View previous topic :: View next topic |
Hvem var best mot Molde? |
Alexander Lund Hansen |
|
2% |
[ 3 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
11% |
[ 17 ] |
Stefan Strandberg |
|
34% |
[ 50 ] |
Mikael Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Ole Selnæs |
|
1% |
[ 2 ] |
Mikkel Diskerud |
|
0% |
[ 1 ] |
Mike Jensen |
|
45% |
[ 65 ] |
Riku Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
Morten Gamst Pedersen |
|
1% |
[ 2 ] |
John Chibuike |
|
1% |
[ 2 ] |
Nicki Bille |
|
1% |
[ 2 ] |
Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 144 |
|
Author |
Message |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 04.05.2014 23:30 Post subject: |
|
|
Jondahl wrote: | boikott er ikke løsningen, banneret, PERRY MÅ GÅ, på ØØ er en god start synes jeg. |
Jeg tror faktisk det hadde vært enda bedre om et sånt banner hang på f.eks. øvre adidas-tribunen. Det er jo støtt og stadig diverse banner på ØØ, mens det ville ha blitt enda mer tydelig hvis den gjengse supporter viser sin misnøye til Perry.
Uansett lite vits i å diskutere om man er supporter eller ikke, når man ikke går på kamp. Folk er forskjellige, og klubben trenger de alle. De trenger også at folk viser engasjement, og dette vises aller best (min mening) ved banner mot/for det man ønsker på kamp. Lite folk på kamp kan tilskrives hele laget, mens et banner rettet kun mot Perry vil selvfølgelig gå på ham. Jeg mener altså at effekten vil være større ved å lage et banner, enn å ikke gå kamp.
Se f.eks. på oppmerksomheten bannerne på Brakka fikk. Mens tilskuersvikten på Lerkendal har jo litt blitt tilskrevet den generelle nedgangen i Tippeligaen.
OBS: hvis man henger opp et slikt banner vil selvfølgelig vaktene prøve å fjerne det. Dette skjedde når det ble holdt opp banner mot Terje Svendsen (den gamle styrelederen). Det kan altså være lurt å henge det opp med engang kampen starter/eller når spillerne treneren kommer inn på banen. Et annet problem vil kanskje være at det er vanskelig å få banneret inn på Lerkendal stadion. Det kan hende at de sjekker hva som står på det, men de vil uansett sjekke at det ikke er noen flasker(kastegjenstand) eller pyro med i banneret. |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 04.05.2014 23:53 Post subject: |
|
|
[quote="1r9b1k7
Uansett lite vits i å diskutere om man er supporter eller ikke, når man ikke går på kamp. Folk er forskjellige, og klubben trenger de alle.
.[/quote]
Riktig.
Man lever ikke bare av syngende supportere.
Familier som drar med seg folk på kamp for å la seg underholde legger igjen vel så mye penger.
Selv hadde jeg med meg 4 personer og skjemmes overhodet ikke over at jeg gikk på 0-2. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
v_olden Veteran
|
Posted: 05.05.2014 00:01 Post subject: |
|
|
Jeg la spesielt merke til at molde på corner imot hadde alltid igjen 2-3 mann på topp som kunne kontre.
Rosenborg? Not so much...
Det er så FORBANNA YNKELIG, Per Joar Hansen. Nå har jeg også fått nok. AVGÅ! _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 05.05.2014 00:15 Post subject: |
|
|
toreinar wrote: | 1r9b1k7 wrote: |
Uansett lite vits i å diskutere om man er supporter eller ikke, når man ikke går på kamp. Folk er forskjellige, og klubben trenger de alle.
. |
Riktig.
Man lever ikke bare av syngende supportere.
Familier som drar med seg folk på kamp for å la seg underholde legger igjen vel så mye penger.
Selv hadde jeg med meg 4 personer og skjemmes overhodet ikke over at jeg gikk på 0-2. |
Nåja, du kan alltids få oppleve to mål på overtid. Statistisk lite sannsynlig at det skjer, men ballen er rund  |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 05.05.2014 08:12 Post subject: |
|
|
Med Per Joar mot avgrunnen, avslørt og utspilt av et bedre lag. Trist gjensyn med Lerkendal for min del.
ALH 4. Nære 3er, konstant usikker.
Mikkelsen 5. Løste uvant oppgave helt greit.
Strandberg 6. BB. Vurderte 7eren, sjef og en av få med vinnervilje.
Dorsin 4. OK, men for lett for stopperplassen.
Skjelvik 3. En dårlig fotballspiller.
Mix 4. Ujevn, oppsummerer hans tid i klubben.
Selnæs 3. Stor fan av hans ferdigheter, men i ferd med å miste trua.
Jensen 6. Har både hjerte og hjerne.
Riski 3. Benken neste.
Søderlund 4. Vil mye, men er så tung, så tung.
Gamst 4. Vil lite, uinspirert og upresis.
Bille 4. Vil mye, men naken ferdighetsmessig. |
|
Back to top |
|
 |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 05.05.2014 10:26 Post subject: |
|
|
Tok meg selv egentlig i å være glad da vi byttet til 4-4-2 igår. Vi har ikke spillere som kan spille 4-3-3 da ingen av spissene være er gode nok aleine på topp. Hvis man ser på Søderlund så var han best når han spilte sammen med Djurdic. Han har vist sine svakheter tydelig både på landsen, Haugesund post-Djurdic og Rosenborg. Bille er heller ikke en alein spiss. Alt for rotete i spillestilen og mangler avslutter evne som en god spiss burde ha. Han får mye ufortjent optimisme rundt seg på forumet fordi han er en personlighet, men har egentlig aldri gjort seg fortjent til denne optimismen. Det han stort sett er god på er å løpe mye, men dessverre også alt for mye feil.
På midtbanen mangler vi en ballsentral. Her ønsker en del av oss, meg selv inkludert, at Selnæs skal være denne ballsentralen, men hittil har jeg ikke sett stort til dette. Inntrykket man sitter igjen med av denne gutten er at han blør mer for avisa enn for drakta. Jensen er sammen med Mix de beste sentrale midtbanespillerne vi har.
På kanten har vi gamsten som er best som venstre ving. Ut over dette mangler vi klare førstevalg for høyre kanten. Riski minner meg mer om en Djurdic enn en høyre ving/kant/whatever, men er fortsatt bedre der en på venstre siden.
Forsvaret vårt trenger forsåvidt ikke endres så mye på da dette er vår beste lagdel (det sier litt med tanke på dekning på linje med hyller hos IKEA. Eneste man har til over er umbrakonøkkelen som i dette tilfellet er Dorsin). Keeper plassen er ikke mye å gjøre med da begge keepere vi har egentlig er like dårlige.
Hva jeg egentlig vil frem til her er at vi mangler spillere for egentlig å spille en formasjon som ikke blir seende ut som noe man skribla ned på en serviett etter en våt kveld på byen. Det med mindre man skal 1-8-1 noe som i og for seg ikke burde la seg gjøre da, men som vi faktisk har nok midtbanespillere til å dekke for. _________________ Grilldress er også en dress:)
Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 05.05.2014 11:12 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Fungerte overraskende bra med 3-5-2 på slutten.
Jensen best av våre.
Lunna - 4
Skjelvik - 4
Strandberg - 6
Dorsin - 4 - bedre på back
Mikkelsen - 5 - gjorde seg ikke bort, egentlig
Diskerud - 5
Jensen - 6
Selnæs - 3 - falt helt igjennom
Gamst - 4
Søderlund - 5
Riski - 5
Bille - 4
Chibbe - 4 - en studie i feilpasninger i dag
Helland - 5 |
Chibbe er den spilleren som er blitt holdt minst varm og har knapt spilletid, og om noen trodde han skulle snu kampen for oss helt ute av form bør tenke seg om litt. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 05.05.2014 11:29 Post subject: |
|
|
Aleksander Lund Hansen 4 Hovedinntrykk havner på under pari, men det er kanskje ikke hans feil. En trygg keeper hadde kauket Dorsin til vett ved det første målet når den erfarne ekskapteinen selv ikke skjønte hva han skulle gjøre. Virket litt usikker i flere situasjoner, noe som kan forklares med at han hadde et uforutsigbart forsvar (lag) foran seg og ser ut til å leve i konstant frykt for at trener Per Joar Hansen benytter en tilfeldig tabbe til å sette ham ut av laget for resten av sesongen. Vartet opp med en kjemperedning og tok også flere som kunne gått inn på en dårlig dag.
Med dette berget han muligens, ironisk nok, ikke sin egen posisjon i startelleveren, men ved å hindre et enda verre tap hjemme mot Molde kan han ha bidratt til at Hoftuns prosjekt kompis-trener får fortsette uten at Hoftuns overordnede føler flauhet over hva ambisjonsnivået i sittende sportslig ledelse har gjort Rosenborg til.
Tobias Mikkelsen 5 En av Mikkelsens beste kamper i RBK-trøya. Taklet utfordringen som back overraskende bra, men noen defensive posisjoneringsfeil skapte problemer for andre rundt ham. Mislyktes ofte når han prøvde fremover, men i denne posisjonen slår han nedenfra.
Stefan Strandberg 6 God på en dårlig dag der flaks og jevnt over bedre enkeltspillere enn motstanderen ikke holdt til seier eller å stjele et poeng. Uten ham i slag hadde dette blitt stygt mot et ikke mer enn middels Moldelag. Klarerte og taklet med begge bein mellom en enbeint og feilbeint medspiller. Skal ikke trekkes for å bruke kjeft på de rundt seg som ikke levde opp til lønna. RBKs beste.
Mikael Dorsin 4 Assist til Gulbrandsen på målet kan alene forklares som en trykkfeil, men han slet hele kampen med posisjonering og manglende fart. Kjempet dog utrettelig og rykker et hakk opp på innsats.
Jørgen Skjelvik 3 Slet mer enn Mikkelsen på backplass. Selv om farten er hans største styrke som back klarte han å pådra seg et unødvendig gult kort i en situasjon der fart alene hadde vært nok. Virket som om han offensivt ikke visste hva han skulle gjøre, og gjorde nettopp det. Klarte egenhendig å stadig skape balltap ut av det som, med litt flaks, hadde gitt en tilfeldig målsjanse til et Per Joar Hansensk RBK.
Ole Selnæs 2 Ble konstant presset av Molde i oppspillsfasen og viste at han ikke henger helt med på det nivået. Prøvde tidvis en del fremoverrettede pasninger, men bommet nesten like mye. Virket nonchalant i forhold til å gjenvinne ball når han mistet den. Kunne sprinte et par meter, men ruslet deretter bare uengasjert. Hvis dette var et forsøk på å spenne kråkefot for en middelmådig trener, så ga det godt under middelmådig suksess.
Mike Jensen 4 En voksen midtbanespiller som er fast på Rosenborg skal være i forkant av situasjonene, men han var stadig på etterskudd og ble en bremsekloss offensivt. Winsnes fikk i sin tid voldsomt i overkant verbal pryl for sine piruetter, selv når han ellers i kampene jobbet godt, leverte utsøkte pasninger, gode skudd og mål. Piruettene til vikarkapteinen er tregere og mer uforståelige, fordi Jensen skal ikke ha behov for å orientere seg om hva som skjer rundt ham. Svaret er Per Joar. Får pluss for Duracelljobbingen som dog virker formålsløs i et større bilde.
Mikkel Diskerud 4 Hadde dårlige arbeidsbetingelser rundt seg og får utmerkelsen dagens Sysifos på RBK. Uvant upresis, men det er tre parter i en pasning; avsender, mottaker og den som har satt rammene.
Riku Riski 3 Kom til noen innlegg, men planen med de mange høye inn mot Søderlund og etterhvert Bille var for dårlig. Skapte omtrent det som var av glede over Per Joarsk offensivt spill på Lerkendal i går ved sitt overhopp som førte til en nestensjanse. Var det også en Cruyffvending han hadde der borte ved Moldeseksjonen i første omgang som skapte et halvt sekund glede på tribunen ellers?
Alexander Søderlund 2 Beviste at han er en klasse under Forren og Hovland i lufta. Fikk ballkontroll stort sett når han trakk seg unna og var upresset eller svakt presset, men skapte ikke noe farlig. Ufarlige avslutninger både med fot og hode. Selv når han hadde god tid og fikk gå opp helt upresset i feltet på et innlegg fra høyre, klarte han å heade det svakt utenfor. Hadde ellers et par ryggsekkskudd.
Morten Gamst Pedersen 4 Svak offensivt, svake dødballer og, selv om det i utgangspunktet ikke skulle være bedømmingsgrunnlag for en ving i Rosenborg på hjemmebane mot et Tippeligalag fra en fiskerlandsby, svak og uengasjert defensivt. Spilte til en treer, men får bonus for navnet, som seg hør og bør i et lag med Hoftun som sportslig leder og en kompisansatt trener.
Nicki Bille Nielsen 3 Normalt skulle en spiss i RBK ha scoret på den store sjansen han fikk, men trøsten hans får være at Søderlund også har bommet på slike tidligere. Bidro med innsatsvilje og det sier mye om trenerens foretrukne spissvalg at høy innsats og svake ferdigheter var nok til å passere spissmakkeren på poeng.
Per Joar Hansen 0 Normalt ville man lett fått et poeng for oppmøtet, men her får treneren trekk for oppmøtet. Viste at den tidligere assistenten hans på U21-landslaget holder samme nivå og vel så det, uten å skryte av Skullerud heller. Skullerud har dog ikke fått så lang tid. Tid er det siste Hansen trenger på Rosenborgnivå. Det første han trenger er nivået. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Last edited by gisp! on 05.05.2014 11:52; edited 3 times in total |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.05.2014 11:33 Post subject: |
|
|
Jangusk wrote: | Chibbe er den spilleren som er blitt holdt minst varm og har knapt spilletid, og om noen trodde han skulle snu kampen for oss helt ute av form bør tenke seg om litt. |
For all del. Men han feiler jo på en god del relativt enkle greier, da, både i denne kampen, og med den uforståelige missen foran mål mot Orkla. Hvis han virkelig har et slikt blendende teknisk repertoar som enkelte mener, burde det vises bedre. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 05.05.2014 11:35 Post subject: |
|
|
Jangusk,tenkte det samme.
Chibbe som så ut som han spillte i en egen liga i forhold til resten i vinter samt Berntsen som også er desidert best i det offensive, de har man valgt å holde utenfor i jakten på røttene.
Riktignok har Berntsen fått noen sjanser uten å imponere særlig.
Bille var etter min mening i kraftig fremgang som høyreving inn mot seriestarten.
Ser ut for meg som om kabalen gikk over til "52 plukk opp" med Gamstens inntreden.
Skjelvik,Riski Berntsen sine relasjoner på venstre ble jo fremhevet inn mot seriestart.
Men jeg påstår ikke at det er enkelt å komponere den beste 11-eren til enhver tid.
At vi er underbemanna i forsvar har nok litt mere å si for rytmen i laget enn man tror
Tryggheten med en solid og samkjørt 4-er bak gjør at man kan være mere offensiv i hodet når et gjelder sammensetningen fremover på banen.
Personlig har jeg uttalt opp til flere ganger på dette forumet at jeg IKKE ønsker å se Selnæs,Mix og Jensen i samme startoppstilling.
Ser ingen grunn til å forandre mening etter denne forestillingen. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
Back to top |
|
 |
ForAlltidRBK! Junior
|
Posted: 05.05.2014 15:04 Post subject: |
|
|
Hvor kan jeg se bilder/video av Tifo fra i går?? |
|
Back to top |
|
 |
mcmort Senior
|
Posted: 05.05.2014 15:20 Post subject: |
|
|
v_olden wrote: | Jeg la spesielt merke til at molde på corner imot hadde alltid igjen 2-3 mann på topp som kunne kontre.
Rosenborg? Not so much...
Det er så FORBANNA YNKELIG, Per Joar Hansen. Nå har jeg også fått nok. AVGÅ! |
Vi sendte vel alle bortsett fra Bille i forsvar mot slutten selv om vi måtte score. (Mulig det var på målet til Molde ironisk nok).
I går hadde vi ikke vunnet med 10 stk Messi på banen. Så at spillerne desperat pratet utpå der og prøvde å få noe til å fungere. Helt klart at få eller ingen av de hadde noen tro på (evt skjønte noe av) plan A. Synes faktisk litt synd på de. |
|
Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 05.05.2014 15:23 Post subject: |
|
|
Hvilke lag blir det neste som kommer til "mektige" Lerkendal for å pisse på oss tro? |
|
Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 05.05.2014 15:26 Post subject: |
|
|
Stabæk. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 05.05.2014 18:11 Post subject: |
|
|
Ga meg selv karantene fra forum til i kveld, men må bare si jeg er like skuffet å sur i dag som i går.
Gikk selv på 0-2 og da var det allerede mye folk utenfor på vei bort så går ut i fra det begynte å bli glissent inne på stadion når dommern blåste i fløyta?
Forøvrig gult kort til vedkommende som hang over trappa å lirte av seg "Medgangsupportere" komentarer til folk som bare ville hjem, neste år foreslår jeg at du stiller deg på andre siden av stadion der de andre rasshøla sto.
+ går til Stefan og Mike.
-x2: Søderlund og Sælnes. Trege både i beina å huet, foreslår 2 for 1 tilbud til viking i sommer.
- Til resten av laget inkludert Hoftun og Joar.
Dagens høydepunkt: Riski`s tunell rett før han ble bytta ut. |
|
Back to top |
|
 |
AVR Junior
|
Posted: 05.05.2014 18:28 Post subject: |
|
|
Glemte heldigvis at at det var kamp, så jeg kom inn i andre omgangen. Syns det er merkelig at det ikke virker å være noen som helst fornuftig plan.
Sier sitt når forsvaret spiller 3 kanter på egen bane halvdel istede for å pole opp en lang en inn mot moldes boks... Skjønner IKKE hvorfor vi skal spille oss igjennom midtbanen hele tida, da vi helt klart ikke har kvaliteter til dette.
Slik det gikk fram på intervjuet med perry på c-more etter kampen virket han meget fornøyd med andre omgangen fordi nicki bille kom til en sjangse som han ikke klarte å sette....
Hele fyren virker patetisk og bør innse sine egene begrensinger.
Syns også tilbake til røttene prosjektet er veldig glissent og det minner ikke mye om rbk for 5-10 år siden...
Mulig jeg er medgangssupporter så kjeft gjerne på meg for det, men jeg gidder ikke å dra på lerkedal før noe har skjedd.... Regner med flere føler det slikt, orker ikke å sitte en time i bil å være sur etter kamp fordi ingen prøver |
|
Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 05.05.2014 18:57 Post subject: |
|
|
Orkdal1 wrote: |
Forøvrig gult kort til vedkommende som hang over trappa å lirte av seg "Medgangsupportere" komentarer til folk som bare ville hjem, neste år foreslår jeg at du stiller deg på andre siden av stadion der de andre rasshøla sto.
|
Noe sier meg at de som føler seg truffet av slikt, er de som faktisk er medgangssupportere.
Men for all del, folk er forskjellig. Jeg så folk som gikk hjem etter 85 min da vi ledet 2-0 over Valencia til og med.
AVR wrote: | Mulig jeg er medgangssupporter så kjeft gjerne på meg for det, men jeg gidder ikke å dra på lerkedal før noe har skjedd.... Regner med flere føler det slikt, orker ikke å sitte en time i bil å være sur etter kamp fordi ingen prøver |
Tror mange føler det slik. Du fortjener ikke kjeft, tvert om. Du er en av få som faktisk innrømmer å til en viss grad være medgangssupporter. Slik jeg forstår det, så har du et minstekrav om at det er antydning til underholdning og det respekterer jeg.
Står mer respekt av det enn folk som hardnakka påstår at de drar kamp i tykt og tynt, men allikevel truer med boikott når det butter som mest. Det finnes langt mer fornuftige tiltak hvis man virkelig elsker Rosenborg. |
|
Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.05.2014 19:52 Post subject: |
|
|
Det å boikotte på egenhånd har dog veldig lite for seg. Har man i tillegg sesongkort blir det helt bortkastet, all den tid man regnes som betalende tilskuer uansett om man er tilstede eller ikke.
Skal en boikott eller aksjon ha noe for seg så må det gjøres mer organisert og kollektivt. En markering slik Newcastle fansen gjorde i helga f.eks, hvor store mengder forlater stadion samtidig sender et sterkt signal til ledelsen. Spørsmålet er jo i hvor stor grad man kan få med seg den store horde på en aksjon, så lenge media ikke setter søkelys på RBKs manglende progresjon, og en økende misnøye hos tilhengerne. |
|
Back to top |
|
 |
Forumsjef Veteran
|
Posted: 05.05.2014 19:56 Post subject: |
|
|
ForAlltidRBK! wrote: | Hvor kan jeg se bilder/video av Tifo fra i går?? |
 |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
|
Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 06.05.2014 16:47 Post subject: |
|
|
Er dette han der Espen Andre Haukaas, som ble nevnt tidligere her?! Utesteng fyren, MFK!
 |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 06.05.2014 17:15 Post subject: |
|
|
Det stemmer.  |
|
Back to top |
|
 |
Troillanpåtopp Proff
|
Posted: 06.05.2014 17:38 Post subject: |
|
|
En kjenning bekrefter også at det er han der Haukaas. Sønn av tidligere MFK-spiller, og visstnok nær kamerat av Berg Hestad-brødrene. Dette blir sikkert "glatta" over, og fyren blir tilgitt.
 |
|
Back to top |
|
 |
Demolith Rutinert

|
Posted: 07.05.2014 22:06 Post subject: |
|
|
Eller ikke
http://www.adressa.no/100...434545.snd
Utestengt resten av sesongen og Molde oppfordrer andre klubber om å også utestenge han  _________________ "Could the world fall?" - Karl Pilkington |
|
Back to top |
|
 |
zdanek Senior
|
|
Back to top |
|
 |
|