| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var best mot Aalesund? |
| Lund Hansen |
|
81% |
[ 77 ] |
| Dorsin |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reginiussen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rønning |
|
1% |
[ 1 ] |
| Skjelvik |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Gamst Pedersen |
|
2% |
[ 2 ] |
| Mikkelsen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Bille |
|
0% |
[ 0 ] |
| Riski |
|
8% |
[ 8 ] |
| Chibuike |
|
7% |
[ 7 ] |
|
| Total Votes : 95 |
|
| Author |
Message |
Borden Veteran

|
Posted: 05.04.2014 20:14 Post subject: |
|
|
| Det fins jo ikke struktur i laget. Egentlig hardt å kritisere noen av spillerne, ettersom treneren utstyrer de med handicap før kampen starter. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 05.04.2014 20:17 Post subject: |
|
|
Borden  _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.04.2014 20:18 Post subject: |
|
|
Som betyr "heslig fyr" på godt trøndersk. Vet ikke om det er tatt med i beregningen.  |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 05.04.2014 20:19 Post subject: |
|
|
Grunnen til at Aalesund ikke vinner denne er for det første for heite avsluttere, for det andre en god RBK-keeper, og for det tredje at Jönsson som vanlig prøver å safe inn en ledelse ved å holde ti mann bak ballen i en hel omgang. Hadde AaFK fortsatt å variere presset hele kampen, så hadde de vunnet med et par mål. Jeg telte til slutt 11-4 i målsjanser, 0-3 etter at hjemmelaget sluttet å sende folk framover. Treneren taper to poeng for hjemmelaget i dag, uten at noen i media kommer til å henge seg opp i det.
Rosenborg virket totalt planløse hele kampen, også de siste "gode" tjue minuttene der de fikk tre ganger på mye tid med ballen. Håper det ikke betyr at formasjonen skrotes, men de er nødt til å bli mer kollektive nå. Det var egentlig synd vi ikke tapte, for det usle poenget vi fikk med oss mot middelhavsfareren Aalesund er mye mindre verdt enn en prestisjesmell for trenerteamet potensielt kan være.
Mangelen på høyreback kommer til å bli prekær med en leddbåndsskadet Gamboa, og nå har vi 0 dekning på alle forsvarsposisjonene (hvis ikke Jensen telles, da. Witry? Steiring? Hoftun?) Det kan bli virkelig gøy dersom noen finner ut at de skal utnytte det bevisst neste kamp. Takk skal du ha, Erik Hoftun, for at du trenger mer enn et år for å finne en noenlunde talentfull backup på en enkel posisjon.
Børs:
Lunna BB 7 - To av to som banens beste, holder laget inne i kampen alene. Trygg i feltet, og god både på strek og en mot en. God igangsetter.
Dorsin 5 - Som vanlig villig offensivt, men tydelig ukomfortabel defensivt. Slipper målet på feil side av seg.
Reginiussen 5 - Klarer ikke dominere skikkelig i duellspillet. Kan avgjøre.
Rønning 4 - Mye på etterskudd, berger seg på stort skonummer noen ganger.
Skjelvik 6 - Skaper kaos når han stormer framover med ball, og dette våpenet burde ha vært satt i system. Viktig med farta si ved flere anledninger.
Jensen 5 - Jobber hardt, men for upresis med ball. Klarer ikke stenge rommet foran stopperne.
Gamst 5 - Samme som Jensen defensivt, men lar seg også passere alt for lett med ball. Høy feilprosent offensivt, for mange forsøk på direkte gjennombrudd. Gode dødballer.
Mikkelsen 3 - Mangler grunnleggende selvtillit på banen, og tør ikke forsøke på de tingene han vet selv at han burde.
Chibuike 5 - Gjør seg ofte spillbar, men blir tvunget for mye utover i banen. Blir ofte brukt litt for sent og med korte pasninger på fot, og tempoet stopper. Flink til å spille ball tidlig.
Riski 5 - Store deler av kampen fullstendig begredelig, men scorer et vakkert mål, og har nesten et enda vakrere. Selvtillitsboost?
Bille 4 - Gjør noen gode ting med ball, men beveger seg stadig helt håpløst som midtspiss, og truer gjennomgående feil rom.
Søderlund - Inn som panserbryter. Like mobil som Aarøy, men mindre og dårligere. Assist likevel.
Coach Perry 2 - Velger en formasjon, men legger tilsynelatende ingen kampplan. Får ett poeng i gave fra høyere makter, Barrantes, James og Jönsson. Bør dessuten tilby seg å pusse hanskene og skoene til reservekeeperen han har så godt forhold til. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 05.04.2014 20:21 Post subject: |
|
|
| Minst 3 poeng for høyt på samtlige spillere unntatt Lunna. De første 70 må være noe i nærheten av det dårligste jeg har sett av RBK siden midten av 80-tallet. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 05.04.2014 20:25 Post subject: |
|
|
Jeg velger å ikke dømme spillerne for hardt når de åpenbart ikke får noen som helst hjelp fra noen del av støtteapparatet i klubben.
Forøvrig må jeg gjenta noe jeg har sagt tidligere: les karakterene FM-style, ikke hold de opp mot Adresseavisens "starte på 5, så flytte slideren 1 eller 2 hakk i en eller annen retning"-børs. 5 er i min verden en ganske dårlig kamp. 3 er nærmest katastrofalt, 6 er godkjent og 7 er bra. That's just the way I roll. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 05.04.2014 20:26 Post subject: |
|
|
| Joda, Ålesund hadde flere klare målsjanser, men objektivt sett; uavgjort er riktig resultat her. Andreomgangen var da i det minste helt okei. Ett poeng er fortsatt for dårlig såklart. |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 05.04.2014 20:31 Post subject: |
|
|
Da vil jeg si PVR var "minst" katastrofal, Zaphod  |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.04.2014 20:33 Post subject: |
|
|
Fasit (1-10):
Lund Hansen 7
Skjelvik 3
Reginiussen 3
Rønning 1
Dorsin 3
Jensen 2
Gamst Pedersen 3
Mikkelsen 1
Nielsen 3
Riski 3 |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 05.04.2014 20:34 Post subject: |
|
|
Du har altså så mye imot Chuibike at du demonstrativt dropper han i vurderingen din? Fasiten inneholder da ihvertfall en mangel/feil  |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 05.04.2014 20:39 Post subject: |
|
|
| Denne oppmannen er så barnslig og usaklig at det er helt utrolig. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

|
Posted: 05.04.2014 20:43 Post subject: |
|
|
| libido wrote: | | Joda, Ålesund hadde flere klare målsjanser, men objektivt sett; uavgjort er riktig resultat her. Andreomgangen var da i det minste helt okei. Ett poeng er fortsatt for dårlig såklart. |
Har du tatt syre? 11-4 i målsjanser, total rundpuling i førsteomgang, og uavgjort er riktig resultat? Aalesund burde ha ledet med 2-3 mål etter førsteomgangen, og objektivt sett hadde 3-1 vært riktig resultat.
Andreomgangen var heller ikke i nærheten av okei, mot et så tafatt lag som den defensive utgaven av Aalesund skal vi skape både flere og klarere sjanser. Vi scorer et praktmål fra langt hold på noe som nesten ikke er en sjanse engang, og alle fire sjansene vi skapte var enkeltmannsprestasjoner (Riski, Riski, Bille) eller motstandertabber (Reginiussen). Ingenting gjenkjennelig fra angrep til angrep i spillet vårt. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.04.2014 20:49 Post subject: |
|
|
| Gleder meg til neste helg, da får vi se et klassisk 4-3-3 lag som faktisk skjønner hvordan de skal spille. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.04.2014 20:52 Post subject: |
|
|
| Ja, det blir stas. Endelig! |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 05.04.2014 20:55 Post subject: |
|
|
| Denne Iziba Jaja er så historieløs at det er uvirkelig. Det har blitt umulig for meg å gi en karakter til Chibuike uten å enten bli hetset eller tatt for å være ironisk, og da er det like greit å la det være for å spare forumet for enda en runde med samme refreng som før. Hele laget er dårlig i dag, inkludert Chibuike. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 05.04.2014 20:56 Post subject: |
|
|
| kom igjen da zaphod, konkluderer du på bakgrunn av sjansestatistikken fra cmore eller vglive, så fortjente sikkert Ålesund å vinne. Hvis du ser på hvordan spillet utvikler seg utover kampen, hvem som presser osv, så kommer en ikke bort fra at Rosenborg var best i andre omgang. Jeg er enig i at vi er heldige for at det horrible forsvarsspillet vårt i første omgang ikke blir straffet hardere |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.04.2014 20:59 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Ja, det blir stas. Endelig! | Du tror sikkert jeg var ironisk ellernoe, men jeg mener det. Ingenting er slik en fryd å se på som klassisk 4-3-3 med spill i rom og medløp, med dribleglade kanter, dobling på kant osv osv. Odd på sine beste dager mestrer dette utmerket! |
|
| Back to top |
|
 |
Cessna Rutinert
|
Posted: 05.04.2014 20:59 Post subject: |
|
|
| Selv er jeg skuffet over kampen og mener det ene poenget var ufortjent. Det er følelsen jeg sitter igjen med etter 90 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 05.04.2014 21:02 Post subject: |
|
|
| pingvin wrote: | | Gleder meg til neste helg, da får vi se et klassisk 4-3-3 lag som faktisk skjønner hvordan de skal spille. |
Revansj!!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 05.04.2014 21:02 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Hahaha for andre kamp på rad så løper bare Skjelvik upresset ballen over linja, skandale å se sånt av en voksen mann i TL !  |
Touchdown!  _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.04.2014 21:03 Post subject: |
|
|
Nå glemmer jeg første omgang, som jeg later som om ikke skjedde.
Så sier jeg at det var en underholdende kamp, der vi for det aller meste prøvde å angripe, og der jeg aner konturene av hvordan vi skal spille. Det gjenstår selvsagt massevis, men her er ting å bygge på.
Jeg ble faktisk underholdt i 90 minutter. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
Borden Veteran

|
Posted: 05.04.2014 21:09 Post subject: |
|
|
SÃ¥ heldig du er, haavarl.
Selv satt jeg med bøtte foran meg med oppkastfornemmelser kampen gjennom.
Jeg er også tilhenger av å se det positive i ting, men jeg er også realist nok til å skjønne når ting bør skiftes ut og at det går an å få en bedre hverdag gjennom andre valg. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 05.04.2014 21:12 Post subject: |
|
|
Rett skal være rett, jeg ble "underholdt" ikke "gledet" i 90 minutter. _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.04.2014 21:15 Post subject: |
|
|
| larsarus wrote: | | pingvin wrote: | | Gleder meg til neste helg, da får vi se et klassisk 4-3-3 lag som faktisk skjønner hvordan de skal spille. |
Revansj!!!!! | Mente selvfølgelig bortelaget. Hjemmelaget har jeg gitt opp skal få til noe lignende. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.04.2014 21:18 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Rett skal være rett, jeg ble "underholdt" ikke "gledet" i 90 minutter. |
Ja, vi la et godt grunnlag for et flott angrepsspill fra motstanderlaget. |
|
| Back to top |
|
 |
|