| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Sogndal? |
| Alexander Lund Hansen |
|
16% |
[ 25 ] |
| Jonas Svensson |
|
5% |
[ 9 ] |
| Stefan Strandberg |
|
8% |
[ 13 ] |
| Tore Reginiussen |
|
26% |
[ 41 ] |
| Mikael Dorsin |
|
9% |
[ 15 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 1 ] |
| Ole Selnæs |
|
11% |
[ 18 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
7% |
[ 11 ] |
| Riku Riski |
|
1% |
[ 2 ] |
| Alexander Søderlund |
|
3% |
[ 5 ] |
| Morten Gamst Pedersen |
|
7% |
[ 12 ] |
|
| Total Votes : 152 |
|
| Author |
Message |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 01.05.2014 22:24 Post subject: |
|
|
| Er heller ikke negativ etter dette. Ingen strålende kamp, selvsagt, men tror aldri jeg før under per joar hansen har sett 3 kamper på rad med glimt av noe som ligner på angrepsspill, selv om vi fortsatt stort sett scorer på dødball. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 01.05.2014 22:44 Post subject: |
|
|
Får ta en børs jeg også...
Lunna - 7, meget god. Har kontroll på returene, holder roen under press, greie igangsettinger.
Svensson - 5, OK. Mindre involvert enn mot Brann, naturlig nok, men savner ikke Gamboa.
Reginiussen - 7, meget god. En av våre beste angripere. Kunne scoret flere enn det ene praktmålet.
Strandberg - 6, god. Brukbar kontroll bak, og assist.
Dorsin - 6, god. En veldig bra assist og satte opp Mix på 45 ved et senere raid. Savnet ikke Skjelvik.
Selnæs - 5, OK. Ikke i skikkelig form ennå, men i form blir dette bra. Brukbart skudd, men det var annonsert i Adressa i går.
Jensen - 4, under pari. Uvant anonym.
Mix - 5, OK. Involvert i begge målene, men ellers ikke alt for mye å nevne.
Gamst - 6, god. Et par-tre gode dødballer og en farlig målsjanse. Brukbart kombinasjonsspill på venstresiden innimellom. Er vant med at han leverer bedre dog.
Søderlund - 4, under pari (av hva som er forventet av en RBK-spiss). Godt med scoring, og bra trend at han scorer. Frustrerende å se på når gode muligheter ødelegges.
Riski - 3, dårlig. Fikk ikke til så veldig mye. Et tilbakeslag for Mix/Riski/Svensson-samspillet. |
|
| Back to top |
|
 |
krist2 Rutinert
|
Posted: 01.05.2014 23:16 Post subject: |
|
|
Selnæs banens besti i henhold til Drillo.
Synes Wathne virker ekstra uengasjert i dag?
Er vel ikke artig med Brann tap hjemme og RBK seier...  |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 01.05.2014 23:28 Post subject: |
|
|
Børs:
lunna: 5
Svensson: 5
Reginiussen: 6
Strandberg: 6
Dorsin: 6
Jensen: 5
Selnæs: 5
Mix: 6
Gamst: 6
Søderlund: 6
Riski: 5 |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 01.05.2014 23:31 Post subject: |
|
|
Hadde egentlig ikke tenkt å lage noen børs, men hiver meg på bølgen.
Lund Hansen 6 BB Reddet seieren igjen.
Svensson 4 Et hakk ned fra sist. Brann ga vel dårligere motstand enn Sogndal.
Reginiussen 6 Helt greit pluss. Et halvt poeng pluss for målet.
Strandberg 5 Helt greit er godt nok mot Sogndal uten Karadas.
Dorsin 6 Så ut som om han hadde en plan bak spillet sitt. Kommentatorer som sier "godt innlegg" omtrent hver gang en ball beveger seg fra siden inn mot mål burde se Dorsins innlegg i reprise før de skriver alternative replikker å benytte for innlegg som ikke helt når opp mot dette.
Jensen 4 Alt i alt OK mot snart oldboysspillerne.
Selnæs 5 Litt ned og litt opp. Litt med og litt bort.
Diskerud 6 Så også ut som om han tenkte. Dog ikke like mye som Frank. Pluss for avgjørende involveringer ved begge våre mål.
Riski 3 Burde fått stå over denne kampen. Hvis konkurrentene i stallen ikke er gode nok til flere spilleminutter mot Sogndal er det ille.
Søderlund 3 En spiss av RBK-standard hadde puttet to mål før Søderlund fikk den ferdigscorede fra Dorsin. Chatto i Bodø/Glimt scoret et omtrent identisk mål i denne serierunden uten å dermed bli erklært som noen toppscorerkandidat.
Gamst 4 Med to gule før kampen var det en risiko, men han slapp kort, slapp skade og slapp å ta ut noe ekstra.
Per Joar Hansen 3 Får tre med forbehold om at Strandberg ikke er redusert til søndag. For sene bytter. Under RBK-standard spillemessig. Fikk seieren vi skal ha, men det skal vel godt gjøres å finne en trener som hadde klart å tape med denne RBK-troppen mot Sogndal? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 01.05.2014 23:56 Post subject: |
|
|
Nå har det ikke vært radet opp trepoengere i Sogndal da, selv om Perry har vunnet der to år på rad og JJ vant der i 2012.
2002-2011 ble det bare uavgjorte der, fire i tallet.
Perry tenkte vel som Eggen i andreomgang, det var vel ingen grunn til å bytte bare for å bytte. RBK hadde grei kontroll.  |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.05.2014 00:10 Post subject: |
|
|
Ser den kontringen, kristobal. Jeg burde vel ha skrevet mot dette Sogndallaget - uten viktige Karadas.
Litt urimelig å blande formidable Eggen inn i dette når dagens middelmådige trenerteam selv dro opp rulleringskortet før kampen.
Sogndal med O2O blir vel for øvrig nesten det samme som ozonlaget? _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Riversen Proff
|
Posted: 02.05.2014 00:38 Post subject: |
|
|
| JannesBart wrote: | | De går på kampan for å se RBK vinne. |
+1 |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2014 03:55 Post subject: |
|
|
Adressa sin børs:
Lunna: 5
Svensson: 4
Strandberg: 6
Reginiussen: 7
Dorsin: 5
Mix: 5
Selnæs: 6
Jensen: 4
Riski: 3
Søderlund: 5
Gamsten: 4 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
andrezinho Veteran

|
Posted: 02.05.2014 04:00 Post subject: |
|
|
Lunna - 6
Svensson - 5
Reginiussen - 6
Strandberg - 5
Dorsin - 6
Jensen - 4
Selnæs - 6
Mix - 5
Riski - 3
Søderlund - 4
Gamst - 4 |
|
| Back to top |
|
 |
eporkg Proff
|
Posted: 02.05.2014 09:18 Post subject: |
|
|
Lunna - 6
Svensson - 5
Reginiussen - 7
Strandberg - 6
Dorsin - 6
Selnæs - 6
Jensen -5
Mix - 5
Gamst - 6
Søderlund - 5
Riski - 4 |
|
| Back to top |
|
 |
MariusV Veteran
|
Posted: 02.05.2014 11:20 Post subject: |
|
|
Aner ikke hvem jeg skal stemme på. Og det er en god forskjell fra tidligere, for da var det å finne ut hvem som var minst dårlig, nå er det for å finne ut hvem som var mest god.
Det var på ingen måte noen som stakk seg ut. Det var en lagseier!
Jeg har lyst å stemme Reginiussen pga at han tydelig manet laget frem og scorte på ren besluttsomhet da resten av laget var ordentlig dårlig.
Samtidig har jeg lyst å melde Mix da han var involvert i alle scoringene.
Jeg har lyst å stemme Selnæs, som var helt håpløs første halvtimen, men var tilbake i godt slag siste timen.
Lunna var som alltid knallgod i mål...
Ellers syns jeg Strandberg alltid er helt ekstremt stabil, og nå har han i tillegg fått fart, som han faktisk supplerer med evne til å posisjonere seg i løpsdueller. Knallbra!
Kampen for øvrig var totalt sett bra. Første halvtimen er det dårligste jeg har sett av Rosenborg faktisk. Siste timen er det faktisk god fotball, men det merkes at vi ikke har en Rade/Steffen/Frode/osv-besluttsom spiss på laget, selv om jeg tror Don Søder er i ferd med å spille seg i form. |
|
| Back to top |
|
 |
ReBoK Junior
|
Posted: 02.05.2014 13:03 Post subject: |
|
|
Lunna - 6
Svensson - 4
Reginiussen - 6
Strandberg - 5
Dorsin - 5
Selnæs - 4
Jensen -5
Mix - 4
Gamst - 5
Søderlund - 3
Riski - 3 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.05.2014 13:39 Post subject: |
|
|
| Ser ut som Tore får prisen for BB etter denne kampen, men må si jeg aldri har sett en så jevn avstemning før. Pleier jo så og si alltid å være kun en eller to spillere som i hovedsak får stemmene, men her er det jo 6-7 stykker som får et respektabelt antall stemmer. |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 02.05.2014 13:42 Post subject: |
|
|
Lunna: 6
Svensson: 5
Strandberg: 5
Reginiussen: 6
Dorsin: 6
Jensen: 5
Selnæs: 5
Mix: 6
Gamst: 6
Søderlund: 4
Riski: 4
Last edited by Søtvatten on 02.05.2014 13:43; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 02.05.2014 13:43 Post subject: |
|
|
| kristobal wrote: | Nå har det ikke vært radet opp trepoengere i Sogndal da, selv om Perry har vunnet der to år på rad og JJ vant der i 2012.
2002-2011 ble det bare uavgjorte der, fire i tallet.
( ... Eggen ...) |
Den bittelille, ivrige Eggenforsvareren i meg har visst jobbet i underbevisstheten i natt og fortalte meg da jeg våknet at Eggen som regel pleide vinne, noen ganger stort, på Fosshaugane og sjelden spilte uavgjort. (Nå knyttet du jo kun indirekte Eggen til uavgjort, men direkte til manglende bytter. Det siste poenget er imidlertid besvart lenger opp.)
En kjapp sjekk nå viste at i perioden 1988-2002 opplevde RBK under Eggen kun to uavgjorte på Fosshaugane.
I 1988 (0-0) ble for øvrig Bård Wiggen byttet inn 12 minutter før full tid. Det andre uavgjortresultatet under Eggen på Fosshaugane var i 2002.
Sikkert feil av meg å fokusere på kamper som 6-1 seieren i 2001 og, ikke minst, 7-0 i byjubileumsåret 1997 når det var så flotte dødballer og innkast i går, men enkelte vokser jo aldri fra den umoderne fotballen.
Under Eggen hadde RBK for øvrig et målsnitt på 3,25 for og 1 mot på Fosshaugane. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 02.05.2014 14:34 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Ser ut som Tore får prisen for BB etter denne kampen, men må si jeg aldri har sett en så jevn avstemning før. |
Tenkte på det samme. Og denne gangen er det heller ikke grunnet at alle har vært like dårlige og/eller ingen har utpekt seg.
Morsomt. Uten at jeg tør å tro på noe som helst - kanskje vi så smått kan se tendensen av at vi begynner å spille som et lag? Dare I dream? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 02.05.2014 17:04 Post subject: |
|
|
Ikke gjør det, du blir så skuffa  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 02.05.2014 23:53 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | ]Morsomt. Uten at jeg tør å tro på noe som helst - kanskje vi så smått kan se tendensen av at vi begynner å spille som et lag? Dare I dream? |
Selvsagt. Jo mer tid som går, jo mer samspilte blir vi.
Klart det vil gå opp og ned, og klart det er lettere mot de svakeste laga, men det er ingen grunn til å regne med annet enn jevn stigning måned for måned. Med et og annet tilbakeslag underveis, muligens. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 02.05.2014 23:58 Post subject: |
|
|
| Det er vel ikke så veldig selvsagt. I fjor var vi klart best de første rundene. Mye bedre enn på slutten av en sesong der vi bare ble feigere og feigere for hver kamp som gikk. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 03.05.2014 00:05 Post subject: |
|
|
Jo da. En god trener vil gi raskere fremgang og ende på et høyere nivå, men vi vil se stadig fremgang også under Perry. Det blir ikke som i fjor, dette. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 03.05.2014 00:14 Post subject: |
|
|
| Vel vel, jeg ser iallefall ikke at vi er bedre i dag enn vi var på samme tid i fjor. Ergo tar jeg det ikke som noen selvfølg at vi plutselig vil oppleve fremgang bare han får mer tid på seg. |
|
| Back to top |
|
 |
Eru Veteran
|
Posted: 03.05.2014 00:37 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | [
Den bittelille, ivrige Eggenforsvareren i meg har visst jobbet i underbevisstheten i natt og fortalte meg da jeg våknet at Eggen som regel pleide vinne, noen ganger stort, på Fosshaugane og sjelden spilte uavgjort. (Nå knyttet du jo kun indirekte Eggen til uavgjort, men direkte til manglende bytter. Det siste poenget er imidlertid besvart lenger opp.)
En kjapp sjekk nå viste at i perioden 1988-2002 opplevde RBK under Eggen kun to uavgjorte på Fosshaugane.
I 1988 (0-0) ble for øvrig Bård Wiggen byttet inn 12 minutter før full tid.Det andre uavgjortresultatet under Eggen på Fosshaugane var i 2002.
Sikkert feil av meg å fokusere på kamper som 6-1 seieren i 2001 og, ikke minst, 7-0 i byjubileumsåret 1997 når det var så flotte dødballer og innkast i går, men enkelte vokser jo aldri fra den umoderne fotballen.
Under Eggen hadde RBK for øvrig et målsnitt på 3,25 for og 1 mot på Fosshaugane. |
Det var vel denne kampen begge lag protesterte mot dommeren på stillingen 2-2. Sogndal trillet ball på egen halvdel og RBK-spillerene stod bare og kikket på. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 03.05.2014 01:01 Post subject: |
|
|
Javisst, den kampen var det. Da blir det jo helt feil å laste Eggen for uavgjortresultatet.
Lærte noe nytt av RBKwebs artikkel også:
| Quote: | - Dommeren gjorde mye rart, men den siste straffen var horribel. Dette ble derfor en parodi, sa hjelpetrener Ola By Rise til Rosenborgs hjemmeside etter kampen.
Det første målet i tidenes første flomlyskamp på Fosshaugane - flomlyset er for øvrig det gamle anlegget fra Lerkendal, kom allerede etter seks minutter. En Erik Hoftun-takling av Kristian Ystaas var i følge dommeren ulovlig og Sogndal fikk straffe. Helt uforståelig for alle andre enn Espen Berntsen selv. |
_________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 03.05.2014 02:52 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Zorac wrote: | | ]Morsomt. Uten at jeg tør å tro på noe som helst - kanskje vi så smått kan se tendensen av at vi begynner å spille som et lag? Dare I dream? |
Selvsagt. Jo mer tid som går, jo mer samspilte blir vi. |
Det skulle man tro. Fjorårssesongen viser at dette ikke alltid er sant. Da ble vi om noe dårligere som lag, selv om dette kanskje mer skyltes at de individuelle ferdighetene sank enn de kollektive, men de kollektive ble heller ikke bedre.
V har hatt en liten oppsving i år, hvor vi i de siste kampene har vist relasjoner og kombinasjoner i angrep i glimt. Allikevel må Perrys RBK vise dette over litt lengre tid enn de siste par kampene, da de har hatt en fryktelig lang periode med mangel på nettopp dette bak seg. En svale gjør som kjent ingen sommer. Dessverre virker det langt mer som om vi er i en god periode i en dårlig standard.
For ordens skyld - til tross for mine utblåsninger er det ingen ting som gleder meg mer enn om Perry skulle få laget til å skinne, Mikkelsen får Storflor og andre høyrevinger til å se ut som speiderpiker, og at Søderlund blir toppscorer i TL med g od margin og sammen med vår danske høyreving utgjør nord-Europas beste offensive intuitive relasjon med halvannet målpoeng tilsammen hver forbanna kamp. Jeg har ingen bias som tilsier at jeg skal ha noe imot noen av dem. Det er bare det at alle disse tre over tid har vist et kollektivt og individuelt nivå som er milevis unna det jeg forventer av et Rosenborg som flagger at de søker tilbake til røttene; med andre ord Eggens filosofi, rollefordeling, og samhandling, både på individuelt og kollektivt nivå. Et godt kollektiv krever gode spillere, og utvikling av enkeltspillere fordrer et godt kollektiv. Dessverre har hverken Perry eller hans disipler stått for utvilking på noen av disse områdene, med unntak av de siste par kampene, siden Prosjekt Perry begynte.
For øvrig, og før et eventuelt hylekor begynner - dette er ikke et desperat forsøk på å undergrave utvikling under Perry, ei heller å finne stråmenn for de siste kampene - det er en påfallende lik kurve i lagets fremgang kollektivt offensivt har vært med Gamsts "varm i trøya"-faktor. Perry selv understreket ønsket om å hente Pedersen med at han ønsket rutine og internasjonal erfaring inn i troppen. Kan det tenkes at Gamst har fått en Nannskog-rolle, altså en slags spillende offensiv assistenttrener på banen? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
|