English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2026
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Per Joar Hansen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 326, 327, 328  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
danielsk
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 02:34    Post subject: Reply with quote

Håper at Deila og Norling lykkes godt med sin offensive fotball og klare spillestil. Styret skal ha rimelig store skylapper hvis så blir tilfelle og de fortsatt tror på Perrys oppgulp om at moderne fotball krever defensivt fokus.
Back to top
View user's profile Send private message
danielsk
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 02:34    Post subject: Reply with quote

Håper at Deila og Norling lykkes godt med sin offensive fotball og klare spillestil. Styret skal ha rimelig store skylapper hvis så blir tilfelle og de fortsatt tror på Perrys oppgulp om at moderne fotball krever defensivt fokus og ikke kan være underholdende.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 14:31    Post subject: Reply with quote

Etter å ha sett gårsdagens unskyldning for en fotballkamp må jeg bare si at jeg tviler ikke 1 sekund på at ryktene om at Perry har mistet garderoben stemmer, om han i det hele tatt har hatt garderoben. Det er isåfall en uholdbar situasjon. Nå må kapteinen eller Dorsin ta ansvar og konfrontere ledelsen før skaden blir større enn den er. Ingen er tjent med at dette drøyer ut.
Back to top
NÃ¥erdetnok
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 14:42    Post subject: Reply with quote

Jeg har alltid vært av den mening at en viss kontinuitet på trenersiden må det være. Men det hjelper ikke med kontinuitet når vi ikke verken har en sportsdirektør som klarer å se sammenhengen mellom ønsket spillestil, trenerens preferanser (og evner) og spillersigneringer, eller en trener med klare tanker om hvordan dette kan settes ut i livet og tilpasses den spilelrstallen man tross alt her.

Ingen utvikling i fjor, ingen utvikling i vinter (selv om det er early days), ingen sammenheng i noe som helst og uhyre dårlige kamplederevner i tillegg. Jeg er drite lei av å tape poeng ved at en knapp ledelse skal forsvares inn. Prosjekt Perry bør få en snarlig og human avlivning, men fortrinnsvis ikke før noen får gjort noe med sportsdirektøren, ellers er vi like langt.
Back to top
gisp!
Legende

PostPosted: 30.03.2014 15:42    Post subject: Reply with quote

Dette innlegget av Keenoir fra kamptråden RBK-Viking fortjener lengre levetid i denne tråden. Også som fremtidig referanse i tilfelle noen en gang skulle undersøke hva supportere mente om denne kameratansatte middelmådigheten.
Keenoir wrote:
Jeg leser at flere at flere av dere synes at Per Joar Hansen er en hyggelig og redelig mann? PÃ¥ bakgrunn av hva?

For meg er han alt annet enn hyggelig/grei, og det begrunner jeg i hans væremåte.

Han har en enorm tro på seg selv og sine egne tanker om fotball, og det er helt merkelig for meg når han knapt nok har oppnådd et resultat det kan snakkes høyt om. Hvis han blir utfordret, eller blir stilt spørsmål til, blir det avfeid med at vi er lekmenn, som ikke har greie på hva en snakker om, lever i fortiden, etc, Jeg håper bare at det er uttad, men jeg tror vel egentlig ikke at Perry er veldig annerledes innad i gruppen. Dette er det jeg kaller arroganse. En god leder ville tatt i mot gode råd eller brukt kritikken til en korreksjon på hvordan en skal bli enda bedre. Ikke følt sin egen autoritet truet, for det gjør kun noen, som ikke er trygg på sin egen rolle eller kompetanse.

Han tar aldri ansvaret for noe selv, det er aldri Per Joar Hansen sin feil. Det er alltid spillerne som ikke gjør det, som en har blitt enig om, dommeren, marginer, osv. Det er ihvertfall ikke Per Joar Hansen sin feil. Derimot når vi vinner da er det hans taktikk, planen, osv. for han er ikke sen om å ta æren når det går bra. Jeg vet ikke med dere, men når jeg har jobbet med ledere, som har vært slik, er det ikke akkurat inspirerende til å jobbe hardt, levere resultater, etc. En får det hele litt i halsen.

Videre står han for en klandre/frykt kultur, som igjen fører til feighet. Vi er mer redd for å ikke vinne enn vi har et ønske om å vinne. Vi ønsker å trygge i stedenfor å oppnå. Hadde treneren tatt ansvaret for når ting går galt, slik som med Per Werner Rønning og oppfordret spillerne til å kunne ta risiko i spillet sitt. Da hadde vi garantert sett et bedre angrepsspill. I stedenfor er det frykt, frykt fra benken, som igjen smitter over på spillerne.
Et veldig dårlig klima for å få til et bra angrepspill, som igjen kan lede til gode resultater.

Som, sagt ser jeg ikke akkurat en god leder eller rakrygget person når jeg ser Per Joar Hansen. Jeg ser en arrogant og ansvarsløs feiging.

Som Keenoir har også jeg sett lignende oppførsel og trekk hos svake/farlige (mellom)ledere tidligere. Arroganse kler dessuten ikke den underkompetente.
nidaros997
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 16:35    Post subject: Reply with quote

Med all respekt for Perry som person, men spillet og fremgangen ser ikke ut til å løsne slik man skulle forvente etter mer enn et år med mye den samme spillergruppen, som har blitt forsterket ifht. den ny-gamle spillestilen (som treneren faktisk mener er urealistisk i dagens norske topp-fotball).

Vi har ganske overkommelig motstand de første rundene, men møter Brann borte i femte runde, og Molde hjemme i 7. runde. Vi har deretter en rekke kamper mot svake motstandere før vi møter SIF borte i 11. runde 25. mai. Taper vi toppkampene samt avgir mye poeng mot antatt dårligere motstand, samt dårlig spill, så bør det skje noe før vi begynner på juni måned.

At dette vil skje midt i sesongen får så være. Vi trenger en ny Hamrèn, Eggen eller Hareide. En trener med meritter, en plan, struktur i spillet, naturlig autoritet, visjoner, og som tar ansvar også når det butter i mot eller spillerne ikke har dagen.

Trond Sollied er visst ikke ønsket, kanskje fordi han etter ryktene har personlige problemer. Trist om så er, men hadde gjerne sett en god gammel Sollied som ny trener, ifht. prosjektet 'tilbake til røttene'. Om ikke Eggen selv hadde friskmeldt seg og steppet inn på kort varsel.

Få gjerne inn ny sportslig leder også i samme slengen, om det er Hoftun som står i veien for Sollied/Eggen. Ola By?
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 30.03.2014 16:40    Post subject: Reply with quote

Det er bare trist å se at enda en trener faller gjennom i Rosenborg. Derfor føler jeg at det kan være en ide å ta et tilbakeblikk på kriteriene som historisk har vært tilstede for å lykkes på Lerkendal.

Ser vi på nyere tid vil jeg si at følgende trenere har lyktes.
Nils Arne Eggen
Trond Sollid
Ã…ge Hareide
Erik Hamren

Felles for alle disse var at de hadde vunnet noe før de kom til Lerkendal.
Eggen - RBK 1971, Moss 1987
Trond Solied - tre ganger seriemester som spiller, seriemester som assistenttrener.
Ã…ge Hareide - Helsingborg 1999
Hamrén - aalborg 2008

Følgende trenere har mislyktes
Ola By Rise
Knut Tørum
Per Mathias Høgmo
Jan Jønsson
Per Joar Hansen

Riktignok tok OBR seriegull og førte oss til gruppespillet i Mesterligaen, men fikk altså likevel sparken.

Jan Jønsson står med seriegull for Stabæk og er således et unntak med tanke på at suksess avler suksess.

Likevel må vi nå begynne å lære av historien, umeritterte trenere må ikke få sjansen til å øve seg på Lerkendal. Øve seg kan de gjøre andre steder.

Vi trenger sterke trenere som kan vise til toppresultater i RBK. Dette er gjerne mennesker med sterke personligheter og her tror jeg vi kan ane kjernen i problemet. Erik Hoftun ønsker ikke en personlighet som utfordrer ham og som til og med vil henvise ham til sidelinjen. Dermed ender vi opp med dels svake uprofilerte trenere.

Jeg har på ingen måte oversikt over alle gode kandidater, men det aner meg at både Brann og Stabæk har gjort et kupp på trenersiden i år, nettopp ved å følge kriteriet om at suksess avler suksess.
Back to top
Harceïde
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 16:50    Post subject: Reply with quote

Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 17:15    Post subject: Reply with quote

En klubb som RBK skal ALLTID plukke fra øverste hylle. Da snakker jeg trenere som har meritter og har en klar filosofi på spillermønster etc.
Perry har ikke vunnet noe som helst, eller gjort noe spesielt bra, bortsett fra U21, men hva er nå det?

Hamren var en mann som hadde vunnet noe og som satte sitt preg på RBK og det ble 2 seriegull.

Jønsson hadde rett og slett ikke pondus og hans spillestil baserte seg på enkelprestasjoner.

For meg så er Perry en udugelig trener. Når man ennå ikke ser konturen av noe som helst, etter 1 år, så sier det litt. Perry har like mye skyld i spillerkjøpene som har kommet inn i det siste, da også treneren kommer med ei ønskeliste.

Hoftun og Perry sammen, vil gjøre at RBK råtner bort både sportslig og økonomisk!!!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 30.03.2014 17:31    Post subject: Reply with quote

Klubben har råtnet bort som jeg advarte om for flere år siden. Skaden har skjedd over for mange år og man vil aldri oppleve CL igjen på Lerkendal. Hvis man ser sammendrag av kamper fra 90-tallet, så er det ingen tvil, klubben Rosenborg som den en gang var er råtnet bort og jeg er ikke det minste overrasket av at det kom til å skje.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 17:45    Post subject: Reply with quote

De som er medlemmer og som skal på årsmøte bør klare å stille kritiske spørsmål.
Hvorfor har det ikke blitt noen forbedring spillemessig?
Mener de selv at spillerkjøpene kan forsvares?
Hvorfor ikke kjøpe forsvarspillere når det er der det er størst slitasje og skader, for dårlig backup?
Hvorfor kjøpe spillere for så å bruke de i andre posisjoner på banen?

Bla bla bla
Back to top
Borden
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 19:21    Post subject: Reply with quote

At en trener skal være så utrolig velmerittert for å lykkes på Lerkendal er jeg totalt uenig i. Fellestrekket for de som har lykkes og de som ikke har lykkes går hovedsaklig på kvaliteter de har som trener, pedagog og taktiker. I tillegg bør man ha en offensiv filosofi grunnet klubbens historie og tradisjoner.
Back to top
hansern
Proff

PostPosted: 30.03.2014 19:48    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke vi er så uenige. Det er jo nettopp de gode pedagogene som får suksess. Det du gjør er bare å liste opp kriterier i tillegg.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 19:56    Post subject: Reply with quote

Perry kommenterte at vi ikke var kyniske nok når vi leda (les: brøt ned spillet og forsvarte seg), mens Deila og Godset kjører på i fullt angrep på 4-2 og presser Start ned så de ikke har sjans til å komme seg skikkelig inn i kampen igjen.

Godset er det nye RBK, mens vi spiller som Odd og Sogndal på sitt verste. Tror strikken til Perry har blitt tøyd altfor langt for min del. Kan ikke se at han har autoritet og evner til å skape et angrepslag. Han har ikke mentaliteten til å angripe, når man er mer bekymret for å tape enn man er interessert i å vinne så gjenspeiles det på banen, og resultatet er stygt. Jeg er usikker på hvor mange flere kamper av den mot viking jeg orker å se før jeg slår meg sammen med hylekoret mot Perry.

Tim Sherwood er vel ledig straks Razz
Back to top
Hjortefot
Junior

PostPosted: 30.03.2014 20:07    Post subject: Reply with quote

Jeg tror faktisk det ville vært en sterkere tilbakemelding hvis en planla at INGEN møtte opp på medlemsmøtet. Det er et såpass sterkt signal at Koteng & kameratene kanskje tenker seg om.

Skal en først stille spørsmål der nede så må det være med sportsdirektørens stillingsinstruks. Er det strengt tatt en stilling en har bruk for i disse økonomisk utfordrende tider ? Tror det å rokke ved stillingen i steden for stillingsinnehaver kan oppnå mer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Number10
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 20:15    Post subject: Reply with quote

Brann ligger under 3-0 for et Sarpsborglag som kjører på med kontringer selv om de leder.
Sarsborgspiss Samuel i stedet for Søderlund hadde blitt ett sinnsykt trøkk i front. Fart, teknikk og styrke, ikke minst mål (2 mål så langt i kveld).
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 20:19    Post subject: Reply with quote

Skal ikke ha Aaron Samuel nei.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 20:22    Post subject: Reply with quote

Sier ikke at man burde kjøpe Samuel, men at han er en bedre spiller en Søderlund er klart. En slik type spiller hadde vært en større trussel for motstanderlagene.
Back to top
Kent
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 20:23    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Perry kommenterte at vi ikke var kyniske nok når vi leda (les: brøt ned spillet og forsvarte seg), mens Deila og Godset kjører på i fullt angrep på 4-2 og presser Start ned så de ikke har sjans til å komme seg skikkelig inn i kampen igjen.

Godset er det nye RBK, mens vi spiller som Odd og Sogndal på sitt verste. Tror strikken til Perry har blitt tøyd altfor langt for min del. P

Det ble bevist for hele fotballnorge gjennom fjorårets sesong generelt og cupfinalen spesielt.

At Perry ble rangert foran Deila i treneransettelsesprosessen sier faktisk noe om de som styrte den prosessen.
Back to top
sveininge
Rutinert

PostPosted: 30.03.2014 20:23    Post subject: Reply with quote

Vi er nok ikke så økonomiske skakkjørte at vi ikke har råd til å ha en sportsdirektør. Så og si alle klubber han en eller annen form for sportsdirektør (eller flere) så vidt jeg vet. Gull verdt å ha.
Back to top
pingvin
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 20:54    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
Sier ikke at man burde kjøpe Samuel, men at han er en bedre spiller en Søderlund er klart. En slik type spiller hadde vært en større trussel for motstanderlagene.
Ser poenget ditt. Men det spørs jo helt hvordan man ønsker å spille. En Søder i form er god i boksen. Men det fordrer jo at man faktisk klarer å komme rundt og slå inn. Og ikke minst kvaliteten på innleggene.

Er generelt enig med deg i at spillere med Samuels kvaliteter normalt er vanskeligere for motstanderne.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 21:56    Post subject: Reply with quote

Deila la om til 4-4-2 i 2.omg (snudde kampen) og Dagbladet skriver:)

OG APROPOS ROSENBORG; Hvis Per Joar Hansen så Strømsgodset-Start på TV, og det er jeg ganske sikker på han gjorde, må det ha slått ham hvor befriende det må være å ikke ha et absolutt spillestilkrav hengende over seg. Målet er jo å gjøre laget man trener best mulig gjennom å gi spillerne best mulige arbeidsforhold. Det var nemlig det Ronny Deila gjorde i denne kampen.

Mon tro om det ikke er noe å tenke på i Trondheim også.
Back to top
Number10
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 21:58    Post subject: Reply with quote

pingvin wrote:
Number10 wrote:
Ser poenget ditt. Men det spørs jo helt hvordan man ønsker å spille. En Søder i form er god i boksen. Men det fordrer jo at man faktisk klarer å komme rundt og slå inn. Og ikke minst kvaliteten på innleggene.

Er generelt enig med deg i at spillere med Samuels kvaliteter normalt er vanskeligere for motstanderne.

Samuel er både god i boks og gjøre ting på egen hånd. Det er en slik type spiss ett topplag bør ha og per dags dato så har ikke RBK det i Søderlund. Da han kun er OK i boksen.
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 30.03.2014 22:02    Post subject: Reply with quote

Ingen vits i å gi Perry fyken så lenge Hoftun og Koteng er i klubben, da kommer de sikkert bare til å ansette Nordlie eller *grøss* Ulseth i stedet...
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 30.03.2014 22:09    Post subject: Reply with quote

Number10 wrote:
OG APROPOS ROSENBORG; Hvis Per Joar Hansen så Strømsgodset-Start på TV, og det er jeg ganske sikker på han gjorde, må det ha slått ham hvor befriende det må være å ikke ha et absolutt spillestilkrav hengende over seg. (...)Mon tro om det ikke er noe å tenke på i Trondheim også.

Relevant utdrag fra Kjernens medlemsblad, rundt kampen Valencia-Rosenborg 2007:

Først i etterkant avslørte Nils Arne Eggen sin viktige rolle før hjemmekampen mot Valencia.

– Jeg hadde en finger med i spillet sjøl om jeg ikke var her fast: Jeg kom hjem fra Spania, der jeg hadde sett dem. Valencia hadde omtrent halve det spanske landslaget, og da kunne vi ikke snakke om alle navnene. I stedet måtte vi snakke om å gi dem problemer, forklarte trenerlegenden.

Sammen med Rune Bratseth, sønnen Knut Torbjørn og Henriksen bestemte han å forandre formasjonen til 4-4-2.

– Mange spør: Hvorfor vil du ikke spille gammel-dags 4-3-3? Det går ikke lenger. Det er ingen som gjør det lenger! Det har med utviklinga i fotballen å gjøre: Man forflytter seg så fort at du skal ha veldig gode vinger for å få dem med i spillet, utbroderte Eggen.

Løsninga ble derfor en smal diamantformasjon med Alexander Tettey som anker med Marek Sapara foran seg og Per Ciljan Skjelbred og Abdou Razack Traoré som indreløpere.

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 195, 196, 197 ... 326, 327, 328  Next
Page 196 of 328

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.
ANNONSE
SITATET
© 1999-2026 RBKweb