English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Brann
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Brann?
Alexander Lund Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Jonas Svensson
4%
 4%  [ 7 ]
Tore Reginiussen
0%
 0%  [ 1 ]
Stefan Strandberg
3%
 3%  [ 5 ]
Jørgen Skjelvik
0%
 0%  [ 0 ]
Mikkel Diskerud
10%
 10%  [ 17 ]
Mike Jensen
20%
 20%  [ 34 ]
Ole Selnæs
0%
 0%  [ 1 ]
Daniel Berntsen
0%
 0%  [ 0 ]
Riku Riski
48%
 48%  [ 80 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 1 ]
Morten Gamst Pedersen
10%
 10%  [ 18 ]
Total Votes : 164

Author Message
MariusV
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 22:14    Post subject: Reply with quote

JellyFish wrote:
Deilig måte å feire 25-årsdagen på! Vårsol og mange mål!

Feiret selv 26-årsdagen på Lerkendal når vi slo Haugesund 5-2 tilbake i 2012. Vanvittig måte å feire på! Vel unt og gratulerer med dagen!
Back to top
View user's profile Send private message
Søtvatten
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 22:14    Post subject: Reply with quote

Dette likte jeg. Morsomt at vi endelig fikk se en god kamp igjen. Tommel'n opp!
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 22:17    Post subject: Reply with quote

Om dette er nivået Jonas Svensson ligger på som back med litt kamper i beina synes jeg det er en reell debatt om man skal satse på ham over Gamboa. Skjelvik gjør mye av det samme som gjør at jeg elsker/hater vår kjære latino, og det er liten tvil om hvem av Svensson og Skjelvik jeg foretrekker.
Back to top
BBQsaus
Rutinert

PostPosted: 27.04.2014 22:19    Post subject: Reply with quote

Ser på videoen av feiringen i garderoben at Dorsin ikke er helt med. Kanskje naturlig, da han ikke var innpå? Likevel har jo han ofte vært den som har stått i bresjen for disse garderobefeiringene. Lurer på hva han tenker om å være 2. valg på venstreback.

Uansett herlig å være på Lerkendal idag! Kan ikke huske sist gang jeg hadde det så gøy der RBK
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 27.04.2014 22:20    Post subject: Reply with quote

Haha søppelsekken TV2Davy sitter å forsvarer Badji og angriper dommeren på twitter. Så da får vi regne med at det blir TV2s agenda i denne saken.

Grusomt at et så elendig menneske som Davy skal få lov til å styre agendaen i et så stort sportsmedie i landet.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 22:21    Post subject: Reply with quote

Kortet var i overkant strengt da, uten at det øker Wathnes appell.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2014 22:23    Post subject: Reply with quote

Han forsvarer at Badji gikk etter dommeren etter kortet, faktisk.

Kortet var helt korrekt. Fyren slo.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 22:27    Post subject: Reply with quote

Armen til Badji var utstrakt i en høyde man ofte bruker å holde motspillere unna i, det var ikke som han ladet opp slegga akkurat, men fair enough...i overkant strengt men innenfor. Oppførselen etterpå er derimot helt uakseptabel, og bør få etterspill.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 27.04.2014 22:30    Post subject: Reply with quote

Blir alt for subjektivt å mene at det er et klart rødt imo. Et helt greit gult, aldri rødt. Tosken Edvartsen bruker som vanlig enhver mulighet til å dra opp det røde kortet bare han er innenfor regelverket, og skaper en latterlig unødvendig situasjon.
Back to top
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 27.04.2014 22:32    Post subject: Reply with quote

En ting er jo dasken i ansiktet, men så poler han jo ballen vekk og ter seg særdeles usportslig. Kan jo hende dommeren legger to gule sammen på rappen. Greit dømt i dag av Edvartsen.
Back to top
Lillebjørn
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 22:34    Post subject: Reply with quote

FetterTor wrote:
En ting er jo dasken i ansiktet, men så poler han jo ballen vekk og ter seg særdeles usportslig. Kan jo hende dommeren legger to gule sammen på rappen. Greit dømt i dag av Edvartsen.

Mulig jeg stokker kortene her, men var ikke polingen etter det røde?
Back to top
Øystein
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 22:35    Post subject: Reply with quote

FetterTor wrote:

Dommeren så inn i spåkula at han kom til å pole ballen vekk ved gult også da eller? Det er jo på grunn av rødkortet han poler vekk ballen.
Back to top
eksil
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 22:35    Post subject: Reply with quote

Lurer på hva Badji hadde gjort mot Edvardsen dersom de ikke holdt ham fast. Langet han ikke ut mot ham også?
Back to top
DonQuiote
Rutinert

PostPosted: 27.04.2014 22:41    Post subject: Reply with quote

Ok. Streamen var kanskje litt hakkete og stemningen litt høy. Skal trekke tilbake nesten skryten av Edvartsen. Gult burde holdt. Men hey! Jeg er snart senior!
Back to top
Koppis
Senior

PostPosted: 27.04.2014 22:46    Post subject: Reply with quote

Ja endelig skal det bli artig å se fotballkveld igjen!
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2014 22:47    Post subject: Reply with quote

Det er gått litt mer tid og vi har blitt litt bedre. Enda lengre perioder med god fotball.

Selvsagt er det laaaangt igjen til at vi er et godt fotballag, og det er jævla mye jobb som gjenstår, og Brann var svake. Men vi så flere tendenser til godt spill nå, faktisk. Flere gode bevegelser. Flere gode løp. Det er jo ikke tilfeldig. Laget kommer til å utvikle seg videre.

Til de som drømmer seg tilbake til Hamrén, - det ville vært et gjesp av en kamp der vi enkelt vant 1-0 eller kanskje 2-0.

Dette var underholdning!
Fotsoppen
Proff

PostPosted: 27.04.2014 22:50    Post subject: Reply with quote

Foretrekker Svensson på backen enn indreløper nå framover. Ellers vil jeg skryte av gutta idag. Bra kamp. Morsomt å se på til tider. På tide å finne formen nå!
Henri
Legende

PostPosted: 27.04.2014 23:02    Post subject: Reply with quote

Det røde kortet var strengt, det burde vært gult, men det kan forsvares. Davy ville blåst seg opp og kalt det en avskyelig handling om det var en RBK-spiller som fikk rødt der. At han får seg til å forsvare at Badji vil angripe Edvardsen sier bare om hvor ubrukelig Davy er. Han ville vært helt i harnisk, sannsynligvis fått hjerteinfarkt om det hadde vært feks Bille som hadde gjort noe sånt.
Back to top
konrad4ever
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 23:04    Post subject: Reply with quote

Driver som regel med legging av barn under kampene og satt kampen på pause, for så å spole meg gjennom resten av kampen. I dag ville jeg se hvert minutt, endelig litt glad fotball!
Back to top
TomasH
Proff

PostPosted: 27.04.2014 23:23    Post subject: Rbk - Brann Reply with quote

Endelig en god kamp. Tror eneste mulighet for fortsatt framgang er å gi samme mannskap startplass i flere kamper, altså en første-ellver.
Jeg ser at det er vanskelig å finne plass til Chibbe (som jeg elsker). men Berntsen var ikke god nok i dag. Har ikke tro på at Selnæs er voksen nok for def. midt enda. Så hva gjør vi: Mix bak, med Mike+ Chibbe; eller Mike + ? ; Vil heller ha Nicki enn Søder i midten foran. Gamst og Riski er flotte på vingene.
Hva md Dorsin i stedet for Skjelvik? Helt utrolig å bomme med 100% av innleggene. Det gjør ikke Dorsin
Men glad. Mix får min stemme i dag. Elsker også Strandbergs autoritet
Back to top
Stubbelur
Veteran

PostPosted: 27.04.2014 23:28    Post subject: Reply with quote

Godt å sitte igjen med en slik følelse etter kamp, for en gang skyld.

Morsomt å se noen gode kombinasjoner, Riski som klassisk ving og Nicki vise følelser. Tommel'n opp!
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 27.04.2014 23:37    Post subject: Re: Rbk - Brann Reply with quote

TomasH wrote:
Endelig en god kamp. Tror eneste mulighet for fortsatt framgang er å gi samme mannskap startplass i flere kamper, altså en første-ellver.
Jeg ser at det er vanskelig å finne plass til Chibbe (som jeg elsker). men Berntsen var ikke god nok i dag. Har ikke tro på at Selnæs er voksen nok for def. midt enda. Så hva gjør vi: Mix bak, med Mike+ Chibbe; eller Mike + ? ; Vil heller ha Nicki enn Søder i midten foran. Gamst og Riski er flotte på vingene.
Hva md Dorsin i stedet for Skjelvik? Helt utrolig å bomme med 100% av innleggene. Det gjør ikke Dorsin

Skjelvik serverte Berntsens store mulighet til å komme på scoringslista, så 100% er feil. Har sett mye dårligere Skjelvik-kamper.

Mix og Mike må spille som indreløpere, det er det som er godfot. Heller Gamst som DM - han kan være en kreativ kraft der også - og Chibbe eller Helland eller Bille på vingen. Men helst Selnæs sentralt og Gamst på vingen.

Håper kampen her ga mersmak for Svensson. Sjelden vi har hatt en høyreback så aktiv innenfor 16-meteren til motstanderen, men nå fikk vi forøvrig ekstremt mye cornere og lange innkast nær 16-meteren denne kampen - kan neppe forvente slike kamper særlig ofte.

Last edited by larsarus on 27.04.2014 23:47; edited 1 time in total
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 27.04.2014 23:42    Post subject: Reply with quote

Jeg får ikke anledning til å stemme på de som var banens beste på Lerkendal i kveld. Ville ha stemt på Kjernen. Årsbeste. Godt trøkk. Virket som om volumknappen ble skrudd opp tre hakk de to, tre gangene Brannsupporterne prøvde å komme til lyd. Veldig godt å høre når hele stadion inviteres med på R - B - K , Ro - sen - borg som runger rundt Lerkendal i strålende solskinn, mens vi fortjent vinner 5-2 mot Brann uten å egentlig levere storspill. Brann var enda dårligere defensivt enn jeg hadde inntrykk av før kampen.

Flott at Mike markerte at det alltid er ledig oppe i hjørnet. At spillerne ikke husker det oftere. RBK

Morsomt at alle de tre som scoret i andre omgang gestikulerte sine takk mot øvre del av Adressatribunen. Jeg lever veldig godt med at min ikke helt favorittspiss Søder var kjempeglad og viste fire fingre etter straffemålet. Var det ikke tre-fire mål han tippet til oss i samtalen med Mini på storskjerm før kampen, så det var kanskje tipperesultatet han markerte?

Dagens beholdning er at vi har en samling gode spillere med egenskaper som kan avgjøre slike "vanskelige kamper" mot "gode lag".

Riski skal få ros for å bidra med mye, ros for å prøve mer og ikke ris for det som ikke gikk godt nok. (Mulig jeg bare overtolker enkelte negative kommentarer om ham i kamptråden, så unnskyld meg hvis jeg tillegger noen mer enn de mente. Ingen nevnt ... )

Mix virket mer sprudlende enn på lenge. Føler meg litt ussel når jeg et kort øyeblikk tenker at Gamboas skade kan ha styrket laget ved rokeringene. Trist for Gamboa at han ble skadd. Håper han kommer tilbake. Gledes ved at "RBKs verden" ikke går under mens vi venter på tilbakekomsten til bæreren av samme navn som mellomnavnet til dansken som skrev noe om en regents nye klær.

Gamst er verdt sin vekt i gull og jeg synes laget er styrket både sentralt (mer bevegelig) og på kant (blikk for spillet, ikke like forutsigbar og bedre presisjon i innlegg/pasninger) med denne oppstillingen. Samtidig får vi da Riski på den andre kanten og slipper det uforløste prosjektet i et avlyst bakrom.

En strålende kveld som denne må jeg vel si noe om den jævla sola også Cool
LarsG
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 00:59    Post subject: Reply with quote

Stiller meg bak positiviteten hos mange her.

Det er jo fremgang vi har etterspurt, og endelig ser vi det. Likevel tør jeg ikke ta helt av. Brann har alltid vært en drømmemotstander for oss. Det er noe med de oppgjørene som gir begge lagene ekstra energi - og ditto blir det mye offensiv kraft, mange store etterlatte rom, og drøssevis med dueller. I dag var i så måte et klassisk oppgjør, og vi er gode på å utnytte de rommene. Den virkelige testen på vår fremgang blir mot mer balanserte lag. Vi får oss en virkelig test mot det disiplinerte 5-4-1 laget Sogndal nå på torsdag.

Jeg også vil trekke frem Svensson, Mix, Jensen og Risku i dag. Jeg synes Risku var vår bestemann, hadde utrolig mange brudd, gjorde nesten alltid noe konstruktivt med ball, utrolig innsats på returløp og veldig villig på løp offensivt. Sistnevnte resulterte i to straffer for oss som jo punkterte kampen. Gjør en bedre kamp på høyresiden enn Mikkelsen noen gang har gjort for oss. MÅ få fortsette der.

Jeg er usikker på midtbanekonstellasjonen. Er enige med flere her i usikkerheten om Selnæs er klar for dyst. Virker litt kamprusten fortsatt. Optimalt ser jeg dette laget fremover, men det er mulig det er tryggere å starte med Mix eller Jensen som anker i neste kamp også.
Code:

Svensson - Reginiussen - Strandberg - Dorsin
                       Selnæs
           Mix                   Jensen
  Risku                       Bille            Gamst

Jeg synes Skjelvik gjør forferdelig mye rart i dag (her tenker jeg hovedsaklig på pasningskvaliteten). Ingen tvil om at han kan bli veldig god på sikt, men Dorsin er MYE hvassere både defensivt og offensivt p.d.d. Jeg synes Dorsin skal få lov å være førstevalg fremover, så kan Skjevik byttes innpå litt her og der og få opptredener i cup-kamper o.l.

Det andre byttet i laget fra i dag går ut på spissvalg. Vi står ikke akkurat fantastisk stilt der. Hadde vi spilt 4-4-2 ville Chibbe vært et naturlig valg som makker til enten Søderlund / Bille, men nå ser jeg ikke noen plass for ham i laget. Han er en fin joker å sette innpå om vi ligger under, men en spiller med hans kvaliteter bør virkelig finne seg en klubb hvor han får starte hver kamp. I vårt system blir det ikke mye godfot over å ha Chibbe med. Jeg mener ingen av våre to toppspisser er gode nok, men jeg velger Bille over Søderlund i alle tilfeller. Der Bille mest av alt må lære seg å være mindre egoistisk og holde hodet kaldt i farlige situasjoner, må Søderlund opparbeide seg hurtighet, smartness og bedre teknikk for å være en spiss som imøtekommer våre krav. Han er milevis unna å være god nok for dette laget. Det virker som om en spiss i 4 - 3 - 3 må ha bedre generelle ferdigheter enn en spiss i 4- 2- 2. Søderlund blir spist levende alene mot to stoppere, han er så treg og stiv i kroppen og bruker det ekstra touchet for å få kontroll på ballen som gjør at han mister den. Bille har i det minste god teknikk og kan finne på noe sprell + at han er raskere og jobber hardere. Enkelt valg for meg for neste kamp.
Back to top
JellyFish
Veteran

PostPosted: 28.04.2014 01:23    Post subject: Reply with quote

Takk, MariusV!

11-1 i cornere forteller mye. Deilig å se RBK ha ball på motsatt banehalvdel i større deler av kampen. Føles som en stund siden sist.

Svensson imponerte i dag. Samtidig ble han lite utfordret defensivt, hvor jeg antar han vil slite mer. Kampen i dag var perfekt, der han hadde store rom å løpe i sammen med bestemann Riski. Moro! Men redd feks Molde ikke vil la dem få samme spillerom...

Å ha Jensen som indreløper gir oss noe ekstra, så håper Selnæs kommer enda mer i form og kan ta ankerrollen.

Gleder meg til torsdag!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12, 13  Next
Page 11 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb