English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2014
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 75, 76, 77  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.05.2014 14:14    Post subject: Reply with quote

Det er for meg helt utenkelig at vi skal ligge øverst i snitt med tanke på at vi i det store og hele har vært begredelige i halvparten av kampene våre - de tre første. Har ikke sett alle kampene til noen i år (utover våre), men Molde har vært gode, jevnt over bedre enn oss, i de kampene jeg har sett dem, og jeg tror også Godset har vært klart bedre over de første seks kampene.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
BBQsaus
Rutinert


Joined: 09 Aug 2011
Posts: 634

PostPosted: 02.05.2014 14:35    Post subject: Reply with quote

Godset var jo rævva igår, og har visstnok vært heldige i flere kamper sånn som jeg har skjønt det. Syns folk har litt lett for å glorifisere det laget der.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 02.05.2014 14:50    Post subject: Reply with quote

Meget mulig, men det gjelder da også oss - ikke fanden om vi har vært det spillemessig beste laget i TL hittil i år. Det kan bare ikke stemme.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 02.05.2014 15:18    Post subject: Reply with quote

Nei, men vi har trolig heller ikke vært så dårlig som stemningen her inne skulle tilsi Wink
Back to top
View user's profile Send private message
Hasselbank
Junior


Joined: 28 Apr 2014
Posts: 14
Location: Norway

PostPosted: 04.05.2014 12:16    Post subject: Reply with quote

Hei dette blir mitt første innlegg her på forumet, men har fulgt Rosenborg siden 90 tallet.

Syns spillet har kommet seg nå de siste kampene og er spent på dagens prøve mot Molde.

Det jeg kanskje savner mest av Pjh er at han bestemmer seg for en fast formasjon og at hver spiller får en fast plass på laget, som de kan spille seg gode i.

Når det gjelder formasjon, mener jeg den klassiske 433 passer oss best. Det så ut som midtbanen vår ble helt overkjørt med snudd V. Da det i praksis mange ganger var bare 2 midtbane spillere som forsvarte når mostanderen kom frammover på vår bane halvdel.

Hvis jeg skulle plassert spillerne kunne jeg tenkt noe slikt.

Lunna/Øhrlund

Svennson/Gamboa Stranberg(PVR) Reg(PVR) Dorsin/Sjelvik

Jensen/Chibuike Sælnes Diskerud/Berntsen

Riski/Mikkelsen Bille/Søderlund Gamst/Helland

Har ikke tatt med de yngste spillerne.

I mine øyne er også Sælnes den eneste som kler og spille sentralt. Føler meg utrygg med Jensen dær. Og han er jo mye bedre som indreløper.

Dette er bare min mening, men tror det hadde vært bra om spillerne fikk sin faste plass:)
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Hjelde
Veteran


Joined: 04 Nov 2007
Posts: 3907

PostPosted: 04.05.2014 12:27    Post subject: Reply with quote

Insiktsfullt første innlegg Hasselbank. Enig i hvordan du ser på det. Velkommen til forumet!
Back to top
View user's profile Send private message
eksil
Veteran


Joined: 24 May 2011
Posts: 5347
Location: Ski

PostPosted: 04.05.2014 13:33    Post subject: Reply with quote

Er også enig med Hasselbank. Jeg ville nok imidlertid brukt John Chibuike som indreløper foran Mike Jensen.
_________________
Å biiln går bra?
Back to top
View user's profile Send private message
Hasselbank
Junior


Joined: 28 Apr 2014
Posts: 14
Location: Norway

PostPosted: 04.05.2014 20:05    Post subject: Reply with quote

Takk for det, og takk til alle dere som gjør dette forumet/klubben intresant og følge.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 05.05.2014 01:07    Post subject: Reply with quote

2 kamper der vi vant sjansestatistikken og vipps dukket optimismen opp igjen. Det er viktig å huske at dette handler om spill og motspill. Brann og Sogndal slo vi greit, men lag med ambisjoner ut over å berge plassen har rundspilt oss så langt. Vi har vært heldige, og er fortsatt 6 poeng bak Molde etter like mange kamper. Glem gull, glem E-cup. Tror til og med vi kan glemme cupen.

Nå er det samling i bånn som gjelder. Makan til planløst og innsatsløst spill kan jeg ikke huske å ha sett (siden jeg debuterte på tribunen i 1985). De som fortsatt snakker om bedring, lovende tendenser og gull (lol), klarer jeg ikke ta på alvor. Ut med Perry og rykk tilbake til start!

Tar for øvrig selvkritikk på at jeg hele forrige sesong argumenterte for å gi Perry tid. Det blir bare verre og verre, og tid er ikke medisinen.
Back to top
View user's profile Send private message
Number10
Veteran


Joined: 16 Sep 2012
Posts: 1718

PostPosted: 05.05.2014 06:45    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/2014/05...ll/5563884

RBK er IKKE gull-favoritter
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 05.05.2014 06:49    Post subject: Reply with quote

Sånn som ståa er nå, har nokk Daniel Berg Hestad rett. Drastiske grep må til for at vi skal være det
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 05.05.2014 08:16    Post subject: Reply with quote

Vi mistet hegemoniet etter Eggen-perioden, men til nå har vi i alle fall stort sett vært med blant toppkandidatene de siste ti årene.

Nå ser det verre ut. Det var pinlig og skremmende å se hvordan vi fremsto mot Molde, spesielt i første omgang. Molde hadde plan, tro, vilje og selvtillit - vi hadde ingenting å stille opp med.

På høy tid å bytte ut Hoftun og Hansen.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 05.05.2014 08:22    Post subject: Reply with quote

Dessverre er nok vi et stykke unna å utfordre Molde i år. Molde har hatt ganske greit program til nå, men de tre neste er Godset (H), LSK (B) og Viking (H). Blir veldig interessant å se hvordan de gjør det i disse tre kampene, særlig Godset hjemme neste søndag. Godset har vel sett litt svakere ut på bortebane i år, blir de overkjørt av Molde (som jeg frykter) så ser det farlig ut, da må vi håpe på Viking tror jeg.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 05.05.2014 08:51    Post subject: Reply with quote

Det som er tragisk er at RBK ikke makter, foran over 18000 tilskuere på Lerkendal, å score mål engang. Det er så trist å se på hvor tafatt laget fremstår. Ingen plan og ingen selvtillit. De springer rundt ute på matta, redd for ballen og uten ferdigheter (det ser det ihvertfall ut som). Jeg har forøvrig justert målsetningen "på vegne av laget": null gull iår - kanskje medalje. Dette laget er pr idag ikke i nærheten av Molde og Strømsgodset, og for den saks skyld Viking. De er gode nok for 4.-6. plass i serien sånn som de spiller nå. Jeg kan ikke si noe annet enn at det er skuffende hvordan hele arven etter Eggen og hans filosofi og det som ble bygd opp gejnnom 90-tallet, er skuslet bort, både økonomisk og sportslig. Men å se mektige RBK være redusert til det det er idag er trist. De har uten tvil mistet den suverene posisjone de har hatt i fotball-Norge i så mange år. Ja, det forfallet begynte for lenge siden, men nå fremstår de som et lite og sårbart lag blant mange andre gode lag. De er ikke best på noe lengre, bortsett fra kanskje øknonomi? RBK som organisasjon anno 2014 fremstår som en døende kjempe som ligger og spreller på gulvet. De må avlive den og heller bygge opp noe nytt fra bunnen av. Det som trengs nå er å skape noe nytt ut ifra det som er verdt å bygge videre på. de trenger noen nye koster og noen som tenker annerledes i klubben. De må ta innover seg at andre klubber har overtatt hegemoniet nå. En posjon ydmykhet og selvinnsikt hadde gjort seg nå. RBK er ikke lenger ledende eller innovative på noe som helst. De er en gammel og tungrodd, og lite endringsvillig, organisasjon, full av mennesker som ikke ønsker å modernisere eller gjøre fundamentale forandringer for å omskape RBK til en moderne og attraktiv klubb som spiller god fotball.

Hører du det Hoftun? Vi trenger noen som ser helheten og som er villig til å sette klubben først! Noen må ofres her for at ting skal skje. Hvor langt er man villig til dra Rosenborg ned i søla og gjørma? Klubben er uthulet og tom for sjarm, kreativitet, attitude, målsetninger, planer, visjoner og varme. Gjør noe før vi ender opp som en tidligere fotballstorhet som kan se tilbake på "den gang da...". Vi har en stor framtid så fremt noen er villige til å gjøre det som trengs for å få klubben på rett kjøl igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
quentez
Veteran


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 2618

PostPosted: 05.05.2014 09:32    Post subject: Reply with quote

Hvordan skal vi klare å vinne serien når vi ikke evner å skape - og langt mindre score - gjennom eget spill?

Vi har hittil møtt lagene som opptar 1., 3., 8., 11., 12., 14. og 16. plass på tabellen. Altså en stor ansamling av dumpekandidater og bunnlag. Etter en kort telling har vi scoret 7 mål gjennom faste situasjoner (frispark (3), innkast (2) og straffe (2)), og 7 mål gjennom eget spill.

Sjansestatistikken (kilde: VG) er heller ikke særlig lystig lesing:

Viking: 4-6
AaFK: 4-8
Odd: 4-6
Glimt: 6-4
Brann: 9-5
Sogndal: 5-4
Molde: 2-5

Sjanser RBK: 25
Sjanser motstander: 38

Jeg har også god grunn til å tro at majoriteten av sjansene vi har skapt er kommet på faste situasjoner.

Vi er blitt et lag som Stoke blottet for identitet. Patetisk.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 05.05.2014 10:01    Post subject: Reply with quote

Etter seire mot Sogndal og Brann tidlig på fjorårssesongen, hadde jeg faktisk litt tura på at jeg hadde undervurdert vår den gang ferske hovedtrener.

Nå har vi igjen slått begge disse lagene tidlig i sesongen, men all optimisme er borte.

Thera and back again - a Hobbit's tale by Per Joar Hansen.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 05.05.2014 10:11    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:
RBK er ikke lenger ledende eller innovative på noe som helst. De er en gammel og tungrodd, og lite endringsvillig, organisasjon, full av mennesker som ikke ønsker å modernisere eller gjøre fundamentale forandringer for å omskape RBK til en moderne og attraktiv klubb som spiller god fotball.


Dette synes jeg er et klokkereint treff, det er nøyaktig det inntrykket jeg får både av laget på banen og det som skjer i kulissene.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran


Joined: 25 Feb 2013
Posts: 2741

PostPosted: 05.05.2014 11:08    Post subject: Reply with quote

zaphod81:

Takk for en hyggelig kommentar på mine betraktninger Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 05.05.2014 11:22    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
Vi mistet hegemoniet etter Eggen-perioden, men til nå har vi i alle fall stort sett vært med blant toppkandidatene de siste ti årene.

Nå ser det verre ut. Det var pinlig og skremmende å se hvordan vi fremsto mot Molde, spesielt i første omgang. Molde hadde plan, tro, vilje og selvtillit - vi hadde ingenting å stille opp med.

På høy tid å bytte ut Hoftun og Hansen.

Dette har jeg lest mange ganger tidligere, men når "herr vent og se" har hoppet ned fra gjerdet er det tid for flaggheising. RBK

Må bare tilføye at Molde slett ikke var så gode som nest siste setning kunne ha antydet. Det var bare vi som var enda dårligere.

Hadde flere rundt meg som virket som om de ikke hadde vært på fotballkamp på lenge. Det vises på samme måte som i kirken hvem som ikke kjenner de faste ritualene og "Lerkendalliturgien".
Kanskje var det nettopp slike friske øyne som måtte til for å tørt konstatere at: "Nei, dette var kjedelige greier, ja."
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
frank
Proff


Joined: 03 Aug 2011
Posts: 307
Location: Eksil

PostPosted: 05.05.2014 11:27    Post subject: Reply with quote

Jeg får litt deja vu fra Jønssons siste dager akkurat nå. Mange har vært kritiske lenge, men nå begynner selv de mest nøkterne observatørene å kaste kortene og konkludere med at dette ikke går. Om ikke en annen stor idrettsskandale skulle komme og stjele fokuset tror jeg Per Joars dager som trener er talte


...Ã¥ faen!
_________________
Å tenke før man prater er som å tørke seg i ræva før man driter.


Last edited by frank on 05.05.2014 11:35; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 05.05.2014 11:34    Post subject: Reply with quote

Glimrende beskrevet Hellvik.

Men det er intet annet å forvente, for de som er der nå vet best. De vet til og med bedre enn Eggen, og det skulle vel fortelle det meste!
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 05.05.2014 11:49    Post subject: Reply with quote

Ikke ta det personlig, hellvikrunner. Jeg er veldig mye enig med deg. Dette er rettet mot den middelmådige sportslige lederen og den kompisansatte treneren.
hellvikrunner wrote:
Det som er tragisk er at RBK ikke makter, foran over 18000 tilskuere på Lerkendal, å score mål engang.

Det som er tragisk er at supportere av Rosenborg har adoptert denne innstillingen om at bare det kommer et slags mål så er vi fornøyd med spillet, livet, jobben, kona, sexlivet, helsa, fordøyelsen ... og hva det nå er de som stadig forsvarer PJHansen og Erik Hoftun mener må være galt hos de som ikke er fornøyd med fotballen selveste RBK presterer.

hellvikrunner wrote:
Jeg har forøvrig justert målsetningen "på vegne av laget": null gull iår - kanskje medalje. Dette laget er pr idag ikke i nærheten av Molde og Strømsgodset, og for den saks skyld Viking. De er gode nok for 4.-6. plass i serien sånn som de spiller nå.

Akkurat som Hoftun og kompisansatte Per Joar Hansen vil at du skal. Det er jo, ifølge nåværende trener, fem-seks lag som kjemper jevnt om gullet i Tippeligaen i år, og de kravstore, fotballinkompetente Rosenborgsupporterne må formodentlig være fornøyd med om herr Hansen makter å levere en plassering nesten i toppen og med et spill vi i umoderne dager ville ha skjemtes over.

hellvikrunner wrote:
Det som trengs nå er å skape noe nytt ut ifra det som er verdt å bygge videre på. de trenger noen nye koster og noen som tenker annerledes i klubben. De må ta innover seg at andre klubber har overtatt hegemoniet nå. En posjon ydmykhet og selvinnsikt hadde gjort seg nå.
... Vi trenger noen som ser helheten og som er villig til å sette klubben først!
... Vi har en stor framtid så fremt noen er villige til å gjøre det som trengs for å få klubben på rett kjøl igjen.

Det som står i veien for en slik utvikling er manges blinde tro på at kontinuitet i seg selv skaper suksess, helt uavhengig av om den som "konter" faktisk holder nivået. I disse russetider er det jo forresten enkelte som "konter" fordi de ikke var gode nok i fjor, men det er vel bare i Rosenborg det er flere enn en sjanse til å konte når man stryker (i en sportslig lederjobb)?
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
Jangusk
Veteran


Joined: 28 Nov 2011
Posts: 4259
Location: Ryfylke

PostPosted: 05.05.2014 11:53    Post subject: Reply with quote

I samme intervju sier Strandberg at måten Rosenborg framstår spillemessig gjør vondt og at det er dette som var det verste med smellen mot de blå.
Utdrag fra nettavisen.

Hva nå?
Back to top
View user's profile Send private message
Elg
Veteran


Joined: 18 Mar 2012
Posts: 1440

PostPosted: 05.05.2014 11:53    Post subject: Reply with quote

Mycket bra Gisp! Tommel'n opp!
_________________
Herremann

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
View user's profile Send private message
toreinar
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 3835
Location: Malvik

PostPosted: 05.05.2014 12:06    Post subject: Reply with quote

RBK må nå plukke 3 3-poengere på rad og reise til Drammen med selvtillit om trua skal komme tilbake.
Det skjer nok ikke.
I fjor på denne tiden ville jeg hatt noe større tro på dette.
Ingen ting i oppkjøringa til denne sesongen eller spillet i sesong tilsier at vi plutselig skal bli stabile.
Men håpet vil alltid være til stede.
Lunna
Ung frisk høyrecack-Tore-Stefan-Skjelvik
Bille-Jensen-Chibbe- Gamst
Riski-Søder

Eller noe liknende i noe som likner 442 kunne vært spennende om man startet på nytt og innså at prosjekt 433 ikke funker.
Vi har spillere i fleng som kan plasseres på forskjellige plasser fra midtbanen og fremover og bli minst like slagkraftige som vi fremstår akkurat nå.
Formasjonen er jo som kjent bare tall.
_________________
Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43 ... 75, 76, 77  Next
Page 42 of 77

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb