English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicki Bille Nielsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 129, 130, 131  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
danielsk
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 13:30    Post subject: Reply with quote

Ikke kjøp overskriften til VG, eksil. Leser man saken er det helt klart at det ikke var medvirkende årsak til at han gir seg.

Quote:
- Vi er skuffet over oppførselen deres, men det tror jeg de vet selv. Vi er egentlig ferdig med den saken. På kort sikt er det litt demotiverende, sier Andersen til TV 2.

Hovedårsaken til at han gir seg er imidlertid at han har søkt på og fått jobben som daglig leder av Geilo IL.

- Jeg fikk et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Jobben som daglig leder er spennende og utfordrende. Med to små barn valgte jeg å prioritere familien nå. Dermed gikk det utover skiskytterforbundet nå og kontinuiteten på trenersiden, sier Nordby Andersen til VG.

Men Andersen, som det siste året har hatt 150 reisedøgn, anser seg ikke ferdig med skiskyting. Det må bare passe litt bedre med familiesituasjonen.

Episoden i Pokljuka anser han seg ferdig med selv om han ble «satt ut» av det som skjedde.
Back to top
View user's profile Send private message
puckno
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 13:33    Post subject: Reply with quote

'Krever beklagelse fra klubben' http://www.dagbladet.no/2.../32956550/
Back to top
hello
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 13:39    Post subject: Reply with quote

Beklagelse fra klubben???

Haha. Her ser man hvilken planet disse gutta lever på. Fyren skal være sjeleglad om han fortsatt får lov å kalle seg rosenborgspiller. Ser jeg Hoftun eller Koteng står på en pressekonferanse og beklager klubbens behandling av denne klovnen så er det bare å legge ned hele butikken. Da er vi ferdige.
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 13:40    Post subject: Reply with quote

Også med i saken.
Quote:
Dagbladet har sett to mobilvideoer av hendelsene i København. Bildene støtter spissens versjon av opptrinnet med politiet.

Jeg synes klubben har gjort det eneste rette all den tid det er uklart hva som har skjedd. Håper denne saken bare glemmes nå, og Nicki får trene med laget igjen fra i morgen.

Edit: Saken avgjøres nå
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 13:49    Post subject: Reply with quote

Quote:
RBK har fått et ultimatum av Nicki Bille Nielsens agent og er blitt bedt om å avgjøre spissens fremtid i dag.

Jasså? Det er de som sitter med forhandlingskortene her? Det dummeste jeg har hørt!
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2014 13:53    Post subject: Reply with quote

Live-oppdateringer og greier - om ikke dette har tatt av før, gjør det det nå!

http://www.aftenposten.no...xtor=RSS-3
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 24.04.2014 13:54    Post subject: Reply with quote

Agenten hans er jo en merkelig skrue, ingen grunn til å tenke over mye av det han sier. Fyrte seg da voldsomt opp 30 på dansk media som var tullinger som kunne finne opp noe så dumt som at Bille skulle til norske Rosenborg ca. 30 minutter før Bille stod å underskrev kontrakt foran kamera Razz

Mener også å huske at Iconbit har kommet med mange eksempler på at han er en raring.
Back to top
Knowrud
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 13:57    Post subject: Reply with quote

Aftenposten wrote:
Nicki Bille Nielsen og agenten er langt fra fornøyd med måten Rosenborg har behandlet saken på, og mener dansken burde fått trene og spille som vanlig mens saken ble vurdert av RBK-ledelsen.

De har prioriteringene i orden. Idea
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2014 14:11    Post subject: Reply with quote

Bille er satt i "karantene" mens han etterforskes av politiet for lovbrudd med strafferamme i ytterste konsekvens på flere år. Det er snakk om rimelig massive skylapper om agent/spiller mener at dette bør oversees og at vi skal kjøre business as usual til dommen eventuelt kommer.
jadda
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:17    Post subject: Reply with quote

Synes vi skal støtte Bille og agenten her - raring eller ei. Om vi er skikkelig heldig kan det ende med at EH kommer dårlig ut av saken.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:20    Post subject: Reply with quote

Dette er spill for galeriet fra Nicks agent, mye penger og ære er involvert. Jeg tror ikke press fra Nicki mot RBK hjelper å dytte RBK i favør Nicki, heller motsatt. Viktig at RBK har sitt på det rene moralsk og juridisk om det blir oppsigelse og det er nok det det vil falle på.
Back to top
Brego
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:27    Post subject: Reply with quote

Men nå må de faktisk komme til en konklusjon. Kan ikke drive på å dra ut dette i flere dager. Det er ikke en så nyansert sak, jo lengre de drar på det jo mer virker det som:

a) De leter etter en unnskyldning for å terminere kontrakten til Bille

b) De leter etter en unnskyldning for ikke å terminere kontrakten til Bille

Terminer kontrakten eller la Bille spille fotball. Denne mellomtingen er bare bedritent byråkrati som gir ledelsen på brakka unnskyldninger for å holde kakemøte hver dag saken drar ut.
Back to top
Pokie
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:28    Post subject: Reply with quote

For en gjeng med drittunger.

Han får betalt særdeles godt, takker klubben ved å gå på byen når han vil, til tross for at klubben allerede er såpass grei at han får reise hjem en gang i uka for å se sønnen sin. Å dra ut 4 dager før kamp derimot, bør være greit, så lenge man oppfører seg. Det gjør han dessverre ikke. Det virker som om han drikker seg totalt dritings og oppfører seg som en drittunge hver gang han går ut. Da blir det for dumt at han framstår som en ydmyk mann som har bedret seg, når det virker som om han har fokus alle andre steder enn på fotballbanen. Hvis han har så sykt store problemer med sinnemestring, burde han slutte å oppsøke alkohol så mye som han gjør.

I år har han til gode å spille en god kamp. Deler av skylden må jo Perry ta, men faktum er at Bille gjør mange feilvalg hele tiden, og at han ikke evner å spille ballen på riktig tidspunkt.

Bille burde legge seg paddeflat, og beklage til Klubben. Han fikk en svært tydelig advarsel fra klubben, og har gjort nok til å bryte den. Får han bli, skylder han Rosenborg, Trondheim, og hele forbanna supporterskaren en unnskyldning - og ikke minst scoringer.

- George Best
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:28    Post subject: Reply with quote

Dette er spill for galeriet fra Nicks agent, mye penger og ære er involvert. Jeg tror ikke press fra Nicki mot RBK hjelper å dytte RBK i favør Nicki, heller motsatt. Viktig at RBK har sitt på det rene moralsk og juridisk om det blir oppsigelse.
Back to top
bongo
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:29    Post subject: Reply with quote

Tullingen krever en unnskyldning fra Rosenborg? Bille må jammen ha tidenes dårligste rådgivere. Hvis man bare er bitte litt oppegående vet man at den unnskyldningen kommer de aldri til å få.
Utrolig hvor dum det går an å bli, dette gjør bare ting vondt værre for Bille.

Man kan si mye rart om Hoftun, men denne saken har klubben håndtert veldig bra.
puckno
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:33    Post subject: Reply with quote

Det tar vel litt tid å sikre seg at en eventuell avskjedigelse holder vann juridisk sett, rågivere osv skal inn på banen og vurdere saken. Det får ta den tiden det tar, viktig å gjøre en grundig jobb på den delen.
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 24.04.2014 14:38    Post subject: Reply with quote

Blabla hevder han får bli.

http://www.dagbladet.no/2.../32958043/
Brego
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:39    Post subject: Reply with quote

Det spiller ingen rolle. Om de bruker tiden på om en avskjedigelse holder vann eller ikke så har de bestemt seg for å terminere kontrakten, så da får de gi beskjed om det. Viser det seg sånn at saken ikke holder til å gi mannen sparken så kan de da for faen ikke ha han sittende hjemme på Tyholt til overgangsvinduet åpner.
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 14:49    Post subject: Reply with quote

Pokie wrote:
Å dra ut 4 dager før kamp derimot, bør være greit, så lenge man oppfører seg. Det gjør han dessverre ikke. Det virker som om han drikker seg totalt dritings og oppfører seg som en drittunge hver gang han går ut. Da blir det for dumt at han framstår som en ydmyk mann som har bedret seg, når det virker som om han har fokus alle andre steder enn på fotballbanen.

Det blir for dumt å fortsatt hardnakket påstå at han var "totalt dritings" når alle tilgjengelige kilder tyder på noe helt annet. Kroksæter kommenterte også hvordan Bille har forbedret seg:

Kroksæter wrote:
Det virket som løsningen hjalp, for tipsstrømmen inn til vår redaksjon om denne spillerens gjøren og laden tørket inn til null. Og det skal sies at den strømmen var ganske stri en periode.

Pokie wrote:
I år har han til gode å spille en god kamp. Deler av skylden må jo Perry ta, men faktum er at Bille gjør mange feilvalg hele tiden, og at han ikke evner å spille ballen på riktig tidspunkt.

Inntrykket jeg har fått av å lese på forumet her, er at Bille har framstått som en av våre bedre spillere i oppkjøringa. I serien har ikke laget fungert overhode, så du bør vente med å trekke konklusjoner på Billes vegne.

Pokie wrote:
Bille burde legge seg paddeflat, og beklage til Klubben. Han fikk en svært tydelig advarsel fra klubben, og har gjort nok til å bryte den. Får han bli, skylder han Rosenborg, Trondheim, og hele forbanna supporterskaren en unnskyldning - og ikke minst scoringer.

Har han gjort nok til å bryte den? Det virker som om du vet mye mer enn oss andre.
Back to top
SeG
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 15:09    Post subject: Reply with quote

Synes det er direkte svakt av RBK å ikke sende ham på dør nå. Vi ser ut som klovner som ikke følger opp det vi har sagt (ref at vi sa at dette var siste sjangse)

Jeg driter litt i hva nøyaktig som har skjedd i Køben. Han visste han lå dårlig an, å dra på byen da er for meg veldig dumt. Jeg skjønner at han vil feste litt, men her ER det mulig å samle kompisene og ta det i leilgheten i rolige former. Videre velger han å vente 1,5 døgn før han informere klubben. Jeg mener at hvis Billie var seriøs om å forbedre seg hadde han holdt seg unna utelivet, både i Norge og Danmark

Formerly known as STRANDerGUD
Back to top
Escudos
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 15:23    Post subject: Reply with quote

Akkurat når det gjelder Bille synes jeg at RBK opptrer helt strålende. RBK har flere hensyn å ta, bl.a. å ha fokus (OK noen mener noe annet her) på sportslig utvikling. Å gjennomføre trening med Bille så lenge saken koker i media ville blitt et sirkus. Det er også viktig å statuere et eksempel ovenfor resten av spillergruppa, sponsorer, fans osv.

I arbeidsforhold kan en arbeidstaker suspenderes dersom det er grunn til å anta at arbeidstakeren har gjort seg skyldig i forhold som kan medføre avskjed. Dersom faktum var at han var 1. Dritings noen dager før kamp 2. Hadde bitt en politimann etter at han var blitt tatt inn i politibilen ville man ha nærmet seg en avskjed særlig sett i sammenheng med den tidligere advarselen hans.

Et godt tips for Bille er å skifte rådgiver. Den uttalelsen om at RBK skylder Bille en unnskyldning bør etter min mening komme på listen over årets snåleste kommentarer. Hvis noen bør legge seg flat her er det Bille selv. Bare det at han IKKE informerer klubben om hendelsen er rimelig idiotisk. Trodde han at dette ikke ville komme frem?
Back to top
Undergangen er nær
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 15:25    Post subject: Reply with quote

@StranderGUD

Bille var visstnok på vei til "PS bar og grill", som beskriver seg selv slik:

Quote:
Nyt spisehus i Pilestræde lægger vægt på afslappet stemning, enkelthed og plads til alle

Når PS Bar & Grill byder gæsterne indenfor i de rå lokaler i Pilestræde, er det til et uformelt spisehus med både frokost, middag og barstemning i weekenderne.

Høres ut som han var på vei til å sette Køben på hodet Rolling Eyes
Back to top
Kokeplate
Rutinert

PostPosted: 24.04.2014 15:29    Post subject: Reply with quote

Virker som at det at han ble peppersprayet faktisk bidrar til at han får bli i klubben. Hadde han blitt satt på glattcelle uten en etterfølgende debatt om politiets maktbruk er jeg helt sikker på at han hadde ryket ut av klubben.
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 24.04.2014 15:38    Post subject: Reply with quote

Bra for Bille, bra for klubben. Jeg liker gutten og håpen han scorer mange mål for oss i tida som kommer.

Dansk politi har fått nok en stygg ripe.
Back to top
Jonas32
Junior

PostPosted: 24.04.2014 15:39    Post subject: Reply with quote

StranderGUD wrote:
Synes det er direkte svakt av RBK å ikke sende ham på dør nå. Vi ser ut som klovner som ikke følger opp det vi har sagt (ref at vi sa at dette var siste sjangse)

Jeg driter litt i hva nøyaktig som har skjedd i Køben. Han visste han lå dårlig an, å dra på byen da er for meg veldig dumt. Jeg skjønner at han vil feste litt, men her ER det mulig å samle kompisene og ta det i leilgheten i rolige former. Videre velger han å vente 1,5 døgn før han informere klubben. Jeg mener at hvis Billie var seriøs om å forbedre seg hadde han holdt seg unna utelivet, både i Norge og Danmark

Du kan vel ikke tvinge mennesker til å være på bestemte plasser? (Ferie dager er til for å besøke familie og venner, spesielt med tanke på at det er utlendinger vi har på laget).
Har du noe bevis for at han har drukket mye alkohol? (Selv om jeg personlig mener at alkohol og idrett ikke hører sammen, så er det som det er.)
I andre land enn Norge så er det faktisk "rolig" å gå på ett utested/byen. Ikke alle må være fulle for å dra på byen som visse Nordmenn. Dette handler om kultur.
Du vet vel ikke hvor lenge Politiet holdt ham i arrest eller omstendighetene? Mulig han kanskje fokuserte på privatlivet og familien hans først. Hvis det viser seg å være feil behandling av politiet, hvordan ville du reagert. Kanskje han var langt nede. Kanskje han benyttet noen av teknikkene han har fått med seg på sinne kurset, ser for meg at tell til sakte til 1 million før du snakker med noen er innenfor det.

Hva med å følge med på alt som blir skrevet og faktisk ikke "Drite" i deler av det. Hvis noe usannsynlig skulle skje med deg så du kunne mistet jobben, så håper jeg arbeidsgiveren din IKKE "driter" i deler av historien.
For hvis han/henne gjør det så mister du jobben din.

Jeg velger å tro på Bille og jeg håper han
Back to top
Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 112, 113, 114 ... 129, 130, 131  Next
Page 113 of 131

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb