English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Orkla - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var best mot Orkla?
Lars Stubhaug
45%
 45%  [ 29 ]
Aslak Fonn Witry
0%
 0%  [ 0 ]
Bent Sørmo
0%
 0%  [ 0 ]
Per Verner Rønning
0%
 0%  [ 0 ]
Tore Reginiussen
3%
 3%  [ 2 ]
Mikael Dorsin
4%
 4%  [ 3 ]
John Hou Sæter
28%
 28%  [ 18 ]
Ole Selnæs
7%
 7%  [ 5 ]
Daniel Berntsen
4%
 4%  [ 3 ]
Mikkel Diskerud
0%
 0%  [ 0 ]
Tobias Mikkelsen
3%
 3%  [ 2 ]
John Chibuike
1%
 1%  [ 1 ]
Riku Riski
1%
 1%  [ 1 ]
Alexander Søderlund
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 64

Author Message
Knowrud
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 21:34    Post subject: Reply with quote

http://www.adressa.no/100...432281.snd

Adressa wrote:
- Det er litt overraskende at vi nesten er på høyde med dem. Jeg forventet at de skulle kjøre over et middelmådig 3.divisjonslag. Men noen av spillerne deres var litt trege, og det var ganske lett å ta de ut. Jeg synes vi står fram slik som Eggen prøver å fortelle oss: Bare ha trua, få ned skuldrene, og få ballen framover hele tiden. Jeg synes det funket bra i nesten hele kampen, sier han.
Back to top
View user's profile Send private message
hellvikrunner
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 21:34    Post subject: Reply with quote

The only way is up Very Happy
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 21:37    Post subject: Reply with quote

Pillen wrote:
Her er det like positiv stemning som alltid. Smile
Hva forventer du etter en sånn kamp?
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 24.04.2014 21:40    Post subject: Reply with quote

"Noen av spillerne deres var litt trege"
Innertier. Ser det i kamp etter kamp. Null tempo, spesielt i overganger.
Back to top
Huber
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 21:50    Post subject: Reply with quote

hellvikrunner wrote:
The only way is up Very Happy

Enkelte som fortsatt undervurderer PJH ser jeg.
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 24.04.2014 21:52    Post subject: Reply with quote

3-0 mot et 3divlag er en katastrofe. At man ikke evner å dominere mot et slikt lag sier bare hvor elendig og dårlig dette RBKlaget er. Det er helt utrolig at Perry fortsatt har jobben, men styret har jo stått med lua i hånda siden 1999.
Back to top
Oppmannen
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 22:03    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Dette minner mer og mer på hvordan ståa er/var i United. Moyes mistet garderoben, spillerne sa alltid i mot han.
Det er akkurat dette som skjer i RBK å nå. Spillerne ser at ting fungerer ikke under Perry, ting gjøres feil. Det ble jo bevist under Odd-kampen da Strandberg måtte ut på sidelinjen og fortelle Perry at det måtte legges om til 4-3-3 grunnet bla bla bla.

Banner´n må opp på Lerkendal snarest! "wrong one, Perry out"

Det verste er at dersom dette er i ferd med å skje så vil resultatene fortsatt være skrøpelige fram til noe skjer. Kanskje enkelte spillere er så umoralske, kjipe, illojale etc. at de til og med yter og presterer dårlig for å fremskynde prosessen med trenerbytte? Hvis vi er der, vil det ikke snu før det er en ny mann inn. Tar det 1 kamp? 3? 5? 10? Blir samme leksa som det har vært med Moyes i vinter og vår.

Husker ikke hvor jeg leste det, men det var en kommentator i VG el.l som skrev for noen dager siden at fotball er en av veldig få bransjer der arbeiderne (spillerne) har den egentlige makta. Og det er jo sant. De er høyt gasjerte og utgjør prestasjonsgruppa som treneren er prisgitt. Hvis de ikke er lojale og villige til å gjøre sitt beste er treneren dømt til å måtte gå.

Jeg hører det samme som dere; en viss kritikk og skepsis i uttalelsene til f.eks Strandberg og Reginiussen. Noen her mistenker også at Dorsin er i fronten for et slags opprør, noe som ikke er utenkelig da han også var en av dem som ikke virket å ha helt samme bilde av hvordan RBK burde framstå som Eggen høsten 2010.

Jeg blir overrasket om Perry er hovedtrener 1.juni, selv om jeg på alle måter ønsker ham det beste. Han har dessverre vist for andre gang at han ikke er "tung" nok for Rosenborg. Det er overtydelig når man ser på det spillet vi legger for dagen og kroppspråket til de som utfører det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
SuperTimCahill
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 22:16    Post subject: Reply with quote

http://www.avisa-st.no/di...1307.ece#1

Tok et par bilder på kampen. Kanskje finner noen av dere som var der dere selv i det 70 bilder store galleriet?
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 22:24    Post subject: Reply with quote

Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 22:28    Post subject: Reply with quote

Da hadde i allefall begge trenerne fått et lag som står bedre til de respektive ferdigheter Razz
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2014 22:30    Post subject: Reply with quote

Jeg så første omgang av dagens cupkamp, og tenkte ved ca. 5 anledninger at Rosenborgspillerne egentlig var bedre enn Orklas spillere.

- Assisten til Sæter (vel å merke ikke Mikkelsens avslutning, scoring til tross).
- En vending med påfølgende 50 meters gjennombruddspasning fra Chibuike (vel å merke ikke Riskis ballbehandling etterpå).

De 3 andre tilfellene var Dorsin som viste Orkla-vingen hvem som er tippeligaspiller. Ellers synes jeg Orklas vesentlig bedre kollektiv og tydeligere spillemønster utjevnet forskjellen på lagene. Så stor er faktisk kvalitetsforskjellen på de to lagenes trenerbenk.

Jeg tenker som så at etter en såpass svak sesongstart, og med Billebråk og jeg vet ikke hva, så burde i alle fall spillerne være rimelig lettmotiverte til å virkelig sette skapet på plass mot Eggens Orkla. Når det da ikke skjer, da aner jeg at spillerne ikke føler nevneverdig ansvar for lagets dårlige prestasjoner så langt.

Jeg blir slett ikke overrasket om Hansen er RBK-trener 1. juni, men det handler mer om kompisrelasjonen med sentrale beslutningstakere og den vanvittige sendrektigheten og ansvarsforskyvingen vi må gjennom før noen tør å ta grep. Heldigvis er vi for fattige til at en intern maktkamp fører til at Hoftun/Hansen-siden får penger til å "bygge laget i sitt bilde" igjen.
Huber
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 22:39    Post subject: Reply with quote

Sæter burde jo hatt en assist til i 2. Omgang også. Var artig å se han når han av og til fikk ballen.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 22:49    Post subject: Reply with quote

Orkla kombinerte flott ved flere anledninger og særlig på venstre sida.
synes de har bra kvalitet på spillerne til 3div å være og blir absolutt spennende å følge eggens elever videre i år!

Kjempeflott stemning på stadion der det nesten var 3000 personer tilstede.

Av RBK's spillere var det egentlig bare Lars Stubbhaug som utmerket seg, og var den som soleklart hadde flest positivt merkbare involveringer.

Selnæs som var offensiv før kamp vendte ALLTID mot høyre når han mottok ballen og virket rett og slett for seint til å klare å påvirke kampen i særlig grad.

Witry hadde noen gode initiativ offensivt på høyre back, men defensivt holdt han absolutt ikke mål i dag. Konklusjonen her for meg er at Witry har potensialet, men må bli bedre i den defensive posisjoneringen og 1 mot 1.

Sørmo spilte stopper (omskolering på gang??) og klarte seg sånn ok, men virket utilpass og var ikke så mye involvert. Burde nok sikret litt bedre for Witry ved et par anledninger da det var opplagt at Orkla prøvde å utnytte vår venstreside.

Sæter var mer eller mindre usynelig foruten 1 assist i dag.
Gleder meg til å se litt av hans nærteknikk og offensive bidrag, men husker bare en dragning som det luktet svidd av. Men det bygger jo bare opp udner at potensialet er der og jeg er sikker på at han har en stor fremtid i RBK.

Ellers som nevnt av andre i tråden, så kan vi godt omskolere Søderlund til Massør. Fin ingripen da Orklas kaptein fikk krampe mot slutten.

MOM: Hassan (Orkla)

Hassan var uten tvil banens gigant i dag med en dobbel tunell på Mix/Witry som høydepunktet. Utrolig hurtig, teknisk, frekk og kreativ. Var flott underholdning å se ham dra seg mellom Tippeligaspillerne for så å sette opp lagkamerater.

Ellers synes jeg nummer 15 og 18 på Orkla utmerket seg positivt, men hele laget viste god arbeidsmoral og kombinasjoner som fikk frem smilet ved et par anledninger.

Liten tvil i hvilket lag som har den beste treneren!

Børs:

Stubbhaug: 7

Flere flotte ingripener. En frekk og flott dragning i første omgang som fikk publikum til å juble, samt flere gode redninger. Sliter litt med det samme som Lunna, der kvaliteten på utspill er varierende, men ikke noe spesielt elendig om man tenker tippeligastandard.

Witry: 3

Et par flotte offensive løp, men defensivt så var han alt for ofte ut av posisjon eller ble spilt rundt/fraløpt.

Sørmo: 4

Ikke noe spesielt å legge merke til egentlig. gjør den jobben han er satt til å gjøre, men kunne sikret bedre for Witry som nevnt tidligere. Litt oheldig med posisjoneringen enkelte ganger, men kommer fra det med æren i behold.

Verner: 4

Mye det samme som Sørmo. Taper ihvertfall en hodeduell som jeg la merke til bak en av strømboksene til Orkdal Energi.

Sub: Tore: 5

Putter et mål, blir nesten skadet og dominerer luftrommet defensivt. Ikke satt på de aller største prøvene.

Dorsin: 5

Solid 1v1, flere gode offensive bidrag, men bir mye nesten i dag. Nesten gode innlegg, nesten gjennomspilt etc..
Synes dog han bekrefter det vi har savnet på venstresiden til RBK, en back som hele veien er med offensivt og kommer på overlapp.

Berntsen: 4

Løper mye offensivt med ball og er hele veien interessert i å bidra offensivt, men det skorter for mye på presisjonen til både ham selv og lagkameratene til at det blir særlig mye farlig ut av det.

SUB: Mix: 3

mix kom inn, fikk jubel og det var det eneste jeg la merke til. Mulig jeg bommer litt her nå, men så ham knapt foruten da Hassan slo tunell på ham ute ved komentatorbua der jeg sto.

Selnæs: 3

Skuffende...
Greie dødballer, foruten en som var helt på bærtur. Vender ALLTID samme veien og sliter virkelig med agressiviteten til Orkla spillerne.
Vender spillet godt et par ganger, men med den opphausingen han hadde i forkant hadde jeg forventet bedre.
oppsumert: for treig

Sæter: 4

Jobber alright begge veier, får en assist og viser at han har teknikk spesielt ved en anledning. Blir litt for usynelig til at han gjør seg fortjent til mere skryt i dag. Sleit nok litt med nervene, men absolutt godkjent. ha ner bare 16 år! Veldig bra fysikk for alderen vil jeg si.

One to watch

Mikkelsen: 3

Mikkelsen får et mål, men mannen er tydelig blottet for selvtillitt.
Når han ikke klarer å løpe ifra backen til Orkla blir det istede for finte o innlegg ALLTID støttepasning. Gud forby om han skulle miste ballen, da stopper han opp et halvt sekund før han skal løpe etter, innser han er for langt bak og småjogger tilbake.

Chibuike: 4

Chibby er villig, søker ballkontakt, noe som er herlig, men sliter også med at Orkla er superagressive og hvis han drøyer for lenge har han kjapt 2-3 mann i ryggen. Løper en god del i Offside (gamle synder?) og skyter 50meter over mål alene med keeper.
Ser at det bor mye fotball i Chibuike, men han mottar alt for ofte ballen feilvent slik at han ikke får utfordret mot mål.

Riski: 3

Løper fra backen til Orkla gang på gang på gang, men det fører jo ikke til noen verdens ting! Når Riski blir spilt igjennom kan han ikke slå inn for det befinner seg 0 mann inne i boksen, dermed ender det med corner eter kjemping, eller støttepasning etter han har rundet backen.

Sub: Søder: 4

+1 for at han viser medmenneskelighet og evner som massør og hjelpepersonell. Masserer kapteinen til Orkla inn i kampen igjen og hjelper Hassan av banen etter å ha budozed han overende. Mottak som er verre en Epletreet til Gisp! - Confirmed

Herligkamp, seier (viktig), men utrolig skuffende at det hele veien egentlig var en mulighet for at Orkla faktisk kunne vinne kampen. (frem til 2-0 iallefall)

Konklusjonen får være at det er MYE som MÅ (ikke kan) bli bedre.
Vi blir alt for statiske i åpent spill, og vi har ikke nok balltempo til å spille ut et 3div lag. Men som Perry sier, Orkla er jo et av norges beste lag (har iallefall den beste treneren)
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.04.2014 22:52    Post subject: Reply with quote

Håper denne kampen blir tilgjengelig på nedlasting, streaming eller vises på nytt et sted.
Veldig få ganger jeg ikke har sørget for at kalenderen er ledig til Rosenborgkamp, men idag var jeg forhindret uten mulighet for å flytte eller droppe. Veldig kjedelig da dette sannsynligvis blir min siste Eggen-kamp.

Er spent på hvor utrolig svake vi faktisk var, aldri opplevd at det har rent inn smser om hvor katastrofalt vi blir rundspilt før, Tjærnås som skriver at han er direkte sjokkert på twitter etc.

Var det bare slik at man ble overrasket over at RBK ike dominerte, eller ble vi virkelig faktisk rundspilt av et 3.divisjonslag?
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 22:58    Post subject: Reply with quote

Rundspilt ble vi ikke. Men at det var divisjonsforskjell på samhandling, var lett synlig. Hadde Eggen trent RBK i halvannet år og Per Joar Hansen ditto trent Orkla, hadde Rosenborg vunnet 15-0!
hello
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 22:59    Post subject: Reply with quote

Hele kampen ligger ute på Tv2 Sumo.
Back to top
Mynthon
Senior

PostPosted: 24.04.2014 23:06    Post subject: Reply with quote

Hyll Tommel'n opp!
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2014 23:08    Post subject: Reply with quote

Vi ble ikke rundspilt, men brorparten av de første 75-80 min (etter dette ble det mye kramper, brudd i spillet og rot) viste de klart bedre kollektiv fotball enn oss. Det ble riktignok noen pasninger som var for lange, noen dårlige mottak og avleveringer, men generelt viste de at de forsøkte og ønsket å spille "artig og angrepsvillig fotball". Masse bevegelse når de selv hadde ballen, dobling på kant, samtidige innløp i boks, en-touchpasninger gjennom pressledd og baller til å utfordre spillere tre divisjoner over en mot en, for å nevne noe. Vi på vår side hadde den sedvanlige mangelen på alt dette. Vi ble spilt lave og slo langt, og angrepsspillet var preget av overganger. I en periode hadde vi faktisk nok med å bare slå unna, da Orkla kom i bølge ettter bølge, og satte inn tidlig og intensivt press på ballfører om de mistet ballen.

Sjansestatitsikken vil jeg tro var jevnere enn den burde være, og vi avverget mye grunnet at vi hadde mange i forsvar, mens vi skapte mest på contringer - da Orkla-forsvaret sto høyt i banen. Det er en overdrivelse å si at vi ble rundspilt, men det som er sjokkerende (eller ikke) er at vi overhodet ikke hadde angrepsspill i denne kampen heller. Perrys filosofi, eller implementeringen av denne, er så dårlig at vi rett og slett ikke en gang fremstår som samspilte mot amatørlag.

Orkla var veldig gode om man tar utgangspunkt i nivået, delvis grunnet at de fikk lov til å gjøre det de ønsket, og bar herlig preg av å være trent av Eggen. Vi var ræva. Vi så ut som vi gjorde i de første kampene i år, bare mot folk de bosatt utenfor Orkdal aldri har hørt om.
Jonas
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 23:12    Post subject: Reply with quote

Interessant å høre en 3. divisjonspiller omtale RBK som "litt treige" og ganske "lette å ta ut". Å ikke ansette Nils Arne permanent på ny da vi hadde muligheten fremstår mer og mer som en mega-tabbe.
nieuwlaat
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 23:22    Post subject: Reply with quote

Denne Hassan var forresten en fryd å se på. Minner om en spinklere utgave av Tettey. Sekunder etter at han hadde invitert til overlapp (uten å bli brukt) nede ved hjørneflagget, var han tilbake og ryddet opp som bakerste mann. Løp og kjøp.
Back to top
Attaboy
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 23:25    Post subject: Reply with quote

Det herligste var at man innimellom fikk se «bølgen» (midtbaneleddet/angrepsleddet) av spillere som gikk i angrep mot Rosenborg. Symmetrien var utrolig slående til «gamle» Rosenborg, selv om evnene i avslutningsøyeblikket ikke alltid stod i stil - grunnet ferdighetsnivå. Utrolig artig var det likevel å se tilbake til hvordan vi engang spilte fotball!

Og som en parentes; Hva hadde skjedd om Orkla hadde utlignet?
hello
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 23:25    Post subject: Reply with quote

Det var tider under kampen jeg satt å tenkte på at Orkla hadde berga greit i Tippeligaen. De viste et samspill og ikke minst en innsats som var helt outstanding. Tre spillere nede med krampe siste 10minuttene sier det meste.

Nå stilte vi riktignok med noen debutanter og et par spillere ute av form, men samhandlingen på de to lagene var som natt og dag.
Back to top
ricko11
Rutinert

PostPosted: 24.04.2014 23:26    Post subject: Reply with quote

Hadde vært morsomt å se hva han kan utrette mot skikkelig tippeliga-motstand Wink (Hassan altså)
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.04.2014 23:27    Post subject: Reply with quote

Orkla mistet vel alle sine beste spillere i vinter og spilte kamp for 1-2 dager siden? Ingenting lå til rette for at verken energi eller samhandling skulle være der. Bortsett fra NAE da selvsagt. Perry, slikt går faktisk an, selv om du sannsynligvis mener at Orkla er et av de 6-7 lagene som kan ta gull i TL i år.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 23:31    Post subject: Reply with quote

Burde ikke denne karen (Hassan) vært speidet på allerede? Eller har vi ikke stålkontroll på de største talentene i trøndelag?

Er Thorbjørnsen nede i Sør-Amerika og sutter på en tequila eller er han fortsatt i spillertunnelen på Lerkendal?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb