View previous topic :: View next topic |
Hvem var banens beste mot Odd? |
Alexander Lund Hansen |
|
91% |
[ 80 ] |
Jørgen Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
Tore Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
Stefan Strandberg |
|
2% |
[ 2 ] |
Micke Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
Mike Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
Morten Gamst Pedersen |
|
0% |
[ 0 ] |
John Chibuike |
|
0% |
[ 0 ] |
Tobias Mikkelsen |
|
2% |
[ 2 ] |
Nicki Bille Nielsen |
|
3% |
[ 3 ] |
Riku Riski |
|
0% |
[ 0 ] |
Mikkel Diskerud |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 87 |
|
Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 13.04.2014 23:04 Post subject: |
|
|
Folk som forsvarer spillet er folk som hverken har innsikt i fotball eller ambisjoner.
Bruk av penger gjenspeiler seg i andre ligaer utenom norge.. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 13.04.2014 23:06 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Dette gir perry med mer tid,vi har blitt pissa på i 80 minutter av et middels lag..vi henger ikke opp som et lag..
Katastrofalt dårlig.. |
Harald wrote: | At se laget spille under Perry er det værste jeg har set nogensinde. Jeg kan ikke se en eneste positiv tendens i laget, bortset fra en fremragende Lund Hansen som desværre holder kunstigt liv i Perry's fiasko projekt. |
1. Perry er en kamerat. For meg er han Joar eller Per Joar.
2. Joar sa: "Odd er et veldig godt lag."
Glem ikke at i Joars hode er det fem-seks jevne lag som kjemper om gullet i TL. Odd må vi anta er et av dem. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
Sliter Veteran
|
Posted: 13.04.2014 23:12 Post subject: |
|
|
@Kit
Drillo hadde fått akutt hjerteinfarkt med så mange støttepasninger.
Vi spiller Joarsk! Det er så komplisert at ingen inklusive Joar selv forstår det. |
|
Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 13.04.2014 23:17 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Folk som forsvarer spillet er folk som hverken har innsikt i fotball eller ambisjoner.
Bruk av penger gjenspeiler seg i andre ligaer utenom norge.. |
Dette var det dårlig nivå over.
Er vel ingen som har forsvart spillet, men de fleste (foruten om på dette forumet) er balansert i sin kritikk og skjønner at vi er langt unna topp form, men ser noe forbedring og forstår at dette kommer etterhvert.
Fraser som "dårligst i Norge", "mest defensive i Norge" etc. er det fryktelig lite konstruktivt og ikke minst veldig dårlig stil over. |
|
Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.04.2014 23:18 Post subject: |
|
|
1. Kampen i kveld var overhodet ikke noe steg opp fra Aalesund-kampen - om noe var den dårligere, og den foregikk på Lerkendal Stadion, der vi alltid - alltid! - skal være det beste laget mot norsk motstand. Tre målsjanser, hvorav 0 i etablert angrep? Historisk bunnivå.
2. Forøvrig er jeg enig i det med Perry, det er kompisnavn. Fra nå av er han bare Per Hansen for meg. Det er dessuten et navn som passer bedre på fotballen som serveres.
3. Odd et veldig godt lag? Ja, fra Per Hansens synspunkt passer det nok godt å sammenligne de med Bayern, Liverpool, Barca og andre av en kvalitet som vi kan la pisse såpass på oss med god samvittighet. Tipper Odd kommer til å ergre seg over de tapte poengene når de taper fjerdeplassen til oss med to poeng om senhøsten en gang. _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
 |
Knowrud Veteran
|
Posted: 13.04.2014 23:33 Post subject: |
|
|
larsarus wrote: | Btw, denne tråden er bunnnivå. |
Det har en sammenheng med at Rosenborg er på bunnivå og at det er en tråd hvor spontane følelser får utbrudd. Var på hjemmekampen mot Viking og på 2-2 opplevde jeg utbrudd rundt meg som du sikkert ville kalt bunnivå. |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 13.04.2014 23:43 Post subject: |
|
|
Eneste positive i dag må være at Lunna hadde en fantastisk dag på jobb
Samt at vi møter Odd som tross alt er et småtrist lag uansett hva Joar måtte mene.
Blir smertefullt å møte lag som spiller mye mer Rosenborg enn vi selv gjør for tiden.
Tipper Glimt valser over oss rimelig greit om det fortsetter like trist som de tre første. jeg boikotta RBK på slutten under JJ men dette er faktisk verre.
Frustrasjonsbarometeret er herved sprengt. Sureste, kjipeste 3poengeren jeg kan huske.
Takk for alt Perry, om ikke annet kan jeg få si, Du vil bli husket. |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 13.04.2014 23:54 Post subject: |
|
|
Altså, under JJ hadde vi i det minste enkeltkamper hvor vi spilte bra fotball. Under Hansen, har vi spilt hvor mange gode fotballkamper? Jeg minnes ikke én eneste en! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
sidney Veteran
|
Posted: 13.04.2014 23:56 Post subject: |
|
|
Var ikke så verst mot Godset på Lerkendal i fjor  |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 14.04.2014 00:00 Post subject: |
|
|
De tre første i fjor var vel en åpenbaring i forhold til årets start? |
|
Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 14.04.2014 00:01 Post subject: |
|
|
Nja, burde vel liggi under mo Odd også, men lykketreffet til dansken mot slutten reddet 3 poeng=? |
|
Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 14.04.2014 00:08 Post subject: |
|
|
Orkdal1 wrote: | De tre første i fjor var vel en åpenbaring i forhold til årets start? |
Kanskje riktig, men etter det, har Hansen jaggu ikke klart å forme mye lag. Med unntak av Godset-kampen som sidney så riktig påpeker. Lurer meg allikevel på om ikke det var unntaket som bekrefter regelen.
Det har vært en nitrist reise. _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.04.2014 00:17 Post subject: |
|
|
JannesBart wrote: | Konrad4ever wrote: | Fremgang i dag, synes jeg. Kunne spille elendig på våren under Eggen også. Bare for å være litt motvekt her inne! Hehe |
Nei, nei. Ikke vær balansert i ditt synspunkt av kampen.
Det var bare samba fotball fra 88 til 03. |
Vet ikke om du så noen kamper på nittitallet JannesBart, men hvis du har sett noen kamper må du må vel innrømme at det faktisk hendte vi hadde en helt grei omgang med fotball?
Ser poenget i at det slett ikke passer godt inn i forsvaret av en undermåls Joar. I fullstendig fravær av egne ferdigheter er det jo en mulighet å rakke ned på bedre forgjengere. Ikke noen god eller respektabel metode, men noen bruker jo det de har, selv om det ikke er noe å skryte av.
Bare en eneste god omgang må du da i det minste innrømme at vi hadde i løpet av en helt tilfeldig periode på femten måneder i den perioden? trenger ikke trekke gamle Eggen inn i dette, kan godt se på Sollied ... eller for den saks skyld andre trenere etter Eggenperioden. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.04.2014 00:20 Post subject: |
|
|
libido wrote: | Søderlund. Jobbet vel ok defensivt en periode hvor Odd var gode, ellers la jeg ikke merke til ham |
Jeg la merke til ham. Han lå etter noen minutter som en tredje stopper. Enten skapte han rollen sin selv, eller så er det noe Joar har funnet på.
Han var imidlertid ikke god defensivt. Skapte vel en stor målsjanse for Odd ved et hodeløst tilbakespill i farlig sone bak en fremadstormende Dorsin som spilte opp til Søder, inviterte til å få ballen foran seg, men toppscorerfavoritten til Joar valgte det aller dårligste valget av x antall mulige. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 14.04.2014 00:25 Post subject: |
|
|
Adressa-børsen:
Lunna: 9
Dorsin: 4
Reginiussen: 6
Strandberg: 6
Skjelvik: 5
Jensen: 5
Gamst: 5
Chibuike: 4
Mikkelsen: 3
Nielsen: 4
Riski 4 _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 14.04.2014 00:40 Post subject: |
|
|
La også merke til Søderlund på et returløp,
Virka ufattelig tung og treg :/ |
|
Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
|
Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.04.2014 01:13 Post subject: |
|
|
Vi som ska være ledende på press og løpskapasitet blir jo totalt knust av ett middelmådig lag.
Dette er komisk..snart tar jeg meg en prat med perry personlig.. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.04.2014 01:27 Post subject: |
|
|
Hårreisende å se spillet til RBK, virker jo verre enn i fjor. Greit nok at man ikke skal være i toppform nå, men de andre lagene har vel ikke akkurat planlagt formtopp til de første serierundene heller..
Hvis spillet ikke begynner å vise fremgang snart så må da vel folk på brakka også innse at Perry neppe er rett mann for jobben. Når man ikke har sett fremgang på 15 1/2 måned i jobben så kan det se ut som om det ikke kommer. Blir svært overrasket om RBK plutselig spiller feiende flott fotball i nærmeste fremtid. De kan vise glimt av det av og til i en kamp men ikke noe mer enn det. |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 14.04.2014 01:47 Post subject: |
|
|
Vi står med fem poeng på tre kamper, hvor vår klart beste i alle tre kamper - keeper Lund Hansen - har æren for brorparten av dem. Med en litt mindre markant sisteskanse hadde vi fort stått med kun et poeng eller to.
Deilig å ha Strandberg tilbake, han er sjef og midtforsvaret fremstår som langt tryggere. Jeg synes også Riski vokser voldsomt utover i andre omgang. Jobber hardt, løper mye, utfordrer, passerer back på kanten, og ønsker å komme i innleggsposisjon. Jeg tror han har et veldig bra potensiale, men heller ikke han kan sy sammen det kollektive alene.
Jeg slenger også inn at dommer var utrolig svak i dag, uten at jeg gidder å bruke en kalori på det. Vi har værre ting å jobbe mot enn svake dommere.
Samhandlinga er fortsatt på smågutt-nivå. Jeg bet meg spesielt merke i to situasjoner i andre omgang. På den ene kommer Riski pent rundt på kanten, før han møter stopper. Samtidig er Bille på vei inn i feltet på baksiden av stopperen. I det Riski spiller ballen på "innsida" av stopperen, sltså mot dødlinja, stopper Bille opp, ballen går over dødlinja, og Bille kjefter ned finnen fordi han ikke sender ballen i beina på ham stående stille på utsida av stopperen i stedet. Ved situasjon to tror jeg det er Mix som har ballen. Han står sentralt i banen på 20-25 meter, og spiller ballen inn på skrå mot høyre mellom stopperne, i typisk indreløperrom. I det pasningen går kommer Gamst plutselig på at han burde vært i det rommet og halser etter, men er for sent ute og rekker ikke ballen som går ut til femmeter for Odd.
Et av de viktigste prinsippene under Eggen var at løp skulle utløse pasning. I dag er det i beste fall motsatt, og da starter bevegelsen nesten alltid for sent. Ingen truer rom, og alle spillerne vil tilsynelatende ha ball i føttene. Mulig det rett og slett er tryggere når man ikke er kjent med noe bevegelsesmønster. Vi har kokt ned til et lag som lever av gjennvinning, dueller, defensiv organisering og dødballer, ispedd en og annen contring. Vi er blitt LSK på sitt verste på 90-tallet.
Det er begredelig på et hjerteskjærende nivå, men vi har blitt et lag som er mer opptatt av å ødelegge for andre enn å skape noe selv. Alle kampene våre i år har vært utrolig kjedelige og kvalitativt dårlige, selv om jeg har sett både Viking, Odd og AaFK spille god fotball i år. Vi spiller ræva sjøl, men lykkes dessverre å trekke motstanderne ned på vårt nivå, og hente et poeng eller tre på det. Diskuterer du med idioter vil du tape, for de trekker deg ned på sitt nivå og slår deg på erfaring, er det noe som heter. Jeg føler fotballen vår er litt samme. Vi bryter ned spillet til motstanderne slik at ingen, hverken vi eller dem, får til noe spill, og har en marginal fordel i bedre spillermateriell individuelt. Den observante leser ser at dette er så langt unna røttene vi kan komme. _________________ Influencer™
Last edited by Zorac on 14.04.2014 01:50; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 14.04.2014 01:49 Post subject: |
|
|
Herre Jemini... Den evige debatten Per Hansen vs Deila/Eggen blablabla.
La meg legge denne ballen død en gang for alle.
Nils og Ronny skaper roller i laget som skal fylles. Disse rollene har arbeidsoppgaver som med klare instruksjoner enhver kan forstå og fatte.
Dette skaper LAGET, slik Rosenborg var under Nils og Orkla er under Nils og slik Godset fungerer under Deila.
Ved formasjonsendringer som blir mye mere effektive igjennom et slikt system, så faller spillere inn i en ny rolle de vet hvordan de skal løse pga instruksene de har fått og lært av det som kalles treneren. Ved behov vil en ny spiller eventuelt byttes inn for å ta en rolle han behersker bedre enn den spilleren han skal erstatte.
Hos oss fungerer det ikke slik, og det er veldig synelig.
Ingen vet hvordan de skal løse de rollene de har på banen og som tidligere nevt i kamptråder så løses logistikken med de egenskapene spillerne selv besitter. Dette koster dyrt når man ser etter et spillemønster.
Det vi ser i dag er mangel på spillemøsnter, noe som bekreftes 100% av at vi produserer 3 sjangser der 2 er på dødball og 1 på kontring da odd sender det meste fremover på slutten.
Vi er på Lerkendal, og at vi ikke produserer 1 eneste sjangse i åpent spill er uhørt og alt for dårlig.
Ser flere er missfornøyde med Skjelviks innsats i dag, men hva er det egentlig dere bedømmer innsatsen etter?
Jørgen Skjelvik er hurtig, og det får vi se ved et par anledninger der en av mulighetene nesten blir en veldig god sjangse i god gammel RBK ånd etter et godt løp av Jørgen.
etter det ser vi at han flere ganger forsøker på det samme uten å bli spilt igjennom.
så faller hele laget sammen og blir liggende lavt og vi får ikke benyttet de styrkene han besitter, og som er veldig gode kvaliteter for en back som kommer på overlapp.
Det kan sammenlignes som om vi slo lange baller på Mini (hodeduell) eller førsøkte å spille Rushfeldt i bakrom (kontra logikk).
Spillerne har alle forskjellige styrker, og de styrkene vi ønsker de skal ha for å spilel slik vi ønsker besitter troppen definetivt. Skjelvik er hurtig og offensiv og vi ønsker å bruke ham på overlapp, men det skjer ikke. Dette er ikke Skjelviks feil, og i dag blir han spilt dårlig av lagkamerater som ikke har oversikt/evne til å spille på de styrkene laget besitter.
Dette skyldes hovedsakelig slik jeg ser det at arbeidet på treningsfeltet må ha mangler. Om det skyldes at Per Hansen stopper treningene og terper nok skal jeg ikke påstå, men spillerne mangler tydelig orientering i hvordan de skal løse de rollene de har på banen.
I dag var Odd det klart beste laget og vi var heldige. I de foregående kampene har vi hatt flaks i bøtter og spann.
Jeg tørr nesten si høyt at jeg KREVER en evaluering av hva som gjøres på treningsfeltet på vegne av trøndeags sjel og hjerte, men det ender nok opp med at jeg aksepterer nok en kronik fra Hr.Krogsæther i adressavisa.
Når det er sagt så la oss gå til selve kampen.
Utifra kriteriene jeg tar til etteretning at spillerne mangler instrukser på hovrdan de skal løse rollene på banen
BØRS:
Lunna: 9 BB
Redder oss igjen og beviser for alle skeptikere at han til tross for mangler med føttene (utspill), er en mye mere komplett keeper med matchvinner egenskaper som overgår vår Svenske flere hakk.
Ørlund har kvaliteter som gjør han til en god backup, og vi har lenge behøvd en bedre førstekeeper. Jeg sier gi Lunna en fair sjangse nå til å bevise at han er den mannen han vil være.
Dorsin: 2
Omtrendt ALT som Odd skaper kommer gjennom deres venstreside. Feilplassert, x-antall besøk i pølsebua, direkte svak kamp av vår tidligere kaptein. Beviser at det er foskjell på høyre og venstre back.
Strandberg: 7
Endelig er sjefen tilbake! Har noen fæle pasninger, men organiserer, maner og skaper en fighter spirit som vi ser vi helt klart har manglet. Flott mål der innsats er stikkord!
Reggie: 6
God sammen med Strandberg. Pakker in Frode godt stort sett hele kampen og klarer tiltross for krampe mot slutten å stå imot presset til Odd.
Skjelvik: 5
Prøver å bidra offensivt og har et veldig godt løp som kunne blitt farlig om han hadde fått slått innlegget. Tilløp til flere av samme sort, men ble ikke brukt av medspillere som foretrakk støttepasninger. Grei jobb defensivt.
Jensen: 4
Jensen løper mye og har et par baller han vinner ved å fighte til seg ballen, men han drukner i Odd spillere på midten og får bidratt veldig lite kollektivt.
Gamst: 6
2 assist, men dødballene falt litt i kvalitet utover i kampen.
Tydelig ukomfortabel med å ligge så dypt og vi får ikke utnyttet en av hans største styrker som er å true mål med venstreslegga. Han blir litt for "sein" ved enkelte anledninger og var heldig som ikke ble utvist. + for assists
Mikkelsen: 4
Løper mye, men lite effektivt. Blir for feig når han kan utfordre, men lider også av at han hele tiden må motta ballen på fot og ikke har mye hjelp fra backen på sin side. Med et klart mønster og klare rollefordelinger tror jeg Mikkelinho kan få vist sine beste egenskaper. Men kommer det mønsteret og rollefordelingene før han bytter klubb?
Risku: 6
Den lille finnen sliter med å finne tonen sammen med Bille på topp. Burde definetivt slupet ballen 45´ut til Bille som sto på blankt da han dribblet seg bort. Men, han jobber som en galleislave deensivt og for meg slik kampen uttartet seg i dag så setter jeg utrolig pris på det. Han jukser ikke i det defensivet og jeg ser absolutt hvordan han kan fungere offensivt når vi får løftet laget mer en de 7+4 minuttene vi gjorde i dag.
Chibbe: 4
Viser at han har kvaliteter, men det hjelper lite på banen slik det er i dag. Avanserer forbi en Odd spiller og alternativet er å enten slå venstre til en markert Riski, slå på en markert bille, prøve å forsere ytterligere flere Odd spillere, eller slå støtte bakover. Heldigvis velger Chibbe skjelden det siste alternativet og prøver iallefall. Godkjent fra meg, men det behøves flere løp bafra for å åpne rom for bpde ham, Bille og kantspillerne.
Bille: 6
Som Risku jobbet Bille hele veien steinhardt, og kronen på verket ble et mål på overtid. Han løper på absolutt alt uansett hvor upresist ballene var, samt var han veldig god feilvendt. Har fremdeles litt å jobbe med rettvendt, men logikk tilsier at det skyldes ofte at han er sliten av all løpingen han "må" gjøre. Tørr ikke tenke meg hvordan kampen hadde gått uten førsteforsvars jobben til Bille i dag..
Inb:
Mix: 5
Opplever me av det samme som med Chibuike, men tar et par sugende løp med ballen som skaper muligheter vi IKKE tar.
Søder:
For kort innhopp til at jeg ser noe grunn til å sette karakter. Men MEGET usynelig, og umulig å si hvor han egentlig spiller.
Starter som venstre kant så er han back, midtstopper, midtbane.... i det hele mest i forsvar der han skaper en del farligheter for Odd med feilvalg.
Feil kamp å bytte Søder inn i.
Slik det fortonet seg hadde det vørt mye bedre å bytte inn Berntsen og fått føtter med litt mere fart og en bedre evne til å beholde ballen i laget. But thats just me....
Per Hansen: 1
Hr.Hansen tenker destruktivt og hans løsning for å forbedre prestasjonen er å tenke destruktivt i forhold til motstander. I stede for at vi skal lage problemer for Odd tenker han på hvordan vi skal stoppe problemene til Odd, da gjerne på bekostning av eget angrepsspill. Noe som kommer klart frem av at vi har 0 sjangser fra åpent spill.
Totalt sett hadde jeg vært veldig fornøyd med 1 poeng og erkjenner at vi var ekstremt heldige som stakk av med 3 poeng i dag.
Odd kjørte nesten hele kampen og hadde bøttevis med innlegg. Jeg ser på det at vi holder nullen og tar 3 poeng i dag som et resultat av at vi har en Veldig god keeper og et midtstopperpar som er fryktelig gode til å rydde unna i egen boks.
Fagermo var fornøyd med kampen men ikke resultatet, og det forstår jeg. Fortsetter Odd å dominere like mye mot samtlige andre "topplag" så blir de Seriemester 2014.
Vi må tilbake til treningsfeltet, sette rollene, trene samhandlingog bygge selvtillitt, for det er tydelig at det kommer til å bli vanskelig i en kampsituasjon der vi har ballen minimalt. _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
Emilie wrote: | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 14.04.2014 01:50 Post subject: |
|
|
I tråd med hva Mini presenterte i pausen. Var vel omtrent slik:
-Folkens. Snart kommer høydepunktene fra første omgang på storskjerm. Løp og kjøp pølse og kaffe.
Når Mini (an)befaler, så iler jeg. Pølse og kaffe ble det, selv om jeg egentlig ikke ville ha pølse. Tilbake på setet setter man seg ned, balanserer kaffekoppen forsiktig ned på betongen mens man får med seg dødballmålet til Strandberg.
Jubler en gang til og benytter rasjonelt jubelbrølets siste fase til å sikte pølsa inn mot det åpne gapet. Mens dette pågår kommer neste høydepunkt. Skjelviks raid fremover og et håpløst innlegg. Før man får bitt av pølsa er høydepunktene fra første omgang ferdig.
-Ja, det var vel det vi hadde, sa Mini.
Og da sitter man der med en pølse, mens det man egentlig ville ha var flere høydepunkter.
Dog tar jeg en lunken, vasstrukken pølse i hver hjemmekamp i ti sesonger heller enn en sesong med Joar. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
Back to top |
|
 |
nidaros997 Veteran
|
Posted: 14.04.2014 02:09 Post subject: |
|
|
Per får neppe sparken om ikke laget ligger håpløst langt bak de beste lagene i serien, og vi har flakset til oss hele 5 poeng på 3 kamper.
Gitt den situasjonen klubben er i nå, og gitt at det neppe blir noen forandringer på trener og sportslig leder, så velger jeg å se det positive i at laget tar poeng selv om spillet og innsatsen er dårlig.
Jeg synes også NB kan få skryt for at han løper og viser viilje og løpskapasitet helt til det siste i kampen. Med like mange løp og vilje på resten av laget kan dette bli ok +/- spillemessig om spillet begynner å sitte mer, men da tror jeg det må det roteres mindre.
Patetisk å gjøre klar Berntsen for innbytte når klokka viser 94.30. Berntsen fikk mye skryt etter treningskampene, men forsvant ut av laget da en kamprusten Gamst Pedersen ble kjøpt og gikk rett inn på laget. Burde vært matchet bedre og fått flere minutter. Tror laget ville heve seg om man fikk inn flere spillere som ivrer etter å vise seg frem. |
|
Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 14.04.2014 02:30 Post subject: |
|
|
Tror heller ikke Perry får sparken, i hvert fall ikke før etter sesongen om det ikke skulle ende med gull. Men jeg håper da virkelig de på brakka begynner å tenke at det muligens må forandringer til om de fortsatt spiller like dårlig når VM pausen starter. |
|
Back to top |
|
 |
korp1 Junior
|
Posted: 14.04.2014 03:35 Post subject: |
|
|
Endelig årets første trepoenger (!), men helt klart en trepoenger med bismak. Jeg savner virkelig det offensive spillet, det gode pasningsspillet som skaper farlige sjanser. Vi klarer å spille oss ca halvveis inn på motstanderens banehalvdel, men det er også i dette rommet vi oftest mister ballen slik jeg ser det.
Liker mer det defensive spillet vi viste i dag i forhold til Aalesundkampen, men det er milevis unna hvordan vi skal fremstå. De første åtte minuttene presser vi høyt, vinner flere baller høyt og klarer å legge press på Odd. Deretter eier Odd kampen i 80 minutter, og slik skal det aldri være på Lerkendal. Det er tross alt Rosenborg og ikke Odd folk har betalt penger for å få underholdende fotball fra.
Hva skyldes dette? Med den spillerstallen vi har, burde vi absolutt ha kapasitet til å kunne styre spillet i bortimot hele kampen. Syns de fleste spillerne ser mye mer slitne ut nå, selv om det er tidlig i sesongen. Spørsmålet er da om de er godt nok trent til å stå en kamp i 90'min. Slik det virker for meg er de andre lagene bedre trent relativt til RBK.
Timingen sitter heller ikke, og vi er stadig vekk sene inn i taklinger og dueller. Hvis ballen ble gjenvunnet høyt på Odds halvdel, var det få løp som startet for å prøve å spille rask kontringsfotball. Det endte ofte med støttepasning eller at Odd tok over ballen (Kanskje først og fremst det siste alternativet.)
Resultatmessig bedring, noen plusser spillmessig men sannelig.. Dette er ikke godt nok!
Takk til Lunna, forresten. Nok en gang bestemann der ute, som redder dagen for et ikke velfungerende Rosenborglag. Litt mer trening med ball i føttene, og han hadde stått nærmest prikkfritt! |
|
Back to top |
|
 |
|