English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Nicki Bille Nielsen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 129, 130, 131  Next

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Huber
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 18:57    Post subject: Reply with quote

Tilbake til røttene trenger ikke å ha noe som helst med 433 å gjøre. Det går fint ann å spille artig og angrepsvillig fotball i en 442 formasjon. Eggen selv la jo om til diamant mot Valencia.
Back to top
View user's profile Send private message
gisp!
Legende

PostPosted: 21.04.2014 18:58    Post subject: Reply with quote

bongo wrote:
Syns Kroken oppsummerer det ganske bra, to gule = rødt.

Kroken røper mer i artikkelen:
"Rosenborg viste menneskelige hensyn og lot nåde går for rett sist Nicki Bille gikk over streken. Klubben skal ha ros for sin krisehåndtering. I stedet for å sette ham på dør, valgte de å hjelpe dansken til å ta tak i problemene sine ved å formidle trening i sinnemestring. Hjelpen var ledsaget av en skarp advarsel om at gjentakelse ikke aksepteres.

Det virket som løsningen hjalp, for tipsstrømmen inn til vår redaksjon om denne spillerens gjøren og laden tørket inn til null. Og det skal sies at den strømmen var ganske stri en periode."
Escudos
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 19:01    Post subject: Reply with quote

doffen wrote:
Dette faller tilbake på hva som står i kontrakten. Det er normalt å angi hva som er oppsigelsesgrunn (eks å møte beruset på jobb er en vanlig grunn). Håper rbk har proffe kontrakter som angir dette. Har de det er det helt irrelevant med advarsler. .

Trenger ikke å stå i kontrakten hva som er oppsigelsesgrunn, grunnlaget i arbeidsmiljøloven er at det er en saklig grunn. Saklig grunn kan være brudd på klubbens retningslinjer. Noen ganger gjør man en ting som innebærer saklig grunn, men det kan også være flere mindre forhold. Kommer man feks bestandig for sent kan klubben gi en advarsel eller to, og så vil neste gang medføre saklig grunn til oppsigelse.

To gang på fylla i sesong og trøbbel med politiet begynner uten tvil å nærme seg saklig grunn til oppsigelse. Når det gjelder alkohol kan det være andre vurderinger, da dette i noen tilfeller regnes som sykdom (alkoholisme). Da kan AKAN komme på banen, men det innebærer bla at Bille må innrømme et alkoholproblem.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.04.2014 19:03    Post subject: Reply with quote

Huber wrote:
Tilbake til røttene trenger ikke å ha noe som helst med 433 å gjøre. Det går fint ann å spille artig og angrepsvillig fotball i en 442 formasjon. Eggen selv la jo om til diamant mot Valencia.

Helt enig, men så lenge alle våre ungdoms- og juniorlag spiller 433, når vi utvikler spillere til dette, da burde vi spille det også på A-laget.For spillerlogistikkens del, både talentutvikling og kjøp så burde man velge en hovedformasjon. Vi har egentlig valgt 433, vi bare hugger det ikke i stein.
Back to top
Gjfs
Proff

PostPosted: 21.04.2014 21:02    Post subject: Reply with quote

Kan man klandre Bille for å ønske og skille lag med Perry ..?
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2014 21:31    Post subject: Reply with quote

TV2 har sett pågripelsen på video, og de gikk så langt i å forsvare han at jeg tror han kommer til å slippe unna denne gang også. TV2 hadde garantert ikke lagt det frem på denne måten om Bille hadde vært rabiat, som man fikk inntrykk av fra danske medier. De hadde elsket å gjengi en steingal Bille bli pågrepet.

For de som ikke ser sporten, sa altså TV2 sin reporter at videoen viste en Bille som var ildrød i ansiktet pga pepperspray, sto med "overgivende" armer ut i lufta og sa "jeg gjøre ingenting" gjentatte ganger. Bille mener han er utsatt for politivold.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
danielsk
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 21:33    Post subject: Reply with quote

TV2 sier at det finnes video av arrestasjonen som er sendt til Rosenborg. TV2s reporter har fått sett videoen og sier at den viser en Nicki Bille som er rød i ansiktet etter å ha blitt sprayet med pepperspray som står med armene ut til hver side og sier at han ikke gjør noen ting og klager over politiets brutalitet.
Back to top
sidney
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 21:35    Post subject: Reply with quote

Det er godt mulig pågripelsen var brutal, og at medias framstilling er feil. Han skulle uansett ikke drukket seg full og havnet i politiets søkelys. Jeg for eksempel, har gått på byen i 25 år uten å havne i trøbbel med politiet en eneste gang- det er mulig! Fyllekule midt i sesong er ikke innenfor det heller - selv om han kanskje ble arrestert i hardeste laget.
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 21:35    Post subject: Reply with quote

Slik jeg oppfattet innslaget startet video-opptaket med at Bille er rød i ansiktet etter å ha blitt sprayet med pepperspray. Det litt over 2 minutter lange videoklippet viser altså ikke hva som skjedde før han ble sprayet med pepperspray.

Det sies også at Hoftun har vært i kontakt med 4 vitner. Jeg regner med både video og viteinformasjon kommer fra Billes advokat, og at de 4 vitnene enten ikke har sett hele situasjonen eller er bekjente av Bille eller Billes venner.
Back to top
ace
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 21:36    Post subject: Reply with quote

Kom frem en del litt mer nyanserte opplysninger på TV2 nå. Hvis dette er hendelsesforløpet, så er det politet som har overreagert (som vanlig). Spent på fortsettelsen.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2014 21:37    Post subject: Reply with quote

sidney wrote:
Jeg for eksempel, har gått på byen i 25 år uten å havne i trøbbel med politiet en eneste gang- det er mulig!

Nå er antakeligvis heller ikke du en kjendis-klyse med tattoveringer og generelt høy selvtillit og utagerende oppførsel, så sammenligningen er ikke nødvendigvis så veldig god.

Om Bille har ravet rundt og sparket i sykler og parkeringsautomater så er det ganske ille, men langt i fra så ille som om den første versjonen stemmer. Likevel nok til at han bør være ferdig - men nå har iallefall klubben et halmstrå som kan gjøre at de holder han til sommeren og selger han da, fremfor å si han opp og ta et stort tap.
Back to top
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 21.04.2014 21:38    Post subject: Reply with quote

Videon viser med andre ord ikke hva som førte til at politiet valgte å peppre bille?

Med Billes historikk så tviler jeg på at politiet uprovosert hadde gått så langt.
Uansett så bør bille ut, han havner i den situasjonen fordi han er på fylla få dager før kamp.
sidney
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 21:40    Post subject: Reply with quote

Godt mulig du har et poeng der Hedon. Jeg er allikevel dritt lei av spillere som opplagt ikke setter klubben først.

1. Ut med Bille
2. Ut med Perry
3. Inn med klare retningslinjer for hva som går og ikke går.

Jeg skulle jaggu vært sportsdirektør!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2014 21:41    Post subject: Reply with quote

Tværrliggern wrote:
Med Billes historikk så tviler jeg på at politiet uprovosert hadde gått så langt.

Det er en måte å se det på. Slik jeg ser det er sjansen mye større for at politiet har provosert Bille, nettopp pga historien. De ser Bille gå rundt overstadig beruset i København - hvor mange politifolk hadde kjørt rett forbi? Ikke mange, tror jeg.

Prøver for all del ikke å si at Bille ikke har gjort noe, men venter til fakta kommer på bordet før jeg kommer med bastante meninger i denne saken, tror jeg. Er en del som garantert ikke har kommet ut enda.
Back to top
Rexalor
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 21:47    Post subject: Reply with quote

Tviler på at Bille er så kjent som du skal ha det til, er flust med folk som ikke følger med på fotball og hvem som såvidt har vært innom landslaget.
Back to top
C.Sativa
Junior

PostPosted: 21.04.2014 21:47    Post subject: Reply with quote

Godt skrevet og kanskje en tankevekker for Hoftun, Perry m.fl.
Kanskje man i en enkelte tilfeller må ta påta seg en foreldrerolle for noen av spillerene.

http://joacimjonsson.blog..._godt.html
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2014 21:49    Post subject: Reply with quote

Rexalor wrote:
Tviler på at Bille er så kjent som du skal ha det til, er flust med folk som ikke følger med på fotball og hvem som såvidt har vært innom landslaget.

Han er kjent nok til at han kan kategoriseres som en kjendis i Danmark. Det er ikke bare fotballen han er kjent for, men også reality-tv, forhold med ymse modeller og lignende.
Back to top
Tværrliggern
Proff

PostPosted: 21.04.2014 22:00    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Tværrliggern wrote:

Det er en måte å se det på. Slik jeg ser det er sjansen mye større for at politiet har provosert Bille, nettopp pga historien. De ser Bille gå rundt overstadig beruset i København - hvor mange politifolk hadde kjørt rett forbi? Ikke mange, tror jeg.

Prøver for all del ikke å si at Bille ikke har gjort noe, men venter til fakta kommer på bordet før jeg kommer med bastante meninger i denne saken, tror jeg. Er en del som garantert ikke har kommet ut enda.

Klart det er mulig at politiet har vært litt cowboy, Men det spiller ingen rolle.
Jeg er helt sikker på at det hadde vært mulig for bille å unngå politiets oppmerksomhet med normal oppførsel. Eller kanskje holde seg unna flaska i det store å hele.

Spent på om videoen havner på nettet.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2014 22:09    Post subject: Reply with quote

http://www.dagbladet.no/2.../32910413/

Quote:
"TV 2 har skildret videoen, og skriver:

«En mannlig og en kvinnelig politibetjent er tydelig hardhendte med RBK-spissen, og etter det som kommer frem på videoen gjør Bille Nielsen svært lite eller ingen motstand i løpet av pågripelsen.»

Ifølge TV 2 klager Bille Nielsen på behandlingen han får, og skriker ut:

- Fortsett å filme! Fortsett å filme det de gjør mot meg. Jeg gjør ingenting."
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 21.04.2014 22:11    Post subject: Reply with quote

http://www.tv2.no/2014/04...ll/5523956

Quote:
TV 2 har sett video av den brutale pågripelsen av Nicki Bille Nielsen.

På et tidspunkt holder en av betjentene Bille Nielsen rundt hodet og nakken, hvorpå 26-åringen skriker til vennene som filmet episoden: «Jeg får ikke puste!»

26-åringens kommentar blir etterfulgt av noen voldsomme lyder som kan tyde på at 26-åringen har vondt for å få puste.

Kan fort være snakk om en skandalehåndtering av politiet her.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 22:14    Post subject: Reply with quote

Dansk politi har vel ikke bare positivt rykte (de heller)...
Pillen
Senior

PostPosted: 21.04.2014 22:15    Post subject: Reply with quote

Er det noen her som har sett videoen?
Back to top
Megafritz
Veteran

PostPosted: 21.04.2014 22:40    Post subject: Reply with quote

Dog litt suspekt at Bille ikke la alle kortene på bordet umiddelbart hvis han faktisk er uskyldig?

Han prøvde jo å holde det skjult
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 21.04.2014 22:42    Post subject: Reply with quote

Det er vel ingen som er overrasket over at Bille ikke likte å få sprutet pepper i trynet!? Det var jo vitterlig derfor han snøt seg, spyttet og gnei ansiktet i setet foran seg.

Det gir ham likevel ikke grunn til å bite politimannen eller -dama. Og det er sakens kjerne. Som Hedon har påpekt, har lignende tilfeller gitt en liten måned ubetinget(?) fengsel.

At han var på fylla på torsdag er nok en ikke-sak for RBK. Vil tro mange av spillerne drakk i små eller store mengder den dagen.

Kroksæter, gjengitt av gisp! wrote:
Det virket som løsningen hjalp, for tipsstrømmen inn til vår redaksjon om denne spillerens gjøren og laden tørket inn til null. Og det skal sies at den strømmen var ganske stri en periode.

Dette har nok sammenheng med den nye ordninga med hjemmefester med spesielt innbydde gjester.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende

PostPosted: 21.04.2014 22:45    Post subject: Reply with quote

Artikkel i Dagbla bla:"- Jeg kan bekrefte at vi har sett denne videoen. Jeg vil ikke svare på hvorvidt vi mener videoen bringer ny informasjon, sier Trond Alstad til Dagbladet.

- Hva med opplysningene om at sportssjef Erik Hoftun har intervjuet fire øyenvitner?
- Ingen kommentar, sier Alstad.

... Trolig vil Erik Hoftun legge frem sin analyse av hendelsen i et ekstraordinært styremøte. Så vil styret fatte en avgjørelse på hvorvidt Rosenborg sier opp kontrakten med dansken.

- Det blir nok en styresak ja, sa Hoftun."

Post new topic   This topic is locked: you cannot edit posts or make replies.    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 105, 106, 107 ... 129, 130, 131  Next
Page 106 of 131

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb