|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var banens beste mot Odd? |
| Alexander Lund Hansen |
|
91% |
[ 80 ] |
| Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
| Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mike Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Morten Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
| John Chibuike |
|
0% |
[ 0 ] |
| Tobias Mikkelsen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Nicki Bille Nielsen |
|
3% |
[ 3 ] |
| Riku Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mikkel Diskerud |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 87 |
|
| Author |
Message |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.04.2014 10:59 Post subject: |
|
|
Intervju med Strandberg, etter kampen, TV-klipp, Adressa. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 15.04.2014 14:31 Post subject: |
|
|
Det var vel først og fremst i rbk magasinet live at Petter R. tok det opp, og lurte på om ullsokken skjønte hva det var Strandberg gestikulerte om og sa til trenerene på sidelinja, og i intervju med Strandberg etter kampen tok han det opp igjen, og spurte om det. Strandberg forklarte at han ville at vi skulle legge om til 3 på midtbanen, fordi vi ble overløpt eller noe sånt.
Ganske spesielt at han skal fortelle trenerne hva de må gjøre, men jeg merker jeg er veldig for det. Justeringer ble jo også gjort, men ikke før i 2. omgang? Mulig han er et godt treneremne, når skadene gjør at han ikke kan fortsette lenger. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 15.04.2014 22:56 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Så ut ifra de tre første kampene - disse tre første kampene - konkluderer du med at poengfangsten kommer til å være akseptabel de ti første kampene, og derfor haster det ikke med å bytte trener. Det ringer ingen alarmbjeller når vi blir rundspilt i tre strake kamper, og har griseflaks som har mer enn ett poeng? Når midtstopperen må ut på sidelinja i første omgang og be treneren om å skifte formasjon fordi 'ingenting fungerer'? Når dette i tillegg ser mindre ut som en formdupp enn som en forlengelse av nivået fra hele vinteren?
Og det verste som kan skje er at klubben (i tillegg til spillere, fans, veteraner og eksperter utenfor Trondheim) viser treneren mistillit? Jo, jeg skjønner hvorfor du er fan av Erik Hoftun. Og Per Hansen.
Diskusjonen er jo uansett meningsløs, dog, for med mindre spillerne går ut i streik samtidig som fansen går i protesttog kommer det aldri til å skje noe før runde 10 uansett. Så lenge vi fortsetter med pyrrhiske uavgjortresultater mot de andre 15 av Tippeligaens beste lag får nok Hansen styre oss inn til en fin plass midt på tabellen også. |
Nå er du så depressiv at jeg anbefaler lykkepiller...
Ingen vet selvfølgelig om det blir nok poengfangst, men bpåde fjoraåret, og innledningen i år tyder på det...
Kan du, og andre som drar kjappe konklusjoner om Strandbergs beskjed til trenerne fortelle meg hvordan dere vet om det var tema på trenerbenken før han kom ut? At vi har spillere som vil bidra med å gi innspill er flott, men at dere dermed drar konklusjonen at trenerteamet ikke har sett og vurdert det samme, viser bare at dere ikke er i stand til å se en helhet, men tilpasser all argumentasjon etter deres egen mening. Dere har ikke peiling, men drar likevel soleklare konklusjoner.
Jeg har til din informasjonment at Perry var feil trener siden før han ble ansatt. Men jeg vi likevel ikke at RBK skal bli et nytt Køln eller Cardiff, og mener derfor at når ham først er ansatt, må han få en reell mulighet. En reell mulighet betyr mer enn 3 kamper i sesong 2.
Jeg er heller ikke fan av Hoftun, men er heller ikke med på alle løgner og forumsannheter som fremstilles her. Igjen, mangler svært mange innlegg og påstander totalt grunnlag for konklusjonene og total mangel på forståelse for hvordan en organisasjon fungerer. Virker mange ganger som gjennomsnittsalderen på de som kommer med påstandene er omkring 15. Og resten av forumet henger seg på, og skaper sannheter som henger med i årevis etterpå. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.04.2014 23:11 Post subject: |
|
|
| Quote: | | og mener derfor at når ham først er ansatt, må han få en reell mulighet. |
Dette er et argument som jeg ikke takler i alle tilfeller. Perry er feil mann. Han har ikke kvaliteter som trener som er gode nok til å lede oss dit vi vil. Hvorfor skal vi da gi han MER enn de 16 mnd han har feilet i foreløpig? Han burde aldri noensinne fått jobben, nå har han bevist at han ikke kan utføre jobben. Da er det på tide å skille lag. Uavhengig av om han vinner 2-3 kamper på rad, eller om han har hatt monsterflaks og sitter med 5 poeng mer enn han burde hittil. for det er ikke kortsiktige resultater som gjelder, det er prestasjon og progresjon.
| Quote: | | Jeg er heller ikke fan av Hoftun, men er heller ikke med på alle løgner og forumsannheter som fremstilles her. Igjen, mangler svært mange innlegg og påstander totalt grunnlag for konklusjonene og total mangel på forståelse for hvordan en organisasjon fungerer. Virker mange ganger som gjennomsnittsalderen på de som kommer med påstandene er omkring 15. |
Etter 7 år med slett jobb i stillingen sin, etter 7 år med feil bruk av pengene som supporterne i bunn og grunn sender inn i klubbkassa, etter 7 år med alt fra barnehagefeil til direkte forsøk på kriminelle handlinger, da er det ingen vits å prøve å forsvare mannen lenger.
Selvsagt er det mye dumt som blir skrevet, men det er helt naturlig. Perrytråden og Hoftuntråden kan til tider anses omtrent som kamptråder, det er stor frustrasjon.
Nå sier jeg i fra på forhånd PerO, jeg orker ikke at du svarer med noen forsvarstale for noen av dem
Om du ansetter en fyr som burgerflipper på maccern og gutten ikke klarer å steke en burger om det gjaldt livet sitt, da er det ingen vits å komme drassende med at man kanskje må bytte ut medarbeidere, justere lønn, bytte ut sjefer, styret og fysiske lokaler. Man kvitter seg rett og slett med fyren og innser at han ikke passet i jobben som burgersteker. På samme måte som Hoftun og Perry (og Alstad) rett og slett burde fjernes fra klubben fordi de ikke klarer å utføre arbeidet som er forventet. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 15.04.2014 23:13 Post subject: |
|
|
Her kan jeg komme trekkende med min gamle "ja, men er det noen reell sjanse til å faktisk få dem fjernet?". _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 15.04.2014 23:18 Post subject: |
|
|
Har ansatte i klubben ikke blitt fjernet før? Selvsagt er det reelle sjanser for å få dem fjernet. Men det avhenger enten av at Lerkendal tømmes eller at resultatene er katastrofale. Alternativt at presset fra media og supporterne blir så stort at klubben i samråd med de ansatte velger at de "trekker seg".
Jeg syns inngangsvinkelen din for å få folk på forumet engasjert er noe merkelig haavarl, men en får vel sette pris på uortodokse metoder  |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.04.2014 01:13 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: |
Kan du, og andre som drar kjappe konklusjoner om Strandbergs beskjed til trenerne fortelle meg hvordan dere vet om det var tema på trenerbenken før han kom ut? At vi har spillere som vil bidra med å gi innspill er flott, men at dere dermed drar konklusjonen at trenerteamet ikke har sett og vurdert det samme, viser bare at dere ikke er i stand til å se en helhet, men tilpasser all argumentasjon etter deres egen mening. Dere har ikke peiling, men drar likevel soleklare konklusjoner. |
Du vet altså bedre og vet hva som er sant? Istedenfor å sitte på din høye hest og fortelle oss 15-åringer hvor lite peiling vi har, kunne du kanskje belære oss litt? Altså fortelle sannheten om hva som egentlig er riktig å konkludere med! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 16.04.2014 01:26 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Jeg er heller ikke fan av Hoftun, men er heller ikke med på alle løgner og forumsannheter som fremstilles her. Igjen, mangler svært mange innlegg og påstander totalt grunnlag for konklusjonene og total mangel på forståelse for hvordan en organisasjon fungerer. Virker mange ganger som gjennomsnittsalderen på de som kommer med påstandene er omkring 15. Og resten av forumet henger seg på, og skaper sannheter som henger med i årevis etterpå. |
Dette må være internettverdensrekord i antall hersketeknikker i ett og samme avsnitt.
Er utrolig merkelig hvordan du ser og forstår ting ingen andre gjør, ikke sant? Minner meg om denne svensken som gikk militærmasj og lurte på hvorfor alle de andre gikk taktfast i utakt... |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 16.04.2014 01:27 Post subject: |
|
|
| PerO er forumets agnostiker så noen sannhet om hva som er riktig konklusjon får du ikke. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.04.2014 05:49 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: | | Du vet altså bedre og vet hva som er sant? Istedenfor å sitte på din høye hest og fortelle oss 15-åringer hvor lite peiling vi har, kunne du kanskje belære oss litt? Altså fortelle sannheten om hva som egentlig er riktig å konkludere med! |
Du bør kanskje se litt på mine innlegg, f.eks i Hoftun tråden gjennom min periode her. Jeg påpeker i svært mange innlegg, at man bør kritisere klubben, ikke enkeltansatte, i saker hvor man faktisk ikke vet hvilke(n) enkeltpersoner som har kjempet gjennom en avgjørelse. Et eksempel på slike saker, er spillere inn/ut. Hvem har gjort feilen? Ønsket/avgjørelsen kan komme fra følgende ledd i organisasjonen:
trenerteam/hovedtrener
sd
daglig leder
styre
Hvordan man da kan peke på en udugelig person, i stedet for klubben som organisasjon, er for meg uforståelig. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 16.04.2014 06:05 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Dette må være internettverdensrekord i antall hersketeknikker i ett og samme avsnitt.
Er utrolig merkelig hvordan du ser og forstår ting ingen andre gjør, ikke sant? Minner meg om denne svensken som gikk militærmasj og lurte på hvorfor alle de andre gikk taktfast i utakt... |
Det er det sikkert.
Men du har vel lest nok av mine innlegg til at du vet at jeg tar i litt og provoserer, for å få debattantene til å tenke litt på om løsningen/konklusjonen kanskje ikke er så enkel som at det er en person som er problemet, men kanskje heller organisasjonen...
Hvis måten man har organisert klubben på, og måten man tenker strategisk på er hovedproblemene, hjelper det svært lite å bytte en enkeltansatt på mellomledernivå som Hoftun. Klubben sliter med en del ting, som ikke er relatert til personer, men organisering.
- Hovedtrener er ansatt av styret, men administrativt underlagt SD. Det gir uklare linjer i organisasjonen, og ved uenighet er det slettes ikke sikkert at SD kan tenke langsiktig og trumfe gjennom sin strategi.
- resten av trenerteamet er ansatt av klubben, og dermed direkte underlagt SD. Ikke en gang ass. trener er direkte underlagt hovedtrener. (de er organisert under HT, men lojaliteten ligger antagelig hos SD siden de er ansatt uavhengig av HT)
- Siden styret ansetter/avsetter trenere har SD ingen definitiv styring på langsiktige strategier for ansettelser. SD vet ikke engang om han får være rådgiver ved neste ansettelse. Styret kan gi oppgaven til noen andre.
- Styret, tar endelig avgjørelse om spillere inn/ut, og styret har ikke nok sportslig kompetanse til slike avgjørelser. Hvis man skal ha et nivå over SD som skal balansere sport/økonomi, bør det lages et sportslig utvalg, som innehar både sportslig og økonomisk kompetanse, eller man må vektlegge mer sportslig kompetanse i styret.
Dette var bare noen org. problemer jeg kom på i farten. Poenget mitt, er at ny SD antagelig vil løse svært få problemer, hvis ikke den nyansatte klarer å stille krav til omorganiseringer samtidig.
Det er klubben som organisasjon som er det store problemet, ikke enkeltpersoner. Derfor ser jeg mye heller gode innlegg, som bruker fakta til å kritisere det klubben gjør. Det er kritikk, som treffer og som kan tas alvorlig.
Personrettet kritikk, som kanskje bommer, fordi den ansvarlige faktisk var imot avgjørelsen, det rammer ikke, det får de ansvarlig kun til å le av forumet... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.04.2014 08:16 Post subject: |
|
|
| PerO wrote: | | Jeg påpeker i svært mange innlegg, at man bør kritisere klubben, ikke enkeltansatte, i saker hvor man faktisk ikke vet hvilke(n) enkeltpersoner som har kjempet gjennom en avgjørelse. Et eksempel på slike saker, er spillere inn/ut. Hvem har gjort feilen? |
Nå er det vel et ufravikelig faktum at det er sportslig leder/sportsdirektør som har ansvaret for spillerlogistikken? Han har sine rammer fra styret og adm dir, og kan selvsagt kjøpe spillere etter ønske fra trener eller rapport fra speider. Men ansvaret ligger hos sportsdirektør, som har signering og kontrakter som hovedansvarsområde. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 16.04.2014 11:26 Post subject: |
|
|
Det er rett zorac, men hvordan kan vi vite sikkert i enkelttilfeller? Med mindre vi er en del av det som daglig skjer i klubben eller en flue på veggen i brakka kan vi egentlig ikke kritisere noe som helst foruten organisasjonen som helhet, fordi vi vet ikke sikkert hva som har skjedd. Javell, kanskje blir vi rundspilt av TL lag på eget gress mens vi ikke skaper en drit offensivt og legger oss bakpå, men vi kan ikke vite sikkert at det er sportslig avdelings feil før det er spilt minst 60 tellende kamper, selv om omtrent hele stallen har hintet frampå. Kanskje henter vi feil typer konstant, men det blir alt for tabloid å legge dette på han som har ansvar for å hente spillere, vi kan ikke vite sikkert hva prosessen bak var. Det beste er om vi alle bare endrer mentalitet til et uvisst stadie der man hverken kan bekrefte eller avkrefte hva som er galt eller om noe er galt i det hele tatt, vi kan rett og slett ikke vite.
Dette er spesielt viktig i en underholdning og folkesport som fotball,vi kan ikke la oss styre av følelser og impulser, vi må klare å holde det kontrollert og i et stadie der man ikke vet. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.04.2014 11:36 Post subject: |
|
|
Om Hoftun, eller til enhver tid sittende sportsdirektør, har ansvar for spilleroverganger, har han også det i enkelttilfeller. Som hovedtrener har det overordnede ansvaret for laguttak og overordnet filosofi, skal en SD ha ansvaret for spillerkjøp og implementering av overordnet filosofi i kjøp av spillertyper/fylle roller.
Dersom Hoftun ikke har ansvaret for spillerkjøp, hvorfor har vi da denne rollen? Om speider og trenerteam finner spillere og styret signerer dem, hva gjør Hoftun? Dersom han bare har ansvaret for kontrakter er det også grunn til kritikk, da han om jeg husker rett kun har fått forlenget med Stoor og Midtsjø i løpet av sin tid i RBK, i tillegg til at rollen da er såpass lite omfattende at det ikke burde trenges en person på full lønn for å dekke oppgavene.
Slik jeg ser det, så for folk tillegge meg bias om det gjør verdagen lettere, er Hoftun i sin rolle uansett bør være gjenstand for kritikk. Enten gjør han en dårlig jobb, eller så gjør han "ingen" jobb. Uansett er det vanskelig å forsvare hans rolle i klubben. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 16.04.2014 11:49; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 16.04.2014 11:45 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Enten gjør han en dårlig jobb, eller så gjør han "ingen" jobb. |
Problemet er at vi kan ikke vite med sikkerhet hvilken som er tilfellet, dermed blir all kritikk bare tåpelig og pubertal og de på brakka vil le av den. Best om du befinner deg i et stadie der du ikke vet, det blir da mye enklere for de som skal beholde jobben sin å senke forventningene til sitt kompetansenivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 16.04.2014 11:54 Post subject: |
|
|
Tja, jeg sier ikke annet enn at jobben som gjøres under Hoftun, som så vidt jeg har skjønt det har ansvaret for spillerlogistikk er for dårlig. Jobb kan delegeres, men ikke ansvar, som kjent. Om det er Hoftun eller hans støttespillere, konsulenter, speidere osv som gjør en dårlig jobb, så faller ansvaret tilbake på gode gamle kong Erik. Jeg kan ikke tenke meg at styret legger seg borti signeringer, utover å legge de økonomiske rammene i grunn. Jeg tviler sterkt på at Koteng sier at han ikke vil ha spiller A, men heller spiller B.
Om Hoftuns navn og rykte "ødelegges" av andre ressurspersoner i sportslig avdeling, får han legge dette frem for ledelsen i klubben, og rydde opp. Jeg kjøper rett og slett ikke den at alle feilskjærene til Hoftun er andres skyld. Og uavhengig av dette har han som sagt ansvaret uansett. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
nieuwlaat Veteran
|
Posted: 16.04.2014 11:58 Post subject: |
|
|
| Tips: Jeg tror Montana er ironisk/parodierer PerO. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 16.04.2014 13:27 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Her kan jeg komme trekkende med min gamle "ja, men er det noen reell sjanse til å faktisk få dem fjernet?". |
Ja, ved dårlige resultater, og spesielt hvis det i tillegg blir lagt press på styret gjennom flere leserinnlegg, mer snakk på forum, mer snakk folk imellom etc.
Jo flere som ytrer seg negativt, jo større er sjansen. Å la være å gå på kamp vil være den ultimate resepten, for er det noe som snakker til styret er det synlige tap av inntekter. Jeg skriver synlige, fordi de lukker øynene for de usynlige inntektstapene de har gjennom å tviholde på Hoftun og Perry. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 16.04.2014 13:35 Post subject: |
|
|
Personrettet kritikk, som kanskje bommer, fordi den ansvarlige faktisk var imot avgjørelsen, det rammer ikke, det får de ansvarlig kun til å le av forumet... |
Ett spørsmål, PerO: Var Hoftun for eller i mot å ansette Per Joar Hansen?
Å gjennomføre en slik ansettelse uten å kjøre en mer grundig prosess er oppsigelsesgrunn god nok. Det viser at han ikke har det som skal til for å ansette folk i sportslig avdeling, eller å tenke strategisk og grundig gjennom de beste valgene for klubben.
Forøvrig, Hoftun er ikke det eneste problemområdet i klubben. Jeg kan føye til hovedtrener, styreleder, styremedlemmer som var inkludert i ansettelse av siste hovedtrener og/eller siste sportslig leder og valgkomité som har foreslått valg og gjenvalg av flere "suspekte" styremedlemmer. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 16.04.2014 13:38 Post subject: |
|
|
Hva er usynlige inntektstap? Tror ikke de finnes. Du mener kanskje langsiktige.
Synes folk går vel langt her. Det er klart at det er lov å være kritisk, og enkelte av oss har aldri ønsket Perry som trener. Men at alt og alle må sparkes etter 3 dårlige kamper på våren er litt og ta i. Ihvertfall når enkelte begynner å ønsker at vi taper, og at folk ikke skal komme på kamp lenger. Hadde dere fått bestemme mens Eggen var trener, hadde vi aldri kommet til CL. Uten at jeg dermed mener å si at Perry er et like stort treneremne. Det eneste vi kan gjøre nå er å støtte laget. Om vi er misfornøyd med ledelsen og treneren så for det så være, det får man ta ved neste korsvei, ikke etter 3 kamper. Problemene er mer sammensatt enn som så. |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 16.04.2014 13:50 Post subject: |
|
|
Vet ikke hvor du tar det med Eggen fra. Personlig har jeg iallfall aldri ønsket at klubben sparket Eggen, verken i '91 eller noe annet år.
Det er ikke snakk om 3 dårlige kamper på våren, det er snakk om 15 måneders lidelse, og en visshet om at det ikke blir særlig mye bedre med nåværende hovedtrener, og at de som er over ham har vist seg lite kapabel til å gjøre en grundig research før nyansettelser, og ha et klart bilde av hva de ønsker i rollen som hovedtrener. Koteng ønsket seg jo et offensivt RBK slik klubben fremstod tidligere. Å da ansette den defensivt orienterte Per Joar Hansen er skivebom, og det er ikke etterpåklokskap, men noe alle som følger med litt burde vært klar over.
Med usynlige inntektstap mener jeg inntekter vi kunne fått gjennom en bedre hovedtrener (flere tilskuere, inntekter gjennom deltakelse i Europa og spillersalg), og bedre sportslig leder (det som har med spillerlogistikk å gjøre, samt kjøpe spillere som utfyller stallen og passer inn i den stilen som trener ønsker å spille).
Dette er ikke inntektstap noen vil etterlyse på noe årsmøte, mens synlige inntektstap er f.eks. langt færre tilskuere enn budsjettert.
Om vi f.eks. venter til en laber høst med å sparke Perry, kan det være klubben har gått glipp av Europa League-inntekter i høst og CL-inntekter neste år. Ved å handle nå, kan det være at man får tak i en trener som snur opp ned på det hele og setter igang prosesser som gjør fremtiden lys igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.04.2014 21:46 Post subject: |
|
|
NÃ¥ var det vel ikke akkurat det du skriver i svaret ditt hva jeg spurte om, PerO.
Kan du, og andre som drar kjappe konklusjoner om Strandbergs beskjed til trenerne fortelle meg hvordan dere vet om det var tema på trenerbenken før han kom ut? At vi har spillere som vil bidra med å gi innspill er flott, men at dere dermed drar konklusjonen at trenerteamet ikke har sett og vurdert det samme, viser bare at dere ikke er i stand til å se en helhet, men tilpasser all argumentasjon etter deres egen mening. Dere har ikke peiling, men drar likevel soleklare konklusjoner. |
Spør heller på en annen måte: Hvordan har det seg at du kan/har lov til å dra konklusjoner som i tilfelle over?
Er det riktig og anta at du synser like mye som andre? _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Jangusk Veteran
|
Posted: 16.04.2014 22:13 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Hva er usynlige inntektstap? Tror ikke de finnes. Du mener kanskje langsiktige.
Synes folk går vel langt her. Det er klart at det er lov å være kritisk, og enkelte av oss har aldri ønsket Perry som trener. Men at alt og alle må sparkes etter 3 dårlige kamper på våren er litt og ta i. Ihvertfall når enkelte begynner å ønsker at vi taper, og at folk ikke skal komme på kamp lenger. Hadde dere fått bestemme mens Eggen var trener, hadde vi aldri kommet til CL. Uten at jeg dermed mener å si at Perry er et like stort treneremne. Det eneste vi kan gjøre nå er å støtte laget. Om vi er misfornøyd med ledelsen og treneren så for det så være, det får man ta ved neste korsvei, ikke etter 3 kamper. Problemene er mer sammensatt enn som så. |
Kan ikke fatte at du pener Perrys Rbk har spilt tre dårlige kamper her på vårparten, for da er du kjempesnill. Om du tenker deg skikkelig om, og da snakker jeg ikke resultater, så kan gode kamper spilt av Rbk faktisk regnes på en hånd og da er jeg snill. Det har vært gode 15-20 min. perioder innimellom.
Men Rosenborg er ikke en klubb som skal rundspilles og bli redda av keeper i kamp etter kamp. For det er dette som er den harde fakta! |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 17.04.2014 05:32 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Nå er det vel et ufravikelig faktum at det er sportslig leder/sportsdirektør som har ansvaret for spillerlogistikken? Han har sine rammer fra styret og adm dir, og kan selvsagt kjøpe spillere etter ønske fra trener eller rapport fra speider. Men ansvaret ligger hos sportsdirektør, som har signering og kontrakter som hovedansvarsområde. |
Selvfølgelig er det SD som har ansvaret. Men, og det er et stort MEN. Utenfra blir ansvaret ofte vurdert ut fra enkle kriterier om hvorvidt kjøpene som gjøres er gode eller ikke, uavhengig av prosessene rundt kjøpene.
Når styret/daglig leder vurderer SD's ansvar, så har de innsyn i alle prosesser rundt. De vet om spilleren er et ønske fra trenerteam, de vet når i overgangsvinduet SD fikk frigitt budsjettmidler, de vet hvor store midler SD har til disposisjon, de vet hva som har skjedd i forhandlinger med spillere som ikke signerer forlengelse, de vet hvilke spillere som glapp, etc
Dermed kommer man lett i den situasjonen hvor utenforstående mener SD er udugelig, mens styre etter styre oppfatter at SD gjør en bra jobb, og lar han fortsette.
Tenker man litt over slike forskjeller i utgangspunkt for vurderinger av den jobben som blir gjort av enkeltpersoner, så vil man fort se at kritikk av enkeltpersoner ofte er meningsløst, og skivebom. Mens den samme kritikken av organisasjonen treffer godt, fordi det er forhold flere steder i organisasjonen som tilsammen fører til de dårlige avgjørelsene. |
|
| Back to top |
|
 |
PerO Veteran
|
Posted: 17.04.2014 05:40 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Dersom Hoftun ikke har ansvaret for spillerkjøp, hvorfor har vi da denne rollen? |
NAE så det som nødvendig å ha Bratseth som SD, så det er helt sikkert oppgaver som skal løses av en SD uansett hvem som tar avgjørelsen.
NAE sa om spillerlogostikk: Jeg bestemmer hvem som skal inn/ut og Rune gjennomfører det.
Hvor mye den enkelte trener stiller av krav til innflytelse på spillerkjøpene, varierer nok fra trenener til trener. Men de er uansett involvert i prosessene.
SD trengs vel uansett som administrativ leder av sportslig avdeling, men kunne selvsagt blitt kallt administrativ leder, hvis hovedtrener tar alle avgjørelser om spillerlogistikk.
RBK har en veldig vanskelig organisasjonsstruktur, hvor hovedtrener er underlagt SD, men samtidig ansatt av, og ansvarlig overfor styret. Vanskelighetene kom vel ganske klart frem da KTE prøvde å legge seg borti Tørums disposisjoner. Tørum gikk til styret, og KTE måtte trekke seg unna. |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |