1213

PostPosted: 30.05.2004 07:16    Post subject: Reply with quote

Girri girri gasja, steinkjer rykke opp !! Smile
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 30.05.2004 11:51    Post subject: Reply with quote

Monz wrote:
Er det forresten noen grunn til at de har hatt en så dårlig start, mistet spillere?


alta if sku egentlig miste mange for 2 år sia, men da rykket alta if opp i 1div, mange forsatte og spille pga det.. så regne me de rutinerte spillerne demmes har lagdt opp no. snitt alder på 24år vil eg tippe det e der..
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 30.05.2004 12:22    Post subject: Reply with quote

Monz wrote:
Fikk bare ikke til å forandre voten etterpå.


Går det ikke an å legge til navn helt nederst på "endrings"-sida? Jeg klarer i alle fall det - har lagt inn Alta nå.

Danmark og Alta ser for øvrig ut som en fin oddsdobbel i dag og i morgen. Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 30.05.2004 13:50    Post subject: Reply with quote

Danmark, Alta Og Bodø/Glimt, en fin trippel.. Også en 500 kr i sats, så bør det bli litt penga.. Cool
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 31.05.2004 00:54    Post subject: Reply with quote

ok 2-2 danmark
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59359
Location: Trondhjem

PostPosted: 31.05.2004 12:24    Post subject: Reply with quote

Fikk aldri levert kupong med Danmark, jeg... Rolling Eyes I dag ser Alta, Godset og Skeid alle ut som gode spill.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2.az
Junior


Joined: 23 May 2004
Posts: 47
Location: Steinkjer

PostPosted: 31.05.2004 18:42    Post subject: Reply with quote

Steinkjer har noe på gang. Mange unge talenter som får spille. I tillegg har man Jørn Holmen (som har scoret 8 mål i serien hittil), Trond Nordseth (Tilbake etter langtidsskade), Rune Fiske (kaptein) og Petter Chr. Singsaas (forsvarskjempen som vendte hjem etter 9 år i Molde FK) som tar ansvar på banen.
Steinkjer har også dannet supporterklubb, GULDBERGET (opprinnelig stiftet i `94).
Jeg tror ikke SFK rykker opp i år, men kanskje neste år...Når ung-gutta har blitt voksne.
Se opp for Steinkjer til neste år :D

Girri Girri Gasja!!!
_________________
Mitt hjerte er i svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
MidnightRambler
Junior


Joined: 14 May 2004
Posts: 3
Location: Levanger

PostPosted: 01.06.2004 01:01    Post subject: Steinkjer i 3 div ?? Reply with quote

Man skal ikke se bort i fra at Steinkjer spiller i 3 div neste år.

Hvis ikke,må dæm kvitte sæ med den fantastiske treneren sin..
_________________
It's only rock'n roll but i like it.
Back to top
View user's profile Send private message
2.az
Junior


Joined: 23 May 2004
Posts: 47
Location: Steinkjer

PostPosted: 01.06.2004 17:10    Post subject: Reply with quote

Husk på at Levanger måtte ned i 3.div før de nå har blitt opprykkskandidat. Levanger har gode muligheter å rykke opp i år, men da må de fortsette den flotte trenden som de har startet på i år, og ikke gi seg midtveis i sesongen, som de gjorde i fjor.
GULDBERGET støtter Selnæs fullt og helt. Om et år kan man prise seg lykkelig for at man ikke skiftet trener da presset sto på som verst.
Noe av det samme som skjer i Rosenborg for tiden...

GIRRI GIRRI GASJA!!!
_________________
Mitt hjerte er i svart og hvitt
Back to top
View user's profile Send private message
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 02.06.2004 01:40    Post subject: Reply with quote

Rett meg hvis jeg tar feil, men er ikke Levanger ett resultat av sammenslåing ?

I alle fall, det er noe jeg mener burde vært gjort i Mo i Rana også. Nå spiller man med to lag fra Mo. Mo IL, som dere vet om, pluss at man har Stålkameratene i 3.divisjon. Kan ikke se at det er behov for mer enn ett A-lag fra Mo. Det er jo greit at man har flere lag når det gjelder den yngre garde (Smågutter/Gutter/Juniorer), men å ha to lag som stiller med seniorlag blir jo til at de hemmer hverandre. Mo er ikke stort nok for dem begge.

Ja til ett framtidig FK Rana !!!
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
Banksjef
Junior


Joined: 30 Apr 2004
Posts: 18
Location: Trondheim

PostPosted: 02.06.2004 13:37    Post subject: Reply with quote

Det stemmer at Levanger er et resultat av en sammenslåing. Nessegutten og Sverre slo sammen sine senior-avdelinger, men fremsto som to separate klubber i aldersbestemte klasser. På den måten klarte man å samle "spisskompetansen" samtidig som breddeidretten og rekrutteringen ble opprettholt.

Til å begynne med var det en del "gretne gamle gubber" fra de to klubbene som sto fram og sa at de lovte dyrt og hellig at de aldri skulle se en kamp for den nye klubben. Med en slik mentalitet er det vanskelig å bygge opp et godt samarbeidsklima og klubbkultur, og det var nok sikkert en sterkt medvirkende årsak til at klubben tok en "pause" i 3. divisjon. Etterhvert virker det derimot som om klubbkultur og samarbeid har fått utvikle seg i Levanger, noe klubben har høstet frukter fra i fjor og i år.

La oss bare håpe at Nord-Trøndelag på denne måten klarer å løfte et lag inn i 1. divisjon. Det trenger vi.

Deler av Nordland og Sør-Trøndelag trenger nok også å tenke litt i de samme baner. I stedet for å være konge på hver haug, bør man (der det er naturlig) samle kreftene og høyne det sportslige nivået. Godt mulig at det er en god ide å slå sammen Mo og Stålkam, og kanskje det samme er tilfelle med f.eks. Byåsen og Kolstad.

Synes forøvrig det er trist at det ikke finnes et eneste 1. divisjonslag mellom Hødd og Tromsdalen...
Back to top
View user's profile Send private message
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 02.06.2004 18:44    Post subject: Reply with quote

Banksjef wrote:
...Til å begynne med var det en del "gretne gamle gubber" fra de to klubbene som sto fram og sa at de lovte dyrt og hellig at de aldri skulle se en kamp for den nye klubben...


Tror det er grunnen til at det ikke har skjedd på Mo enda. De som bestemmer er for "stolte" og tenker tilbake på det som har hendt i fortiden istedet for å se framover på hva som kunne blitt til i framtiden ...
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
Iversen
Senior


Joined: 24 Feb 2004
Posts: 144
Location: Nord

PostPosted: 02.06.2004 19:22    Post subject: Reply with quote

Alta IF rykke opp iår.. Cool
_________________
Bodø/Glimt..
Back to top
View user's profile Send private message
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 02.06.2004 20:01    Post subject: Reply with quote

Før sesongen startet trodde jeg også det, men nå...

Alta møter Vesterålen, Harstad og Narvik i de kommende tre kampene. Hvis de ikke kommer ut av disse kampene med 9 poeng, noe de burde klare, så vil det bli hardt å klare opprykk for Alta denne sesongen.

For etterpå følger det sterke lag på linje, Levanger som enda er uten tap, RBK2 som er på tur ut av dvalen, Byåsen som etter tap i sesongens to første ikke har tapt, Lofoten som viser tendenser og Strindheim som er en av favorittene til opprykk.

Tross alt ligger jo Alta 9 poeng bak Mo og 7 bak Levanger (som har en kamp mindre spilt).
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
Salomon
Junior


Joined: 16 Apr 2004
Posts: 62
Location: Trondheim

PostPosted: 28.06.2004 15:08    Post subject: Reply with quote

Iversen wrote:
trur du har glemt Alta IF, som er en av favorittene.. har bare fådd en dårlig start..


Ser ut til å ha fått orden på sakene nå.
_________________
"Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så."
-Bill Shankly-
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb