| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Orkla? |
| Lars Stubhaug |
|
45% |
[ 29 ] |
| Aslak Fonn Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bent Sørmo |
|
0% |
[ 0 ] |
| Per Verner Rønning |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tore Reginiussen |
|
3% |
[ 2 ] |
| Mikael Dorsin |
|
4% |
[ 3 ] |
| John Hou Sæter |
|
28% |
[ 18 ] |
| Ole Selnæs |
|
7% |
[ 5 ] |
| Daniel Berntsen |
|
4% |
[ 3 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
3% |
[ 2 ] |
| John Chibuike |
|
1% |
[ 1 ] |
| Riku Riski |
|
1% |
[ 1 ] |
| Alexander Søderlund |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 64 |
|
| Author |
Message |
attach Forumsjef
|
Posted: 24.04.2014 23:31 Post subject: |
|
|
| Var noe snakk om at han har vært innom oss tidligere? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.04.2014 23:35 Post subject: |
|
|
Det er egentlig helt vilt hvilken innsats disse karene la for dagen. Til tross for kun en dags restitusjon siden forrige kamp la mange av dem ned enormt mange meter begge veier i høyt tempo. De siste minuttene ble det noen kramper, men det var ikke slik at laget falt sammen. Det hadde vært gøy å se meter-statistikken lagene imellom, for her tror jeg vi ble grusa. Langt, langt høyere utholdenhet (de siste prosentene var sannsynligvis pur vilje og inspirasjon) enn jeg forventet av noen skarve amatører.
Perry med Norges dyreste stall når ikke Eggen tilkoblet dialysemaskin og en håndfull "hobbyspillere" til anklene en gang. Disse to representerer virkelig to ytterpunkter i Rosenborg - og fotballnorge for øvrig. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 24.04.2014 23:36 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | .. at det var divisjonsforskjell på samhandling, var lett synlig. |
Dette |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 24.04.2014 23:41 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | Burde ikke denne karen (Hassan) vært speidet på allerede? Eller har vi ikke stålkontroll på de største talentene i trøndelag?
Er Thorbjørnsen nede i Sør-Amerika og sutter på en tequila eller er han fortsatt i spillertunnelen på Lerkendal? |
Jo, han har trent med juniorene ved flere anledninger. Det begynner riktignok å bli tre-fire år siden nå. Han er ikke den største karen... |
|
| Back to top |
|
 |
angvik Rutinert

|
Posted: 24.04.2014 23:46 Post subject: |
|
|
Zorac:
Det jeg la merke til, og også tror er noe av grunnen til at Orkla-spillerne hang med i nesten 90 minutter, er at de løp riktigere enn mange av våre spillere gjorde. Det handler selvsagt om relasjonene og hvor man skal løpe i forhold til hverandre, men også å presse tidlig nok til at man ikke konstant ble løpende i mellom. Typisk eggensk. Ikke løpe mest, men riktigst. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 24.04.2014 23:48 Post subject: |
|
|
| Knowrud wrote: | Burde ikke denne karen (Hassan) vært speidet på allerede? Eller har vi ikke stålkontroll på de største talentene i trøndelag?
Er Thorbjørnsen nede i Sør-Amerika og sutter på en tequila eller er han fortsatt i spillertunnelen på Lerkendal? |
Jeg regner med han var og speidet Lommedalen - Mjøndalen. Innkjøpspoltikken i klubben virker jo å ha gått fra "kjøp riktig" til "kjøp lettvint". _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.04.2014 00:12 Post subject: |
|
|
Kan den som stemte på Ole Selnæs vennligst melde seg?
Selnæs var så elendig i dag at jeg finner ikke ord. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.04.2014 00:32 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | Nils Arne
Perry |
Feil.
Nils Arne
Per Joar Hansen _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 25.04.2014 00:43 Post subject: |
|
|
@gisp
| haavarl wrote: | Plusser:
- Å se Eggen på sidelinja
- Ã… se Eggens lag
- Eggen-flagget bak mål
- Ã… oppdage at det tross alt ikke er en katastrofe med Stubhaug som tredjekeeper
- Å få se debutantene
Banespillet ellers var sorgen. Synd vi ikke tapte. Vi fikk Orkla til å se ut som et nyopprykket tippeligalag. |
Dette innlegget var for meg meget betydningsfullt. Spesielt siste del - om man tenker på adressaten! Herlig!
Er det noen tvil? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.04.2014 00:59 Post subject: |
|
|
Denne dukket tilfeldigvis opp på sida her:
«Gratulerer. Rævvafotball!»
Eggen til Molde-trener Ã…ge Hareide etter cuptapet i 1994. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.04.2014 01:01 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | Var det bare slik at man ble overrasket over at RBK ike dominerte, eller ble vi virkelig faktisk rundspilt av et 3.divisjonslag? |
Nja ... Rundspilt er vel en overdrivelse, vi spilte vel ganske jevnt med det middelmådige tredjedivisjonslaget i første omgang og hadde flaks ved at de ikke fikk inn et mål. Flaks også at amatørene hadde bortekamp for mindre enn to døgn siden og har skiftet ut ei hel angrepsrekke pluss hadde viktige spillere skadet. Da Orklaspillerne lå strødd med krampe på slutten var utvilsomt RBK-spillerne mann for mann hakket bedre. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 25.04.2014 01:07 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Er det noen tvil? |
Nei, ingen tvil om treneren faktisk heter Per Joar Hansen. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 25.04.2014 02:52 Post subject: |
|
|
Grei finte
Stubhaug 5 Par gode redninger
Dorsin 3 ZZzzzz
Sørmo 4 Gjorde lite
Wörner 4 Gjorde lite
Witry 2 Langt unna
Sæter 5 Kom godt fra debuten
Selnæs 3 Klarte ikke styre kampen
Berntsen 3 Skuffende
Mikkelsen 2 Var han på banen?
Chibuike 3 Gode vendinger og fremspill, svak foran mål
Riski 4 Prøvde å involvere seg
Tore 4 Scoring, men rundet 1v1 ved målsjanse
Søderlund 4 Grei målgivende, duellerer
Mix 3 Skuffende
NAE 10 For en mann. For en fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 25.04.2014 03:47 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | Grei finte
NAE 10 For en mann. For en fotball. |
hvis noen har motargumenter for den kan de ikek ta seg en bolle men 100 000 boller
Slik kampen forløp og etter å ha sett reprise av den på TV etter en fantastisk dag på Orkdalbanken Stadion så vil jeg si at det de manglet på ferdigheter tok de igjen med innsats.
De hadde mye bedre overganger (kjapt tempo), ballen gikk hurtig i lengderetningen, og de fylte på med fol slik at de hadde alternativer å spille på.
Hadde ikke Lars Stubbhaug hatt dagen og de hatt litt mere "cool" i avslutningsøyeblikket så kunne dette fort bikket andre veien.
Om intet annet så beviser denne kampen en gang for alle at det å velge Hansen foran Eggen, var en GEDIGEN Feilmanøver av dimensjoner.
Etter å ha sett Orkla forestiler jeg meg bare hvordan DE kunne spilt om de hadde hatt brorparten av troppen til RBK.
Ingen tvil om at det er treneren (apparatet) som sinker progresjonen til gutta våre! _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 25.04.2014 08:18 Post subject: |
|
|
| Bemerkelsesverdig at vår keeper ligger an til å bli kåret til vår beste spiller, etter en cupkamp mot et 3. divisjonslag. Skremmende! |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 25.04.2014 08:23 Post subject: |
|
|
Sier vel egentlig det meste om vår kjære hovedtrener PJH.
4 av 5 kamper hittil har vært dominerende opptredener av keeperene våre.
Med Eggen i ansvar for denne spillergruppen kunne han lekt seg til TL-seier, særlig når det knapt har vært endringer i stallen det siste 1 1/2 året - bare positive sådan, det var ikke mange sesonger på rad han hadde den luksusen. |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 25.04.2014 08:36 Post subject: |
|
|
Selnæs var en katastrofe i går. Langt unna første 11'er. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.04.2014 09:45 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Med Eggen i ansvar for denne spillergruppen kunne han lekt seg til TL-seier, særlig når det knapt har vært endringer i stallen det siste 1 1/2 året - bare positive sådan, det var ikke mange sesonger på rad han hadde den luksusen. |
Lite utskiftninger har trenerteamet sørget for selv gjennom dårlige prestasjoner.
Det må vel være det kjipeste premisset å bygge kontinuitet på - å få dyre spillere ti å fremstå såpass dårlige at de er uaktuelle for kjøpende klubber. De blir for dyre for de eventuelle klubber på et nivå de kan forsterke, og de fremstår for dårlige for klubber som har råd til å kjøpe dem fri. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Cyrilp Veteran
Joined: 03 Aug 2008 Posts: 4117 Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.
|
Posted: 25.04.2014 10:00 Post subject: |
|
|
Meget betenkelig at vår beste i en kamp mot et 3 divisjonslag er en keeper som egentlig har lagt opp og ikke spilt kamper på år og dag... Jeg satt i et møte hele kampen og fikk kun gløttet stykkevis på kampen, men det jeg så var en underdog som hadde samhandling, fart og ikke minst selvtillit til å forsøke på det "umulige". Jeg så nylig på YouTube klippet fra RBK juventus hvor RBK fremsto på samme måte. Når så vi sist et RBK angrep som gikk hurtig i lengderetningen, uten bruk av utallige støttepasninger og hvor en av våre spillere tør å satse på et lite dribleraid? Orkla tråklet seg igjennom med flere anledninger på det lille jeg så. Det Hansen kan gjøre med en fotball kan Eggen gjøre med en klinkekule!!!!
Har ikke ord for hvor mye jeg savner Eggen nå da Hansens RBK fremstår som et ubrukelig guttelag uten mål og mening. _________________ Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 25.04.2014 10:07 Post subject: |
|
|
| gisp! wrote: | | Attaboy wrote: | | Er det noen tvil? |
Nei, ingen tvil om treneren faktisk heter Per Joar Hansen. |
Heller ingen tvil om at Perry er et vanlig kallenavn. Så lenge Nils Arne bruker det har jeg ingen kvaler med det. Men noen får kanskje en god, varm protestfølelse av å insistere på å bruke Per Joar? _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 25.04.2014 10:39 Post subject: |
|
|
| Sjiraff wrote: | | Selnæs var en katastrofe i går. Langt unna første 11'er. |
Uenig. Klart mest involvert, den som ville mest og hadde flere meget kvalifiserte pasninger. Synes faktisk han var BB
| Haavarl wrote: | | Heller ingen tvil om at Perry er et vanlig kallenavn. Så lenge Nils Arne bruker det har jeg ingen kvaler med det. Men noen får kanskje en god, varm protestfølelse av å insistere på å bruke Per Joar? |
Enig. Vi har langt større bekymringer enn hvilket navn man skal bruke på hovedtreneren vår. Sjokkerende hvor mye støtte denne lille "kampanjen" fikk. Det viktigste må strengt tatt være å gjøre seg forstått, uavhengig om man kaller han Perry, Joar, Pee-J, eller hva det nå enn måtte være. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 25.04.2014 10:51 Post subject: |
|
|
Det er ikke mye som overrasker meg her på forumet lenger, men at opptil flere av dere kårer Selnæs til banens beste, det er for meg et stort mysterium. Selnæs mistet ballen gang på gang og slo pasninger i hytt og pine, ofte poling rett opp i lufta. Han var såå treg i alt han foretok seg, at han så ut som en 4.divisjonsspiller. Sondre Sørløkk og Hassan Halane var klasse i forhold.
Heldigvis for Selnæs kan han skylde på å ha vært skadet. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 25.04.2014 10:56 Post subject: |
|
|
Faktisk enig i at Selnæs langt fra vår vår dårligste, for det var som vanelig Mikkelsen. Mikkelsen er vel en av de spillerne med flest tippeligamin. i meina i år. Så mener vi ikke kan eller bør forvente mer av en som har godt skada i flere mnd.
Ellers er jeg enig i så og si alle innleggene i de siste sidene i denne tråden. Dette suger skikkelig balle. Det finns ikke en unnskylding på å opptre så ræva. Heldigvis så de fleste med selvsyn hvor elendig progresjon Per Joar faktisk har hatt med laget.  |
|
| Back to top |
|
 |
Megafritz Veteran
|
Posted: 25.04.2014 11:05 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | Det er ikke mye som overrasker meg her på forumet lenger, men at opptil flere av dere kårer Selnæs til banens beste, det er for meg et stort mysterium. Selnæs mistet ballen gang på gang og slo pasninger i hytt og pine, ofte poling rett opp i lufta. Han var såå treg i alt han foretok seg, at han så ut som en 4.divisjonsspiller. Sondre Sørløkk og Hassan Halane var klasse i forhold.
Heldigvis for Selnæs kan han skylde på å ha vært skadet. |
Men at unggutten Sæter får såppass mange sympatistemmer overrasker deg ikke? Han hadde knapt ball og gjorde så og si ingenting ut av seg.
Uansett, en så rævva kamp gjør vel at man bare sitter igjen med et par-tre situasjoner som man husker. Resten drukner i håpløsheten. Det blir vel litt individuelt hva man faktisk klarer å komme på etter kampslutt. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.04.2014 11:13 Post subject: |
|
|
Bortsett fra en glimrende assist som gjorde at jeg tenkte "Jøss, jeg hadde glemt at Selnæs virkelig er ganske god, kanskje han virkelig kan gjøre en forskjell på midtbanen", der jeg så en litt lavoppløselig stream på datamaskinen. Ellers hadde han ikke mye ball så vidt jeg kunne se, men det hang nok mye sammen med at Witry/Mikkelsen ikke akkurat innbød til det helt store kombinasjonsspillet i forhold til Dorsin/Riski på Berntsens side. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|