View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Spartacus Veteran
|
Posted: 27.04.2014 09:08 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Bratseth, Eggen og Bjørn Hansen "tenkte alle på samme mann" da det ble behov for ny trener. Da så jeg ingen grunn til å tenke annerledes selv. Jeg anser disses fotballkunnskaper som drastisk bedre enn mine. |
Mest sannynlig kan de to sistenevnte mer fotballteori enn de fleste på forumet her til sammen, men selv da kan det være en mikroskopisk mulighet for at det finnes et argument som er bedre enn det de sistnevnte fremfører. Derfor må det alltid være argumentet som vurderes, og ikke avsenderen. Hvis ikke Robson hadde hørt på Mourinho, og bare avfeid han på bakgrunn av navnet kunne fotball verden gått glipp av en av de bedre trenerne i moderne tid.
Når det gjelder ansettelsen av Perry. Her er det flere variabler enn bare ren fotballteori, og jeg vil derfor heller ikke si at disse personene er autoriteter på dette området. En annen såkalt autoritet, Alex Fergusen, gikk også på en gigantisk smell. Man kan sikkert finne motsatte eksempler, men derfor er argumentet enda viktigere. Derfor fremfører du egentlig ikke noe argument, men en viljeløs altruistisk utpust. _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
NR1 Junior

|
Posted: 27.04.2014 10:00 Post subject: |
|
|
Det er ikke bare å finne en trener til Rosenborg ,skal Rosenborg finne en trener så må de finne en som tåler stort press og forventninger. For Rosenborg er den største og mest krevende klubben i Norge å trene. Så min mening er å finne en trener som tåler press,og det gjør ikke mr Hansen ...vi så det under Janne også,han var en god trener i Stabæk ,så sklei det helt ut i Rosenborg og han får det til i Aalesund igjen. Det er fordi at disse klubbene så er det ikke noe press. Solskjær va god i Molde,men ikke noe sikker om han hadde fott det til i Rosenborg. Og så er det slik at alle lagene som spille mot Rosenborg omtrent legger seg bakpå ,så skal Rosenborg finne ny trener så bør de finne en som spillerne har respekt til, å som har en klar filosofi..jeg mener at en trener fra utlandet..Tyskland ,Spania eller England burde vært aktuelle...selvfølgelig ikke fra øverste div men en som kjenner den spillestilen i dette land....som Stabæk nå...landslagstrener fra USA...har klar å fin stil.... |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 27.04.2014 11:09 Post subject: |
|
|
PerO wrote: |
Men, det forutsetter at Sollied først har innsett, og tatt tak i sine personlige problemer. RBK kan definitivt være et sted hvor Sollied, etter å ha fått kontroll på sine problemer, igjen kan bygge opp karrieren sin i trygge omgivelser. |
Jeg vet ikke hvor alvorlig disse angivelige problemene er, men han ser jo uforskammet ung og frisk ut i ansiktet til å være alkoholiker.
Her en video fra november: http://www.youtube.com/wa...VpZUrJCPa8
Brian Clough og George Best var alkoholikere, og det vistes veldig godt. Så vidt jeg vet har heller ikke kone og barn forlatt ham. Om jeg skal si noe negativt om fremtredenen til Sollied, er det at han ikke virker komfortabel i situasjonen med å ikke kunne språket og at motivasjonen kanskje ikke er på topp.
Å komme "hjem" til Trondheim igjen i trygge omgivelser slik du skriver, kan være gull både for Sollied selv og RBK. |
|
Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 27.04.2014 11:15 Post subject: |
|
|
NR1 wrote: | jeg mener at en trener fra utlandet..Tyskland ,Spania eller England burde vært aktuelle...selvfølgelig ikke fra øverste div men en som kjenner den spillestilen i dette land |
Er nysgjerrig på hva Jørn Andersen står for som trener for et lag med stabile og gode ressurser. Han har lang erfaring fra tysk fotball og hadde for noen år tilbake flere samtaler med Joachim Löw om å bli hans assistent på det tyske landslaget, men det ble ikke noe av mest sannsynlig fordi han ikke var tysk.
Uansett må han ha imponert noen for å komme i posisjon til en slik stilling. Etter hva jeg har forstått har han en offensiv tilnærming til spillet og er spesielt opptatt av angrepsfotball. Han er i tillegg en autoritær trener, opptatt av disiplin, noe jeg tror Rosenborg-spillerne pr. i dag trenger.
Han kunne fått en prøveperiode ut resten av sesongen f.eks. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.04.2014 11:19 Post subject: |
|
|
Spartacus wrote: | Derfor fremfører du egentlig ikke noe argument, men en viljeløs altruistisk utpust. |
Haha. Artig vinkling. Man kan absolutt si at når trioen støttet Perry, hadde jeg definitivt ikke vilje til å bruke tid og energi på å komme opp med noe bedre. Det ville tatt mye tid å sette seg inn i aktuelle trenere, og det ville ikke spilt noen rolle, siden jeg uansett ikke vil bli hørt i en sånn prosess. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 27.04.2014 11:21 Post subject: |
|
|
haavarl wrote: | Bratseth, Eggen og Bjørn Hansen "tenkte alle på samme mann" da det ble behov for ny trener. Da så jeg ingen grunn til å tenke annerledes selv. Jeg anser disses fotballkunnskaper som drastisk bedre enn mine. |
Tror ikke vi skal legge for mye i hva disse herrer uttalte etter ansettelsen. Valget var tatt og disse vil ikke ytre noe som skader klubben. "Ingen kommentar" fra Eggen er ensbetydende med kritikk for media.
Tror vi bare skal glemme røttene fremover nå. De kom og forsvant med Eggen. Let fram en trener med en egen plan og som evner å plukke spillere til rollene heller enn å kjøpe navn uavhengig av behov. Og fjern siste sittende fellesnevner for de dårlige tider. HMG. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.04.2014 11:32 Post subject: |
|
|
Svovel wrote: | Tror vi bare skal glemme røttene fremover nå. De kom og forsvant med Eggen. |
Rosenborgs røtter kom ikke med Eggen. De har vokst gjennom hele Rosenborgs levetid. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 27.04.2014 11:34 Post subject: |
|
|
I en drastisk mindre grad før Eggen. Poenget står. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 27.04.2014 12:17 Post subject: |
|
|
Nei, etter min mening snakker du om arven etter Eggen, ikke Rosenborgs røtter. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
Spartacus Veteran
|
Posted: 27.04.2014 12:59 Post subject: |
|
|
Her er jeg enig med Haavarl. Det er bare å ta fram kalkulatoren. Selv Eggens arv er et resultat av tidligere erfaringer. Det var ikke Eggen som oppfant soneforsvaret, 4-3-3 formasjonen, spillestilen osv, men alt dette påvirket Eggen til å forme det vi forbinder med arven etter Eggen.
Det er dette som er min største kritikk av ansettelsen av Per Joar Hansen. I motsetning til Eggen som på mange måter er "revolusjonær", og i humanismens ånd en romantiker. Har vi Per Joar på den andre siden som er konservativ, og dogmatisk i sin tilnærming til utvikling.
Hvis Gud skulle gjenskape øyeblikket på sinaifjellet er jeg sikker på at Per Joar hadde vært en verdig kandidat.
Haavarl
Quote: | Haha. Artig vinkling. Man kan absolutt si at når trioen støttet Perry, hadde jeg definitivt ikke vilje til å bruke tid og energi på å komme opp med noe bedre. Det ville tatt mye tid å sette seg inn i aktuelle trenere, og det ville ikke spilt noen rolle, siden jeg uansett ikke vil bli hørt i en sånn prosess. |
Jeg formoder at du ville argumentert mot om RBK ville kjøpe Tommy Høiland, selv om denne argumentasjon bare hadde vært et ekko i stillhetens dal? _________________ “A 0-0 is boring, It’s better to lose 5-4, at least it gives you some excitement.”
Zeman |
|
Back to top |
|
 |
Svovel Proff
|
Posted: 27.04.2014 13:50 Post subject: |
|
|
Jeg får ordlegge meg mere presist. Jeg tror styrets postulat er myntet på å gjenvinne storhetstiden, altså Eggenæraen. Godt mulig jeg der tar feil så det forbeholdet får jeg ta i fare for å bli spikket fri for fliser.
Poenget mitt var uansett at storhetstiden tror jeg vi aldri vil kunne gjenskape. Jeg anser det derimot som fullt mulig å skape en ny. Såpass stor er klubben fortsatt i Norge, men da må man tenke større enn herr Hansen. |
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 04.05.2014 21:34 Post subject: |
|
|
Mikkelsen wrote: | Hvem er Late brater?
Og hvorfor i helvete er det ingen som tenker utenfor boksen? Er Trond Sollied eneste trener i hele verden? Ja han har vært tidligere trener, står for 4-3-3, trøndersk osv.. men hvorfor ikke hente en trener som er bedre? |
Tror du vi kan hente fra hvilken som helst hylle? Trond har en flott cv,og international erfaring.
Og han er veldig streng,veldig lik eggen. Prester eller forsvinn fra klubben. |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.05.2014 21:37 Post subject: |
|
|
Hvorfor endres ikke tittelen på tråden til "Umiddelbare trenerkandidater". Bruk av "fremtidige" gir assosiasjoner om at dette ikke er påkrevd og høyaktuelt. |
|
Back to top |
|
 |
Rånny Legende

|
Posted: 04.05.2014 21:51 Post subject: |
|
|
Skjønner ikke at folk gidder og engasjere seg i denne tråden en gang.
Det blir som å være provosert over at broren din har ei deilig dame som du har lyst på, du får ikke gjort noe med det uansett.
( Hvert fall ikke de fleste med normal oppdragelse ) _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Konesseur Veteran
|
Posted: 04.05.2014 21:54 Post subject: |
|
|
Det blir vel helst som at du selv har ei stygg dame enn at noen andre har ei fin... |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 04.05.2014 22:30 Post subject: |
|
|
Svovel wrote: | Jeg får ordlegge meg mere presist. Jeg tror styrets postulat er myntet på å gjenvinne storhetstiden, altså Eggenæraen. Godt mulig jeg der tar feil så det forbeholdet får jeg ta i fare for å bli spikket fri for fliser.
Poenget mitt var uansett at storhetstiden tror jeg vi aldri vil kunne gjenskape. Jeg anser det derimot som fullt mulig å skape en ny. Såpass stor er klubben fortsatt i Norge, men da må man tenke større enn herr Hansen. |
Et skritt på veien er offensiv og aktraktiv angrepsfotball, en god start til å komme tilbake til storhetstiden.
Det er den enden man må starte på. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 04.05.2014 22:33 Post subject: |
|
|
Konesseur wrote: | Hvorfor endres ikke tittelen på tråden til "Umiddelbare trenerkandidater". Bruk av "fremtidige" gir assosiasjoner om at dette ikke er påkrevd og høyaktuelt. |  _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.05.2014 22:36 Post subject: |
|
|
Fordi innlegg 1 av 1 i tråden "Umiddelbare trenerkandidater" er
hvem som helst wrote: | Hvem som helst, egentlig. Kanskje Strandberg kan ta litt ansvar på si, realistisk sett. |
Framtidige trenerkandidater er liksom litt mer fotballfaglig tyngde og interessante innspill i en ideell framtid med ordentlige beslutningstakere i RBK, tenker nå jeg. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 04.05.2014 22:37 Post subject: |
|
|
Det spiller strengt tatt ingen rolle hva tråden heter. Navnet er greit. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
|
Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 05.05.2014 12:01 Post subject: |
|
|
Det finnes et utall av unge og ambisiøse trenere på markedet i Europa som står for akkurat den fotballen vi ønsker å spille. Er man låst til 4-3-3 så stikk innom De Toekomst hos Ajax og hent en av ungdomstrenerne der, sykt med kompetanse og dyktige trenere i alle ledd, går utenpå alt i Norge. Utvider man perspektivet litt utover 4-3-3 kan man også hente folk fra Tyskland og andre klubber i Nederland osv. Ikke lås dette til noen navn. Det dreier seg om langt mer enn det. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 05.05.2014 12:34 Post subject: |
|
|
Helt til svenskene kom... _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 05.05.2014 12:59 Post subject: |
|
|
quentez: Begge er nok i utgangspunktet diskvalifiserte fra å få jobb i Rosenborg med Hoftun som sportslig leder fordi:
1. Han har ikke kjælenavn på noen av dem.
2. Han har ikke vanket sammen med dem.
3. Middelmådighet trives i sitt eget selskap. Kompetanse, særlig friske øyne utenfra, avslører den middelmådige, og det er det tvilsomt at Hoftun vil risikere. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
KitWalker Veteran

|
Posted: 06.05.2014 15:52 Post subject: |
|
|
Hva med Mark Dempsey?
Har et internasjonalt navn og kjenner norsk fotball ut og inn. |
|