| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
JellyFish Veteran
|
Posted: 21.05.2006 22:06 Post subject: |
|
|
Riseth fikk litt panikk når RBK ledet 2-1 med få minutter å spille. For å kompansere slår han til Dorsin. Heldigvis fikk han ikke fullført kampfiksinga skikkelig.
Ser at noen sier at nå må det kjøpes inn klassemidtstoppere. For meg holder det om vi får to midtstoppere. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 22:06 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | | Elendig spil. Vi lever på enkeltmands præstationer. Efter de to mål lægger vi os ned og står i vores eget 16 meter felt, med en "pray to god" indstilling om at Lyn ikke scorer. |
Det var et helt riktig valg å legge om slik vi gjorde etter målene med de problemene vi har. Det ga oss tre viktige poeng. Underholdning og offensiv fotball får komme når vi først er i form. Da kan vi prøve på 3-1 istedet for å sikre 2-1.
Dessuten er det naturlig at Lyn klarer å presse oss tilbake med en slik kamputvikling. Vi er ikke så gode som vi bør være, men vi klarte tre poeng.  |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:06 Post subject: Re: v |
|
|
| ballaballaballa wrote: | | Makken wrote: | | Fortjente vi det? nei.... |
Men vi har fortjent 3-poengere tidligere uten å få det, så totalt sett var det fortjent at det bikket vår veg idag. |
Joa.., men vi spilte katastrofalt- _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:07 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: |
Ikke korrekt, ville heller ha satt en 5'er. Tettey spiller aldri en vanskelig ball, kun enkle korte pasninger og spiller nesten alltid mot eget mål, det blir for lite kreativt. |
Han får bonuspoeng for å være så sinnsykt bedre enn Solli.
Last edited by Katalysator on 21.05.2006 22:07; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.05.2006 22:07 Post subject: |
|
|
| HoldBrillan wrote: | | Ikke korrekt, ville heller ha satt en 5'er. Tettey spiller aldri en vanskelig ball, kun enkle korte pasninger og spiller nesten alltid mot eget mål, det blir for lite kreativt. |
Tja. Lett å bli overrasket over noen i en rolle vi har en håpløs spiller i fra før. Synes det er greit at han spilelr enkelt, men blir riktig nok littegrande lite kreativ til tider. Men uansett, 1000 ganger bedre enn Solli |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.05.2006 22:07 Post subject: Re: v |
|
|
| Makken wrote: | | ballaballaballa wrote: | | Makken wrote: | | Fortjente vi det? nei.... |
Men vi har fortjent 3-poengere tidligere uten å få det, så totalt sett var det fortjent at det bikket vår veg idag. |
Joa.., men vi spilte katastrofalt- |
JEG skrev.. Er mine meninger  |
|
| Back to top |
|
 |
Forever RBK Proff
|
Posted: 21.05.2006 22:08 Post subject: |
|
|
[quote="knerten_10"]Dagens børs
Per Ciljan Skjelbred - 3
Sliter med å komme på samme nivå som i fjor. Teknikken er ikke som den skal. Veldig usynlig til tider. Noen få tendenser til godt spill.
Du gir Tettey en 6'er forsåvidt enig, men hvordan kan du gi Skjelbred bare tre? ok dårlig ball tap i 1.omg men han jobber mest av alle på banen,selv om det ikke sitter og jeg synes han fortjener en 5'er pga innsatsen,..
Edit: skjønner det er din børs og er ganske enig bortsett ifra 3ern til Skjelbred..
Last edited by Forever RBK on 21.05.2006 22:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 21.05.2006 22:09 Post subject: |
|
|
He he, nå må jeg le! Vi har vært vant til at andre lag har ranet til seg poengene mot Rosenborg, men nå var det jammen meg vi som gjorde tidenes RBK-ran i tippeligaen!
Men vi kan ikke regne med å være like heldige fremover. Dette laget holder rett og slett ikke mål! Det er altfor mange feilpasninger og vi mister ballen altfor lett. Tror ikke det er noen vits i å tro på at dagens spillere vil klare jobben. Noen spillere må ut, og andre må hentes inn!
De som må ut er f.eks. Solli og Riseth. Vi trenger desperat en ny midtbanespiller. Vi har noen unge talenter og noen gamle veteraner, men vi mangler den trygge og gode sentrale midtbanespilleren. |
|
| Back to top |
|
 |
Makkverk Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:09 Post subject: Re: v |
|
|
| knerten_10 wrote: | JEG skrev.. Er mine meninger  |
Børsen? OK, skal ære deg  _________________
| kentosd wrote: | | Gratulerer til Makkverk med innlegg nummer 1 000 000 på rbkweb. Forøvrig et makkverk av et innlegg. Som seg hør og bør. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Maradona Veteran
|
Posted: 21.05.2006 22:10 Post subject: |
|
|
Men Tettey fikk helt sikkert en positiv opplevelse fra kampen, slik at han får mer selvtillit til å gjøre mere offensivt med ballen i neste kamp, hvis han får sjansen... _________________ "Diego Armando Maradona må være tidens beste fotballspiller", utbrøt Arne Scheie, etter at Maradona hadde driblet i hele '86 VM i Mexico. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Veteran
|
Posted: 21.05.2006 22:10 Post subject: |
|
|
Tettey bruker fremdeles lang tid og stopper ofte litt opp. Noe av grunnen skyldes medspillere som ikke kommer og hjelper. Syntes likevel det var oppløftene saker. Ikke meg imot, om han starter neste kamp der han sluttet idag. _________________
| Mikael Dorsin wrote: | | Fotball er ganske enkelt når man gjør det enkelt. |
|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 21.05.2006 22:10 Post subject: Re: v |
|
|
| Makken wrote: | | knerten_10 wrote: | JEG skrev.. Er mine meninger  |
Børsen? OK, skal ære deg  |
 |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:15 Post subject: |
|
|
DÃ¥rlig kamp, totalt sett fortjener Lyn 3 poeng!
Men men, vi fikk de 3 sårt trengte poengene.
Positiv idag:
LSK mister poeng!
Lars Hirchfield storspiller og har en Verdensklasse redning!
Alexander Tettey defensiv spill, er trygg og god.
Per Ciljan Skjelbred, jobber utrettlig gjennom hele kampen.
Frode Johnsens mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:16 Post subject: |
|
|
Merkelig at en del fortsatt hakker på Tettey. Dette var hans første kamp fra start, hvorav han fikk spille 45 minutter i den rollen han har mest trening i fra juniornivå.
Solli er fem år eldre, har spilt fra start i 50+ kamper, og folk maser fremdeles om at han skal få tid til å finne rollen sin.
La nå Tettey få tid frem til høsten til å spille seg inn i den defensive sentral rollen. Ser dere ikke hvilket utrolig talent han er? Utrolig ballsikker, pasningssikker og leser spillet veldig bra.
Får han sjansen fremover er han både hode og skuldre foran Bernier ferdighetsmessig om noen få måneder. |
|
| Back to top |
|
 |
Keef Senior

Joined: 05 Feb 2006 Posts: 228 Location: 13 hodekråka unna stadion.
|
Posted: 21.05.2006 22:18 Post subject: |
|
|
Deilig å se Henning sur.
Var ikke straffe i det hele tatt...haha.
men for et mål av Johnsen. fikk først sett det nå. RÅTT! _________________
a sphincter says what? |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 21.05.2006 22:23 Post subject: |
|
|
| Men det første målet vårt burde aldri vært godkjent pga Basma's stempling av Lustü. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.05.2006 22:25 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Ser dere ikke hvilket utrolig talent han er? Utrolig ballsikker, pasningssikker og leser spillet veldig bra. |
I tillegg er han veldig mye bedre enn Solli til å posisjonere seg defensivt og gjøre seg spillbar offensivt. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 22:25 Post subject: |
|
|
Godt å se Tettey gjør en bra jobb igjen. Som jeg har nevnt før, greit nok at han spiller mye støttepasninger, men det er vesentlig bedre enn å ha en Solli som slår lissepasning til motstabnderen 1 av 3 ganger. Ser ikke èn grunn til at vi ikke skal sette inn Tettey for Solli med dagens stall.
Forøvrig er det synd at ikke Riseth blir bytta ut ved pause. Slo Solli på pasnings-bom-proisent i dag. Også skuffende å se ellers så trygge Kvarme gjør en del hårrreisende feil. Uansett er dette en kamp som er veldig motsatt av det vi har hatt i det siste. RBK vinner på en dsag de en underlegne, i stedet for å tape kamper vi er best i.
Stiller spørsmål rundt målet til Iversen. Var vel frispark til Lystü rett før innlegget? _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.05.2006 22:47 Post subject: |
|
|
| Ikke noen stor greie, men aftenposten.no vet tydeligvis ikke forskjellen på hel og halv volley. 2-1-målet til Frode var vitterlig på hel volley. |
|
| Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 21.05.2006 22:50 Post subject: |
|
|
Uenig med børsen. Her er mine poeng:
Hirschfeld - 7, Basma - 4, Riseth - 2, Kvarme - 4, Dorsin - 4, Skjelbred - 4, Solli - 2, Tettey - 5, Storflor - 4, Johnsen - 5, Braaten - 3, Iversen - 5 |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 21.05.2006 23:09 Post subject: |
|
|
| Stiller meg bak børsen din Nero. Jeg tror faktisk Høgmo har sett lyset nå og vraker Solli til neste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Rutinert
|
Posted: 21.05.2006 23:12 Post subject: |
|
|
haha, noen som så høgmo når han skulle inn i garderoben til 2 omgang.!?
Aldri sett han så sur før skulle likt å høre peptalken.
Som braaten sa: " var ikke akkurat ros vi fikk" |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 21.05.2006 23:12 Post subject: |
|
|
| Harald wrote: | Elendig spil. Vi lever på enkeltmands præstationer. Efter de to mål lægger vi os ned og står i vores eget 16 meter felt, med en "pray to god" indstilling om at Lyn ikke scorer. Dette er ikke en klog taktik med vores hullede forsvar, heldigvis var Lyn lige så elendige i andre omgang, som vi var i første.
Dette spil er ikke Rosenborg værdig. |
Helt uenig. Når barcelona vinner på en dårlig dag så kan det også være pga gode enkelttmannsprestasjoner. (uten sammenligning forøvrig) RBK gjorde en defensivt trygg og fin andre omgang. Godt å se! Vi skal selfølgelig ikke underholde på Ullevål mot et Lyn lag som ligger bakpå og satser på kontringer på hjemmebane. Seier på en middels dag med flere lyspunkt. Deriblant iversen og Tettey som begge er veldig bevegelige. Johnsen gjør et kanonmål. Slutt med det negative pisspreiket! Det gode spillet kommer til høsten.  |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 21.05.2006 23:16 Post subject: |
|
|
Slut med den idotiske og naive godtroenhed. I det mindste har Barcelona nogle gode dage, hvor lag spillet sidder, indlægene er præcise og spillerne kommer på løb ind i boksen. Det har vi ikke.
Vi gjorde ingen defensiv tryg job. Den eneste grund til at det ikke stod 3-0 til pause var Lars Hirschfeld. _________________ Sliter
Medlem nr. 2477 |
|
| Back to top |
|
 |
|