English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Molde
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Molde?
Alexander Lund Hansen
2%
 2%  [ 3 ]
Tobias Mikkelsen
11%
 11%  [ 17 ]
Stefan Strandberg
34%
 34%  [ 50 ]
Mikael Dorsin
0%
 0%  [ 0 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Ole Selnæs
1%
 1%  [ 2 ]
Mikkel Diskerud
0%
 0%  [ 1 ]
Mike Jensen
45%
 45%  [ 65 ]
Riku Riski
0%
 0%  [ 0 ]
Morten Gamst Pedersen
1%
 1%  [ 2 ]
John Chibuike
1%
 1%  [ 2 ]
Nicki Bille
1%
 1%  [ 2 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 144

Author Message
Borden
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:01    Post subject: Reply with quote

danielsk wrote:
Håper ingen boikotter klubben fordi treneren er ubrukelig. Still opp for laget og spillerene, de kommer fortsatt til å være der når Perry får sparken, og vil blø mer for drakta når de vet at trøndelag står bak de i tykt og tynt.

Du hjelper laget og spillerne mer ved å ikke gå på kamp enn ved å gå på kamp, når man vet at noe må gjøres og at det ikke blir gjort noe før det blir snakket et språk Koteng & Co. forstår. Tap av forventede inntekter.
Back to top
View user's profile Send private message
Zzyzx
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:02    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Min personlige stolthet? Har ingenting med Rosenborg BK å gjøre.

Når det gjelder klubbens stolthet hjelper det lite å fortsatt støtte laget på kamp, når det er lite stolthet å se i måten laget opptrer på. Det beste du kan gjøre for å gi laget en ny sjanse til å være 'et stolt lag' er å holde deg hjemme fra kamp.

Det beste DU kan gjøre er å holde deg hjemme.
At den gjengse supporter blir lei av å se dårlig fotball har jeg rimelig grei forståelse for, men å oppfordre til boikott for å hjelpe laget. Der er du nok helt på jordet.

Det beste alle andre kan gjøre er å dra på kamp!
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:08    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det på jordet å boikotte hjemmekampene?
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:08    Post subject: Reply with quote

Vi må støtte opp om laget i gode tider og støtte laget ENDA mere i tunge tider!

Støtter Rosenborg av hele mitt hjertet og kommer til å dra på kamp når jeg kan og skrike "Roooo-seeeen-boooorg" til stemmen sprekker, men what to do med den gjengen som sitter på pengesekken og som styrer skuta på alle skjærene der ute?

Slik jeg ser det er det bedre med Bannere med tydelig beskjed men støtte de 11 på banen og de spillerne på benken 1000% hele veien.

Rimelig sikker på at om det hadde hengt 2-4 svære kritiske bannere på lerkendal hver hjemmekamp så ville det vært uungåelig med en ordentlig redgjøring rundt Erik og Per, samt Mr.Koteng.

Spillerne gjør så godt de kan de, det tviler jeg ikke på, men blir litt som å sette innpå Rosenborg Hockey utpå der. Gutta hadde forsøkt alt de kunne, men hjelper lite når det de læres har null presens i det som skal foregå ute på gresset...
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Kings
Senior

PostPosted: 04.05.2014 21:09    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
Min personlige stolthet? Har ingenting med Rosenborg BK å gjøre.

Når det gjelder klubbens stolthet hjelper det lite å fortsatt støtte laget på kamp, når det er lite stolthet å se i måten laget opptrer på. Det beste du kan gjøre for å gi laget en ny sjanse til å være 'et stolt lag' er å holde deg hjemme fra kamp.

Håper du holder deg langt inni helvette vekk fra ALLE de resterende kampene til RBK i år. Sånne idioter som deg trengs ikke på tribunen.
henrifei
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:09    Post subject: Reply with quote

boikott er ikke løsningen, banneret, PERRY MÅ GÅ, på ØØ er en god start synes jeg.
Back to top
RBK 2014
Junior

PostPosted: 04.05.2014 21:11    Post subject: Reply with quote

ALH 3 - Skyld i mål. Generelt uttrygg. Noen gode redninger. Hadde ikke blitt corner før 2-0 hvis han hadde gått å hentet ballen istedet for å rusle tilbake i mål.
Mikkelsen 4 - Ok begge veier, skaper ikke det helt store, men klarer seg greit.
Strandberg 7 (BB)- Må være trener og kaptein samtidig, må være frustrerende. Blokkerer og stopper angrep på angrep, trygg med ball, god en mot en, klasse.
Dorsin 3 - Delskyld i 1-0, sliter med posisjonering og i oppspillsfasen.
Skjelvik 2 - Veldig svak defensivt, gjør mye rart, glimtvise raid offensivt.
Selnæs 2 - Lider under Moldes høye press, mye feil og mister selvtillitt.
Jensen 6 - Løper mye, vinner en del dueller, blir ikke det helt store sluttproduktet.
Mix 2 - Usynlig i store deler av kampen, svak i gjennvinning og duellspill.
Gamst 2 - Helt usynlig, svak defensivt, uvanlig mange feil, svake døballer.
Søderlund 2 - Dårlige arbeidsforhold men vinner ikke nok dueller på topp. Ikke bevegelig nok
Riski 2 - Skaper ingenting, gjør en ok jobb defensivt som hjelper Mikkelsen.

Bille 2 - Uvenn med ballen, skaper ingenting, vinner lite dueller.
Chibbe 2 - Usynlig. Flere umotiverte balltap.

Perry - 1 Har ikke så mye å velge i på benken, Chibuke bør spille, legger om til 3 bak midt i andre omgang som forsåvidt er positivt. Viser liten til ingen entusiasme fra benken, fins ingen ramme eller mønster i laget. Ferdig.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:11    Post subject: Reply with quote

De du støtter er ledelsen i klubben.

Laget støtter du langt bedre ved å gjøre veien åpen for nye folk i sportslig avdeling.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:12    Post subject: Reply with quote

Kings wrote:

Håper du holder deg langt inni helvette vekk fra ALLE de resterende kampene til RBK i år. Sånne idioter som deg trengs ikke på tribunen.

Javel. Hvorfor er jeg idiot?

Hvem er du som skal bestemme hvem som trengs og ikke trengs på tribunen?
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 04.05.2014 21:14    Post subject: Reply with quote

Jeg ante vel at forhåndstipset mitt på 1-1 var hakket for optimistisk da jeg kom inn portene, og det første jeg hørte var at Tore var syk. Da kampen startet oppdaget jeg plutselig at nummer 11 startet på høyreback, og da var egentlig troen min redusert til et minimum. Noen hevdet at dette ikke skulle påvirke lagets offensive prestasjon; det synes jeg er en heftig påstand når de to har scoret tre mål på de to siste. Nåvel.

Kampens detaljer velger jeg å forbigå i stillhet, men jeg vil gjerne henge meg litt opp i taktiske disposisjoner. For det første: vi legger om til engelsk 4-4-2 og offisielt forsøk på å krige ut bortelaget Molde med drittspill. For det andre: vi legger om til 3-5-2 og forsøker å få uttelling gjennom en tilfeldig handling. Suksessen til de ulike spillestilene satt midlertidig til side: hva forteller dette om tiltroen Hansen og co har til de spillestilsprinsippene de etter sigende jobber med hver dag på treningsfeltet? Hva slags signal sender du til spillerne når en offensiv midtbanespiller kommer inn for en back, og en av de gjenværende midtbanespillerne slår uforstående ut med armene til byttet?

Ja, vi stilte svekket i dag (noe som er mer enn delvis Erik "Excel" Hoftun sin feil, J-U-I-C-E Juice by Erik!), men å gå derfra til å erklære Molde, MOLDE, av alle lag, på Lerkendal offentlig som så gode at Rosenborg må satse på fysikken fordi vi ikke tør å spille fotball: det er OPPSIGELSESGRUNN! Det er oppsigelsesgrunn å uttale det, det er oppsigelsesgrunn å mene det, og det er framfor alt oppsigelsesgrunn å gjøre laget så fuckings ELENDIG at du har rett, Per Joar Hansen. Det er andre kamp på rad at du er for FEIG til å spille fotball for å være bedre enn Molde (Molde!), og fjerde kamp på rad du mislykkes med å vinne over de. Tilfeldigvis. Vi har altså ett poeng på fire kamper under Hansen, og da var Molde totalt ute av form og redusert til ti mann i over en time. Smak på den.

Hadde ikke moldenserne insistert på å spille med for anledningen totalt ubrukelige Elyounoussi i 80 minutter, så hadde vi tapt denne kampen 5-0. Det var synd Lunna plutselig dro en kjemperedning ut av ræva, for 0-3 hjemme mot Molde hadde kanskje røsket litt liv i en eller annen i RBK-systemet.

Børs:

Lunna 4 - Må dele skyld på 0-1, selv om Dorsin er hovedsynder. Blir tydelig usikker, og gjør mange merkelige inngripener. +1 for pyrrhisk kjemperedning.

Mikkelsen 6 - Gjør en god jobb defensivt mot en riktignok fraværende motstander, offensivt er innleggene for dårlige, men initiativene gode. +1 for plutselig uvant posisjon.

Strandberg 7 - Det hadde blitt stygt hvis ikke Strandberg hadde levert en godt over snittet god kamp her.

Dorsin 4 - Uvant rolle vises en del ganger, spesielt ved klønete baklengs.

Skjelvik 4 - Autostrada for Moström bak vår hurtigste spiller. Fascinerende dårlig med ball i beina. Latterlig unødvendig gult kort.

Jensen BB 7 - Vår klart beste på midtbanen, og selveste limet som hindret laget fra total oppløsning i andre omgang. Gode offensive bidrag en stund som indreløper.

Selnæs 3 - Totalt avkledd i en hel omgang fotball, og for lat og sutrete til å rette opp egne feil. Sannsynligvis kroken på døra når han nå må tilbringe 16. mai på benken.

Mix 5 - Kjempet hardt, men med lite resultat.

Riski 5 - Gode initiativer når han skjærer inn, men blir jo litt lettlest når det er den eneste bevegelsen hans. Som vanlig dårlig en mot en, men har noen glimt av storhet også.

Søderlund 5 - Vanskelig å klandre ham for mye, han får jobben som søppelgutt, og kriger etter beste evne på de mange lange oppspillene. Synes nesten han var frisk etter omstendighetene.

Gamst Pedersen 4 - Det blir mye smått og upresist, mye ballmist og denne gangen ingen assist. Da blir karakteren dårlig.

Bille Nielsen 4 - Inn for å krige sammen med den andre krigerspissen i en formasjon som kanskje passer begge to godt. God innsats, men er like giftig som et bringebær.

Chibuike - Inn i en uklar offensiv rolle for å skape noe ut av ingenting (hengespiss i 3-4-3? Snudd V? Hva?), og bidro egentlig ikke med noe som helst.

Helland - Lader godfoten to ganger, det resulterte i ett greit skudd og ett elendig innlegg.

Per Hansen, elitetrener 0 - Begrunnelse finnes over. Får trekk for kortsiktig feig plan og merkelige kriseplaner fra et annet spillestilsdokument enn det spillerne har fått. Får trekk for dårlig langsiktig jobbing med spillestil. Får trekk for å prestere å innprente hos både spillere og alle andre at Molde er mye bedre enn Rosenborg. Heldigvis for Hansen har ikke skalaen negative karakterer.

Dommer Hansen 7 - Skjønner ikke hvorfor folk er så negative mot dommeren; selv om mange av de situasjonene som virket litt 50-50 gikk mot RBK så var jeg stort sett alltid enig med dommeren fra der jeg satt. Ingen regel som sier at han skal "jevne ut" de tighte situasjonene. Kunne tilsynelatende blåst en straffe til hvert av lagene for selvpåført hands i feltet: greit at han ikke gjør det. God kamp, sett fra tribunen.
moomoo
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:22    Post subject: Reply with quote

Zaphod Tommel'n opp!

Flott innlegg, og for meg som kun "så" kampen på radio fikk jeg takket være det innlegget her et mye bedre bilde av hva som har foregått.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
Rallepus
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:22    Post subject: Reply with quote

Hvis du ønsker at Rosenborg skal behandle tilskuerne som kunder i hvilken som helst bedrift, så oppfør deg som en kunde (ikke møt opp). Om du derimot har det minste av integritet som supporter så møter du opp.

STØTT ROSENBORG

Og Perry må gå. Ikke som følge av at supporterne svikter Rosenborg, men som følge av at HAN har sviktet Rosenborg.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:23    Post subject: Reply with quote

Om det som har kommet ut nå at perry har mistet garderoben totalt,kommer vi aldri til og bli bedre utover sesongen...

Da kan vi innfinne oss med at denne sesongen er over.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Konesseur
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:25    Post subject: Reply with quote

Skamtap for Moille og northugen fyllekræsjer...

Buhuuuuuuuuu
Back to top
Mikkelsen
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:25    Post subject: Reply with quote

Tror du så på feil kamp Zaphod. Det at 4 er det minste tallet når det ser ut som ingen vil spille fotball, så mister du troverdigheten til den børsen der. VG har bedre børs enn deg. Ingen hadde over 4 idag kun Mike Jensen.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:27    Post subject: Reply with quote

Jeg mener man fortsatt kan gå på stadion og støtte laget, men i tillegg vise sin misnøye over Per Joar Hansen.
Newcastle-supporterne gjorde det helt ekstreme i helgen, forlot stadionen etter 69 minutter og hadde et stort banner mot treneren sin og eieren(?).
Nå sier jeg ikke at vi bør gjøre akkurat dette, men vi kan fortsatt finne måter å kritisk ovenfor treneren mens spillerne får samme oppbakking som før.

Last edited by Knowrud on 04.05.2014 21:29; edited 1 time in total
Back to top
JanneB
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:29    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:

Laget støtter du langt bedre ved å gjøre veien åpen for nye folk i sportslig avdeling.

Man svikter ikke klubb og by. SÃ¥ enkelt er det.
Back to top
Borden
Veteran

Der var jeg også Knowrud, men jeg tror dessverre ikke det er nok.
Back to top
WT62
Veteran

Så intervjuet med PJH nettopp... sier for så vidt det han må si,men vet vel selv at å "jobbe knallhardt neste uke" ikke erstatter 1 1/2 års vingling og manglende struktur.

Problemet er nok mer dyptgående enn kun treneren,vi ser nå til fulle effekten av "pre-Eggen" tiden der toneangivende krefter i klubben kom ut av skyggen av Eggen og distanserte seg og klubben fra Eggen filosofien.

Nå ligger vi og roter i middelmådighetens skyggeland der vi får lite ut av mye og statusen vår som en vinnerklubb er i ferd med å forsvinne. Skal tro hva Gamsten tenker om valget sitt i forhold til RBK vs Molde...
Back to top
ElMar
Proff

PostPosted: 04.05.2014 21:30    Post subject: Reply with quote

Er det ikke litt rart at vi når kampen starter i dag har kun tre forsvarsspillere i troppen. Jeg kan forstå at Svensson sitt fravær kom litt brått på, men at Tore var syk visste de vil tidlig i dag. Har vi ikke juniorer som banker på døra til a-laget? Mikkelsen var ikke dårliere enn normalt (som sier litt), men det var tilfeldig at det ikke ble verre, for han eier ikke defensive fibere.
Borden
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:31    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:

Dette er bare typisk supportersjargong, uten noen rot i rasjonell tankegang.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:32    Post subject: Reply with quote

Dypere enn treneren?? i de fleste klubber er det treneren som bygger laget..og få inn en trener med kompetanse dekker svakhetene andre plasser.

Tviler alt var perfekt før heller..men vi hadde eggen som var fantastisk til og bygge lag.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 04.05.2014 21:32    Post subject: Reply with quote

JannesBart wrote:
Borden wrote:

Lar man dagens sportslige avdeling sitte så er det et langt større svik av klubben enn å la vær å gå på 1-2 kamper.

Men det beste hadde selvsagt vært om man fylte Lerkendal fullstendig og eksploderte i støtte i 45 minutter og tømte stadion helt til andre omgang å la resten av kampen gå for tomme tribuner.

Det er ikke et svik, det er et virkemiddel for å bedre dagens katastrofe.
Back to top
Konesseur
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:33    Post subject: Reply with quote

Dette var bedre medisin. Poling-drillo-ideen var ikke så god, og det er bra at den anbegfalingen gruslegges.
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 04.05.2014 21:37    Post subject: Reply with quote

Borden wrote:
JannesBart wrote:

Dette er bare typisk supportersjargong, uten noen rot i rasjonell tankegang.

"Svart og kvit i medgang?"

Flaut
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 20, 21, 22, 23  Next
Page 21 of 23

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb