English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Brann?
Alexander Lund Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
4%
 4%  [ 7 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Stefan Strandberg
3%
 3%  [ 5 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkel Diskerud
10%
 10%  [ 17 ]
Mike Jensen
20%
 20%  [ 34 ]
Ole Selnæs
0%
 0%  [ 1 ]
Daniel Berntsen
0%
 0%  [ 0 ]
Riku Riski
48%
 48%  [ 80 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 1 ]
Morten Gamst Pedersen
10%
 10%  [ 18 ]
Total Votes : 164

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.04.2014 18:08    Post subject: Reply with quote

Streng straff for Badji: Tre kamper karantene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.04.2014 18:59    Post subject: Reply with quote

Han mista det jo fullstendig etter det røde kortet, tipper dommer ble reddere enn han innrømte etterpå. Hadde ikke 5-7 spillere vært der å stoppet han så kunne det jo blitt langt værre.

Det røde kortet var meget strengt, 3 kamper for å gå fullstendig bananas etterpå syns jeg er strengt men greit.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef

PostPosted: 30.04.2014 19:04    Post subject: Reply with quote

Ja, syns tre kamper er greit. Var mer generell betraktning at straffen var streng; sjeldent man får så mange kamper i Norge.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 30.04.2014 19:10    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/2014/04...en/5552789

Det hjalp han sikker ikke at det i dommerrapporten om "rasisme-situasjonen" under cupkampen til Brann så ble han så sint på en motspiller at han kvelte han....

Virker som Badji sliter veldig med seg selv om dagen, er nok helt greit at han ikke får spille på noen runder.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2014 19:24    Post subject: Reply with quote

Jeg er egentlig litt overrasket over at ikke straffen ble strengere for etterspillet; det var ikke Badjis fortjeneste at han ikke gikk fysisk løs på dommeren, det var åpenbart for alle. Sånne episoder må man faktisk slå knallhardt ned på dersom vi skal rekruttere ordentlige dommere til toppfotballen: de skal aldri behøve å være redde.

Det røde kortet, derimot,mener jeg var direkte feil. Det blir på linje med å vise ut Dorsin for kun det lille klapset etter kung fu-sparket mot Shala, slik krakra gjerne ville (lurer på hvor han står i denne saken?). Latterlig dårlig dømt av Edvardsen, som vanlig - ta tak i stygge og sene taklinger før du begynner å vise ut folk for smådytting i ansiktshøyde i en nærkamp. Markeringsbehov. Gult kort.

Mulig den litt begrensede dommen reflekterer at doms- og sanksjonsutvalget(?) også følte litt sympati med Badji i det øyeblikket han fikk rødt. Strafferabatt fordi han ble provosert.[/i]
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2014 19:27    Post subject: Reply with quote

Må si jeg virkelig sliter med å forstå alle dere som hevder at dette ikke kvalifiserer til rødt. Badji fiket bevisst til Jensen i trynet. Nei, det var ikke hardt, men det var da likevel et soleklart rødt kort.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2014 19:51    Post subject: Reply with quote

Hvordan i alle dager ser du at det der var bevisst? Jeg synes det ser litt fifty-fifty ut om han i det hele tatt prøver å treffe i ansiktet med dytten sin.

Uansett har i alle fall jeg fått ei hånd opp i fjeset mang en gang på fotballbanen i sånne dueller; man blir irritert, men føler vel aldri at det skal kvalifisere til noen utvisning. Det er kamp om ballen, det er litt riving og kakking, det kommer ei litt sånn småekkel og 'kukat' hånd opp i ansiktet fra en frustrert spiller på det tapende laget, men det er null skaderisiko og ikke særlig terreng å vinne. Bare litt faenskap. Fy! Gult kort.
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2014 20:03    Post subject: Reply with quote

Hva skal jeg si? Jeg synes armføringen ser målrettet ut etter at Jensen går veldig aggressivt til verks oppi ryggen. Jeg har faktisk tatt det for gitt at alle andre har ment at det var bevisst og samtidig ment at det ikke kvalifiserer til rødt, men om dere tviler på det også, så skjønner jeg selvfølgelig pratet om gult.

Jeg er forresten selv ekstrem til å veive med armene rundt meg, og det er på ingen måte bevisst at jeg beveger på dem i det hele tatt. Rart det der. Smile
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2014 20:17    Post subject: Reply with quote

Bare for å klargjøre: jeg mener det er gult selv om det er bevisst Wink Jeg synes nemlig ikke det er et slag, og dermed ikke stygt nok til å kvalifisere til rødt. Det er rett og slett usportslig og usympatisk gjort, og kvalifiserer dermed til gult.

Jeg hadde klikka i vinkel dersom Jensen hadde blitt utvist for noe sånt.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2014 20:18    Post subject: Reply with quote

Mangler en bit av en tann pga veivingen din, så den kan jeg skrive under på. Du hadde blitt utvist hver kamp om du var utespiller.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2014 20:25    Post subject: Reply with quote

Hehe, jeg skjønte at du kom til å smette inn en kommentar her. Nå var jeg utespiller i ca. halvparten av kampene uten å bli vist ut, da. Du, derimot... Det med tanna husker jeg ikke noe av.

Vi lever nok på hver vår planet her, zaphod81.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 30.04.2014 20:32    Post subject: Reply with quote

Det er gult kort - END OF STORY.
Badji skulle aldri hatt rødt for den der.

Gidder ikke engang argumentere med/mot eller for noe som helst da jeg VET hva som er riktig i den situasjonen.

Lyd deres hersker! Evil
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2014 21:13    Post subject: Reply with quote

Beundrer din ydmykhe debatteknikk.
JohnTiger
Veteran

PostPosted: 30.04.2014 22:40    Post subject: Reply with quote

Det spillet som Brann presterer i dagens kamp i Bergen setter vår "knallkamp" mot Brann på Lerkendal i perspektiv. Brann taper altså 1-3 hjemme mot et Haugesundlag som mildt sagt har vært elendige i år. Kanskje 5-2 mot Brann hjemme ikke var så overbevisende allikevel.... ? Surprised Surprised

RBK RBK RBK
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 30.04.2014 22:51    Post subject: Reply with quote

Nei, som jeg skrev i en eller annen tråd, så møtte vi nok et av de svakeste lagene som har entret Lerkendal-matta på flere år.

Men, at dette uansett var/ble en selvtillitsboost, ja. Mye som ligger på det psykiske plan. Spørs helt hvordan Hansen forvalter denne boosten man fikk relativt gratis fra et meget blodfattig lag.

Kan slå begge veier, spør du meg.
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 01.05.2014 13:23    Post subject: Reply with quote

Brann i år var jo ikke mer imponerende enn Brann i fjor, - å slå dem greit betyr ikke at alt er bra. Men det er selvsagt alltid mer positivt å vinne enn å tape, og hyggelig at vi får til godt spill i alle fall mot de svakeste lagene.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb